Ursula Lavrenčič: »Branje je temeljna pravica vsakega otroka.«

Hopalai je startup, ki je marca letos na trg lansiral aplikacijo Kobi. Ta je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aplikacijo uporablja že skoraj petina vseh slovenskih osnovnih šol. V kratkem nameravajo produkt predstaviti tudi špansko govorečemu trgu.
Aplikacija Kobi za otroke z disleksijo in drugimi bralnimi težavami (Vir: Hopalai)

Aplikacija Kobi za otroke z disleksijo in drugimi bralnimi težavami (Vir: Hopalai)

Disleksija je motnja, za katero so značilne težave z branjem oziroma opismenjevanjem. Ker je branje osnova za uspešno vključevanje v šolski sistem, lahko disleksija predstavlja stigmo in stres otrokom, ki se z njo srečujejo. Zato je ključnega pomena zgodnja obravnava in prilagojeno delo s takimi otroki. V tej fazi je učiteljem in staršem lahko v pomoč aplikacija Kobi. Ursula Lavrenčič je prišla na idejo o njej, ko je disleksijo spoznala od bližje, saj se je z njo spopadala njena hči.

Podjetje Hopalai je bilo ustanovljeno konec februarja letos. Ustanovili so ga štirje solastniki dveh mikro podjetij, ki delujeta že od prej. Ursula in Auke Touwslager v njem delata kot oblikovalca, Marko Fornazarič je Android razvijalec, Andrej Peršolja pa je zadolžen za marketing. Na iOS razvoju dela še Jernej Baša. Aplikacija Kobi je bila na trg lansirana marca.

Podjetje se je uvrstilo v finale izbora Slovenski startup leta, prebilo pa se je tudi med pet finalistov PODIM Challenge-a, na katerega se je letos prijavilo kar 700 podjetij iz celotne regije.

Kako se je porodila ideja?

Ursula je disleksijo pobližje spoznala, ko se je z njo v nižjih razredih osnovne šole spopadala njena hči. Ugotovila je, da otroci z disleksijo potrebujejo drugačen pristop, kot jim ga ponuja šolski sistem. Sicer gre večinoma za precej učljive in bistre otroke, vendar stvari dojemajo na drugačen način, zato se je treba z njimi precej ukvarjati, da pri uspehu v šoli ne zaostajajo za svojimi vrstniki.

»Veliko sem delala z njo in odkrili sva nekatere trike, ki so zelo dobro delovali. Potem ko je premagala tovrstne težave, sem ugotovila, da ta metoda res dobro deluje in da bi bilo super, če bi jo lahko uporabili še drugi otroci, ki se soočajo s podobnimi težavami.«

Iskanje poslovnih partnerjev

Ursula Lavrenčič je podjetniško idejo predstavila lansko leto na konferenci PODIM. Mateja Lavrič iz Kolektorja jo je povezala z Markom in Andrejem, ki sta izrazila zanimanje za projekt. Ko so se pobližje spoznali, so ugotovili, da bi se lahko dobro ujeli kot ekipa in lotili so se dela.

»Najprej smo naredili papirne teste, ki smo jih nato predstavili učiteljem, strokovnjakom in staršem. Od njih smo dobili potrditev, da metoda ne deluje le na enem otroku, ampak na širši populaciji. Nato smo naredili prvo beta verzijo. Dobili smo še pozitivne strokovne evalvacije same metode in aplikacije.«

Uporaba aplikacije

Kljub temu, da aplikacija deluje tudi na pametnih telefonih, je njena uporaba bolj smiselna na tabličnih računalnikih, pri katerih je ekran večji in bolj pregleden. Otrok prek nje bere gradiva, prilagojena njegovi starosti. V sklopu programa se nahaja digitalna knjižnica, ki jo ekipa ves čas dopolnjuje s knjigami. Prednost je v tem, da lahko otrok dela na besedilih, ki so jih obravnavali v šoli. V aplikacijo jih lahko vnese, če jih prej poskenira, lahko pa jih uvozi tudi v PDF obliki.

Princip delovanja aplikacija Kobi

Aplikacija Kobi otroku med drugim nudi tehnično – vizualno podporo. Pri tem si lahko izbere želeno črkovno vrsto. Dobro je, če črkovna vrsta ostane enaka, dokler ne osvoji določene stopnje tekočega branja, sicer ga menjavanje tipografij in pisave lahko le ovira. Izbira lahko tudi velikost črk in razmakov med njimi. Pomembna funkcija je selektivno obarvanje črk. Otrok si sam izbere, katere črke naj bodo obarvane. Tako je poudarek na tistih, ki mu predstavljajo največ težav. Ko otrok napreduje pri branju, lahko postopoma zmanjšuje nivo podpore, ki mu jo nudi aplikacija.

Pomembno je, da se z bralnimi težavami spopademo dovolj zgodaj (Vir: Hopalai)

Pomembno je, da se z bralnimi težavami spopademo dovolj zgodaj (Vir: Hopalai)

Ursula Lavrenčič pravi, da so pri oblikovanju aplikacije vključili tudi motivacijski vidik, ki je pri takih otrocih izjemnega pomena. Sproti so obveščeni o tem, koliko besed so že prebrali ter koliko knjig iz celotne knjižnice.

»To daje otrokom občutek, da napredujejo, kar je izjemnega pomena. Dobijo pregled nad svojim napredkom. Vsi ti elementi zelo pozitivno vplivajo na njihovo motivacijo in veselje do branja. To pripomore k temu, da berejo več in napredujejo še hitreje. Tako se spirala vrti v pozitivno smer.«

Kako je ekipa aplikacijo predstavila javnosti?

»V začetku smo postavili Facebook stran in začeli zbirati email naslove ljudi, ki bi jih aplikacija lahko zanimala. Po lansiranju aplikacije na trg smo odprli Kobi program za šole. Nekaterim učiteljem na osnovnih šolah smo aplikacijo ponudili brezplačno. Cilj je bil pridobiti strokovno evalvacijo in doseči, da trg izve, da to obstaja.«

Ursula pravi, da so bili odzivi nad pričakovanji. Dober glas o aplikaciji se je hitro razširil, tako da sedaj sodelujejo že z več kot 90 osnovnimi šolami, kar je skoraj 20 % vseh šol pri nas. Aplikacijo Kobi uporablja že med 300 in 400 otrok.

Z bralnimi težavami se je treba začeti ukvarjati dovolj zgodaj

»Kobi ni namenjen samo dislektikom. Skoraj ena četrtina populacije ima namreč težave z opismenjevanjem. Branje je namreč izjemno zahtevna kognitivna veščina, ki je povsem naučena. Nekateri otroci se je naučijo hitreje, druge pa je treba voditi pri postopku. Bistveno je, da se začnemo z otrokom ukvarjati v tistem trenutku, ko se v šoli začne opismenjevanje in ko vidimo, da ne napreduje v enakem tempu kot ostali. Pomembno je, da ne čakamo.«

Ursula je razložila, da je v prvih razredih osnovne šole odpravljanje bralnih težav učinkovitejše in hitrejše kot v kasnejših letih. V prvem razredu lahko otrok tovrstne težave s pravilnimi vajami odpravi 4-5krat hitreje kot v četrtem razredu osnovne šole.

»Tovrstnih motenj se ne odpravi s časom, ampak s pravilnim treningom. Tudi otroka s hudo disleksijo se da naučiti dobro brati. Branje je neko temeljno znanje, ki ga nobena novodobna tehnologija ne more nadomestiti. Je temeljna pravica vsakega otroka.«

S katerimi izzivi se ekipa trenutno spopada?

V Sloveniji je otrok, ki bi potrebovali tovrstno aplikacijo, približno 10.000. Gre za precej majhen trg, zato si ekipa želi, da bi čim prej osvojili tudi tuje trge.

»Želimo prodreti na špansko govoreči trg, saj aplikacija v španščini zelo dobro deluje. Trenutno iščemo kanale in načine, kako bi se lahko tega lotili. Ko imaš občutek, da ti je na enem trgu že kar uspelo, si po drugi strani na nekem drugem trgu na čisti ničli. Greš spet od začetka.«

Aplikacija Kobi (Vir: Hopalai)

Aplikacija Kobi (Vir: Hopalai)

Marketinške metode

Ekipa se je marketinga zaenkrat lotila prek spletnih oglasov, poslužujejo pa se tudi organskih objav na družabnih omrežjih.

»Z oglasi je tako, da dokler vanje ne vložiš večjih vsot denarja, ni pravih rezultatov.«

Kako pa se nameravajo lotiti pristopa na špansko govoreči trg? V načrtu je, da se bodo najprej povezali s tamkajšnjimi predstavniki, ki predstavljajo neko profesionalno eminenco na področju motenj pri opismenjevanju. Ti bi lahko napisali strokovno mnenje na aplikacijo, kar bi v ljudeh vzbudilo zaupanje v tovrstno metodo spopadanja z disleksijo. Hopalai sicer že sodeluje z univerzo v Valenciji.

Načrti za v prihodnje?

Ekipa se trudi za stalno izpopolnjevanje aplikacije. V načrtu je tudi prodor na angleško govoreči trg in na Nizozemsko, kjer so že vzpostavljene poslovne povezave. V prihodnje naj bi bila aplikacija zasnovana na način, da bi lahko komunicirala z otrokom in slišala, na katerem področju ima ta težave. Na podlagi tega bi vaje lažje prilagodila njegovim potrebam.

»Naš cilj je, da bi v roku enega leta pridobili do ca. 1.000 plačljivih uporabnikov. Prijavljamo se tudi na različne razpise. Če bomo dobili kakšna sredstva, se bomo lahko premikali nekoliko hitreje, če ne, bo šlo počasneje.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Nataša Potočnik: »Zakaj bi bili konkurenti, če lahko sodelujemo?«

Slovenija se v svetovnem merilu uvršča na 6. mesto glede na število iger pobega na površinsko enoto. Slovenci tako z odprtimi rokami sprejemamo tovrstni koncept igre. Pripravili smo intervju z vodilnim ponudnikom v »escape room« industriji. Preberite več >>

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik: »Podjetništvo je velika odgovornost; do sebe in do drugih.«

Valerija Verhovnik je pred leti pustila redno službo in se podala na samostojno pot. Prevzela je ekološko kmetijo, ki je bila prej namenjena le vzreji živali, in na njej vzpostavila turizem. Po 5 letih je odprla še svojo slaščičarno. Tako se je podala novim izzivom naproti in si dokazala, da zmore marsikaj. Preberite več >>

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Iz prve roke: Kaj bi moral vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo?

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo povprašali nekatere slovenske podjetnike, kaj bi moral po njihovem mnenju vedeti vsak, preden se poda v podjetništvo. Katere lastnosti odlikujejo uspešnega podjetnika in kakšna mora biti poslovna ideja, da ima potencial za uspeh? Preberite več >>

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Odprta kuhna: projekt, ki je prerasel v enega največjih kulinaričnih dogodkov v Sloveniji

Za to, da je kulinarični projekt Odprta kuhna, ki ga danes pozna že skoraj vsak, prerasel v zgodbo o uspehu, sta zaslužena Alma in Lior Kochavy. Že pred sedmimi leti, ko se je vse skupaj šele dobro začelo, sta imela jasno vizijo: ustvariti največji kulinarični dogodek v državi. Preberite več >>

Iz prve roke: Preizkušene marketinške metode

Iz prve roke: Preizkušene marketinške metode

Dostikrat je marketing tisto področje, ki podjetnikom povzroča največ preglavic. Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, nas je zanimalo, katerih marketinških metod se poslužujejo nekateri slovenski podjetniki, ki v svoji panogi uspešno delujejo. Preberite več >>

5 slovenskih podjetnic zasnovalo nov izdelek za nego las

5 slovenskih podjetnic zasnovalo nov izdelek za nego las

Z namenom, da na trg lansirajo nov izdelek za nego las, je moči združilo 5 slovenskih podjetnic. Nastala je linija kozmetike, ki nosi podpis dveh znanih slovenskih blogerk. Preberite več >>

Oznake: