
Storitev Google Search Console vam lahko pomaga pri optimizaciji vaše spletne strani. (Vir slike: Pixabay)
Poročilo 2016 State of Pipeline Marketing, ki ga je pripravilo več podjetij, kaže, da je optimizacija spletnih strani na četrtem mestu med taktikami za pridobivanje novih strank.
Taktike za pridobivanje novih strank. (Vir slike: KoMarketing)
Rezultati študije podjetja Adestra pa kažejo, da sta optimizacija spletnih strani in družabna omrežja med najbolj učinkovitimi, vendar hkrati tudi med najbolj zahtevnimi taktikami digitalnega trženja.
Kako se torej podjetja lotevajo optimizacije spletnih strani? Rezultati raziskave podjetja Ascend2 na vrh seznama postavljajo oblikovanje relevantnih vsebin, raziskovanje ključnih besed oziroma besednih zvez in zunanje oziroma notranje povezave.
Primerjava učinkovitosti in zahtevnosti taktik za optimizacijo spletnih strani. (Vir slike: KoMarketing)
Oblikovanje vsebin in prepoznavanje priložnosti za objavljanje povezav na drugih spletnih straneh sta pogosto odvisna tudi od raziskovanja ključnih besed in učinkovite analize iskanja.
Poročilo Search Analytics v okviru Googlove storitve Search Console
Poročilo Search Analytics kaže, kako pogosto se neka spletna stran prikazuje v Googlovih rezultatih iskanja, rezultati pa so lahko dodatno filtrirani in razvrščeni glede na različne kategorije, kot so poizvedba, spletna stran, datum ali naprava.
Poročilo v osnovi prikazuje najpogostejše ključne besede glede na klike na spletno stran v obdobju štirih tednov. Poročilo lahko prilagodite tudi tako, da kaže razmerje med kliki in prikazi ter druge elemente.
Prilagajanje poročila Search Analytics. (Vir slike: KoMarketing)
To poročilo se sicer ne sklada popolnoma s podatki storitve Google Analytics, vendar je tudi storitev Search Console vedno bolj natančna. Omenjeno poročilo lahko postane pomemben vir za marketinške analize podjetij.
V nadaljevanju predstavljamo štiri načine, kako lahko tržniki uporabijo poročilo Search Analytics za izboljšanje svojih vsebinskih kampanj in kampanj optimiziranja spletnih strani.
Iskanje na podlagi blagovne znamke
Prvi vidik analize ključnih besed je primerjava med poizvedbami na podlagi blagovne znamke in splošnimi iskanji (angl. branded versus non-branded queries). Zavihek poizvedbe (angl. queries) poročila prilagodite tako, da bo vključeval ključne besede, povezane z vašo blagovno znamko. Mednje uvrstite tudi imena izdelkov.
Uspešnost ključnih besed, povezanih z blagovno znamko. (Vir slike: KoMarketing)
Analiza ključnih besed glede na blagovno znamko lahko odgovori na različna vprašanja:
- Kakšen vpliv imajo ključne besede, povezane z blagovno znamko, na celoten promet iz organskega iskanja?
- Ali vaše podjetje dosega dovolj prometa na podlagi ključnih besed, povezanih z blagovno znamko, v rezultatih organskega iskanja?
- Kakšna je uspešnost ključnih besed, ki niso povezane z blagovno znamko?
Uspešnost ključnih besed, ki niso povezane z blagovno znamko. (Vir slike: KoMarketing)
Na podlagi pridobljenih informacij lahko tržniki prilagodijo svoje metode za optimizacijo spletnih strani. Zgornja primera sprožata najmanj dva sklopa vprašanj:
- Zakaj je povprečni položaj (angl. average position) za promet, povezan z blagovno znamko, tako nizek (11,3)? Katere organizacije ali teme vplivajo na takšne rezultate iskanja?
- Zakaj je razmerje med kliki in prikazi (angl. CTR, click through rate) tako visoko pri ključnih besedah, ki niso povezane z blagovno znamko? 3,53-odstotno razmerje je precej visoko, še posebej glede na nizek povprečni položaj (24,4). Katere ključne besede oimajo tako pozitiven vpliv?
Vidnost tematike ključnih besed
Filter poizvedbe (angl. query) v poročilu lahko uporabite tudi za analizo vpliva programa optimizacije spletne strani na ključne teme in pomembne ključne besedne zveze.
Na podlagi spodnjega primera, ki prikazuje vidnost tematike pri isti organizaciji kot zgoraj, lahko ponovno začrtamo nekaj ključnih točk.
Vidnost tematike ključnih besed. (Vir slike: KoMarketing)
Rezultati kažejo, da situacija ni tako rožnata, kot bi lahko predvidevali iz precejšnje uspešnosti ključnih besed, ki niso povezane z blagovno znamko, ki smo jo predstavili na prejšnji fotografiji – kljub malce višjemu povprečnemu položaju je razmerje med kliki in prikazi namreč precej nižje.
Na srečo si lahko v okviru poročila Search Analytics ogledate tudi uspešnost posameznih besednih zvez v okviru določene tematike.
Primeri ključnih besednih zvez znotraj določene tematike. (Vir slike: KoMarketing)
V zgornjem primeru so označene nekatere besedne zveze z visokim razmerjem med kliki in prikazi, ki bi jih bilo smiselno nadalje analizirati. Na podlagi razumevanja njihove učinkovitosti lahko izboljšate taktike vsebinskega trženja in dosežete višje razmerje med kliki in prikazi tudi za druge ciljane ključne besede.
Uspešnost posameznih podstrani
Naslednje področje analize iskanja, ki se ji morate posvetiti tržniki, je optimizacija posameznih postrani, sekcij in ključnih pristajalnih strani.
Namesto filtriranja glede na poizvedbe lahko rezultate v poročilu razvrstite tudi glede na spletne strani (spletne naslove) na posameznem spletnem mestu. Spodnji primer kaže, da izbrana spletna stran potrebuje še precej pozornosti.
Uspešnost posameznih ključnih podstrani. (Vir slike: KoMarketing)
Če ta filter povežemo s poročilom, ki se osredotoča na poizvedbe, lahko prepoznamo ključne besedne zveze, ki so vodile obiskovalce do izbranih podstrani. Te ključne besede oziroma besedne zveze lahko tako tako nadalje ocenjujete in analizirate.
Podatke o uspešnosti posameznih strani lahko uporabite tudi za druge analize:
- Primerjajte uspešnost različnih delov svojega spletnega mesta (na primer objave na blogu v primerjavi s pristajalnimi stranmi spletnih seminarjev).
- Primerjajte uspešnost optimiziranih spletnih strani in tistih, ki še čakajo na takšno obdelavo.
Razvoj ključnih besed
Na podlagi poročil v okviru storitve Google Search Console lahko izboljšate, prilagodite ali bolj natančno usmerite tudi svoje vsebinsko trženje na podlagi ključnih besed in besednih zvez.
1. primer: Nadgrajujte svoje uspehe
Spodnji primer razvršča podatke o ključnih besedah na podlagi visokega razmerja med kliki in prikazi ter relativno dobrega povprečnega položaja v okviru organskega iskanja.
Ključne besede z visokim razmerjem med kliki in prikazi ter relativno visokim povprečnim položajem. (Vir slike: KoMarketing)
Na tak način lahko izolirate uspešne ključne besede, ki jih lahko nadalje razvijate.
2. primer: Raziščite konkurenčne tematike
Spodnji primer se osredotoča na ključne besede, ki se lahko pohvalijo s precej visokimi položaji v okviru organskega iskanja (5 ali bolje), visokim številom vtisov (več kot tisoč) in nizkim razmerjem med kliki in prikazi (manj kot 5 odstotkov).
Ključne besede z nizkim razmerjem med kliki in prikazi, visokim številom vtisov in visokim položajem. (Vir slike: KoMarketing)
V tem primeru lahko poiščete možnosti za izboljšanje razmerja med kliki in prikazi na podlagi uveljavljenih ključnih besed oziroma besednih zvez:
- Morda lahko spremenite in prilagodite naslove in meta opise.
- Spremenite lahko tudi pristajalne strani glede na konkurenčne povezave v rezultatih organskega iskanja.
3. primer: Povečanje prometa
Zadnji primer prikazuje priložnosti z visokim številom vtisov, ki pa so prikazani na drugi strani rezultatov organskega iskanja in imajo posledično izjemno nizko razmerje med kliki in prikazi.
Ključne besede z visokim številom vtisov, nizkim položajem in nizkim razmerjem med kliki in prikazi. (Vir slike: KoMarketing)
Prvi korak je analiza obstoječih rezultatov iskanja glede na tip vsebin in splošno uporabnost. Nato pa si lahko ogledate tudi povezana iskanja (angl. searches related to [keyword]), ki jih lahko najdete na dnu strani z rezultati iskanja – tako boste odkrili primerljive priložnosti, ki jih lahko raziščete v okviru novih strategij vsebinskega trženja.
Zaključek
Predstavljeni nasveti predstavljajo le delček načinov, kako lahko optimizacijo svoje spletne strani izboljšate na podlagi poročil v okviru storitve Google Search Console. Drugi filtri, ki jih lahko uporabite, so tudi tip naprave, država …
Ko boste vstopili v svet analiz iskanja, boste odkrili še marsikateri zanimiv uvid, ki vam bo pomagal pri nadaljnjem izboljševanju optimizacije spletnih strani in kampanj vsebinskega trženja.
Vir: KoMarketing