
Raziskave dokazujejo, da 56 odstotkov strokovnjakov za digitalno trženje verjame, da je trženje prek elektronske pošte najboljši način za vzdrževanje odnosov s strankami. Kar 89 odstotkov tržnikov pa pravi, da največ kontaktov ustvarijo prav s pomočjo elektronske pošte. Še več, podatki kažejo, da ljudje, ki kupujejo izdelke na podlagi prejetega sporočila, zapravijo kar 138 odstotkov več kot tisti, ki niso prejeli reklamnega sporočila.
Da bi izkoristili vse možnosti, ki jih ponuja trženje prek elektronske pošte, vam v prispevku predstavljamo, kako lahko obdržite stranke in izboljšate konverzijo s pomočjo transakcijskih, še posebej pa potrditvenih elektronskih sporočil.
Kaj so transakcijska in potrditvena elektronska sporočila?
Če upravljate s spletno stranjo ali mobilno aplikacijo, verjetno pošljete na stotine transakcijskih sporočil svojim strankam – ko se naročijo na prejemanje novic, ko naročijo izdelek, ko ustvarijo uporabniški račun oziroma se registrirajo, ko vam pošljejo prošnjo …
Transakcijska sporočila so ponavadi posledica dejanj uporabnikov. Zato je stopnja odpiranja teh sporočil kar osemkrat večja kot pri drugih vrstah elektronskih sporočil. Ta sporočila vsebujejo informacije, ki so za vaše stranke izjemno pomembne, zato jih dejansko želijo prejeti.
Kako začeti z email marketingom?
Razlikujemo med 5 vrstami transakcijskih elektronskih sporočil:
- registracijsko sporočilo: stranka prejme sporočilo, ko ustvari uporabniški račun ali profil na spletni strani;
- obvestilo: obvestilo stranka prejme, ko je na primer naročilo dostavljeno;
- potrditveno sporočilo: stranka mora potrditi, da je prejela naročilo;
- feedback sporočilo: stranka prejme prošnjo, naj pošlje povratne informacije, na primer po nakupu, letu ali opravljeni storitvi;
- sporočilo o prekinitvi nakupovanja: stranka prejme sporočilo, če je pregledovala spletno trgovino ali aplikacijo, vendar ni zaključila transakcije.
Potrditvena sporočila tako predstavljajo posebno skupino transakcijskih sporočil. Posamezniki prejmemo potrditvena sporočila, ko se naročimo na prejemanje elektronskih novic ali opravimo nakup v spletni trgovini.
Primer potrditvenega sporočila. (Vir slike: Really Good Emails)
Zakaj so potrditvena sporočila pomembna?
Če stranka ne prejme potrditvenega sporočila, se počuti negotovo – kot da bi nekomu postavili pomembno vprašanje, pa bi vas ignoriral. Počutili bi se, kot da sploh ne obstajate, kar pa seveda ni prijeten občutek.
Če ne pripravite avtomatskega odziva, ko nekdo opravi nakup v vaši spletni trgovini, povzročate svojim strankam frustracije – to vsekakor ni vaš cilj, kajne?
Ali vaša potrditvena sporočila zadovoljujejo potrebe vaših strank?
Potrditvena sporočila imajo pomembno vlogo v hierarhiji potreb vaših strank, zato morate zagotoviti, da jih dejansko zadovoljujejo. Pri tem so pomembne naslednje značilnosti sporočil.
1. Spoštovanje
Spoštovanje je osnova vsakega poslovnega odnosa. Zato se morate prepričati, da se uporabnik zaveda, da se je prijavil na prejemanje elektronskih novic in da bo zato v prihodnje prejemal vaša elektronska sporočila.
Pri tem lahko uporabite možnost dvojne privolitve (angl. double opt-in). Ko uporabnik izrazi zanimanje za prejemanje novic, mora svoj interes ponovno potrditi s klikom na povezavo v potrditvenem sporočilu. Tako zagotovite, da so vaši kontakti dejansko zainteresirani za prejemanje vaših sporočil in preprečite pošiljanje nezaželene pošte.
Primer dvojne potrditve naročnine. (Vir slike: Really Good Emails)
Pozorni bodite tudi na pogostost svojih sporočil. Kar 54 odstotkov ljudi se namreč odjavi od prejemanja novic, ker sporočila dobivajo prepogosto.
Ključna indikatorja spoštljivosti vaših elektronskih sporočil sta stopnja odpiranja in število pritožb zaradi neželene pošte.
2. Delovanje
Vaša sporočila morajo funkcionirati, kar pomeni, da morajo biti prilagojena za branje na različnih tipih naprav. Sporočila ne smejo vsebovati tipkarskih in slovničnih napak, vse povezave pa morajo voditi do pravih pristajalnih strani.
3. Vrednost
Vaša sporočila morajo vašim naročnikom prinašati neko korist, na primer pomembne novice, posebno ponudbo, opozorilo … Da bi preverili, kako koristna so vaša sporočila, analizirajte stopnjo konverzije in prihodke.
4. Izjemna vsebina
Vaša sporočila naj sestavljajo vsebine, ki jih je vredno deliti – privlačna ponudba, ekskluzivna vsebina ali posebna izkušnja. Privlačnost svojega sporočila lahko merite tudi s pomočjo števila posredovanj in objav na družabnih omrežjih.
Oblikovanje sporočila, ki ga bo vaša stranka delila s svojimi prijatelji in znanci, je zahtevna naloga. Raziskave namreč kažejo, da se le odstotek reklamnih sporočil lahko pohvali z več kot 5-odstotno stopnjo posredovanja.
Vir: EDMdesigner