
MP intervju: Podjetniki naj vzamejo poslovanje v svoje roke
O koristih miniMAX-a, ki je prilagojen za podporo poslovanju majhnih podjetij in računovodskih servisov, smo se pogovarjali s Sandijem Boršom, direktorjem prodaje in marketinga v podjetju SAOP.
Ali majhna podjetja sploh potrebujejo poslovni informacijski sistem?
Vsa podjetja, ne glede na velikost, potrebujejo informacije za poslovno odločanje. Te informacije imajo lahko ljudje v glavi, lahko so zapisane v zvezku ali pa hranjene in obdelane v informacijskem sistemu. Razlika med podjetji je velikokrat le v pogostosti in številu poslovnih dogodkov.
Programska oprema za majhna podjetja mora biti temu prilagojena, kar pomeni več poenostavitev in avtomatizmov. Podjetja se morajo ukvarjati s poslom, ne pa z administracijo.
Ali lahko razložite, kako miniMAX poenostavlja poslovanje?
Večina opravil se izvede z nekaj kliki. Uporabniki praktično ne potrebujejo usposabljanja. Eden od naših uporabnikov pravi, da je za prvi račun potreboval samo nekaj minut.
Veliko poenostavitev omogoča model e-računovodstva. Vsi dokumenti se med podjetnikom in računovodskim servisom izmenjujejo elektronsko, oba imata takojšen vpogled v spremembe, ne glede na to, kdo jih naredi. Ali ni to enkratno? Odpadejo vsi telefonski klici za malenkosti, ki računovodjo samo dodatno obremenjujejo, dodatne vožnje in veliko izgubljanja časa.
Podjetniku so takoj na voljo vse informacije, ki jih potrebuje za poslovno odločanje. Z računovodjo se lahko dobita na kavi, ali pa se ob njegovem obisku pogovarjata raje o strokovnih temah oz. svetovanju kot pa o operativnih stvareh. Poslovanje z miniMAX-om je bolj produktivno.
Pogosto slišimo, da je miniMAX več kot računovodski program. Kaj vse omogoča podjetjem?
Gre za kompletno rešitev, ki še zdaleč ni samo računovodska. S pridom jo uporabljajo podjetja v različnih panogah, saj pokriva vsa področja poslovanja od materialnega do finančnega, prodaje, nabave in poslovnega poročanja. Ima vgrajen dokumentni sistem, ki podjetjem omogoča brezpapirno poslovanje. Povezuje se z različnimi zunanjimi sistemi, od spletnih trgovin in registracije delovnega časa, do bank, DURS-a in AJPES-a.
Ali uporaba takšnega poslovnega programa spremeni način poslovanja?
Vsekakor. Pomembno je, da se podjetnik zaveda, da je njegova konkurenčnost odvisna od pravih in pravočasnih odločitev. Za to pa potrebuje dobre in ažurne informacije. Poslovni programi jih lahko obdelajo hitreje in na različne načine kot »glava ali zvezek«. Včasih podjetniki niti ne pomislijo, da bi na informacijo pogledali na ustrezen način, poslovni programi jim pri tem pomagajo.
Če je bilo mogoče včasih za preživetje podjetnika dovolj, da je konec leta pogledal bilanco, danes ne gre brez ažurnega spremljanja poslovanja. Posel je preresna zadeva, da bi ga podjetnik lahko prepuščal drugim. Podjetnik najbolje pozna svoj posel in mora zato imeti popoln nadzor nad njim, računovodje so tu, da mu pri tem pomagajo in svetujejo, ne pa, da namesto njega vodijo posel.
Tukaj je miniMAX odličen. V vsakem trenutku in od kjerkoli lahko podjetnik dostopa do podatkov. Najpogosteje uporabljena poročila so pripravljena vnaprej, z nekaj kliki jih tudi prilagodiš ali pa ustvariš nova. Iz glave teh informacij ne moreš pridobiti.
Glede na povedano, bi pričakovali, da ga uporablja veliko podjetij?
Res je, družino miniMAX v tem trenutku sestavlja prek 14.000 uporabnikov. Lani smo zabeležili kar 36% rast prodaje. Hitro rast omogoča uveljavitev modela e- računovodstva. Podjetnik, ki želi uporabljati miniMAX, se lahko takoj poveže z enim od prek 1.000 računovodskih servisov v Sloveniji, ki ga že uporabljajo in s tem dobi tudi kvalitetno računovodsko storitev.