Izvršnica

Izvršnica je listina, ki vsebuje izjavo dolžnika, s katero se le-ta zaveže plačati z izvršnico določen denarni znesek. Upnik lahko zahteva plačilo obveznosti iz izvršnice v breme denarnih sredstev, ki se vodijo na kateremkoli dolžnikovem računu pri ponudnikih plačilnih storitev.
Izvršnica

Izvršnica (Vir slike: Bigstockphoto.com)

Izvršnico ureja Zakon o preprečevanju zamud pri plačilih v VI. poglavju, ki jo definira kot listino, ki vsebuje izjavo dolžnika, s katero se slednji zaveže plačati denarni znesek, zapisan v izvršnici.

Glavni namen izvršnice je upniku zagotoviti hitrejše poplačilo dolga. Z izvršnico se tako lahko zavaruje plačilo, lahko pa se jo uporablja tudi kot plačilni inštrument. Izvršnica predstavlja tudi izvršilni naslov, kar pomeni, da lahko upnik neposredno vloži predlog za izvršbo.

Izda jo dolžnik (ki je gospodarski subjekt ali javni organ), pri čemer ponavadi upnik slednje zahteva kot pogoj za sklenitev posla.

Upnik zahteva izvršitev izvršnice tako, da predloži izvršnico v plačilo enemu izmed dolžnikovih ponudnikov plačilnih storitev, torej banki, kjer ima dolžnik odprt transakcijski račun. Pri tem mora navesti številko svojega TRR. Upnik lahko zahteva izvršitev plačilne transakcije tudi za znesek, ki je manjši od zneska, na katerega se glasi izvršnica.

Dolžnikova banka poravna obveznost iz izvršnice najprej iz denarnih sredstev na računu dolžnika, preko katerega dolžnik opravlja plačilne storitve. Če na tem računu ni denarnih sredstev, prenese banka na ta račun ustrezen znesek sredstev z drugih dolžnikovih računov, depozitov ali varčevanj pri isti ali drugih bankah, če dolžnik s temi sredstvi lahko razpolaga.

Preberite tudi članek Izterjava dolga, ki nastane zaradi neplačanega računa

Banka izvršnico, ki ji je bila predložena v plačilo, izplača, ne da bi preverjala, ali je upnik izpolnil svojo obveznost iz pogodbe, ali je dolžnik svojo obveznost morda že poravnal in ali je izvršnico podpisal zakoniti zastopnik dolžnika.

Pred dejanskim izplačilom mora banka obvestiti dolžnika.

Izvršnica mora vsebovati nekatere obvezne sestavine, sicer nima pravnega učinka. Te so:

  • navedba, da gre za izvršnico,
  • podatek o davčni številki ter firmi ali imenu dolžnika in njegov sedež ali poslovni naslov,
  • podatek o davčni številki ter firmi ali imenu upnika in njegov sedež ali poslovni naslov,
  • v eurih navedeno ter s številko in besedo zapisano denarno obveznost dolžnika, če se obveznost obrestuje, pa tudi podatke o začetku teka obresti in obrestni meri,
  • dan dospelosti obveznosti iz prejšnje točke,
  • kraj in datum izdaje izvršnice,
  • podatke o pogodbi oziroma drugem pravnem temelju nastanka obveznosti, in
  • notarsko ali upravno overjen podpis dolžnika iz izvršnice.

Velja neizpodbitna domneva, da izvršnica vsebuje, nepreklicno pooblastilo dolžnika upniku, da zahteva izvršitev plačilne transakcije v breme dolžnikovih denarnih sredstev pri dolžnikovem ponudniku plačilnih storitev v skladu z izvršnico, in nepreklicno soglasje dolžnika vsem svojim ponudnikom plačilnih storitev, da v breme dolžnikovih denarnih sredstev izvršijo plačilno transakcijo, ki jo zahteva upnik v skladu s prejšnjo točko.

Predlog izvršnice je objavljen na spletni strani Ministrstva za finance.

Vir: Zakon o preprečevanju zamud pri plačilih (ZPreZP-1; Uradni list RS, št. 57/12)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

Ne glede na to, kako pomembni so sestanki, so pogosto povsem neučinkoviti. Izgubljanje rdeče niti pogovora, zamišljenost prisotnih in neupoštevanje zastavljenih ciljev lahko hitro privede do zapravljenega časa. Novo leto prinaša priložnost, ko lahko sestanke naredimo bolj učinkovite. Preberite več >>

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Nasveti izkušenejših kolegov so nekaj, kar podjetniki vedno radi slišijo. Toda od časa do časa se zgodi, da nasvet, ki ga prejmejo, naredi več škode kot koristi. Tudi nekateri izmed danes zelo uspešnih podjetnikov so prejeli takšen nasvet, se ga na daleč izognili - ter uspeli. Preberite več >>

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Konkurenca med mladimi, zlasti med najuspešnejšimi, je vse večja. Najpomembnejši dejavnik pri iskanju primerne zaposlitve, pravijo kandidati, je možnost pridobivanja in razvoja novih spretnosti, sledijo plača, dobro delovno vzdušje, odnosi in uravnoteženost delovnega in zasebnega življenja. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

12.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje