Nazivi delovnih mest

Večje kot je podjetje, več dela proizvaja in tako potrebuje tudi več zaposlenih, ki jih je zaradi boljše preglednosti, razlik v njihovih sposobnostih in izobrazbi ter drugih dejavnikov, potrebno organizirati v oddelke.
Nazivi delovnih mest

Nazivi delovnih mest (Vir slike: Pixabay.com)

Opis delovnega mesta

Vrsto in razporeditev delovnih mest po organizacijskih enotah se določi s sistemizacijo delovnih mest. Akt o sistemizaciji delovnih mest je od leta 2003 obvezen za vse delodajalce, ki zaposlujejo več kot 10 ljudi, lahko pa ga imajo tudi ostala, manjša podjetja. Določa delovna mesta in pogoje za njihovo zasedbo. Sistemizacija je tako pomemben kadrovski dokument in pomaga pri delu z zaposlenimi (npr. pri izobraževanju, napredovanju, zaposlovanju idr.). Zaposleni imajo pravico do vpogleda v opis delovnega mesta, sistemizacija pa jih lahko tudi motivira za napredovanje do višjega delovnega naziva. O sistemizaciji odloča direktor podjetja.

Opis delovnega mesta zajema:

  • naziv delovnega mesta
  • šifro delovnega mesta,
  • opis del in nalog,
  • stopnjo in vrsto strokovne izobrazbe,
  • kraj delovnega mesta,
  • tarifni razred,
  • posebna znanja in zmožnosti,
  • zahtevane delovne izkušnje,
  • odgovornost.

Delovna mesta glede na izobrazbo, ki je potrebna za njihovo opravljanje, delodajalec ali direktor na podlagi akta o sistematizaciji delovnih mest razvrsti v devet tarifnih razredov in so glede na to, v katerem tarifnem razredu se nahajajo, tudi različno plačana. Na razvrstitev v plačilni razred vplivajo dodatna znanja, daljše delovne izkušnje, večja odgovornost, težje delovne razmere in večji napor pri delu. Skladno s temi lastnostmi delovnih mest pa se zaposlenim dodeljuje tudi nazive.

Nazivi

Večina podjetij z večjim številom zaposlenih opravlja delo v naslednjih organizacijskih enotah, v okviru katerih lahko zaposleni prejmejo različne nazive:

Uprava / vodstvo:
– Generalni direktor- Pomočnik direktorja- Finančni direktor

– Poslovni sekretar

– Direktor proizvodnje

– Vodja enote

– Vodja raziskav in razvoja

– Tehnični direktor

– Komercialni direktor

– Direktor prodaje in marketinga

– Pravnik

– Tajnik

Marketing in prodaja:

– Vodja prodaje

– Komercialist

– Prodajni analitik

– Prodajni predstavnik

– Svetovalec poslovnega razvoja

– Regionalni prodajalec

– Vodja marketinga

– Strokovnjak za marketing

– Vodja klicnega centra

– Operater v klicnem centru

– Vodja odnosov z javnostmi

– Strokovnjak za odnose z javnostmi

Splošna delovna mesta

– Področni vodja prodaje

– Referent prodaje

– Referent v industrijski prodajalni

– Skladiščno-transportni delavec

– Tehnični svetovalec

– Vodja industrijske prodajalne

– Vodja izobraževalno-informacijskega centra

– Vodja skladišča gotovih izdelkov

– Vodja službe za oblikovanje

– Vodja tehnično-informacijske službe

Kadrovski oddelek:

– Vodja kadrovske službe

– Vodja izobraževanja in razvoja kadrov

– Kadrovski referent

– Kadrovik

Logistika in skladiščenje:

– Nadzornik logistike

– Skladiščnik

– Vodja odprave blaga

– Referent nabave

– Hišni upravnik

– Hišni pomočnik

Nabava:

– Vodja nabave
– Nabavni referent

Finance in računovodstvo:

– Vodja finančne službe

– Vodja računovodstva

– Računovodja

– Knjigovodja

– Finančni analitik

– Referent osnovnih sredstev

– Finančno računovodski referent

Informatika:

– Vodja informacijske tehnologije

– Sistemski analitik

– Razvojni inženir za PC programsko opremo

– Programer

– Sistemski programer

– Sistemski inženir za komunikacije

– Sistemski inženir

– Sistemski analitik specialist

Proizvodnja in storitve:

– Načrtovalec proizvodnje

– Produktni vodja

– Vodja projektov

– Tehnični sodelavec

– Vodja gradbišča

– Tehnolog v obratu

– Preddelavec

– Tehnolog za okolje

– Varnostni inženir

– Vodja kontrole in kakovosti

– Vodja obrata

Podrobnejše opise delovnih mest si lahko pogledate na CD-romu Opisi delovnih mest in akt o sistemizaciji (Vukasović Žontar) ali na strani Zavoda za zaposlovanje RS.

VIRI IN LITERATURA:

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Obisk inšpektorja v spletni trgovini

Izvajanje nadzora nad spletnimi trgovinami opravlja med drugimi tudi Tržni inšpektorat RS. V nadaljevanju članek opisuje, katere stvari mora imeti spletna trgovina urejene, da ni deležna globe s strani tržnega inšpektorja. Preberite več >>

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Na kaj paziti pri izbiri imena znamke?

Pravočasna registracija blagovne znamke vam lahko kasneje prihrani veliko sivih las. V članku zato tokrat predstavljamo nasvete, na kaj je potrebno biti pozoren pri izbiri primernega imena vaše blagovne znamke. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Vračilo prispevkov delodajalca za prvo zaposlitev

Če prvič zaposlite za nedoločen čas mlade do 26. leta starosti ali matere, ki skrbijo za otroka do 3. leta starosti, lahko za prvi dve leti njihove zaposlitve uveljavljate delno vračilo plačanih prispevkov delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje