Amazon: 10 milijonov dolarjev za lobiranje

Takšen je izkupiček lanskega lobiranja Amazona, ki si je mesece prizadeval pridobiti dovoljenje za testiranje dronov. Ideja Amazona je dostava produktov s pomočjo kvadrokopterjev.
Amazon: 10 milijonov dolarjev za lobiranje

Amazon lobiranju namenja vse več denarja. Za svoje lobiste celo gradi posebne poslovne prostore (Vir slike: Picjumbo.com).

Ko se je začela zgodba z Amazonom, je njegov prvi mož Jeff Bezos začel sanjariti, kako bi svojim kupcem produkte dostavil čim hitreje. Pa tudi čim ceneje. S to idejo ostaja obseden še danes. Ena od rešitev, ki bi lahko uresničila Bezosove sanje, je dostava z droni.

Dostava z droni bi spletnemu trgovcu lahko omogočila dostavo v manj kot 30 minutah. Da bi uresničil svoje sanje, pa se je lotil posebne strategije – lobiranja. Samo lani je za lobiranje porabil 9,4 milijona dolarjev (gre za uradni podatek, ki ga je predstavil Amazon), kar je skoraj dvakrat več kot leto prej. Če mislite, da je vsota, ki jo je Amazon namenil za lobiranje, velika, se motite. Boeing je lani namenil kar 21 milijonov dolarjev, nekaj milijonov je zapravil tudi Alphabet.

Paul Misener, ki je vajeti ekipe lobistov prevzel pred 15 leti, se je lani večkrat sestal z ameriškimi in evropskimi odvetniki ter nadzorniki, da bi dosegel nov dogovor o pravilih letenja. Po nekaterih poročanjih naj bi bil Amazon tudi v fazi dogovarjanja, s katerim si morda lahko obeta prevoz robe po ameriških cestah z večjimi tovornjaki.

Pred 15 leti le dva, danes kar 60

Kako pomembno postaja lobiranje za spletnega trgovca, priča tudi podatek, da se število njegovih lobistov povečuje iz leta v leto. Tako sta na primer pred 15 leti lobirala zgolj dva, danes kar 60. Kot poroča The Times, Amazon celo gradi nove poslovne prostore, v katerih bodo delovali zgolj lobisti. Bržkone so pri svojem delu tudi precej uspešni – lani je ameriška zvezna uprava za zračni promet (FAA) prižgala zeleno luč in Amazonu dodelila dovoljenje za testiranje dronov.

Stroški dostave se povečujejo, rešitev je nujno potrebna

Zakaj so novi načini dostave tako pomembni za spletnega trgovca? Samo lani so stroški dostave podjetja zrasli za 19 odstotkov, na 5 milijard dolarjev. K povišanju stroškov so največ prispevali milijoni naročnikov na Prime storitev, ki jim Amazon zagotavlja brezplačno dostavo za cel kup produktov.

Če pošiljka zamuja, nihče ne pomisli na službo za prevoz pošiljk

Nekateri analitiki pričakujejo, da bo Amazon kmalu prevzel celotno logistično verigo, v nekaterih primerih od tovarne do praga uporabnikovega doma. Ravno ta mesec je Amazon podpisal dogovor za najem 20 Boeingov. S to potezo se Amazon skuša izogniti zamudam, ki se dogajajo njegovim partnerjem, kot je UPS, za katere se zdi, da vse težje obvladajo količino spletnih naročil. »Če moje naročilo ni dostavljeno takrat, ko ga pričakujem, večina ljudi ne pomisli na FedEx ali UPS. Pomislijo na prodajalca, zato se Amazon usmerja v drone in tovrstno dostavo, s katero bi lahko izboljšal uporabniško izkušnjo,« pojasnjuje prvi mož finančnega področja pri Amazonu, Brian Olsavsky.

Kot so izvedeli ameriški mediji, se največja prevozna podjetja ne bojijo Amazonovih ambicij. V kolikor bi se le-te uresničile, bi postal celo tekmec z UPS-om in FedExom. Predstavniki omenjenih podjetij pravijo, da bo tudi v tem primeru dovolj prostora za vse.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Kolumna: Prihajajo ICO zombiji!

Vedno več startupov zbira sredstva v okviru t .i. javnih ponudb kriptožetonov (ICO). Predvsem zato, ker je (vsaj do sedaj) bila uspešnost tovrstnega zbiranja kapitala vseeno višja, kot pa preko poslovnih angelov in skladov tveganega kapitala (ki so malce bolj izbirčni). Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje