Amazon: 10 milijonov dolarjev za lobiranje

Avtor Maruša Žibert — 24.03.2016
Komentiraj!
Takšen je izkupiček lanskega lobiranja Amazona, ki si je mesece prizadeval pridobiti dovoljenje za testiranje dronov. Ideja Amazona je dostava produktov s pomočjo kvadrokopterjev.
Amazon: 10 milijonov dolarjev za lobiranje

Amazon lobiranju namenja vse več denarja. Za svoje lobiste celo gradi posebne poslovne prostore (Vir slike: Picjumbo.com).

Ko se je začela zgodba z Amazonom, je njegov prvi mož Jeff Bezos začel sanjariti, kako bi svojim kupcem produkte dostavil čim hitreje. Pa tudi čim ceneje. S to idejo ostaja obseden še danes. Ena od rešitev, ki bi lahko uresničila Bezosove sanje, je dostava z droni.

Dostava z droni bi spletnemu trgovcu lahko omogočila dostavo v manj kot 30 minutah. Da bi uresničil svoje sanje, pa se je lotil posebne strategije – lobiranja. Samo lani je za lobiranje porabil 9,4 milijona dolarjev (gre za uradni podatek, ki ga je predstavil Amazon), kar je skoraj dvakrat več kot leto prej. Če mislite, da je vsota, ki jo je Amazon namenil za lobiranje, velika, se motite. Boeing je lani namenil kar 21 milijonov dolarjev, nekaj milijonov je zapravil tudi Alphabet.

Paul Misener, ki je vajeti ekipe lobistov prevzel pred 15 leti, se je lani večkrat sestal z ameriškimi in evropskimi odvetniki ter nadzorniki, da bi dosegel nov dogovor o pravilih letenja. Po nekaterih poročanjih naj bi bil Amazon tudi v fazi dogovarjanja, s katerim si morda lahko obeta prevoz robe po ameriških cestah z večjimi tovornjaki.

Pred 15 leti le dva, danes kar 60

Kako pomembno postaja lobiranje za spletnega trgovca, priča tudi podatek, da se število njegovih lobistov povečuje iz leta v leto. Tako sta na primer pred 15 leti lobirala zgolj dva, danes kar 60. Kot poroča The Times, Amazon celo gradi nove poslovne prostore, v katerih bodo delovali zgolj lobisti. Bržkone so pri svojem delu tudi precej uspešni – lani je ameriška zvezna uprava za zračni promet (FAA) prižgala zeleno luč in Amazonu dodelila dovoljenje za testiranje dronov.

Stroški dostave se povečujejo, rešitev je nujno potrebna

Zakaj so novi načini dostave tako pomembni za spletnega trgovca? Samo lani so stroški dostave podjetja zrasli za 19 odstotkov, na 5 milijard dolarjev. K povišanju stroškov so največ prispevali milijoni naročnikov na Prime storitev, ki jim Amazon zagotavlja brezplačno dostavo za cel kup produktov.

Če pošiljka zamuja, nihče ne pomisli na službo za prevoz pošiljk

Nekateri analitiki pričakujejo, da bo Amazon kmalu prevzel celotno logistično verigo, v nekaterih primerih od tovarne do praga uporabnikovega doma. Ravno ta mesec je Amazon podpisal dogovor za najem 20 Boeingov. S to potezo se Amazon skuša izogniti zamudam, ki se dogajajo njegovim partnerjem, kot je UPS, za katere se zdi, da vse težje obvladajo količino spletnih naročil. »Če moje naročilo ni dostavljeno takrat, ko ga pričakujem, večina ljudi ne pomisli na FedEx ali UPS. Pomislijo na prodajalca, zato se Amazon usmerja v drone in tovrstno dostavo, s katero bi lahko izboljšal uporabniško izkušnjo,« pojasnjuje prvi mož finančnega področja pri Amazonu, Brian Olsavsky.

Kot so izvedeli ameriški mediji, se največja prevozna podjetja ne bojijo Amazonovih ambicij. V kolikor bi se le-te uresničile, bi postal celo tekmec z UPS-om in FedExom. Predstavniki omenjenih podjetij pravijo, da bo tudi v tem primeru dovolj prostora za vse.

XR06 - single static MP coworking
shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!