Amazon: 10 milijonov dolarjev za lobiranje

Takšen je izkupiček lanskega lobiranja Amazona, ki si je mesece prizadeval pridobiti dovoljenje za testiranje dronov. Ideja Amazona je dostava produktov s pomočjo kvadrokopterjev.
Amazon: 10 milijonov dolarjev za lobiranje

Amazon lobiranju namenja vse več denarja. Za svoje lobiste celo gradi posebne poslovne prostore (Vir slike: Picjumbo.com).

Ko se je začela zgodba z Amazonom, je njegov prvi mož Jeff Bezos začel sanjariti, kako bi svojim kupcem produkte dostavil čim hitreje. Pa tudi čim ceneje. S to idejo ostaja obseden še danes. Ena od rešitev, ki bi lahko uresničila Bezosove sanje, je dostava z droni.

Dostava z droni bi spletnemu trgovcu lahko omogočila dostavo v manj kot 30 minutah. Da bi uresničil svoje sanje, pa se je lotil posebne strategije – lobiranja. Samo lani je za lobiranje porabil 9,4 milijona dolarjev (gre za uradni podatek, ki ga je predstavil Amazon), kar je skoraj dvakrat več kot leto prej. Če mislite, da je vsota, ki jo je Amazon namenil za lobiranje, velika, se motite. Boeing je lani namenil kar 21 milijonov dolarjev, nekaj milijonov je zapravil tudi Alphabet.

Paul Misener, ki je vajeti ekipe lobistov prevzel pred 15 leti, se je lani večkrat sestal z ameriškimi in evropskimi odvetniki ter nadzorniki, da bi dosegel nov dogovor o pravilih letenja. Po nekaterih poročanjih naj bi bil Amazon tudi v fazi dogovarjanja, s katerim si morda lahko obeta prevoz robe po ameriških cestah z večjimi tovornjaki.

Pred 15 leti le dva, danes kar 60

Kako pomembno postaja lobiranje za spletnega trgovca, priča tudi podatek, da se število njegovih lobistov povečuje iz leta v leto. Tako sta na primer pred 15 leti lobirala zgolj dva, danes kar 60. Kot poroča The Times, Amazon celo gradi nove poslovne prostore, v katerih bodo delovali zgolj lobisti. Bržkone so pri svojem delu tudi precej uspešni – lani je ameriška zvezna uprava za zračni promet (FAA) prižgala zeleno luč in Amazonu dodelila dovoljenje za testiranje dronov.

Stroški dostave se povečujejo, rešitev je nujno potrebna

Zakaj so novi načini dostave tako pomembni za spletnega trgovca? Samo lani so stroški dostave podjetja zrasli za 19 odstotkov, na 5 milijard dolarjev. K povišanju stroškov so največ prispevali milijoni naročnikov na Prime storitev, ki jim Amazon zagotavlja brezplačno dostavo za cel kup produktov.

Če pošiljka zamuja, nihče ne pomisli na službo za prevoz pošiljk

Nekateri analitiki pričakujejo, da bo Amazon kmalu prevzel celotno logistično verigo, v nekaterih primerih od tovarne do praga uporabnikovega doma. Ravno ta mesec je Amazon podpisal dogovor za najem 20 Boeingov. S to potezo se Amazon skuša izogniti zamudam, ki se dogajajo njegovim partnerjem, kot je UPS, za katere se zdi, da vse težje obvladajo količino spletnih naročil. »Če moje naročilo ni dostavljeno takrat, ko ga pričakujem, večina ljudi ne pomisli na FedEx ali UPS. Pomislijo na prodajalca, zato se Amazon usmerja v drone in tovrstno dostavo, s katero bi lahko izboljšal uporabniško izkušnjo,« pojasnjuje prvi mož finančnega področja pri Amazonu, Brian Olsavsky.

Kot so izvedeli ameriški mediji, se največja prevozna podjetja ne bojijo Amazonovih ambicij. V kolikor bi se le-te uresničile, bi postal celo tekmec z UPS-om in FedExom. Predstavniki omenjenih podjetij pravijo, da bo tudi v tem primeru dovolj prostora za vse.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Mladi podjetniki že odpirajo svoja prva podjetja

Projekt Mladi podjetniki, ki ga razpisuje Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada, je v polnem zagonu, kar pomeni, da bomo do konca maja leta 2019 dobili skoraj 300 novih nadobudnih mladih podjetnikov. Preberite več >>

Od pametne vremenske postaje do avtomobilčka, ki ga lahko upravljate prek spleta

Od pametne vremenske postaje do avtomobilčka, ki ga lahko upravljate prek spleta

Na Fakulteti za elektrotehniko v Ljubljani so v torek, 12. junija, organizirali zaključni dogodek tečaja IoT Fundamentals, v okviru katerega so udeleženci tečaja predstavili svoje IoT rešitve. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Skrb za spletno varnost z GDPR vendarle narašča

Skrb za spletno varnost z GDPR vendarle narašča

Z uveljavitvijo Splošne uredbe Evropske unije o varstvu podatkov - GDPR morajo podjetja posvetiti precej večjo vlogo varnosti podatkov svojih strank. Bodo slednje vendarle začele več pozornosti namenjati varnosti na spletu? Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje