Analiza, ki vašo spletno trgovino ponese v višave!

Kako so uspešne slovenske spletne trgovine uspele privabiti zanimanje kupcev? Slovenski spletni trg se v zadnjih letih močno razvija, igralcev je vse več, ponudba vse pestrejša, zato mora biti glavno vprašanje vsakega spletnega trgovca, kako prepričati uporabnika, da kupi ravno njegov izdelek.
Analiza, ki vašo spletno trgovino ponese v višave!

»Zelo pozitivno in zelo nujno je, da na spletnem trgu obstaja tekmovanje, naziv, ki nekaj pomeni, ki se ga ne da ´kupiti´ in temelji na realnih analizah in raziskavah trga,« meni ekipa spletne trgovine Printink (Vir slike: Bigstock photo, grafika: Shopper´s Mind).

Spletna trgovina Malinca, ki so jo zagnale takrat še študentke, danes pa uspešne podjetnice, je dober primer trgovine, ki nenehno išče možnosti za izboljšavo. Te se kažejo tudi v tekmovanjih, kot je Shopper’s Mind Spletni trgovec leta. Tekmovanje ni zgolj nabiranje točk pred ostalo konkurenco, ampak tudi izobraževalne narave. Vsak trgovec, ki je del omenjenega tekmovanja, prejme poročilo, ki zajema oceno kakovosti nakupne izkušnje, odnosa kupcev do znamke trgovca, tehnične odličnosti spletnega mesta in optimizacije spletne strani.

»Iskali smo načine, kako se še izboljšati in popraviti napake.«

Ekipa Malince poročilo dojema kot podlago za izboljšanje. »Šli smo skozi vse postavke v analizi in iskali rešitve za tiste, pri katerih nismo imeli najboljše ocene. Iskali smo različne načine, kako se še izboljšati in popraviti napake,« pravi Andreja Stopar (na sliki spodaj, vir slike: Malinca), solastnica in direktorice te spletne trgovine, ki je naziv Spletni trgovec leta v kategoriji hrana in pijača prejela že dve leti zapored, lani pa še naziv Spletni trgovec leta 2015, ki je leto prej romalo v roke podjetja Mimovrste.

Pridobitev naziva zmagovalca v posamezni kategoriji ne pomeni konec dela in spanje na lovorikah. Je temelj za nadaljnje delo. »V zadnjem letu je naš fokus predvsem na nakupni izkušnji. Našim kupcem želimo ponuditi storitve, ki bodo še dodatno izboljšale nakupno izkušnjo.

V bodoče želimo kupcem ponuditi hitrejši čas dostave, dodatne možnosti plačila ter izboljšano mobilno trgovino Zoohit. Vse te izboljšave, na katere smo usmerjeni, je pokazala tudi analiza Spletni trgovec leta,« pojasnjuje Maja Perković, vodja spletne trgovine Zoohit. Analiza poslovanja, ki jo prejmejo v roke, je nekakšen »objektiven vpogled«, ki jim da usmeritve, »kje so potrebne izboljšave za nadaljnje poslovanje«.

Prepoznavnost, kredibilnost in brezplačna promocija

Trgovina Zoohit je bila lanskoletna zmagovalka v kategoriji male živali, naziv pa ji je prinesel dvig prepoznavnosti in kredibilnosti na trgu, ocenjuje Perkovićeva, medtem pa Stoparjeva pravi, da jim je zmaga prinesla lažji stik z mediji in s tem brezplačno promocijo.

Od 3- do 5-odstotna rast prodaje na podlagi sprememb

»Pozitivna plat je zagotovo večje zaupanje strank v našo spletno trgovino kot tudi širjenje zaupanja spletne prodaje nasploh,« Stoparjeva izpostavi eno od dodanih vrednosti tekmovanja za spletne trgovce. Ena od pozitivnih plati je tudi dvig prodaje kot posledica sprememb, ki so jih vnesli na podlagi analize Spletni trgovec leta: natančnih podatkov nimajo, a predvidevajo, da so spremembe prinesle od 3- do 5-odstotno rast prodaje.

»Zelo pozitivno in zelo nujno je, da na spletnem trgu obstaja tekmovanje, naziv, ki nekaj pomeni, ki se ga ne da ´kupiti´ in temelji na realnih analizah in raziskavah trga,« meni ekipa spletne trgovine Printink.

Prenovili vizualno podobo trgovine, umaknili izdelke, ki se ne prodajajo

Pozitivne spremembe pa ne opažajo zgolj zmagovalci posameznih kategorij, temveč tudi ostali. »Zasledili smo povečan obisk na spletni strani in večje zaupanje samih kupcev. Tudi prodaja se je povečala za nekaj odstotkov,« odgovarja ekipa trgovine Pametni nakupi. Ta se je na podlagi analize, ki zajema »ključne podatke, kaj je narobe v sami trgovini oziroma kje je potrebno zadevo popraviti«, odločila za spremembe. Izboljšali so vizualno podobo, prenovili celotno trgovino in umaknili tiste izdelke, po katerih ni bilo zanimanja.

Za koliko ocenjuje dvig prodaje, je težko reči, pravijo, saj se je prodaja dvigovala skozi vse leto. »Povprečno bi lahko ocenili nekje 30 odstotkov glede na preteklo leto in pred spremembami. Ker smo spremembe izvajali skozi celotno leto, bo pravilen pokazatelj prihajajoče leto.«

Dobro razvita ponudba, hitrost dostave, možnost prezema in nižji stroški vračil, enostavnejše uveljavljanje garancije, so prednosti slovenskih spletnih trgovin, meni Darko Dujič (Vir slike: Ceneje.si).

Skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev kupuje izključno pri domačih trgovcih

Naziv Spletni trgovec leta temelji na realnih analizah, ki imajo prednosti tudi za kupce. Tem dejstvo, da je neka spletna trgovina zmagala na tekmovanju, pove, da je neodvisna avtoriteta preverila trgovino in ji posledično lahko zaupajo. Pri Shopper’s Mind, ki izvaja omenjeno tekmovanje skupaj s partnersko agencijo Valicon, opažajo, da »je v lanskem letu skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev nakupovala izključno pri domačih trgovcih«. To dokazuje, pravi direktor Darko Dujič, da slovenski spletni trgovci premorejo dobre prakse: »Nekateri slovenski spletni trgovci imajo zelo dobro razvito ponudbo, med prednostmi nakupovanja doma pa lahko navedemo še hitrost dostave, možnost prevzemov, nižje stroške vračil, enostavnejše uveljavljanje garancije ter podporo v slovenskem jeziku.«

Tudi vaša trgovina ima možnosti za izboljšavo. Tu je ena!

Možnosti za izboljšave pa je še veliko. Ena takšnih se po njegovem mnenju kaže v cenovnem pozicioniranju, »saj je cena eden ključnih (zagotovo pa ne edini) motivatorjev za nakup v posamezni spletni trgovini. Ključen izziv slovenskih trgovin bo tudi z ustrezno ponudbo privabiti mlade generacije, ki so bolj naklonjene nakupovanju pri globalnih ponudnikih«.

Želite dokazati, da ste najboljši na spletu? Kje so vaše prednosti pred konkurenco in kje se še lahko izboljšate? Odgovor vam lahko da prijava na tekmovanje Shopper’s Mind Spletni trgovec leta ter poročilo, ki ga prejmete s sodelovanjem. Prijava je možna le še do 31. oktobra, zato pohitite!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje