Če kupujete ocene izdelka na Amazonu, vas morda čaka tožba

Če kupujete ocene izdelka, ki ga prodajate na Amazon, pozor: Amazon vas bo morda tožil. Tožbe s strani Amazona niso novost. Lani je trgovec tožil več kot tisoč ljudi, ki so objavljali neresnične in plačane ocene. Tokrat toži prodajalce, ki so lažne ocene izdelka kupovali.
Če kupujete ocene izdelka na Amazonu, vas morda čaka tožba

Amazon se intenzivno bori proti plačanim ocenam izdelkov, ki se predstavljajo v njegovi spletni trgovini. Trgovec pravi, da se stanje izboljšuje, da je večina ocen avtentičnih (Vir slike: YouTube).

Naša sogovornica, ki ne želi biti imenovana (njeno ime hranimo v uredništvu), recimo ji Jana Novak, je lani začela s prodajo izbranega izdelka na Amazonu. Glede novic o tožbi proti prodajalcem na Amazonu ni presenečena. Pravi, da je prodajanje in kupovanje ocen izdelkov na Amazonu zelo razširjeno, a se zagotovo ne izplačajo. »Ocene je možno kupiti prek Fiverrja in nekaterih drugih platform. Kupiti jih je možno od 5 dolarjev naprej. Sto ocen je možno dobiti tudi za 20 ali 30 dolarjev,« pripoveduje. Opozarja, da to »niso kredibilne ocene«, kar je sposoben opaziti tudi Amazon. Kupec, ki bi v tem primeru nastopal tudi kot ocenjevalec izdelka, bi moral izdelek kupiti in dobiti kodo, to pa bi opazil tudi Amazon. »Amazon vidi tudi, ali je izdelek prejel brezplačno oziroma po ceni, ki je bila nižja od prodajne cene.«

Zakaj je trgovanje z ocenami tako razširjeno? Več, kot ima izdelek ocen, večja je možnost, da ga bomo kupili. Le kdo bi zaupal produktu, ki ga še nihče ni preizkusil? Ocene so del procesa informiranja kupca, ki se na podlagi pridobljenih informacij (tudi izkušenj uporabnikov) lažje odloči za nakup.

Amazon odkril neresnične ocene in jih v celoti izbrisal

Ko je s partnerjem začela prodajati izdelek na Amazonu, sta se, podobno kot ostali prodajalci, lotila tudi zbiranja ocen. Včlanila sta se v eno od Facebook skupin s povsem poštenimi nameni. Člani omenjene skupine (teh je na družabnih omrežjih malo morje), ki tudi sami prodajajo na Amazonu in si pri tem pomagajo na vse možne načine, zagotavljajo, da bodo napisali pozitivno oceno v zameno za brezplačen izdelek. »Amazon pa je glede tega občutljiv. Takrat še kot laik nisem vedela, kaj bo sledilo. Vedela sem, da potrebujeva čim več ocen, sicer se izdelek ne bo prodajal. Čez nekaj mesecev je Amazon odkril te ocene in jih postopoma zbrisal. Ocene seveda niso bile napisane v istem časovnem obdobju, nabirala sva jih kar nekaj časa. Naivno sem verjela, da je to dovoljeno,« se Novakova spominja lanskega leta.

V ZDA je ocenjevanje izdelkov poklic

Trg ocenjevanja produktov naravnost cveti v ZDA, pravi. Tam obstajajo poklici, povezani z ocenjevanjem izdelkov. T.i. professional Amazon reviewer (slo. profesionalni Amazonov ocenjevalec) sicer ne služi veliko, dobi pa izdelek. »Na Amazonu so objavljene zgodbe ocenjevalcev, to so študentje, tudi upokojenci, ki pišejo o tem, kako so njihove garaže polne najrazličnejših produktov,« pripoveduje. Pozneje, ko sta ugotovila, da pravila igre skupine niso v skladu s pravili Amazona, sta se obrnila na Amazonove ocenjevalce. To so uradni in registrirani ocenjevalci, ki jih Amazon dovoljuje.»Težko jih je prepričati, da ocenijo tvoj izdelek, saj so zasipani z goro produktov, ki jih pošiljajo prodajalci v zameno za oceno. Enega sva prepričala. Je 50. na Amazonovi lestvici ocenjevalcev.«

Trgovec v boj proti lažnim ocenam z lastnim algoritmom

Prodajalci se pogosto odločajo tudi za ocene, ki jih prejmejo od oseb, ki jim brezplačno ponudijo produkt – v zameno za oceno. Takšni primeri so običajno razvidni, saj v sklopu ocene zapišejo, da so prejeli izdelek v dar v zameno za »pošteno oceno«. Takšne ocene (s pripisom) Amazon dovoli, je razvidno iz nabora ocen, ki so zbrane pod izdelki. Sicer pa je Amazon veliki brat, ki vidi vse: ve, ali je bil produkt kupljen oziroma kako je prišlo do ocene. Spletni trgovec ravno zdaj razvija algoritem, ki bo sposoben zaznati lažne ocene in preprečil njihovo objavo.

Tožene stranke ustvarile vsaj tretjino lažnih ocen

Prodajalcem, proti katerim je Amazon tožbe vložil v teh dneh, spletni trgovec očita uporabo lažnih računov, prek katerih so pod lastnimi izdelki objavljali pozitivne ocene in komentarje. Ti naj bi predstavljali več kot tretjino vseh ocen izdelka toženih strank, v tožbi dodaja Amazon.

Kazen je za prodajalce velika: ukinitev računa, umik izdelkov ali pa izbris neresničnih ocen. V boju proti lažnim ocenam je Amazon lani poleti začel uvrščati t.i. preverjene nakupe (ang. verified purchase) na vrh seznama ocen. Trgovec je prepričan, da je v boju izredno uspešen: velika večina ocen naj bi bila avtentičnih, tako trdijo pri podjetju.

V omenjeni tožbi od prodajalcev zahteva prekinitev prodaje izdelkov na kateri koli od svojih strani, ter povračilo prihodkov in kritje stroškov odvetnika. Skupno več kot 25 tisoč dolarjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Največji nemški letalski prevoznik Lufthansa se je povezal s švicarskim podjetjem z namenom, da bi tehnologijo Ethereum prenesel v letalsko industrijo. Preberite več >>

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

Kažipot za varnost na spletu

Kažipot za varnost na spletu

Center za odzivanje na omrežne incidente SI-CERT je oblikoval priročnik Kažipot za varnost na spletu, ki vključuje 10 nasvetov za mala podjetja. Preberite več >>

Video: »Tehnologija blockchain bo vplivala na skoraj vse procese v dejanski ekonomiji«

Video: »Tehnologija blockchain bo vplivala na skoraj vse procese v dejanski ekonomiji«

V zadnjem času se tehnologija veriženja blokov hitro širi na različna področja. Kakšen potencial ima ta tehnologija, si oglejte v zanimivem intervjuju. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje