Če kupujete ocene izdelka na Amazonu, vas morda čaka tožba

Če kupujete ocene izdelka, ki ga prodajate na Amazon, pozor: Amazon vas bo morda tožil. Tožbe s strani Amazona niso novost. Lani je trgovec tožil več kot tisoč ljudi, ki so objavljali neresnične in plačane ocene. Tokrat toži prodajalce, ki so lažne ocene izdelka kupovali.
Če kupujete ocene izdelka na Amazonu, vas morda čaka tožba

Amazon se intenzivno bori proti plačanim ocenam izdelkov, ki se predstavljajo v njegovi spletni trgovini. Trgovec pravi, da se stanje izboljšuje, da je večina ocen avtentičnih (Vir slike: YouTube).

Naša sogovornica, ki ne želi biti imenovana (njeno ime hranimo v uredništvu), recimo ji Jana Novak, je lani začela s prodajo izbranega izdelka na Amazonu. Glede novic o tožbi proti prodajalcem na Amazonu ni presenečena. Pravi, da je prodajanje in kupovanje ocen izdelkov na Amazonu zelo razširjeno, a se zagotovo ne izplačajo. »Ocene je možno kupiti prek Fiverrja in nekaterih drugih platform. Kupiti jih je možno od 5 dolarjev naprej. Sto ocen je možno dobiti tudi za 20 ali 30 dolarjev,« pripoveduje. Opozarja, da to »niso kredibilne ocene«, kar je sposoben opaziti tudi Amazon. Kupec, ki bi v tem primeru nastopal tudi kot ocenjevalec izdelka, bi moral izdelek kupiti in dobiti kodo, to pa bi opazil tudi Amazon. »Amazon vidi tudi, ali je izdelek prejel brezplačno oziroma po ceni, ki je bila nižja od prodajne cene.«

Zakaj je trgovanje z ocenami tako razširjeno? Več, kot ima izdelek ocen, večja je možnost, da ga bomo kupili. Le kdo bi zaupal produktu, ki ga še nihče ni preizkusil? Ocene so del procesa informiranja kupca, ki se na podlagi pridobljenih informacij (tudi izkušenj uporabnikov) lažje odloči za nakup.

Amazon odkril neresnične ocene in jih v celoti izbrisal

Ko je s partnerjem začela prodajati izdelek na Amazonu, sta se, podobno kot ostali prodajalci, lotila tudi zbiranja ocen. Včlanila sta se v eno od Facebook skupin s povsem poštenimi nameni. Člani omenjene skupine (teh je na družabnih omrežjih malo morje), ki tudi sami prodajajo na Amazonu in si pri tem pomagajo na vse možne načine, zagotavljajo, da bodo napisali pozitivno oceno v zameno za brezplačen izdelek. »Amazon pa je glede tega občutljiv. Takrat še kot laik nisem vedela, kaj bo sledilo. Vedela sem, da potrebujeva čim več ocen, sicer se izdelek ne bo prodajal. Čez nekaj mesecev je Amazon odkril te ocene in jih postopoma zbrisal. Ocene seveda niso bile napisane v istem časovnem obdobju, nabirala sva jih kar nekaj časa. Naivno sem verjela, da je to dovoljeno,« se Novakova spominja lanskega leta.

V ZDA je ocenjevanje izdelkov poklic

Trg ocenjevanja produktov naravnost cveti v ZDA, pravi. Tam obstajajo poklici, povezani z ocenjevanjem izdelkov. T.i. professional Amazon reviewer (slo. profesionalni Amazonov ocenjevalec) sicer ne služi veliko, dobi pa izdelek. »Na Amazonu so objavljene zgodbe ocenjevalcev, to so študentje, tudi upokojenci, ki pišejo o tem, kako so njihove garaže polne najrazličnejših produktov,« pripoveduje. Pozneje, ko sta ugotovila, da pravila igre skupine niso v skladu s pravili Amazona, sta se obrnila na Amazonove ocenjevalce. To so uradni in registrirani ocenjevalci, ki jih Amazon dovoljuje.»Težko jih je prepričati, da ocenijo tvoj izdelek, saj so zasipani z goro produktov, ki jih pošiljajo prodajalci v zameno za oceno. Enega sva prepričala. Je 50. na Amazonovi lestvici ocenjevalcev.«

Trgovec v boj proti lažnim ocenam z lastnim algoritmom

Prodajalci se pogosto odločajo tudi za ocene, ki jih prejmejo od oseb, ki jim brezplačno ponudijo produkt – v zameno za oceno. Takšni primeri so običajno razvidni, saj v sklopu ocene zapišejo, da so prejeli izdelek v dar v zameno za »pošteno oceno«. Takšne ocene (s pripisom) Amazon dovoli, je razvidno iz nabora ocen, ki so zbrane pod izdelki. Sicer pa je Amazon veliki brat, ki vidi vse: ve, ali je bil produkt kupljen oziroma kako je prišlo do ocene. Spletni trgovec ravno zdaj razvija algoritem, ki bo sposoben zaznati lažne ocene in preprečil njihovo objavo.

Tožene stranke ustvarile vsaj tretjino lažnih ocen

Prodajalcem, proti katerim je Amazon tožbe vložil v teh dneh, spletni trgovec očita uporabo lažnih računov, prek katerih so pod lastnimi izdelki objavljali pozitivne ocene in komentarje. Ti naj bi predstavljali več kot tretjino vseh ocen izdelka toženih strank, v tožbi dodaja Amazon.

Kazen je za prodajalce velika: ukinitev računa, umik izdelkov ali pa izbris neresničnih ocen. V boju proti lažnim ocenam je Amazon lani poleti začel uvrščati t.i. preverjene nakupe (ang. verified purchase) na vrh seznama ocen. Trgovec je prepričan, da je v boju izredno uspešen: velika večina ocen naj bi bila avtentičnih, tako trdijo pri podjetju.

V omenjeni tožbi od prodajalcev zahteva prekinitev prodaje izdelkov na kateri koli od svojih strani, ter povračilo prihodkov in kritje stroškov odvetnika. Skupno več kot 25 tisoč dolarjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Za večino ljudi s področja tehnologije je vpliv umetne inteligence na družbo zanimiva, a tudi občutljiva tema. Kako bo umetna inteligenca vplivala na nas? Preberite več >>

Uber je po novem taksi služba!

Uber je po novem taksi služba!

Sodišče Evropske unije je končno izdalo sodbo v zadevi Uber. V njej je Uber opredeljen kot transportno podjetje in ne le kot ponudnik storitev posredovanja med potnikom in prevoznikom preko aplikacije (storitev informacijske družbe). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Odločili ste se, da boste pričeli z mobilnim marketingom, in že postavili strategijo. Razvili ste super mobilno aplikacijo, sedaj pa je čas za spletno stran, ki bo osnova za trženje aplikacije. Preberite več >>

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Pred kratkim je družabno omrežje Facebook doseglo dve milijardi mesečnih uporabnikov. Si sploh lahko predstavljate takšne številke? Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje