Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Iz lastnih izkušenj človek pridobi največ novega znanja. Kljub temu pa v podjetništvu velja, da je v primeru neizkušenosti pametno poiskati pomoč mentorjev ali poslovnih partnerjev, ki vedo, kako se stvarem streže. Avtor projekta KOLOS tega ni storil, zato se je razvoja ideje lotil povsem napačno.
Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Bolgarski podjetnik Ivaylo Kalburdzhiev, ki je javnosti bolj znan po projektu KOLOS, se je razvoja svoje poslovne ideje lotil sam, neupoštevajoč dejstvo, da pred tem ni imel večjih izkušenj s podjetništvom. 

Na kratko je njegova podjetniška pot potekala nekako takole: domislil se je poslovne ideje, se odpravil na banko po posojilo, v izolaciji je nato razvil produkt, se z njim podal na Indiegogo (neuspešno) in tudi na Kickstarter (neuspešno) ter šele na ta način sploh preizkusil, ali obstaja tržišče za njegov produkt. 

Napak je bilo precej in na koncu se je celo izkazalo, da tržišča pravzaprav ni, in projekt KOLOS, igralna konzola za iPad, je tako po več kot 3 letih razvoja ter več kot 50 tisoč dolarjih vložka propadel.

Izkazalo se je, da zanimanja za igralno konzolo za iPad KOLOS ni (Vir slike: Tech.eu)

Kalburdzhiev se je v teh treh letih naučil marsičesa novega in zato za vse mlade podjetnike pripravil nekaj nasvetov:

Nasvet št. 1: Vedno rešujte le takšen problem, ki vam odkrito povzroča težave

Kalburdzhiev se je uresničevanja poslovne ideje lotil precej nerodno: šele z denarjem, ki ga je zbral za projekt KOLOS, je kupil svoj prvi iPad in nanj naložil nekaj videoigric. V resnici torej nikoli ni reševal problema, s katerim se bi v življenju soočil tudi sam, saj iPada sploh nikoli ni uporabljal.

Nasvet št. 2: Prepričajte se, da konkurenca že obstaja

Prvotne raziskave, ki jih je opravil Kalburdzhiev, so pokazale, da na tržišču še ni bilo opaziti produktov, podobnih KOLOS-u. Bolgar bi se tedaj moral vprašati, ali je on resnično prvi, ki se je domislil takšnega pripomočka, ali pa se tu skriva nekaj več: nezanimanje tržišča. Ker si tega vprašanja ni zastavil, je spregledal dejstvo, da tržišča za njegov produkt sploh ni. 

Nasvet št. 3: Zgradite minimalno sprejemljiv produkt

Preden se je Kalburdzhiev lotil razvoja produkta, bi moral s čim manj denarnega in časovnega vložka zgraditi minimalno sprejemljiv produkt ter nato povprašati prve uporabnike za mnenje. Tedaj bi najverjetneje ugotovil, da lahka prenosna naprava, kot je iPad, ne potrebuje težkih dodatkov, ki njeno uporabo bistveno omejijo. A Bolgar tega ni storil. 

Nasvet št. 4: Pogovarjajte se s potencialnimi kupci

Še ena izmed napak, ki jih je na svoji poti napravil Kalburdzhiev, je bila ta, da se nikoli ni podal izven svoje cone udobja ter nikoli ni spregovoril s pravimi potencialnimi kupci. Namesto tega je napravil zgolj spletno anketo in jo zastavil tako, da je pridobil zgolj takšne odgovore, kakršne je želel slišati.

Nasvet št. 5: Poskrbite, da boste zgradili PRAVI produkt

Ni pomembno, ali so preostali koraki razvoja produkta izvedeni brezhibno – v kolikor razvijate produkt, ki ga nihče ne bo želel, ne boste nikoli mogli uspeti. Kalburdzhiev svetuje, da si pri iskanju pravega produkta pomagate z metodologijo vitkega podjetništva, ki jo je osnoval Eric Ries. 

Nasvet št. 6: Izbrana tržna niša naj bo dovolj široka

Tekom razvoja produkta so Kalburdzhieva večkrat vprašali, zakaj se osredotoča zgolj na iPad in ne tudi na ostale tablične računalnike. Danes mu je jasno, da bi se moral usmeriti na širše tržišče ter izdelati produkt, ki bi ga lahko uporabljala večja množica ljudi.

Nasvet št. 7: Raziščite potencial, ki ga ima vaše tržišče

V primeru KOLOS-a je sčasoma postalo jasno, da je prodaja iPadov v zadnjih letih precej upadla. Ljudje so se raje kot za tablični računalnik odločili za druge Applove produkte: za iPhone ali MacBook, kar bi moral Kalburdzhiev opaziti, saj se je posredno dotikalo tržišča, na katerega je ciljal.

Nasvet št. 8: Pridobljeni denar zapravite pametno

Kalburdzhiev je sposojeni denar porabil za nakup 3D modelov, dragih prototipov, registracijo blagovne znamke in patenta ter za poplačilo odvetniških storitev. Sledili so stroški za izgradnjo kvalitetnega promocijskega videoposnetka, pisanje poslovnega načrta, izdelavo marketinškega načrta in podobno. Na koncu je ugotovil, da je za produkt, ki ga nihče noče, zapravil prav vse prihranke. 

Nasvet št. 9: Ne slepite se

Naivnost je bila tista, ki je Kalburdzhievu kar tri leta onemogočala, da uvidi pravo pot. Šele tedaj, ko je vsakemu interesentu poslal elektronsko sporočilo s povabilom k nakupu KOLOS-a na Kickstarterju in pridobil zgolj 5 odgovorov ter 2 dejanska kupca, je ugotovil, da je bil vsa ta leta zaslepljen.

Nasvet št. 10: Na tržišče vstopite čim prej

Kar tri leta so bila potrebna, da je projekt KOLOS zaživel na Kickstarterju. Kalburdzhiev sedaj ve, da mora podjetje izdelati prototip, pridobiti prva mnenja ter preizkusiti tržišče (na primer na Kickstarterju) prej kot v enem letu. V kolikor traja dlje, je z izvedbo najverjetneje nekaj narobe. 

Vir: Tech.eu

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

Na trgu se je znašel produkt FIXRIP Box, s katerim lahko uporabnik sam popravi ali zakrpa poškodovana oziroma strgana oblačila ter s tem prihrani dragoceni čas in denar. Preberite več >>

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Pred kratkim je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživel nov slovenski projekt: prstani iz karbonskih vlaken Nerbon. Izjemno lahki in vzdržljivi prstani z unikatnim videzom se po izpostavljenosti svetlobi svetijo v temi. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje