Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Iz lastnih izkušenj človek pridobi največ novega znanja. Kljub temu pa v podjetništvu velja, da je v primeru neizkušenosti pametno poiskati pomoč mentorjev ali poslovnih partnerjev, ki vedo, kako se stvarem streže. Avtor projekta KOLOS tega ni storil, zato se je razvoja ideje lotil povsem napačno.
Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Bolgarski podjetnik Ivaylo Kalburdzhiev, ki je javnosti bolj znan po projektu KOLOS, se je razvoja svoje poslovne ideje lotil sam, neupoštevajoč dejstvo, da pred tem ni imel večjih izkušenj s podjetništvom. 

Na kratko je njegova podjetniška pot potekala nekako takole: domislil se je poslovne ideje, se odpravil na banko po posojilo, v izolaciji je nato razvil produkt, se z njim podal na Indiegogo (neuspešno) in tudi na Kickstarter (neuspešno) ter šele na ta način sploh preizkusil, ali obstaja tržišče za njegov produkt. 

Napak je bilo precej in na koncu se je celo izkazalo, da tržišča pravzaprav ni, in projekt KOLOS, igralna konzola za iPad, je tako po več kot 3 letih razvoja ter več kot 50 tisoč dolarjih vložka propadel.

Izkazalo se je, da zanimanja za igralno konzolo za iPad KOLOS ni (Vir slike: Tech.eu)

Kalburdzhiev se je v teh treh letih naučil marsičesa novega in zato za vse mlade podjetnike pripravil nekaj nasvetov:

Nasvet št. 1: Vedno rešujte le takšen problem, ki vam odkrito povzroča težave

Kalburdzhiev se je uresničevanja poslovne ideje lotil precej nerodno: šele z denarjem, ki ga je zbral za projekt KOLOS, je kupil svoj prvi iPad in nanj naložil nekaj videoigric. V resnici torej nikoli ni reševal problema, s katerim se bi v življenju soočil tudi sam, saj iPada sploh nikoli ni uporabljal.

Nasvet št. 2: Prepričajte se, da konkurenca že obstaja

Prvotne raziskave, ki jih je opravil Kalburdzhiev, so pokazale, da na tržišču še ni bilo opaziti produktov, podobnih KOLOS-u. Bolgar bi se tedaj moral vprašati, ali je on resnično prvi, ki se je domislil takšnega pripomočka, ali pa se tu skriva nekaj več: nezanimanje tržišča. Ker si tega vprašanja ni zastavil, je spregledal dejstvo, da tržišča za njegov produkt sploh ni. 

Nasvet št. 3: Zgradite minimalno sprejemljiv produkt

Preden se je Kalburdzhiev lotil razvoja produkta, bi moral s čim manj denarnega in časovnega vložka zgraditi minimalno sprejemljiv produkt ter nato povprašati prve uporabnike za mnenje. Tedaj bi najverjetneje ugotovil, da lahka prenosna naprava, kot je iPad, ne potrebuje težkih dodatkov, ki njeno uporabo bistveno omejijo. A Bolgar tega ni storil. 

Nasvet št. 4: Pogovarjajte se s potencialnimi kupci

Še ena izmed napak, ki jih je na svoji poti napravil Kalburdzhiev, je bila ta, da se nikoli ni podal izven svoje cone udobja ter nikoli ni spregovoril s pravimi potencialnimi kupci. Namesto tega je napravil zgolj spletno anketo in jo zastavil tako, da je pridobil zgolj takšne odgovore, kakršne je želel slišati.

Nasvet št. 5: Poskrbite, da boste zgradili PRAVI produkt

Ni pomembno, ali so preostali koraki razvoja produkta izvedeni brezhibno – v kolikor razvijate produkt, ki ga nihče ne bo želel, ne boste nikoli mogli uspeti. Kalburdzhiev svetuje, da si pri iskanju pravega produkta pomagate z metodologijo vitkega podjetništva, ki jo je osnoval Eric Ries. 

Nasvet št. 6: Izbrana tržna niša naj bo dovolj široka

Tekom razvoja produkta so Kalburdzhieva večkrat vprašali, zakaj se osredotoča zgolj na iPad in ne tudi na ostale tablične računalnike. Danes mu je jasno, da bi se moral usmeriti na širše tržišče ter izdelati produkt, ki bi ga lahko uporabljala večja množica ljudi.

Nasvet št. 7: Raziščite potencial, ki ga ima vaše tržišče

V primeru KOLOS-a je sčasoma postalo jasno, da je prodaja iPadov v zadnjih letih precej upadla. Ljudje so se raje kot za tablični računalnik odločili za druge Applove produkte: za iPhone ali MacBook, kar bi moral Kalburdzhiev opaziti, saj se je posredno dotikalo tržišča, na katerega je ciljal.

Nasvet št. 8: Pridobljeni denar zapravite pametno

Kalburdzhiev je sposojeni denar porabil za nakup 3D modelov, dragih prototipov, registracijo blagovne znamke in patenta ter za poplačilo odvetniških storitev. Sledili so stroški za izgradnjo kvalitetnega promocijskega videoposnetka, pisanje poslovnega načrta, izdelavo marketinškega načrta in podobno. Na koncu je ugotovil, da je za produkt, ki ga nihče noče, zapravil prav vse prihranke. 

Nasvet št. 9: Ne slepite se

Naivnost je bila tista, ki je Kalburdzhievu kar tri leta onemogočala, da uvidi pravo pot. Šele tedaj, ko je vsakemu interesentu poslal elektronsko sporočilo s povabilom k nakupu KOLOS-a na Kickstarterju in pridobil zgolj 5 odgovorov ter 2 dejanska kupca, je ugotovil, da je bil vsa ta leta zaslepljen.

Nasvet št. 10: Na tržišče vstopite čim prej

Kar tri leta so bila potrebna, da je projekt KOLOS zaživel na Kickstarterju. Kalburdzhiev sedaj ve, da mora podjetje izdelati prototip, pridobiti prva mnenja ter preizkusiti tržišče (na primer na Kickstarterju) prej kot v enem letu. V kolikor traja dlje, je z izvedbo najverjetneje nekaj narobe. 

Vir: Tech.eu

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt. Spoonella je držalo in čistilec za nož, ki vam bo olajšal sladkanje s slastnimi namazi. Preberite več >>

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt: Globalna glasbena vas (Global Music Village). Do 25. novembra želijo zbrati 11 tisoč dolarjev. Preberite več >>

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje