Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Avtor Maja Borštnik — 17.05.2016
Komentiraj!
Iz lastnih izkušenj človek pridobi največ novega znanja. Kljub temu pa v podjetništvu velja, da je v primeru neizkušenosti pametno poiskati pomoč mentorjev ali poslovnih partnerjev, ki vedo, kako se stvarem streže. Avtor projekta KOLOS tega ni storil, zato se je razvoja ideje lotil povsem napačno.
Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Česa se lahko naučimo iz propadlega Kickstarter projekta?

Bolgarski podjetnik Ivaylo Kalburdzhiev, ki je javnosti bolj znan po projektu KOLOS, se je razvoja svoje poslovne ideje lotil sam, neupoštevajoč dejstvo, da pred tem ni imel večjih izkušenj s podjetništvom. 

Na kratko je njegova podjetniška pot potekala nekako takole: domislil se je poslovne ideje, se odpravil na banko po posojilo, v izolaciji je nato razvil produkt, se z njim podal na Indiegogo (neuspešno) in tudi na Kickstarter (neuspešno) ter šele na ta način sploh preizkusil, ali obstaja tržišče za njegov produkt. 

Napak je bilo precej in na koncu se je celo izkazalo, da tržišča pravzaprav ni, in projekt KOLOS, igralna konzola za iPad, je tako po več kot 3 letih razvoja ter več kot 50 tisoč dolarjih vložka propadel.

Izkazalo se je, da zanimanja za igralno konzolo za iPad KOLOS ni (Vir slike: Tech.eu)

Kalburdzhiev se je v teh treh letih naučil marsičesa novega in zato za vse mlade podjetnike pripravil nekaj nasvetov:

Nasvet št. 1: Vedno rešujte le takšen problem, ki vam odkrito povzroča težave

Kalburdzhiev se je uresničevanja poslovne ideje lotil precej nerodno: šele z denarjem, ki ga je zbral za projekt KOLOS, je kupil svoj prvi iPad in nanj naložil nekaj videoigric. V resnici torej nikoli ni reševal problema, s katerim se bi v življenju soočil tudi sam, saj iPada sploh nikoli ni uporabljal.

Nasvet št. 2: Prepričajte se, da konkurenca že obstaja

Prvotne raziskave, ki jih je opravil Kalburdzhiev, so pokazale, da na tržišču še ni bilo opaziti produktov, podobnih KOLOS-u. Bolgar bi se tedaj moral vprašati, ali je on resnično prvi, ki se je domislil takšnega pripomočka, ali pa se tu skriva nekaj več: nezanimanje tržišča. Ker si tega vprašanja ni zastavil, je spregledal dejstvo, da tržišča za njegov produkt sploh ni. 

Nasvet št. 3: Zgradite minimalno sprejemljiv produkt

Preden se je Kalburdzhiev lotil razvoja produkta, bi moral s čim manj denarnega in časovnega vložka zgraditi minimalno sprejemljiv produkt ter nato povprašati prve uporabnike za mnenje. Tedaj bi najverjetneje ugotovil, da lahka prenosna naprava, kot je iPad, ne potrebuje težkih dodatkov, ki njeno uporabo bistveno omejijo. A Bolgar tega ni storil. 

Nasvet št. 4: Pogovarjajte se s potencialnimi kupci

Še ena izmed napak, ki jih je na svoji poti napravil Kalburdzhiev, je bila ta, da se nikoli ni podal izven svoje cone udobja ter nikoli ni spregovoril s pravimi potencialnimi kupci. Namesto tega je napravil zgolj spletno anketo in jo zastavil tako, da je pridobil zgolj takšne odgovore, kakršne je želel slišati.

Nasvet št. 5: Poskrbite, da boste zgradili PRAVI produkt

Ni pomembno, ali so preostali koraki razvoja produkta izvedeni brezhibno - v kolikor razvijate produkt, ki ga nihče ne bo želel, ne boste nikoli mogli uspeti. Kalburdzhiev svetuje, da si pri iskanju pravega produkta pomagate z metodologijo vitkega podjetništva, ki jo je osnoval Eric Ries. 

Nasvet št. 6: Izbrana tržna niša naj bo dovolj široka

Tekom razvoja produkta so Kalburdzhieva večkrat vprašali, zakaj se osredotoča zgolj na iPad in ne tudi na ostale tablične računalnike. Danes mu je jasno, da bi se moral usmeriti na širše tržišče ter izdelati produkt, ki bi ga lahko uporabljala večja množica ljudi.

Nasvet št. 7: Raziščite potencial, ki ga ima vaše tržišče

V primeru KOLOS-a je sčasoma postalo jasno, da je prodaja iPadov v zadnjih letih precej upadla. Ljudje so se raje kot za tablični računalnik odločili za druge Applove produkte: za iPhone ali MacBook, kar bi moral Kalburdzhiev opaziti, saj se je posredno dotikalo tržišča, na katerega je ciljal.

Nasvet št. 8: Pridobljeni denar zapravite pametno

Kalburdzhiev je sposojeni denar porabil za nakup 3D modelov, dragih prototipov, registracijo blagovne znamke in patenta ter za poplačilo odvetniških storitev. Sledili so stroški za izgradnjo kvalitetnega promocijskega videoposnetka, pisanje poslovnega načrta, izdelavo marketinškega načrta in podobno. Na koncu je ugotovil, da je za produkt, ki ga nihče noče, zapravil prav vse prihranke. 

Nasvet št. 9: Ne slepite se

Naivnost je bila tista, ki je Kalburdzhievu kar tri leta onemogočala, da uvidi pravo pot. Šele tedaj, ko je vsakemu interesentu poslal elektronsko sporočilo s povabilom k nakupu KOLOS-a na Kickstarterju in pridobil zgolj 5 odgovorov ter 2 dejanska kupca, je ugotovil, da je bil vsa ta leta zaslepljen.

Nasvet št. 10: Na tržišče vstopite čim prej

Kar tri leta so bila potrebna, da je projekt KOLOS zaživel na Kickstarterju. Kalburdzhiev sedaj ve, da mora podjetje izdelati prototip, pridobiti prva mnenja ter preizkusiti tržišče (na primer na Kickstarterju) prej kot v enem letu. V kolikor traja dlje, je z izvedbo najverjetneje nekaj narobe. 

Vir: Tech.eu

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice