Česa se lahko naučimo s podjetniške poti Marka Zuckerberga

Mark Zuckerberg, prvi mož Facebooka in eden od ustanoviteljev tega uspešnega podjetja, velja za enega najbolj uspešnih podjetnikov v tehnološkem delu industrije. Zuckerberg je s Facebookom na podjetniško pot stopil pri rosnih 19. letih.
Česa se lahko naučimo s podjetniške poti Marka Zuckerberga

Mark Zuckerberg je v video serijah How to Build the Future delil nekaj zanimivih nasvetov s svoje podjetniške poti (Vir slike: YouTube).

Zuckerberg je Facebook soustvaril, da bi ostal v stikih s svojimi sošolci in sošolkami ter med drugim ugotovil, kdo od sovrstnikov je samski. Slabih 15 let pozneje je Facebook vreden 350 milijard dolarjev, letni prihodki pa so lani dosegli 18 milijard dolarjev. Letošnje leto bo najverjetneje rekordno.

Uspešna podjetniška pot, ki jo ima za sabo, je pritegnila mnoge, da mu prisluhnejo. Med njimi tudi prestižni pospeševalnik Y Combinator, ki ga je povabil kot prvega gosta na svoje video serije, ki se imenujejo How to Build the Future (slo. Kako ustvariti prihodnost).

Ko jim je Yahoo ponudil milijardo dolarjev, se je pogled na podjetje spremenil

Eden od najtežjih trenutkov, ki so se zgodili na njegovi poti, je bil, ko je Yahoo zanj ponudil milijardo dolarjev. Podjetje, na čelu katerega je danes Marissa Mayer, sicer ni bilo edino, ki je poskušalo kupiti Facebook. Takšnih ponudb je bilo še vsaj 10. »To je bilo prvič, da smo z ekipo pogledali v prihodnost in si rekli, waw, bo to, kar bomo razvijali in naredili, dejansko pomenilo še več?«

Zuckerberg je bil prepričan, da je Facebook pred še večjimi cilji in nalogami, medtem ko so bili mnogi Facebookovci bolj naklonjeni ideji o prodaji podjetja. Ponudbo je zavrnil. To pa je bila tudi nekakšna prelomnica zanj: po njej ni nikoli več pomislil na prodajo podjetja.

Dve leti nazaj je Facebook kupil podjetje Oculus. Mlado podjetje, ki se ukvarja z virtualno resničnostjo in razvija lastne produkte, je kupil za 2 milijardi dolarjev. In to še preden je startup sploh predstavil svoj produkt na trgu. Nakup je bil, kot je razkril Zuckerberg, namenjen pridobivanju strokovno usposobljenega kadra. Želeli so si raziskovati virtualno resničnost, a znanja niso imeli. Če bi ga takrat imeli, do nakupa Oculusa najverjetneje ne bi prišlo, je še dodal.

»Nikoli nisem mislil, da bo Facebook pravo podjetje.«

»Prvo različico Facebooka sem postavil, ker je bilo to nekaj, kar smo si s prijatelji na Harvardu želeli,« je povedal Zuckerberg, ki je dodal, da nikoli ni mislil, da bo preraslo v podjetje.

Do tega spoznanja je prišlo šest mesecev pozneje, ko je investitor iz Silicijeve doline in soustanovitelj PayPala Peter Thiel vanj investiral 500 tisoč dolarjev.

»Dokončala bova študij.«

A tudi to njemu in soustanovitelju Dustinu Moskowitzu ni dalo slutiti, da bo Facebook postal njuna služba.

»Najpomembnejša stvar, ki jo mora narediti podjetnik, je, da izbere nekaj, kar mu je srčno in dela na tem, a se temu projektu ne preda popolnoma, dokler podjetje dejansko ne živi in diha,« se glasi eden od Zuckerbergovih nasvetov. Eden od najboljših nasvetov, ki mu jih je dal Thiel, se navezuje na spreminjajoči se svet. V svetu, kjer se stvari hitro spreminjajo, je največje tveganje, da ne sprejmeš tveganja.

Pogovor z Markom si lahko ogledate tukaj >>

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Uporabniki Facebooka v zadnjem času opažajo vedno več nezaželenih objav, ki jih spodbujajo k všečkanju, deljenju in komentiranju. Facebook bo v kratkem ukrepal proti takšnim objavam. Preberite več >>

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje