Česa se lahko naučimo s podjetniške poti Marka Zuckerberga

Avtor Maruša Žibert — 24.08.2016
Komentiraj!
Mark Zuckerberg, prvi mož Facebooka in eden od ustanoviteljev tega uspešnega podjetja, velja za enega najbolj uspešnih podjetnikov v tehnološkem delu industrije. Zuckerberg je s Facebookom na podjetniško pot stopil pri rosnih 19. letih.
Česa se lahko naučimo s podjetniške poti Marka Zuckerberga

Mark Zuckerberg je v video serijah How to Build the Future delil nekaj zanimivih nasvetov s svoje podjetniške poti (Vir slike: YouTube).

Zuckerberg je Facebook soustvaril, da bi ostal v stikih s svojimi sošolci in sošolkami ter med drugim ugotovil, kdo od sovrstnikov je samski. Slabih 15 let pozneje je Facebook vreden 350 milijard dolarjev, letni prihodki pa so lani dosegli 18 milijard dolarjev. Letošnje leto bo najverjetneje rekordno.

Uspešna podjetniška pot, ki jo ima za sabo, je pritegnila mnoge, da mu prisluhnejo. Med njimi tudi prestižni pospeševalnik Y Combinator, ki ga je povabil kot prvega gosta na svoje video serije, ki se imenujejo How to Build the Future (slo. Kako ustvariti prihodnost).

Ko jim je Yahoo ponudil milijardo dolarjev, se je pogled na podjetje spremenil

Eden od najtežjih trenutkov, ki so se zgodili na njegovi poti, je bil, ko je Yahoo zanj ponudil milijardo dolarjev. Podjetje, na čelu katerega je danes Marissa Mayer, sicer ni bilo edino, ki je poskušalo kupiti Facebook. Takšnih ponudb je bilo še vsaj 10. »To je bilo prvič, da smo z ekipo pogledali v prihodnost in si rekli, waw, bo to, kar bomo razvijali in naredili, dejansko pomenilo še več?«

Zuckerberg je bil prepričan, da je Facebook pred še večjimi cilji in nalogami, medtem ko so bili mnogi Facebookovci bolj naklonjeni ideji o prodaji podjetja. Ponudbo je zavrnil. To pa je bila tudi nekakšna prelomnica zanj: po njej ni nikoli več pomislil na prodajo podjetja.

Dve leti nazaj je Facebook kupil podjetje Oculus. Mlado podjetje, ki se ukvarja z virtualno resničnostjo in razvija lastne produkte, je kupil za 2 milijardi dolarjev. In to še preden je startup sploh predstavil svoj produkt na trgu. Nakup je bil, kot je razkril Zuckerberg, namenjen pridobivanju strokovno usposobljenega kadra. Želeli so si raziskovati virtualno resničnost, a znanja niso imeli. Če bi ga takrat imeli, do nakupa Oculusa najverjetneje ne bi prišlo, je še dodal.

»Nikoli nisem mislil, da bo Facebook pravo podjetje.«

»Prvo različico Facebooka sem postavil, ker je bilo to nekaj, kar smo si s prijatelji na Harvardu želeli,« je povedal Zuckerberg, ki je dodal, da nikoli ni mislil, da bo preraslo v podjetje.

Do tega spoznanja je prišlo šest mesecev pozneje, ko je investitor iz Silicijeve doline in soustanovitelj PayPala Peter Thiel vanj investiral 500 tisoč dolarjev.

»Dokončala bova študij.«

A tudi to njemu in soustanovitelju Dustinu Moskowitzu ni dalo slutiti, da bo Facebook postal njuna služba.

»Najpomembnejša stvar, ki jo mora narediti podjetnik, je, da izbere nekaj, kar mu je srčno in dela na tem, a se temu projektu ne preda popolnoma, dokler podjetje dejansko ne živi in diha,« se glasi eden od Zuckerbergovih nasvetov. Eden od najboljših nasvetov, ki mu jih je dal Thiel, se navezuje na spreminjajoči se svet. V svetu, kjer se stvari hitro spreminjajo, je največje tveganje, da ne sprejmeš tveganja.

Pogovor z Markom si lahko ogledate tukaj >>

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice