Čili mojstra, ki osvajata gurmane

V njunih loncih, kjer nastajajo omake, se najdejo čiliji od najblažjih do najvražjih vrst. 25, če smo natančni. Večino vzgojita sama, na Primorskem na prostem in v rastlinjaku na zemljišču, ki obsega 3000 kvadratnih metrov. Slovenska omaka Gorki chili je druga najbolj pekoča v kategoriji extra hot.
Čili mojstra, ki osvajata gurmane

Večino čilijev vzgojita sama, na Primorskem, na 3000 kvadratnih metrov velikem zemljišču, kjer stoji njun rastlinjak (Vir slike: Gorki chili).

Za omake Gorki chili Rok in Igor uporabljata 25 različnih vrst čilija. V njuni shrambi se najdejo osnovne vrste, kot so Jalapeno, Cayenne in Habanero, pa tudi nekateri prvaki, kot jih poimenujeta. Carolina reaper, Bhut jolokia in Trinidad Scorpion, izpostavita najmogočnejše vrste čilijev.

Nasvet za začetnike

Večino čilijev vzgojita sama, na Primorskem, na 3000 kvadratnih metrov velikem zemljišču, kjer stoji njun rastlinjak. »Osnovne vrste čilija niso preveč zahtevne za vzgojo in se jih da z upoštevanjem nekaj pravil ter zakonitosti kar uspešno vzgajati tako na vrtu, balkonu kot tudi v dnevni sobi. Bolj, kot so pekoči čiliji, težje jih je vzgojiti. Misliva na kaljenje, presajanje, saj so zelo občutljivi na razne zunanje dejavnike, kot so prepih, mraz in UV žarki,« pojasnjujeta. Zato začetnikom predlagata, da začnejo kaliti osnovne vrste, za začetek pa kupijo vzgojene sadike, ki so že odporne.

Leto 2008 je bilo prelomno

Pred dvema letoma sta vzgojila več sto sadik različnih vrst čilija. Ko so sadeži začeli dozorevati, sta izpopolnila še celostno podobo znamke Gorki chili. Nastalo je 10 pekočih omak. Jeseni istega leta sta jih predstavila na trgu, najprej v svoji spletni trgovini, nato še v manjših butičnih trgovinah z domačimi izdelki. Tako se je vložena energija v projekt, ki se je začel leta 2008, ko je Rok dobil prve štiri sadike čilija in jih uspešno vzgojil na domačem balkonu, poplačala.

Vsako omako preizkusijo

»Omaka in vsak recept se najprej razvije v glavi, šele nato v loncu. Vsaka omaka pristane na pokušini pri prijateljih, ki dajo vedno dobrodošel nasvet za kakšno izboljšavo. Omako ob koncu v določenih sestavinah še malo izpiliva, kaj malenkostno dodava ali odvzameva,« povesta.

Omake ustvarjata v zato namenjenem registriranem obratu. »V vsakem postopku je pomembno, da so čiliji sveže pobrani. Posamezno omako z zelenjavno oziroma sadno osnovo skuhamo, spasiramo in napolnimo v sterilizirane steklenice,« medtem ko preostali recept ostaja skrivnost.

Igor in Rok načrtujeta širitev v tujino. Najbolj mikavna jima je Italija, kjer je pekoča paprika (italijansko: pepperoncino) celo del nacionalne kulinarične kulture, še zlasti na jugu (Vir slike: Gorki chili).

Trg, vreden 2 milijardi dolarjev

Trg pekočih omak raste, pekoča hrana je vse bolj priljubljena, odpira se vse več mehiških restavracij in drugih ponudnikov pekoče hrane: »Po napovedih strokovnjakov bo trg pekočih omak še nadaljnjih pet let rasel, že zdaj pa dosega vrednost okrog dveh milijard ameriških dolarjev.«

Zato načrtujeta tudi širitev v tujino, trenutno pa sta osredotočena na slovenski trg. Na tujem bi začela z italijanskim trgom, kjer je pekoča paprika (italijansko: pepperoncino) celo del nacionalne kulinarične kulture, še zlasti na jugu. Opazila sta, da ponudbe izdelkov, kakršni so njuni, ni veliko.

Priznani kuharji in kulinariki njuno omako posadili na drugo mesto

Pravita, da se v marsičem razlikujeta od preostale ponudbe. V okusu – njegovi intenzivnosti. Letos sta na tekmovanju World Hot Sauce Awards zasedla drugo mesto v kategoriji extra hot. Na tekmovanju, ki vsako leto poteka v Lousiani, se predstavi več kot 1100 proizvodov z vseh koncev sveta. Ocenjevalna komisija, ki jo sestavljajo priznani kuharji, kulinariki in poznavalci čilijev, v obdobju 60 dni, poda ocene. »Gre za tako imenovano slepo ocenjevanje pod strogim nadzorom, kjer preizkuševalci nimajo nikakršnih informacij o vzorcih. Ocenjuje se videz, aromo, teksturo, ustreznost pekočnosti glede na kategorijo in splošen vtis

»Povpraševanje je tako veliko, da ne dohajamo naročil.«

Prav najbolj pekoča omaka, ki sta ji nadela ime All Stars, se poleg blago pekoče Histrie in srednje pekoče Choco, uvršča med njune najbolj prodajane omake. Izpostavita pa tudi Hot paradajz, ki ga izdelujeta iz sušenih in vloženih pikantnih paradižnikov v oljčnem olju s kaprami, česnom in začimbami. »Povpraševanje po tem artiklu je tako veliko, da ne dohajamo naročil,« razkrijeta.

Domačnost, kakovost in dober okus

Pravita, da je razlika tudi v videzu, k čemur je prispevalo tudi dejstvo, da Igor prihaja iz vod grafičnega oblikovanja. Namesto klasičnih agresivnih barv sta pri barvah za etiketo izbrala svetle in nežne odtenke. »Želela sva, da izdelek s svojim videzom prikliče vtis domačnosti, dobrega okusa. Prav okus je tisto, na kar poleg kakovosti najbolj staviva.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje