Čili mojstra, ki osvajata gurmane

V njunih loncih, kjer nastajajo omake, se najdejo čiliji od najblažjih do najvražjih vrst. 25, če smo natančni. Večino vzgojita sama, na Primorskem na prostem in v rastlinjaku na zemljišču, ki obsega 3000 kvadratnih metrov. Slovenska omaka Gorki chili je druga najbolj pekoča v kategoriji extra hot.
Čili mojstra, ki osvajata gurmane

Večino čilijev vzgojita sama, na Primorskem, na 3000 kvadratnih metrov velikem zemljišču, kjer stoji njun rastlinjak (Vir slike: Gorki chili).

Za omake Gorki chili Rok in Igor uporabljata 25 različnih vrst čilija. V njuni shrambi se najdejo osnovne vrste, kot so Jalapeno, Cayenne in Habanero, pa tudi nekateri prvaki, kot jih poimenujeta. Carolina reaper, Bhut jolokia in Trinidad Scorpion, izpostavita najmogočnejše vrste čilijev.

Nasvet za začetnike

Večino čilijev vzgojita sama, na Primorskem, na 3000 kvadratnih metrov velikem zemljišču, kjer stoji njun rastlinjak. »Osnovne vrste čilija niso preveč zahtevne za vzgojo in se jih da z upoštevanjem nekaj pravil ter zakonitosti kar uspešno vzgajati tako na vrtu, balkonu kot tudi v dnevni sobi. Bolj, kot so pekoči čiliji, težje jih je vzgojiti. Misliva na kaljenje, presajanje, saj so zelo občutljivi na razne zunanje dejavnike, kot so prepih, mraz in UV žarki,« pojasnjujeta. Zato začetnikom predlagata, da začnejo kaliti osnovne vrste, za začetek pa kupijo vzgojene sadike, ki so že odporne.

Leto 2008 je bilo prelomno

Pred dvema letoma sta vzgojila več sto sadik različnih vrst čilija. Ko so sadeži začeli dozorevati, sta izpopolnila še celostno podobo znamke Gorki chili. Nastalo je 10 pekočih omak. Jeseni istega leta sta jih predstavila na trgu, najprej v svoji spletni trgovini, nato še v manjših butičnih trgovinah z domačimi izdelki. Tako se je vložena energija v projekt, ki se je začel leta 2008, ko je Rok dobil prve štiri sadike čilija in jih uspešno vzgojil na domačem balkonu, poplačala.

Vsako omako preizkusijo

»Omaka in vsak recept se najprej razvije v glavi, šele nato v loncu. Vsaka omaka pristane na pokušini pri prijateljih, ki dajo vedno dobrodošel nasvet za kakšno izboljšavo. Omako ob koncu v določenih sestavinah še malo izpiliva, kaj malenkostno dodava ali odvzameva,« povesta.

Omake ustvarjata v zato namenjenem registriranem obratu. »V vsakem postopku je pomembno, da so čiliji sveže pobrani. Posamezno omako z zelenjavno oziroma sadno osnovo skuhamo, spasiramo in napolnimo v sterilizirane steklenice,« medtem ko preostali recept ostaja skrivnost.

Igor in Rok načrtujeta širitev v tujino. Najbolj mikavna jima je Italija, kjer je pekoča paprika (italijansko: pepperoncino) celo del nacionalne kulinarične kulture, še zlasti na jugu (Vir slike: Gorki chili).

Trg, vreden 2 milijardi dolarjev

Trg pekočih omak raste, pekoča hrana je vse bolj priljubljena, odpira se vse več mehiških restavracij in drugih ponudnikov pekoče hrane: »Po napovedih strokovnjakov bo trg pekočih omak še nadaljnjih pet let rasel, že zdaj pa dosega vrednost okrog dveh milijard ameriških dolarjev.«

Zato načrtujeta tudi širitev v tujino, trenutno pa sta osredotočena na slovenski trg. Na tujem bi začela z italijanskim trgom, kjer je pekoča paprika (italijansko: pepperoncino) celo del nacionalne kulinarične kulture, še zlasti na jugu. Opazila sta, da ponudbe izdelkov, kakršni so njuni, ni veliko.

Priznani kuharji in kulinariki njuno omako posadili na drugo mesto

Pravita, da se v marsičem razlikujeta od preostale ponudbe. V okusu – njegovi intenzivnosti. Letos sta na tekmovanju World Hot Sauce Awards zasedla drugo mesto v kategoriji extra hot. Na tekmovanju, ki vsako leto poteka v Lousiani, se predstavi več kot 1100 proizvodov z vseh koncev sveta. Ocenjevalna komisija, ki jo sestavljajo priznani kuharji, kulinariki in poznavalci čilijev, v obdobju 60 dni, poda ocene. »Gre za tako imenovano slepo ocenjevanje pod strogim nadzorom, kjer preizkuševalci nimajo nikakršnih informacij o vzorcih. Ocenjuje se videz, aromo, teksturo, ustreznost pekočnosti glede na kategorijo in splošen vtis

»Povpraševanje je tako veliko, da ne dohajamo naročil.«

Prav najbolj pekoča omaka, ki sta ji nadela ime All Stars, se poleg blago pekoče Histrie in srednje pekoče Choco, uvršča med njune najbolj prodajane omake. Izpostavita pa tudi Hot paradajz, ki ga izdelujeta iz sušenih in vloženih pikantnih paradižnikov v oljčnem olju s kaprami, česnom in začimbami. »Povpraševanje po tem artiklu je tako veliko, da ne dohajamo naročil,« razkrijeta.

Domačnost, kakovost in dober okus

Pravita, da je razlika tudi v videzu, k čemur je prispevalo tudi dejstvo, da Igor prihaja iz vod grafičnega oblikovanja. Namesto klasičnih agresivnih barv sta pri barvah za etiketo izbrala svetle in nežne odtenke. »Želela sva, da izdelek s svojim videzom prikliče vtis domačnosti, dobrega okusa. Prav okus je tisto, na kar poleg kakovosti najbolj staviva.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje