Čili mojstra, ki osvajata gurmane

V njunih loncih, kjer nastajajo omake, se najdejo čiliji od najblažjih do najvražjih vrst. 25, če smo natančni. Večino vzgojita sama, na Primorskem na prostem in v rastlinjaku na zemljišču, ki obsega 3000 kvadratnih metrov. Slovenska omaka Gorki chili je druga najbolj pekoča v kategoriji extra hot.
Čili mojstra, ki osvajata gurmane

Večino čilijev vzgojita sama, na Primorskem, na 3000 kvadratnih metrov velikem zemljišču, kjer stoji njun rastlinjak (Vir slike: Gorki chili).

Za omake Gorki chili Rok in Igor uporabljata 25 različnih vrst čilija. V njuni shrambi se najdejo osnovne vrste, kot so Jalapeno, Cayenne in Habanero, pa tudi nekateri prvaki, kot jih poimenujeta. Carolina reaper, Bhut jolokia in Trinidad Scorpion, izpostavita najmogočnejše vrste čilijev.

Nasvet za začetnike

Večino čilijev vzgojita sama, na Primorskem, na 3000 kvadratnih metrov velikem zemljišču, kjer stoji njun rastlinjak. »Osnovne vrste čilija niso preveč zahtevne za vzgojo in se jih da z upoštevanjem nekaj pravil ter zakonitosti kar uspešno vzgajati tako na vrtu, balkonu kot tudi v dnevni sobi. Bolj, kot so pekoči čiliji, težje jih je vzgojiti. Misliva na kaljenje, presajanje, saj so zelo občutljivi na razne zunanje dejavnike, kot so prepih, mraz in UV žarki,« pojasnjujeta. Zato začetnikom predlagata, da začnejo kaliti osnovne vrste, za začetek pa kupijo vzgojene sadike, ki so že odporne.

Leto 2008 je bilo prelomno

Pred dvema letoma sta vzgojila več sto sadik različnih vrst čilija. Ko so sadeži začeli dozorevati, sta izpopolnila še celostno podobo znamke Gorki chili. Nastalo je 10 pekočih omak. Jeseni istega leta sta jih predstavila na trgu, najprej v svoji spletni trgovini, nato še v manjših butičnih trgovinah z domačimi izdelki. Tako se je vložena energija v projekt, ki se je začel leta 2008, ko je Rok dobil prve štiri sadike čilija in jih uspešno vzgojil na domačem balkonu, poplačala.

Vsako omako preizkusijo

»Omaka in vsak recept se najprej razvije v glavi, šele nato v loncu. Vsaka omaka pristane na pokušini pri prijateljih, ki dajo vedno dobrodošel nasvet za kakšno izboljšavo. Omako ob koncu v določenih sestavinah še malo izpiliva, kaj malenkostno dodava ali odvzameva,« povesta.

Omake ustvarjata v zato namenjenem registriranem obratu. »V vsakem postopku je pomembno, da so čiliji sveže pobrani. Posamezno omako z zelenjavno oziroma sadno osnovo skuhamo, spasiramo in napolnimo v sterilizirane steklenice,« medtem ko preostali recept ostaja skrivnost.

Igor in Rok načrtujeta širitev v tujino. Najbolj mikavna jima je Italija, kjer je pekoča paprika (italijansko: pepperoncino) celo del nacionalne kulinarične kulture, še zlasti na jugu (Vir slike: Gorki chili).

Trg, vreden 2 milijardi dolarjev

Trg pekočih omak raste, pekoča hrana je vse bolj priljubljena, odpira se vse več mehiških restavracij in drugih ponudnikov pekoče hrane: »Po napovedih strokovnjakov bo trg pekočih omak še nadaljnjih pet let rasel, že zdaj pa dosega vrednost okrog dveh milijard ameriških dolarjev.«

Zato načrtujeta tudi širitev v tujino, trenutno pa sta osredotočena na slovenski trg. Na tujem bi začela z italijanskim trgom, kjer je pekoča paprika (italijansko: pepperoncino) celo del nacionalne kulinarične kulture, še zlasti na jugu. Opazila sta, da ponudbe izdelkov, kakršni so njuni, ni veliko.

Priznani kuharji in kulinariki njuno omako posadili na drugo mesto

Pravita, da se v marsičem razlikujeta od preostale ponudbe. V okusu – njegovi intenzivnosti. Letos sta na tekmovanju World Hot Sauce Awards zasedla drugo mesto v kategoriji extra hot. Na tekmovanju, ki vsako leto poteka v Lousiani, se predstavi več kot 1100 proizvodov z vseh koncev sveta. Ocenjevalna komisija, ki jo sestavljajo priznani kuharji, kulinariki in poznavalci čilijev, v obdobju 60 dni, poda ocene. »Gre za tako imenovano slepo ocenjevanje pod strogim nadzorom, kjer preizkuševalci nimajo nikakršnih informacij o vzorcih. Ocenjuje se videz, aromo, teksturo, ustreznost pekočnosti glede na kategorijo in splošen vtis

»Povpraševanje je tako veliko, da ne dohajamo naročil.«

Prav najbolj pekoča omaka, ki sta ji nadela ime All Stars, se poleg blago pekoče Histrie in srednje pekoče Choco, uvršča med njune najbolj prodajane omake. Izpostavita pa tudi Hot paradajz, ki ga izdelujeta iz sušenih in vloženih pikantnih paradižnikov v oljčnem olju s kaprami, česnom in začimbami. »Povpraševanje po tem artiklu je tako veliko, da ne dohajamo naročil,« razkrijeta.

Domačnost, kakovost in dober okus

Pravita, da je razlika tudi v videzu, k čemur je prispevalo tudi dejstvo, da Igor prihaja iz vod grafičnega oblikovanja. Namesto klasičnih agresivnih barv sta pri barvah za etiketo izbrala svetle in nežne odtenke. »Želela sva, da izdelek s svojim videzom prikliče vtis domačnosti, dobrega okusa. Prav okus je tisto, na kar poleg kakovosti najbolj staviva.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje