Facebook predstavil temeljne značilnosti svojih algoritmov

Avtor Urška Honzak — 04.08.2016
Komentiraj!
Ob ponovni posodobitvi svojih algoritmov, o čemer smo že pisali, so predstavniki podjetja Facebook prvič predstavili tudi temeljne značilnosti in vrednote, ki iz ozadja vodijo vse spremembe v okviru najpopularnejšega družabnega omrežja na svetu.
Facebook predstavil temeljne značilnosti svojih algoritmov

Facebook je prvič predstavil ključne vrednote, ki stojijo za njihovimi algoritmi. (Vir slike: HubSpot)

Prijatelji in družinski člani so najbolj pomembni

Facebook na prvo mesto postavlja objave vaših bližnjih prijateljev in družinskih članov. Algoritem se prilagaja vašim preferencam glede na to, kako pogosto všečkate fotografije določenih oseb ipd. Večkrat ko všečkate objave neke osebe ali komentirate povezave, ki jih objavlja, bolj verjetno je, da se bodo naslednje objave te osebe pojavile na vrhu vašega Vira novic (angl. News Feed).

Naslednji dve načeli, ki ju pri oblikovanju vrstnega reda objav upoštevajo Facebookovi algoritmi, sta, da mora biti družabno omrežje informativno in zabavno. Informativnost doseže s prikazovanjem novic o aktualnem dogajanju in receptov, za zabavo pa poskrbijo viralni videi, zabavne fotografije …

Platforma za vse ideje

Po besedah Facebookovih predstavnikov namen podjetja ni določati, o katerih vsebinah se bodo ljudje pogovarjali. Namesto tega želi povezati uporabnike z idejami in zgodbami, ki so za njih pomembne.

Pri tem ne gre le za novice ali vsebine, s katerimi se strinjate, saj so raziskave pokazale, da več kot četrtina povezav, do katerih uporabniki dostopajo prek Facebooka, obravnava nasprotne politične poglede. Uporabnike torej zanimajo različna mnenja, tudi če se z njimi ne strinjajo.

Pri Facebooku pravijo, da ne dajejo prednosti določenim virom novic in vsebin; s prikazovanjem za uporabnike zanimivih zgodb pa vas želijo na svojem omrežju zadržati čim dlje.

Avtentična komunikacija

Povedano drugače, verodostojnost. Predstavniki podjetja pravijo, da se trudijo širiti resnične zgodbe, zavajajoče, nezaželene in neresnične vsebine pa poskušajo zatreti že v kali.

Uporabniki ohranjajo nadzor nad svojo izkušnjo

To načelo pomeni predvsem, da lahko nehate slediti neki osebi ali strani, skrijete določene objave in sami določite, da bi želeli objave neke osebe videti najprej. Če skrijete objavo neke osebe, Facebookovi algoritmi predvidevajo, da ne želite videti več tolikšnega števila objav dotičnega prijatelja, in se temu prilagodijo.

Neprestano prilagajanje

Po besedah Facebookovih predstavnikov njihovo delo nikoli ne bo v celoti končano, zato neprestano prilagajajo in nadgrajujejo določene dele družabnega omrežja, pri čemer upoštevajo povratne informacije uporabnikov. Pravijo tudi, da je njihov cilj zagotoviti transparentnost pri tem procesu, zaradi česar so se odločili tudi za opisani korak – predstavitev temeljnih vrednot, ki stojijo za algoritmi.

Vir: The Next Web

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!