Google bo kaznoval mobilne strani s pop-upi

Avtor Maruša Žibert — 25.08.2016
Komentiraj!
Če vas med surfanjem na pametnem mobilniku motijo velika pop-up okna, ki prekrijejo celoten zaslon, križec, s katerim bi se znebili motečega zapisa, pa se nekje skriva, niste edini. Google misli podobno kot vi, zato bo vse tovrstne mobilne strani kaznoval.
Google bo kaznoval mobilne strani s pop-upi

Primeri mobilnih strani, ki jih bo z januarjem prihodnje leto doletela kazen s strani Googla (Vir slike: Google).

»Google vse očitneje kaže, kako pomembna mu je uporabniška izkušnja. To je pokazal že z RankBrain algoritmom, tu pa gre za nekakšno nadaljevanje,« pravi Igor Bajsić iz podjetja SeoPro. Tokratna sprememba se bo dotaknila vseh mobilnih strani, na katerih se prikazujejo oglasi oziroma ponudbe v obliki pop-up oken, ki prekrijejo celoten zaslon in tako zakrijejo celotno vsebino. Izjema bodo pop-upi za piškotke, verifikacijo za starostno omejitev in manjša, prilagojena pop-up okna.

Google bo kaznoval vse tiste, ki se novih pravil ne bodo držali, in sicer z nižjim uvrščanjem med spletne zadetke. Takšnih strani je po njegovih ocenah sicer zgolj 15 odstotkov. »Pri mobilnih straneh so pop-upi najbolj moteča stvar, kar se tiče uporabniške izkušnje. To se vidi v večjem bounce rateu (slo. visoka stopnja izhoda s spletne strani). Če bo uporabnik nezadovoljen, bo, ko bo naletel na takšno pop-up okno, stran zaprl in šel nazaj na Google, kjer bo nadaljeval z iskanjem. Google med drugim spremlja tudi čas obstanka na strani in tako predvideva, ali je uporabnik zadovoljen.«

Sogovornik pričakuje, da kazen ne bo tako huda, da bi določena mobilna stran padla v sklopu organskega iskanja s 3. na 50. mesto. Šlo bo za manjši zdrs po lestvici, meni glede na pretekle spremembe. Prepričan je celo, da nekdo, ki ne spremlja svojih pozicij, kazni sploh ne bo občutil, prav tako ne pričakuje drastičnega upada prometa spletnih strani, ki ponujajo storitve. »Tisti, katerih večji del prometa sloni na akcijah in ponudbah, ki se prikazujejo v obliki pop-up oken, bodo oglase zmanjšali ali pa se osredotočili na t.i. exit pop-up okna (pop-up okna, ki se uporabniku prikažejo, ko se začne približevati križcu, s katerim želi zapreti stran, op.a.). Izkoriščali bodo le še šestino prostora, toliko, kolikor bo dovoljena meja. Podobnih prilagoditev smo sicer že vajeni s strani Facebooka.«

Kaj storiti pri padcu pri Google razvrstitvi iskalnih zadetkov?

»Spremljati je treba, kdo nas je prehitel. Dobro je tudi vedeti, kdo se je uvrščal za nami. Morda je vzrok en članek ali pa ena povezava. Če je padec hujši, pa gre najverjetneje za tehnično težavo. Morda je bila stran nedosegljiva, ali pa je šlo za vdor,« predlaga Bajsić (na sliki desno. Vir slike: osebni arhiv).

Če je padec manjši, predlaga dodajanje novih vsebin, pridobivanje povezav z drugih strani ali pa zgolj osvežitev vsebin. To lahko storite z dodajanjem odstavka ali dveh, nove slike. »Google zazna, da je vsebina posodobljena.«

Upoštevati pa je treba tudi, da se je s preteklimi spremembami Googla pogled na iskalne zadetke precej spremenil. Pri storitvah se lahko prvi organski zadetek nahaja šele na 6. ali 8. mestu, in sicer po oglasih in okencih Google Local Search, zato je boj še toliko večji. »Google Local Search, za katerega menim, da bi se moralo nanj usmeriti več podjetij, je priporočljiv zlasti za tista, ki delujejo na lokalnem območju,« in izpostavi storitev Rafting Bovec. »Pred spremembami so bili na 10. mestu, po spremembah in vzpostavitvi možnosti Google My Business pa so pristali na 5. mestu. Povezava z organskimi zadetki tako obstaja.«

Sprememba, ki jo je Google naznanil v teh dneh, bo začela veljati z 10. januarjem 2017. Do takrat je res da še nekaj mesecev, a sogovornik priporoča, da – v kolikor se Googlove spremembe dotikajo tudi vaših spletnih strani – to uredite čim prej.

Kaj spremljati na strani?

»Iz SEO vidika in vidika uporabniške izkušnje je dobro, da uporabnik pride do produkta v dveh klikih. Ne mučite ga z iskanjem. Priporočam tudi spremljanje bounce rate in časa, ki ga uporabnik preživi na strani. Koliko časa se zadržujejo na strani in kje jo zapuščajo. Tako lažje ugotovimo, kje so morebitne težave. Nič nam ne pomaga, če je na strani tisoč ljudi, če ne naredijo tistega, kar si želimo,« dodaja Bajsić.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice