Gotovina ali kartica? Kaj pa mobilni telefon?

Ste že kdaj opazili, da v celem dnevu ničesar niste plačali z gotovino? Parkirnino ste plačali z mobilnim telefonom, v trgovini ste račun poravnali s kartico, doma pa ste plačali položnice prek spletne banke. Gotovina je v zatonu, širi pa se plačevanje z mobilnimi aplikacijami.
Gotovina ali kartica? Kaj pa mobilni telefon?

Brezgotovinsko plačevanje počasi izriva gotovino. Pri tem veliko vlogo igrajo mobilne aplikacije za plačevanje. (Vir slike: Picjumbo)

Zakaj je gotovina neučinkovita

Pomislite, kaj vse morate storiti, da pridete do gotovine. Tudi če izločite dejansko služenje denarja, morate še vedno stopiti do banke ali bankomata, da dvignete želeni znesek. Seveda so bankomati danes dostopni na vsakem koraku, vendar vas pri dvigu praviloma čakajo dodatni stroški, če ne uporabljate bankomatov svoje banke.

Plačevanje z gotovino je prav tako zamudno. Pri skoraj vsakem plačilu prejmete drobiž, kar podaljša proces transakcije in ustvari daljše vrste, še posebej če je kupec pred vami prepričan, da se v njegovih žepih skriva tistih nekaj zadnjih centov. Plačevanje z gotovino prav tako povečuje možnosti napak pri izračunu, tako da lahko prejmete preveč ali premalo drobiža.

Tudi drobiž je neroden. Nihče ne hodi rad po svetu z denarnico, žepi ali torbico polno težkih kovancev. Konec koncev drobiž spravimo v hranilnike ali ga izgubimo v avtomobilskih sedežih, kjer se na njem nabira prah namesto obresti.

Trenutni status gotovine

Seveda tako ni presenetljivo, da je plačevanje z gotovino vedno manj pogosto. Leta 2015 so pri Business Insiderju opravili anketo med pripadniki generacije milenijcev (starih od 18 do 34 let). Rezultati ankete so pokazali, da je kar 40 odstotkov vprašanih pripravljenih opustiti gotovino. Če se spomnimo, da so mladi ljudje tudi najbolj navajeni na uporabo mobilnih tehnologij in tako verjetno bolj pogosto uporabljajo mobilne aplikacije za plačevanje, ta odstotek ni tako presenetljiv, kot se zdi na prvi pogled. Za razvijalce mobilnih aplikacij za plačevanje pa ta podatek predstavlja dobre obete za prihodnost, saj nakazuje na hitro rastoči trend brezgotovinskega plačevanja.

Omenjeni trend se bo zagotovo še nadaljeval, saj je v Združenih državah Amerike že okoli polovica transakcij opravljena brezgotovinsko, torej s kreditno kartico, mobilno aplikacijo ali na kakšen drug način. Prav v ZDA pa načrtujejo izdajo novih dolarskih bankovcev; v državah, kjer uporabljamo evro, pa že nekaj časa lahko plačujemo s posodobljenimi bankovci, ki jih je težje ponarediti.

Po drugi strani pa si nekatere države prizadevajo, da bi postale popolnoma brezgotovinske. Pri tem igra vodilno vlogo Švedska, kjer načrtujejo, da bodo v celoti prenehali uporabljati gotovino v naslednjih petih letih. Že danes pa sta v tej državi le dva odstotka transakcij opravljena z gotovino. Tudi ostale skandinavske države sledijo brezgotovinskemu trendu: Danska naj bi postala brezgotovinska država do leta 2030, Norveška pa nekaj let za tem.

Zakaj so tudi kartice s čipi neučinkovite

Večina nas pogosto uporablja plačilne ali kreditne kartice s čipi. Te so sicer bolj varne od tistih z magnetnim trakom, vendar pa je plačevanje z njimi še vedno dokaj zamudno. Glede brezstičnih kartic, ki so se v zadnjem času začele pojavljati tudi pri nas, pa imamo uporabniki še vedno precej zadržkov v povezavi z njihovo varnostjo.

Prav zaradi teh omejitev vedno več naprednih potrošnikov za plačevanje uporablja mobilne aplikacije, kot sta Google Wallet in Apple Pay, ki omogočajo hitro in preprosto plačevanje.

Mobilno plačevanje prinaša prednosti tako za potrošnike kot za podjetja

Ena najbolj privlačnih značilnost mobilnih aplikacij za plačevanje so dodatne ugodnosti, ki jih ponujajo uporabnikom. Različna podjetja strankam ponujajo nagrade ali popuste, ki jih lahko izkoristijo le prek aplikacije; tako jih spodbudijo, da svoje nakupe plačujejo z aplikacijo namesto z gotovino ali kartico. Tako podjetja spodbujajo večkratno plačevanje z aplikacijami, hkrati pa pridobijo ogromne količine podatkov o potrošnikih, ki jih ne bi mogli zbrati na podlagi gotovinskega plačevanja.

Analiza omenjenih podatkov o uporabnikih lahko prinese koristne ugotovitve za podjetja – na njihovi podlagi lahko bolje razumejo potrebe in obnašanje posameznih strank in tako oblikujejo individualizirano in personalizirano uporabniško izkušnjo, ki bo zadovoljila opažene želje. Na podlagi analize lahko podjetja spremljajo, kdo kupuje kaj in kdaj, kar lahko izkoristijo za izjemno natančno in prilagojeno ciljno oglaševanje. Prav tako so lahko podjetja pozorna na uporabnike, ki so po določenem času prenehali uporabljati aplikacijo – takšne uporabnike lahko spodbudijo k ponovni aktivnosti z dodatnimi ugodnostmi, popusti in nagradami ter tako preprečijo njihov odhod h konkurenci. Uporabniška izkušnja je eden največjih nosilcev uspeha podjetij v današnjem času – individualizirana ponudba lahko tako zagotovi izjemne dobičke.

Nekatere mobilne aplikacije se lahko povezujejo tudi z družabnimi omrežji, kar za podjetja predstavlja novo polje priložnosti. Prek družabnih omrežij lahko podjetja sledijo posameznim strankam in opazujejo njihovo pripadnost blagovni znamki. Po drugi strani pa lahko spremljajo tudi pozitivne in negativne odzive večjih ciljnih skupin ter na podlagi ugotovitev izboljšajo uporabniško izkušnjo.

Mobilne aplikacije za plačevanje pa prinašajo še dodatne prednosti. Povečujejo učinkovitost poslovanja, saj je plačevanje z njimi hitrejše od plačevanja z gotovino ali karticami. Tako lahko na primer v trgovini izdelke kupi več potrošnikov, ki so hkrati bolj zadovoljni z izkušnjo, saj so vrste vedno krajše.

Prav tako aplikacije pomagajo pri vračanju izdelkov, saj se podjetjem ne bo več treba ukvarjati z jeznimi kupci, ki so izgubili račun za izdelek, ki ga želijo vrniti oziroma zamenjati – vsi računi so shranjeni v aplikaciji sami in do njih lahko tako podjetja kot potrošniki dostopajo kjerkoli in kadarkoli. Mobilno shranjevanje računov je koristno tudi za potrošnike same, saj lahko tako preprosto spremljajo in analizirajo svoje izdatke.

Če povzamemo, čeprav nekatera podjetja že razvijajo mobilne aplikacije za plačevanje, naša družba v bližnji prihodnosti še ne bo postala popolnoma brezgotovinska. Vendar pa napredek na področju mobilnega plačevanja vsekakor predstavlja priložnost za povečanje prihodkov podjetij in izboljšanje uporabniške izkušnje.

Vir: Small Business Trends

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

Raziskava GEM – Kako zagreti za podjetništvo smo Slovenci?

V okviru konference PODIM v Mariboru so bili širši javnosti predstavljeni rezultati raziskave Global Entrepreneurship Monitor. Ti kažejo, da je kar dobra polovica Slovencev prepričana v svoje podjetniške sposobnosti. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

“Posojilni sklad 4” za naložbe v razvoj in inovacije

“Posojilni sklad 4” za naložbe v razvoj in inovacije

S podpisom pogodbe o izvajanju ukrepa finančnega inženiringa za spodbujanje tehnološko-razvojnih projektov skušata Vlada in SID Banka prispevati k razvojnemu preboju slovenskih podjetij. Preberite več >>

FabLab mreža Slovenija za podporo lokalnemu podjetništvu

FabLab mreža Slovenija za podporo lokalnemu podjetništvu

Pred časom sta Fakulteta za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in Direktorat za informacijsko družbo Ministrstva za javno upravo Republike Slovenije v okviru evropskega projekta ERUDITE pripravila zasnovo platforme nacionalne referenčne FabLab mreže. Preberite več >>

Kaj prinaša nov Zakon o spodbujanju investicij?

Kaj prinaša nov Zakon o spodbujanju investicij?

Investicije so pomemben dejavnik gospodarske rasti. Tuje neposredne investicije nacionalni ekonomiji pomagajo ustvarjati nova delovna mesta, zmanjšati brezposelnost ter razvijati nova znanja in tehnologijo. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje