Gotovina ali kartica? Kaj pa mobilni telefon?

Ste že kdaj opazili, da v celem dnevu ničesar niste plačali z gotovino? Parkirnino ste plačali z mobilnim telefonom, v trgovini ste račun poravnali s kartico, doma pa ste plačali položnice prek spletne banke. Gotovina je v zatonu, širi pa se plačevanje z mobilnimi aplikacijami.
Gotovina ali kartica? Kaj pa mobilni telefon?

Brezgotovinsko plačevanje počasi izriva gotovino. Pri tem veliko vlogo igrajo mobilne aplikacije za plačevanje. (Vir slike: Picjumbo)

Zakaj je gotovina neučinkovita

Pomislite, kaj vse morate storiti, da pridete do gotovine. Tudi če izločite dejansko služenje denarja, morate še vedno stopiti do banke ali bankomata, da dvignete želeni znesek. Seveda so bankomati danes dostopni na vsakem koraku, vendar vas pri dvigu praviloma čakajo dodatni stroški, če ne uporabljate bankomatov svoje banke.

Plačevanje z gotovino je prav tako zamudno. Pri skoraj vsakem plačilu prejmete drobiž, kar podaljša proces transakcije in ustvari daljše vrste, še posebej če je kupec pred vami prepričan, da se v njegovih žepih skriva tistih nekaj zadnjih centov. Plačevanje z gotovino prav tako povečuje možnosti napak pri izračunu, tako da lahko prejmete preveč ali premalo drobiža.

Tudi drobiž je neroden. Nihče ne hodi rad po svetu z denarnico, žepi ali torbico polno težkih kovancev. Konec koncev drobiž spravimo v hranilnike ali ga izgubimo v avtomobilskih sedežih, kjer se na njem nabira prah namesto obresti.

Trenutni status gotovine

Seveda tako ni presenetljivo, da je plačevanje z gotovino vedno manj pogosto. Leta 2015 so pri Business Insiderju opravili anketo med pripadniki generacije milenijcev (starih od 18 do 34 let). Rezultati ankete so pokazali, da je kar 40 odstotkov vprašanih pripravljenih opustiti gotovino. Če se spomnimo, da so mladi ljudje tudi najbolj navajeni na uporabo mobilnih tehnologij in tako verjetno bolj pogosto uporabljajo mobilne aplikacije za plačevanje, ta odstotek ni tako presenetljiv, kot se zdi na prvi pogled. Za razvijalce mobilnih aplikacij za plačevanje pa ta podatek predstavlja dobre obete za prihodnost, saj nakazuje na hitro rastoči trend brezgotovinskega plačevanja.

Omenjeni trend se bo zagotovo še nadaljeval, saj je v Združenih državah Amerike že okoli polovica transakcij opravljena brezgotovinsko, torej s kreditno kartico, mobilno aplikacijo ali na kakšen drug način. Prav v ZDA pa načrtujejo izdajo novih dolarskih bankovcev; v državah, kjer uporabljamo evro, pa že nekaj časa lahko plačujemo s posodobljenimi bankovci, ki jih je težje ponarediti.

Po drugi strani pa si nekatere države prizadevajo, da bi postale popolnoma brezgotovinske. Pri tem igra vodilno vlogo Švedska, kjer načrtujejo, da bodo v celoti prenehali uporabljati gotovino v naslednjih petih letih. Že danes pa sta v tej državi le dva odstotka transakcij opravljena z gotovino. Tudi ostale skandinavske države sledijo brezgotovinskemu trendu: Danska naj bi postala brezgotovinska država do leta 2030, Norveška pa nekaj let za tem.

Zakaj so tudi kartice s čipi neučinkovite

Večina nas pogosto uporablja plačilne ali kreditne kartice s čipi. Te so sicer bolj varne od tistih z magnetnim trakom, vendar pa je plačevanje z njimi še vedno dokaj zamudno. Glede brezstičnih kartic, ki so se v zadnjem času začele pojavljati tudi pri nas, pa imamo uporabniki še vedno precej zadržkov v povezavi z njihovo varnostjo.

Prav zaradi teh omejitev vedno več naprednih potrošnikov za plačevanje uporablja mobilne aplikacije, kot sta Google Wallet in Apple Pay, ki omogočajo hitro in preprosto plačevanje.

Mobilno plačevanje prinaša prednosti tako za potrošnike kot za podjetja

Ena najbolj privlačnih značilnost mobilnih aplikacij za plačevanje so dodatne ugodnosti, ki jih ponujajo uporabnikom. Različna podjetja strankam ponujajo nagrade ali popuste, ki jih lahko izkoristijo le prek aplikacije; tako jih spodbudijo, da svoje nakupe plačujejo z aplikacijo namesto z gotovino ali kartico. Tako podjetja spodbujajo večkratno plačevanje z aplikacijami, hkrati pa pridobijo ogromne količine podatkov o potrošnikih, ki jih ne bi mogli zbrati na podlagi gotovinskega plačevanja.

Analiza omenjenih podatkov o uporabnikih lahko prinese koristne ugotovitve za podjetja – na njihovi podlagi lahko bolje razumejo potrebe in obnašanje posameznih strank in tako oblikujejo individualizirano in personalizirano uporabniško izkušnjo, ki bo zadovoljila opažene želje. Na podlagi analize lahko podjetja spremljajo, kdo kupuje kaj in kdaj, kar lahko izkoristijo za izjemno natančno in prilagojeno ciljno oglaševanje. Prav tako so lahko podjetja pozorna na uporabnike, ki so po določenem času prenehali uporabljati aplikacijo – takšne uporabnike lahko spodbudijo k ponovni aktivnosti z dodatnimi ugodnostmi, popusti in nagradami ter tako preprečijo njihov odhod h konkurenci. Uporabniška izkušnja je eden največjih nosilcev uspeha podjetij v današnjem času – individualizirana ponudba lahko tako zagotovi izjemne dobičke.

Nekatere mobilne aplikacije se lahko povezujejo tudi z družabnimi omrežji, kar za podjetja predstavlja novo polje priložnosti. Prek družabnih omrežij lahko podjetja sledijo posameznim strankam in opazujejo njihovo pripadnost blagovni znamki. Po drugi strani pa lahko spremljajo tudi pozitivne in negativne odzive večjih ciljnih skupin ter na podlagi ugotovitev izboljšajo uporabniško izkušnjo.

Mobilne aplikacije za plačevanje pa prinašajo še dodatne prednosti. Povečujejo učinkovitost poslovanja, saj je plačevanje z njimi hitrejše od plačevanja z gotovino ali karticami. Tako lahko na primer v trgovini izdelke kupi več potrošnikov, ki so hkrati bolj zadovoljni z izkušnjo, saj so vrste vedno krajše.

Prav tako aplikacije pomagajo pri vračanju izdelkov, saj se podjetjem ne bo več treba ukvarjati z jeznimi kupci, ki so izgubili račun za izdelek, ki ga želijo vrniti oziroma zamenjati – vsi računi so shranjeni v aplikaciji sami in do njih lahko tako podjetja kot potrošniki dostopajo kjerkoli in kadarkoli. Mobilno shranjevanje računov je koristno tudi za potrošnike same, saj lahko tako preprosto spremljajo in analizirajo svoje izdatke.

Če povzamemo, čeprav nekatera podjetja že razvijajo mobilne aplikacije za plačevanje, naša družba v bližnji prihodnosti še ne bo postala popolnoma brezgotovinska. Vendar pa napredek na področju mobilnega plačevanja vsekakor predstavlja priložnost za povečanje prihodkov podjetij in izboljšanje uporabniške izkušnje.

Vir: Small Business Trends

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujejo lastne pisarne ali ne morejo pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

Lastniki nepremičnin morajo v izogib globam najpozneje do konca januarja napovedati vse dohodke, ki so jih dosegli z oddajanjem nepremičnin v turistični najem. Preberite več >>

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

V Sloveniji je vse več primerov, ko fizična oseba registrira status samostojnega podjetnika (s.p.), čeprav ima namen delo opravljati le za enega naročnika, v odvisnem razmerju. Preberite več >>

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

V časniku Finance oziroma reviji Manager so objavili seznam najbogatejših Slovencev. Posebej pa so izpostavili tudi najmlajše člane lestvice – dva sta se uvrstila v prvo deseterico. Preberite več >>

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Časopis Finance ponovno objavlja lestvico 100 najbogatejših Slovencev. Na vrhu letos ni sprememb, za največji skok pa sta poskrbela ustanovitelja kriptoborze Bitstamp. Preberite več >>

Oznake: