Video: Izkoristite IKEA učinek in izboljšajte svojo prodajo

Dan Ariely, profesor behaviorističnih znanosti, ugotavlja, da človek največ motiviranosti in zadovoljstva občuti tedaj, ko ustvarja sam. Kot na primer pri sestavljanju pohištva s sestavnimi deli, ki jih je pred tem kupil v trgovini IKEA.
Video: Izkoristite IKEA učinek in izboljšajte svojo prodajo

Človek bo vedno cenil tisto, kar je zgradil sam (Vir slike: Pixabay.com)

Leta 1943 ustanovljeno švedsko multinacionalno podjetje IKEA je pred leti kupce presenetilo z zanimivo poslovno idejo: ponudili so jim zgolj sestavne dele za pohištvo, iz katerih morajo nato doma sami izdelati končni produkt. Sestavljanje pohištva je za marsikoga precej zapleteno in nerazumljivo, kljub temu pa se za nakup v IKEI odloča čedalje več in več ljudi. Zakaj? Preprosto zato, ker kupca ob zaključku montaže preveje prijeten občutek zadovoljstva in ponosa

Profesorja Michael Norton in Daniel Mochon sta bila prva, ki sta opisala omenjeni učinek in mu nadela ime po slavni švedski verigi podjetij, ki izdelujejo pohištvo: IKEA učinek.

Omenjeni učinek v poslu prvo uporabilo podjetje P. Duff and Sons

IKEA ni bila prva, ki je kupcem želela poleg produktov prodajati tudi pozitivne občutke. Podjetje P. Duff and Sons je že v 30. letih prejšnjega stoletja gospodinjam ponudilo škatle z vsemi potrebnimi sestavinami za izdelavo torte. Gospodinje so morale le dodati vodo, zmešati sestavine in posodo postaviti v pečico. Torte so bile okusne, kljub temu pa se produkt ni dobro prodajal.

Izkazalo se je, da je bila izdelava torte preprosto preveč enostavna. Ko je podjetje končnemu produktu odstranilo dve sestavini (jajca in mleko v prahu), so bile gospodinje nad svojim izdelkom bistveno bolj zadovoljne, posledično je narasla tudi prodaja. 

Origami poskus: če človek vloži več truda, bo pripravljen odšteti več denarja

Avtorja teorije o IKEA učinku, Norton in Mochon, ter profesor behaviorističnih znanosti Dan Ariely, so skupaj izvedli zanimiv poizkus. Izbrancem so ponudili plačilo v zameno za izdelovanje origami kreacij. Na voljo so jim dali različne barve papirja in natisnjena navodila v pomoč. 

Udeleženci so hitro ugotovili, da je izdelava privlačnih kreacij vse prej kot enostavna. 

(Vir slike: ideas.ted.com)

Ko so vendarle dokončali svoje izdelke, so jim profesorji ponudili možnost odkupa lastnih kreacij. Izkazalo se je, da so bili tisti ljudje, ki so v izdelavo vložili svoj čas in trud, za produkt pripravljeni odšteti 5x več denarja kot naključni kupci. Ko so poizkus začinili z okrnjenimi navodili, so udeleženci izdelali še precej slabše končne produkte, kljub temu da so zanje porabili še veliko več časa. Tudi tu so jim profesorji ponudili možnost odkupa in vrednost produkta je v njihovih očeh še narasla. Nasprotno pa se je precej znižal znesek, ki so ga za produkt bili pripravljeni odšteti naključni kupci. 

Iz omenjenega poskusa je torej jasno razvidno, kaj vse je potrebno za končni IKEA učinek: začne se z vloženim trudom in lastno kreativnostjo, sledita pohvala in priznanje ter na koncu prijeten občutek zmagoslavja. 

Več pa si lahko ogledate v spodnjem nastopu Dana Arielyja:

YouTube

Vir: TED

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Video: Kako upravljati z največjim tatom našega časa?

Video: Kako upravljati z največjim tatom našega časa?

Čeprav bi se ravno podjetniki morali zavedati, kako odlašanje negativno vpliva na posel, tudi oni podležejo moči stavka "Ah, saj to lahko opravim jutri." Preberite več >>

Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Naučite se bolje upravljati s svojim časom

Pogosta težava podjetnikov je pomanjkanje časa. Mnogi si želijo več opraviti v danem času, a jim to zaradi napačne organizacije ne uspeva. Preberite več >>

Bolje upravljajte s svojim časom

Bolje upravljajte s svojim časom

Pomanjkanje časa je pogosta težava podjetnikov. Marsikdo si želi več opraviti v danem času, a večini to ne uspeva. Upravljanja s časom se je mogoče naučiti. Preberite več >>

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Pripravite se na delovni teden – že v nedeljo!

Produktivnost se začne s pripravo. Če vnaprej veste, kaj morate storiti, se boste hitro vrgli v delo. Zato ne začnite delati nepripravljeni. Preberite več >>

15 navad za izboljšanje produktivnosti

15 navad za izboljšanje produktivnosti

Posamezniki, ki vsak dan opravijo veliko obveznosti, niso superjunaki; njihova prednost so njihove navade. Preizkusite jih, izboljšajte svojo produktivnost! Preberite več >>

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Video: Kako se izogniti nekoristnim sestankom

Sodelavci in nadrejeni nam vsak dan kradejo čas, pravi David Grady. S tem cilja na nekoristne in neproduktivne sestanke, ki so stalnica poslovnega okolja. Preberite več >>

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Produktivnost v stilu Zuckerberga, Muska in Gatesa

Vodilni v največjih svetovnih podjetjih stalno razmišljajo o tem, kako porabiti svoj čas. Pri tem so prišli do istega zaključka: delo. Preberite več >>

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Kako sestanke vodijo direktorji najuspešnejših svetovnih podjetij

Sestanki so veliki kradljivci našega časa. Vendar tudi direktorji najuspešnejših podjetij vodijo sestanke – morda se lahko česa naučimo od njih. Preberite več >>

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Ideje za pokončno podjetniško držo in razbremenitev stresnega dneva

Redno gibanje je izjemno pomembno za ohranjanje zdravja in vitalnosti. Vendar pri napetem življenjskem slogu pogosto zmanjka volje in energije za šport. Preberite več >>

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

Z dobro jutranjo rutino do boljše produktivnosti skozi dan

V povprečju se človek v odrasli dobi prebudi v 25 tisoč novih dni in le od njega samega je odvisno, kako jih bo izkoristil. Skrivnost dobro izkoriščenih dni naj bi se skrivala predvsem v dobri jutranji rutini, saj naj bi prav ta določala, kako bo potekal posameznikov dan. Preberite več >>

Oznake: ,