Je pivotiranje res neizbežno?

Vsak startup se rodi z velikimi pričakovanji, a tudi najbolj obetavne načrte lahko pokvarijo nenadzorovani dejavniki in nespametne napake. V takšnih trenutkih ima ekipa startupa priložnost zapreti svoja vrata ali pa pivotirati.
Je pivotiranje res neizbežno?

Kdaj je čas za pivot? Vedno, ko zaslutite tole … (Vir slike: Bigstockphotos)

Veste, katere okoliščine kličejo po zadnji potezi?

Pivotiranje je lahko dobra odločitev, čeprav jo številni podjetniki označujejo za bolečo. Podjetniki so v svojem bistvu ambiciozni, lahko bi rekli polni zdravega ponosa. Ko v svoj projekt vložijo svoj čas in energijo, želijo, da je produkt popoln. Da je prodaja kar se da visoka. Podobno čutijo tudi starši, ko vzgajajo svojega otroka, a nastopi čas, da se odpravi v svet.

Ko odziv ni tak, kot ga oseba pričakuje, ko je jasno, da stvari ne delujejo tako, kot bi morale, se stežka znebi občutka, da je neuspeh neizbežen.

To ni čas, ko bi morali vreči puško v koruzo. To je čas, ko je treba zamenjati svojo smer. Pivotiranja se ne sme bati, podobnega koraka so se lotili tudi uspešni velikani, kot so Nintendo, Groupon in Twitter.

Pivot ni enak neuspehu, temveč priložnost, ko nenadoma opazite, da so vaše zelene številke spremenile barvo – v rdečo.

Kdaj pa je znak, da je pivot nujno potreben?

Če izgubljate čas z izobraževanjem svojih uporabnikov. Vsak nov izdelek potrebuje izobraževanje: uporabnik mora razumeti, kako deluje in vrednost, ki mu jo daje.

Če z izobraževanjem izgubljate čas oziroma ste ugotovili, da je postopek predolg, daljši, kot ste si predstavljali, razmislite, ali je morda izdelek preveč kompleksen. Je morda čas napačen? Bi bilo bolje, da se trg, na katerem delujete, konkretno vzpostavi?

Vaši prihodki in rast se upočasnjujejo. Nič ni narobe, če so vaši prihodki majhni – če ste novoustanovljeno podjetje. Želite pa si rasti. Če vaš startup v prvem mesecu dobi priliv v višini 500 evrov, naslednji mesec tisoč evrov, številka pa se tudi v naslednjih mesecih povečuje, potem greste v pravo smer.

Če prvi mesec dosežete prodajo v višini 15 tisoč dolarjev, nato pa številka vztrajno pada, je čas za temeljit razmislek. Čeprav so ti prihodki precej višji od našega prvega primera, gre tu za negativno rast.

Če vaši prihodki in rast upadajo, potem vam trg pošilja jasno sporočilo: nismo zainteresirani. Zato je čas za pivot.

Izgubili ste strast. Novo jutro ne prinese več novega izziva, temveč glavobol. Težave vam ne smejo vzeti strasti in elana do dela. Ko pridete do spoznanja, da vas startup ne zanima več, je čas, da razmislite o svoji težavi.

To ne pomeni, da morate pripraviti kovčke in oditi drugam. Konec koncev, vsi podjetniki ne vodijo svojih podjetij samo zaradi ljubezni do storitve ali produkta. A če seštejete vse dejavnike, vam pivot predstavlja najboljšo možnost.

Če se potrebe vaših uporabnikov spreminjajo, se jim prilagodite.

Čas je, da podjetniki spremenijo miselnost, da je pivot nekaj slabega. Pivot ni neuspeh, temveč priložnost, da morda najdete novo zlato jamo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje