Je pivotiranje res neizbežno?
Kdaj je čas za pivot? Vedno, ko zaslutite tole … (Vir slike: Bigstockphotos)
Veste, katere okoliščine kličejo po zadnji potezi?
Pivotiranje je lahko dobra odločitev, čeprav jo številni podjetniki označujejo za bolečo. Podjetniki so v svojem bistvu ambiciozni, lahko bi rekli polni zdravega ponosa. Ko v svoj projekt vložijo svoj čas in energijo, želijo, da je produkt popoln. Da je prodaja kar se da visoka. Podobno čutijo tudi starši, ko vzgajajo svojega otroka, a nastopi čas, da se odpravi v svet.
Ko odziv ni tak, kot ga oseba pričakuje, ko je jasno, da stvari ne delujejo tako, kot bi morale, se stežka znebi občutka, da je neuspeh neizbežen.
To ni čas, ko bi morali vreči puško v koruzo. To je čas, ko je treba zamenjati svojo smer. Pivotiranja se ne sme bati, podobnega koraka so se lotili tudi uspešni velikani, kot so Nintendo, Groupon in Twitter.
Pivot ni enak neuspehu, temveč priložnost, ko nenadoma opazite, da so vaše zelene številke spremenile barvo – v rdečo.
Kdaj pa je znak, da je pivot nujno potreben?
Če izgubljate čas z izobraževanjem svojih uporabnikov. Vsak nov izdelek potrebuje izobraževanje: uporabnik mora razumeti, kako deluje in vrednost, ki mu jo daje.
Če z izobraževanjem izgubljate čas oziroma ste ugotovili, da je postopek predolg, daljši, kot ste si predstavljali, razmislite, ali je morda izdelek preveč kompleksen. Je morda čas napačen? Bi bilo bolje, da se trg, na katerem delujete, konkretno vzpostavi?
Vaši prihodki in rast se upočasnjujejo. Nič ni narobe, če so vaši prihodki majhni – če ste novoustanovljeno podjetje. Želite pa si rasti. Če vaš startup v prvem mesecu dobi priliv v višini 500 evrov, naslednji mesec tisoč evrov, številka pa se tudi v naslednjih mesecih povečuje, potem greste v pravo smer.
Če prvi mesec dosežete prodajo v višini 15 tisoč dolarjev, nato pa številka vztrajno pada, je čas za temeljit razmislek. Čeprav so ti prihodki precej višji od našega prvega primera, gre tu za negativno rast.
Če vaši prihodki in rast upadajo, potem vam trg pošilja jasno sporočilo: nismo zainteresirani. Zato je čas za pivot.
Izgubili ste strast. Novo jutro ne prinese več novega izziva, temveč glavobol. Težave vam ne smejo vzeti strasti in elana do dela. Ko pridete do spoznanja, da vas startup ne zanima več, je čas, da razmislite o svoji težavi.
To ne pomeni, da morate pripraviti kovčke in oditi drugam. Konec koncev, vsi podjetniki ne vodijo svojih podjetij samo zaradi ljubezni do storitve ali produkta. A če seštejete vse dejavnike, vam pivot predstavlja najboljšo možnost.
Če se potrebe vaših uporabnikov spreminjajo, se jim prilagodite.
Čas je, da podjetniki spremenijo miselnost, da je pivot nekaj slabega. Pivot ni neuspeh, temveč priložnost, da morda najdete novo zlato jamo.