Kako je videti sodoben podjetnik

Avtor Maruša Žibert — 16.10.2016
Komentiraj!
V podjetništvo, kjer imajo dominantno vlogo moški, se podaja vse več žensk in predstavnikov manjšin. Mala podjetja postajajo vse bolj raznolika, je glavno sporočilo novic, ki prihajajo onstran luže.
Kako je videti sodoben podjetnik

Med novimi ameriškimi podjetniki najdemo vse več žensk, Latinoameričanov in priseljencev (Vir slike: Bigstockphotos).

Na svoje gre (po nekih trditvah) vse več ljudi, med njimi pa izstopajo ženske, predstavniki manjšin in imigranti. Na vsakih 100 tisoč ljudi so v ZDA pred dvema letoma našteli 220 podjetnic, lani že 260. Moški še vedno predstavljajo večinski delež v (ameriškem) podjetništvu, lani je znašal njihov delež 60 odstotkov.

Kdaj se bo spremenila podoba ameriškega podjetnika, ki nam jo dajejo filmi?

Če bi si želeli priklicati podobo ameriškega podjetnika, je ta še vedno takšna, kot nam jo prikazujejo filmi tamkajšnje produkcije. To so belopolti moški, ki pa dobivajo konkurenco. Vse več predstavnikov manjšin ustvarja svoja podjetja. Odstotek Latinoameričanov se je glede na letos 1996 več kot podvojil. Danes predstavlja več kot petino podjetnikov, ki začenjajo podjetniško zgodbo. Zagotovo ima pri tem vlogo tudi porast populacije v ZDA, ki se je glede na leto 1990 povečala za 2,5-krat, sporoča raziskovalni center Pew.

Svoj pečat želijo pustiti tudi imigranti. Število imigrantov, ki ustanavljajo podjetja, se je v primerjavi z lanskim letom več kot podvojilo in trenutno predstavljajo 27,5 odstotkov vseh novih podjetnikov. Med tistimi, ki so rojeni v ZDA, pa je kar 7 od 10 takšnih, ki vstopijo v nepredvidljiv svet podjetništva.

Kdo so novi ameriški podjetniki – mlajši ali starejši?

Zadnji dve desetletji sta prinesli še eno novost v ameriškem podjetništvu. Takrat so mladi predstavljali več kot eno tretjino podjetnikov, ki so začenjali podjetniško pot. Danes pa je slika nekoliko drugačna: zastopanost podjetnikov iz starostnih skupin od 20 do 34 let, od 35 do 44 let, od 45 do 54 let in od 55 do 64 let je enakomerno razdeljena. Približno četrtino novih podjetnikov najdemo v vseh omenjenih skupinah.

Najmlajša starostna skupina je zaznamovana z izrednim znanjem, a hkrati tudi obremenjena s študentskim kreditom. Ta jih ovira pri doseganju zastavljenih ciljev, kot je pozitiven denarni tok, pridobivanja investicij in podobnega.

Pogumna in željna novih izzivov pa je tudi starostna skupina, ki je tik pred upokojitvijo. Med temi najdemo kar 15 odstotkov novih podjetnikov. Eden od analitikov pri fundanciji Kauffman, Arnobio Morelix, meni, da je povečan odstotek starejših, ki se odločajo za podjetništvo, rezultat povečanega kapitala in stikov, ki jim omogočajo lažji začetek podjetniške poti.

Kaj jih vodi v podjetništvo?

Vse več novih podjetnikov se odloča za podjetništvo, ker lahko sledijo svojim sanjam in to zato, ker lahko. Ne zato, ker so prisiljeni zaradi brezposelnosti. Nove podjetnike v ZDA vse bolj motivira priložnost, ki se jim ponuja. Za bolj točno predstavo, nam je v pomoč indeks Kauffman, ki pravi, da se 310 odraslih od 100 tisoč ljudi vsak mesec odloča za svoj posel. To pomeni, da vsak mesec svojo podjetniško zgodbo začne več kot pol milijona odraslih Američanov.

»Slaba novica za vse tiste, ki stremijo k podjetništvu: trenutno morda ni pravi čas za zagon lastnega podjetja,« pa se glasi sporočilo poročila Babson Collega. Poročilo namreč kaže, da je število ljudi, ki zaženejo svoj posel, padlo v zadnjem letu. Te ugotovitve so po mnenju analitikov Babson Collega lahko posledica večjega zadovoljstva zaposlenih na trenutnih delovnih mestih. Opazili so tudi vse večje pomanjkanje samozavesti znotraj podjetniškega ekosistema, nekakšno posledico recesije in precejšnje nasprotje uvodoma omenjene raziskave.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice