Kako je videti sodoben podjetnik

V podjetništvo, kjer imajo dominantno vlogo moški, se podaja vse več žensk in predstavnikov manjšin. Mala podjetja postajajo vse bolj raznolika, je glavno sporočilo novic, ki prihajajo onstran luže.
Kako je videti sodoben podjetnik

Med novimi ameriškimi podjetniki najdemo vse več žensk, Latinoameričanov in priseljencev (Vir slike: Bigstockphotos).

Na svoje gre (po nekih trditvah) vse več ljudi, med njimi pa izstopajo ženske, predstavniki manjšin in imigranti. Na vsakih 100 tisoč ljudi so v ZDA pred dvema letoma našteli 220 podjetnic, lani že 260. Moški še vedno predstavljajo večinski delež v (ameriškem) podjetništvu, lani je znašal njihov delež 60 odstotkov.

Kdaj se bo spremenila podoba ameriškega podjetnika, ki nam jo dajejo filmi?

Če bi si želeli priklicati podobo ameriškega podjetnika, je ta še vedno takšna, kot nam jo prikazujejo filmi tamkajšnje produkcije. To so belopolti moški, ki pa dobivajo konkurenco. Vse več predstavnikov manjšin ustvarja svoja podjetja. Odstotek Latinoameričanov se je glede na letos 1996 več kot podvojil. Danes predstavlja več kot petino podjetnikov, ki začenjajo podjetniško zgodbo. Zagotovo ima pri tem vlogo tudi porast populacije v ZDA, ki se je glede na leto 1990 povečala za 2,5-krat, sporoča raziskovalni center Pew.

Svoj pečat želijo pustiti tudi imigranti. Število imigrantov, ki ustanavljajo podjetja, se je v primerjavi z lanskim letom več kot podvojilo in trenutno predstavljajo 27,5 odstotkov vseh novih podjetnikov. Med tistimi, ki so rojeni v ZDA, pa je kar 7 od 10 takšnih, ki vstopijo v nepredvidljiv svet podjetništva.

Kdo so novi ameriški podjetniki – mlajši ali starejši?

Zadnji dve desetletji sta prinesli še eno novost v ameriškem podjetništvu. Takrat so mladi predstavljali več kot eno tretjino podjetnikov, ki so začenjali podjetniško pot. Danes pa je slika nekoliko drugačna: zastopanost podjetnikov iz starostnih skupin od 20 do 34 let, od 35 do 44 let, od 45 do 54 let in od 55 do 64 let je enakomerno razdeljena. Približno četrtino novih podjetnikov najdemo v vseh omenjenih skupinah.

Najmlajša starostna skupina je zaznamovana z izrednim znanjem, a hkrati tudi obremenjena s študentskim kreditom. Ta jih ovira pri doseganju zastavljenih ciljev, kot je pozitiven denarni tok, pridobivanja investicij in podobnega.

Pogumna in željna novih izzivov pa je tudi starostna skupina, ki je tik pred upokojitvijo. Med temi najdemo kar 15 odstotkov novih podjetnikov. Eden od analitikov pri fundanciji Kauffman, Arnobio Morelix, meni, da je povečan odstotek starejših, ki se odločajo za podjetništvo, rezultat povečanega kapitala in stikov, ki jim omogočajo lažji začetek podjetniške poti.

Kaj jih vodi v podjetništvo?

Vse več novih podjetnikov se odloča za podjetništvo, ker lahko sledijo svojim sanjam in to zato, ker lahko. Ne zato, ker so prisiljeni zaradi brezposelnosti. Nove podjetnike v ZDA vse bolj motivira priložnost, ki se jim ponuja. Za bolj točno predstavo, nam je v pomoč indeks Kauffman, ki pravi, da se 310 odraslih od 100 tisoč ljudi vsak mesec odloča za svoj posel. To pomeni, da vsak mesec svojo podjetniško zgodbo začne več kot pol milijona odraslih Američanov.

»Slaba novica za vse tiste, ki stremijo k podjetništvu: trenutno morda ni pravi čas za zagon lastnega podjetja,« pa se glasi sporočilo poročila Babson Collega. Poročilo namreč kaže, da je število ljudi, ki zaženejo svoj posel, padlo v zadnjem letu. Te ugotovitve so po mnenju analitikov Babson Collega lahko posledica večjega zadovoljstva zaposlenih na trenutnih delovnih mestih. Opazili so tudi vse večje pomanjkanje samozavesti znotraj podjetniškega ekosistema, nekakšno posledico recesije in precejšnje nasprotje uvodoma omenjene raziskave.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Z Munchy Monday do okusnih in zdravih prigrizkov

Na slovenskem trgu je pod okriljem podjetja Optiweb pred kratkim začela delovati nova storitev: dostava bolj zdravih prigrizkov v podjetja. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Infografika: Zakaj propadajo mala podjetja

Vsak mlad podjetnik je optimističen. Vendar je trg neizprosen in veliko podjetij kmalu propade. Kateri so najpogostejši razlogi za neuspeh? Preberite več >>

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Video: Guy Kawasaki: Nauki Steva Jobsa

Guy Kawasaki je dolga leta delal v podjetju Apple pod vodstvom ustanovitelja Steva Jobsa. V tem času je od njega pridobil ogromno znanja. Preberite več >>

Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Infografika: Kaj razkrijejo delovne mize znanih podjetnikov

Delovna miza lahko razkrije veliko o tistem, ki jo uporablja. Kaj nam tako lahko povesta delovni mizi Elona Muska in Marka Zuckerberga? Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

20.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje