Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

»Če je izdelek že na trgu ali izpostavljen v medijih, distributerji pogosto sami stopijo v stik. To velja zlasti za izdelke, ki se pojavljajo na platformah za množično financiranje, izdelke, ki so dobili nagrade in tiste, ki se izdatno oglašujejo,« pravi Sašo Kastelic, svetovalec za spletno prodajo.
Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

Sašo Kastelic svetuje, da distributerju že ob prvem stiku dobro predstavimo izdelek. Prodati mu ga moramo (Vir slike: Bigstock).

V stik z distributerji lahko stopimo tudi sami. Na voljo je več načinov, vse od spletnih trgov, kot je Alibaba, ali pa se lotimo iskanja kar z iskanjem prek Googla. Po izkušnjah Kastelica, ki se ukvarja s svetovanjem pri spletni prodaji in trženjem, kontaktnih podatkov ni težko pridobiti, saj je distributerjem v interesu, da jih proizvajalci čim lažje najdejo.

Prek družabnih omrežij do distributerja

Distributerja kontaktirajmo, ko želimo, da nekdo naše izdelke spravi na police trgovin. Svetuje, da se z njimi povežemo prek različnih kanalov, poleg elektronske pošte in telefonskega klica se kot dobra alternativa predstavljajo tudi družabna omrežja.

Tudi distributerju moramo prodati naš izdelek

Predstavitev je ključna, dodaja, saj distribucijska podjetja dnevno dobivajo ponudbe, zato jim moramo svoje izdelke že ob prvem stiku prodati. »Jasno in natančno opišemo prednosti svojega izdelka. Če imamo namen izdelke oglaševati, to distributerju jasno povemo,« saj se bo tako lažje odločil za prodajo izdelkov, ki imajo marketinško podporo matičnega podjetja.

Distributer, ki se predstavlja kot vmesni člen med proizvajalcem in trgovcem, je pri določenih kategorijah blaga dolžan zadostiti predpisom. Kastelic kot primer zadoščanja predpisom navaja testiranje izdelkov na tujem trgu, ustrezno deklariranje, upoštevanje določenih pravil glede oglaševanja in podobno. »Kategorije se med seboj zelo razlikujejo. Prodaja prehranskih dopolnil za seboj potegne povsem drugačne posledice kot prodaja elektronike,« pojasnjuje.

Kdo je zaupanja vreden distributer? Običajno ima razširjeno mrežo trgovin, ki jih zalaga in mrežo izdelkov, ki jih prodaja, ne glede na velikost podjetja – lahko je tudi manjše. »Večkrat se izkaže, da je za manjša distribucijska podjetja vaš izdelek relativno gledano bolj pomemben, zato so tudi njihovi rezultati lahko boljši,« pojasnjuje Kastelic.

Pogodba: da ali ne

»V resnici pisne pogodbe sploh ne potrebujemo. Je pa zelo dobro, če jo imamo,« v njej pa naj bodo določene vse pomembne lastnosti našega posla oziroma poslovnega razmerja. Sogovornik opozarja, da se pri prodaji v tujino pogosto lahko zatakne, še zlasti pri obveznostih stroškov in časa dostave. Ta področja je priporočljivo urediti s pogodbo, v nasprotnem primeru se lahko hitro zgodi, »da moramo plačati več sto evrov za dostavo pošiljke, kar nam lahko odtrga velik del zaslužka«.

Sestavni del teh pogodb so tudi cene izdelkov, razdelane rabatne lestvice, porabati, do katerih je upravičen distributer, v kolikor doseže plan prodaje, delitev stroškov za oglaševanje, roki plačil. »Priporočljivo je, da pogodbo preveri pravnik ali nekdo, ki ima s trgovino bogate izkušnje.« Na sliki Sašo Kastelic (Vir slike: osebni arhiv).

Cena naj odraža vrednost produkta, ne vložek našega časa

Eno od glavnih vprašanj je tudi določanje cene produkta. Po besedah sogovornika je to samostojna veja znanosti. »To je ena najpogostejših napak v poslu nasploh. Podjetniki na vseh nivojih ceno oblikujejo glede na stroške proizvodnje, porabljen čas in občutek.« Po njegovem mnenju se mora vedno odlikovati glede na svojo vrednost, enako je tudi pri distribuciji. »Distributerji bodo zadovoljni z nižjimi rabati za izdelke, po katerih je povpraševanje veliko,« kot enega od primerov izpostavlja Applove izdelke, ki jih potrošniki dobesedno grabijo.

Neke čudežne formule ni, zato pa jo je pametno oblikovati glede na določene roke plačila, še zlasti, če gre za večje pogodbe. »V ceno je potrebno vračunati dejstvo, da lahko denar za prodane izdelke dobimo šele več mesecev pozneje, kar podjetju zmanjšuje trenutno likvidnost in lahko privede do določenih dodatnih stroškov, na primer do premostitvenih kreditov.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

dr. Peter Merc: »Dejanski potencial blockchaina se šele nakazuje«

O tehnologiji veriženja blokov se v zadnjem času veliko govori. Pred začetkom Blockchain Roadshowa, v okviru katerega boste spoznali blockchain in njegove potenciale, smo se pogovarjali z vodjo Blockchain Think Tanka dr. Petrom Mercem. Preberite več >>

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje