Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

»Če je izdelek že na trgu ali izpostavljen v medijih, distributerji pogosto sami stopijo v stik. To velja zlasti za izdelke, ki se pojavljajo na platformah za množično financiranje, izdelke, ki so dobili nagrade in tiste, ki se izdatno oglašujejo,« pravi Sašo Kastelic, svetovalec za spletno prodajo.
Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

Sašo Kastelic svetuje, da distributerju že ob prvem stiku dobro predstavimo izdelek. Prodati mu ga moramo (Vir slike: Bigstock).

V stik z distributerji lahko stopimo tudi sami. Na voljo je več načinov, vse od spletnih trgov, kot je Alibaba, ali pa se lotimo iskanja kar z iskanjem prek Googla. Po izkušnjah Kastelica, ki se ukvarja s svetovanjem pri spletni prodaji in trženjem, kontaktnih podatkov ni težko pridobiti, saj je distributerjem v interesu, da jih proizvajalci čim lažje najdejo.

Prek družabnih omrežij do distributerja

Distributerja kontaktirajmo, ko želimo, da nekdo naše izdelke spravi na police trgovin. Svetuje, da se z njimi povežemo prek različnih kanalov, poleg elektronske pošte in telefonskega klica se kot dobra alternativa predstavljajo tudi družabna omrežja.

Tudi distributerju moramo prodati naš izdelek

Predstavitev je ključna, dodaja, saj distribucijska podjetja dnevno dobivajo ponudbe, zato jim moramo svoje izdelke že ob prvem stiku prodati. »Jasno in natančno opišemo prednosti svojega izdelka. Če imamo namen izdelke oglaševati, to distributerju jasno povemo,« saj se bo tako lažje odločil za prodajo izdelkov, ki imajo marketinško podporo matičnega podjetja.

Distributer, ki se predstavlja kot vmesni člen med proizvajalcem in trgovcem, je pri določenih kategorijah blaga dolžan zadostiti predpisom. Kastelic kot primer zadoščanja predpisom navaja testiranje izdelkov na tujem trgu, ustrezno deklariranje, upoštevanje določenih pravil glede oglaševanja in podobno. »Kategorije se med seboj zelo razlikujejo. Prodaja prehranskih dopolnil za seboj potegne povsem drugačne posledice kot prodaja elektronike,« pojasnjuje.

Kdo je zaupanja vreden distributer? Običajno ima razširjeno mrežo trgovin, ki jih zalaga in mrežo izdelkov, ki jih prodaja, ne glede na velikost podjetja – lahko je tudi manjše. »Večkrat se izkaže, da je za manjša distribucijska podjetja vaš izdelek relativno gledano bolj pomemben, zato so tudi njihovi rezultati lahko boljši,« pojasnjuje Kastelic.

Pogodba: da ali ne

»V resnici pisne pogodbe sploh ne potrebujemo. Je pa zelo dobro, če jo imamo,« v njej pa naj bodo določene vse pomembne lastnosti našega posla oziroma poslovnega razmerja. Sogovornik opozarja, da se pri prodaji v tujino pogosto lahko zatakne, še zlasti pri obveznostih stroškov in časa dostave. Ta področja je priporočljivo urediti s pogodbo, v nasprotnem primeru se lahko hitro zgodi, »da moramo plačati več sto evrov za dostavo pošiljke, kar nam lahko odtrga velik del zaslužka«.

Sestavni del teh pogodb so tudi cene izdelkov, razdelane rabatne lestvice, porabati, do katerih je upravičen distributer, v kolikor doseže plan prodaje, delitev stroškov za oglaševanje, roki plačil. »Priporočljivo je, da pogodbo preveri pravnik ali nekdo, ki ima s trgovino bogate izkušnje.« Na sliki Sašo Kastelic (Vir slike: osebni arhiv).

Cena naj odraža vrednost produkta, ne vložek našega časa

Eno od glavnih vprašanj je tudi določanje cene produkta. Po besedah sogovornika je to samostojna veja znanosti. »To je ena najpogostejših napak v poslu nasploh. Podjetniki na vseh nivojih ceno oblikujejo glede na stroške proizvodnje, porabljen čas in občutek.« Po njegovem mnenju se mora vedno odlikovati glede na svojo vrednost, enako je tudi pri distribuciji. »Distributerji bodo zadovoljni z nižjimi rabati za izdelke, po katerih je povpraševanje veliko,« kot enega od primerov izpostavlja Applove izdelke, ki jih potrošniki dobesedno grabijo.

Neke čudežne formule ni, zato pa jo je pametno oblikovati glede na določene roke plačila, še zlasti, če gre za večje pogodbe. »V ceno je potrebno vračunati dejstvo, da lahko denar za prodane izdelke dobimo šele več mesecev pozneje, kar podjetju zmanjšuje trenutno likvidnost in lahko privede do določenih dodatnih stroškov, na primer do premostitvenih kreditov.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

AmblyoPlay – nova rešitev za otroke s težavami pri vidu

Idrijsko zagonsko podjetje Smart Optometry je na trgu ponudilo novo rešitev za trening vida AmblyoPlay, ki je namenjena otrokom s težavami v vidnem sistemu. Preberite več >>

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Slovenska podjetnika s Tinglesom med eminentno druščino

Imate težave z nespečnostjo in anksioznostjo? Verjetno bi bila aplikacija Tingles prava rešitev za vaše težave. Razvila sta jo Slovenca Gašper Kolenc in Miha Mlakar. Preberite več >>

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Glamurozni izdelki iz odpadnih materialov

Današnja družba proizvede ogromne količine smeti, trg pa je nasičen z okolju škodljivimi izdelki. Kulturno ekološko društvo Smetumet zato iz odpadnih materialov izdeluje kakovostne izdelke za vse. Preberite več >>

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ali kako je gostilna lahko tudi učna delavnica

Gostilna dela ni navadna gostilna. Projekt družbe Centerkontura pomaga pri reševanju problema neusposobljenosti in brezposelnosti mladih invalidov. Preberite več >>

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

V poslu sta pomembni fleksibilnost in pripravljenost prilagajanja

Digitalna agencija Numo podjetjem pomaga pri oblikovanju blagovne znamke, njeni predstavitvi v javnosti, gradnji komunikacijskih strategij in nudi znanja na področju zakonitosti spletnega pojavljanja. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje