Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

»Če je izdelek že na trgu ali izpostavljen v medijih, distributerji pogosto sami stopijo v stik. To velja zlasti za izdelke, ki se pojavljajo na platformah za množično financiranje, izdelke, ki so dobili nagrade in tiste, ki se izdatno oglašujejo,« pravi Sašo Kastelic, svetovalec za spletno prodajo.
Iščete distributerja? Pripravili smo nekaj nasvetov!

Sašo Kastelic svetuje, da distributerju že ob prvem stiku dobro predstavimo izdelek. Prodati mu ga moramo (Vir slike: Bigstock).

V stik z distributerji lahko stopimo tudi sami. Na voljo je več načinov, vse od spletnih trgov, kot je Alibaba, ali pa se lotimo iskanja kar z iskanjem prek Googla. Po izkušnjah Kastelica, ki se ukvarja s svetovanjem pri spletni prodaji in trženjem, kontaktnih podatkov ni težko pridobiti, saj je distributerjem v interesu, da jih proizvajalci čim lažje najdejo.

Prek družabnih omrežij do distributerja

Distributerja kontaktirajmo, ko želimo, da nekdo naše izdelke spravi na police trgovin. Svetuje, da se z njimi povežemo prek različnih kanalov, poleg elektronske pošte in telefonskega klica se kot dobra alternativa predstavljajo tudi družabna omrežja.

Tudi distributerju moramo prodati naš izdelek

Predstavitev je ključna, dodaja, saj distribucijska podjetja dnevno dobivajo ponudbe, zato jim moramo svoje izdelke že ob prvem stiku prodati. »Jasno in natančno opišemo prednosti svojega izdelka. Če imamo namen izdelke oglaševati, to distributerju jasno povemo,« saj se bo tako lažje odločil za prodajo izdelkov, ki imajo marketinško podporo matičnega podjetja.

Distributer, ki se predstavlja kot vmesni člen med proizvajalcem in trgovcem, je pri določenih kategorijah blaga dolžan zadostiti predpisom. Kastelic kot primer zadoščanja predpisom navaja testiranje izdelkov na tujem trgu, ustrezno deklariranje, upoštevanje določenih pravil glede oglaševanja in podobno. »Kategorije se med seboj zelo razlikujejo. Prodaja prehranskih dopolnil za seboj potegne povsem drugačne posledice kot prodaja elektronike,« pojasnjuje.

Kdo je zaupanja vreden distributer? Običajno ima razširjeno mrežo trgovin, ki jih zalaga in mrežo izdelkov, ki jih prodaja, ne glede na velikost podjetja – lahko je tudi manjše. »Večkrat se izkaže, da je za manjša distribucijska podjetja vaš izdelek relativno gledano bolj pomemben, zato so tudi njihovi rezultati lahko boljši,« pojasnjuje Kastelic.

Pogodba: da ali ne

»V resnici pisne pogodbe sploh ne potrebujemo. Je pa zelo dobro, če jo imamo,« v njej pa naj bodo določene vse pomembne lastnosti našega posla oziroma poslovnega razmerja. Sogovornik opozarja, da se pri prodaji v tujino pogosto lahko zatakne, še zlasti pri obveznostih stroškov in časa dostave. Ta področja je priporočljivo urediti s pogodbo, v nasprotnem primeru se lahko hitro zgodi, »da moramo plačati več sto evrov za dostavo pošiljke, kar nam lahko odtrga velik del zaslužka«.

Sestavni del teh pogodb so tudi cene izdelkov, razdelane rabatne lestvice, porabati, do katerih je upravičen distributer, v kolikor doseže plan prodaje, delitev stroškov za oglaševanje, roki plačil. »Priporočljivo je, da pogodbo preveri pravnik ali nekdo, ki ima s trgovino bogate izkušnje.« Na sliki Sašo Kastelic (Vir slike: osebni arhiv).

Cena naj odraža vrednost produkta, ne vložek našega časa

Eno od glavnih vprašanj je tudi določanje cene produkta. Po besedah sogovornika je to samostojna veja znanosti. »To je ena najpogostejših napak v poslu nasploh. Podjetniki na vseh nivojih ceno oblikujejo glede na stroške proizvodnje, porabljen čas in občutek.« Po njegovem mnenju se mora vedno odlikovati glede na svojo vrednost, enako je tudi pri distribuciji. »Distributerji bodo zadovoljni z nižjimi rabati za izdelke, po katerih je povpraševanje veliko,« kot enega od primerov izpostavlja Applove izdelke, ki jih potrošniki dobesedno grabijo.

Neke čudežne formule ni, zato pa jo je pametno oblikovati glede na določene roke plačila, še zlasti, če gre za večje pogodbe. »V ceno je potrebno vračunati dejstvo, da lahko denar za prodane izdelke dobimo šele več mesecev pozneje, kar podjetju zmanjšuje trenutno likvidnost in lahko privede do določenih dodatnih stroškov, na primer do premostitvenih kreditov.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje