Kako napisati čustveno inteligentno elektronsko sporočilo

Čeprav se v zadnjem času vse širi uporaba orodij, kot je Slack, pa elektronska sporočila še zdaleč niso šla v pozabo. Ker so ta sporočila v uporabi že toliko časa, včasih pozabimo, kako pomemben učinek imajo (na prejemnika).
Kako napisati čustveno inteligentno elektronsko sporočilo

Kako napisati elektronsko sporočilo, ki bo vašemu prejemniku dalo vedeti, da ga spoštujete in cenite? (Vir slike: Deathtothestockphoto)

Verjetno ste kdaj v svoj poštni nabiralnik prejeli sporočilo, ki vas je prizadelo. Pa ne zaradi vsebine, temveč zaradi načina komunikacije in tona sporočila. Določene stvari so v elektronskih sporočilih, ko ne komuniciramo na štiri oči, prepovedane. Kako se jim izogniti?

Predstavljajte si, da imate sogovornika pred seboj.

Ko pišete elektronska sporočila, si poskušajte predstavljati prejemnika. Naj vas v mislih spremlja, ko pišete sporočilo, vi pa ga v mislih spremljajte, kako bere vaše sporočilo. Uporabite umirjen ton, uporaba velikih tiskanih črk, pretirana raba klicajev in vprašajev je prepovedana. Uporaba le-teh se v elektronskih sliši razume kot vpitje, nekaj negativnega.

Začnite s pozdravom.

Ko vidite prijatelja, ga pozdravite. Zakaj se potem tolikokrat zgodi, da se v elektronskih sporočilih pozabi na uvodni pozdrav? Že res, če gre za verigo sporočil, si vmes pošiljamo zgolj kratke odzive, pozdrav pa preskočimo. Je pa zato pozdrav obvezna oprema vsakega uvodnega sporočila.

Prisluhnite svojemu tonu v sporočilu.

Slišite svoj ton medtem ko pišete in berete svoje sporočilo? Zagotovo ga slišite, sliši pa ga tudi prejemnik.

Ko smo v časovni stiski, pozabimo na okoliščine, ki spremljajo našega prejemnika sporočila. Če mu novico sporočimo v živo, dodamo ton in volumen svojemu glasu, sporočilo pa dobi drugačno vrednost. Elektronska sporočila pa te prilagodljivosti nimajo, zato je potrebno usmeriti več pozornosti na pravilno izbiro besed med pisanjem. Še zlasti, ko se s čim ne strinjamo.

Ko prosite, razložite.

Ste v elektronskem sporočilu prosili za nekaj ne da bi razložili, zakaj? Oseba, ki je prejela vaše sporočilo, je vašo prošnjo zlahka razumela kot zahtevo. Zato vedno dodajte razlog, zakaj nekaj prosite. Tak način ima precej večji in boljši učinek, poleg tega pa tudi krepi zaupanje in spoštovanje.

Koga vse ste vključili pod prejemnike?

Lahko se zgodi, da postane sporočilo, ki ste ga namenili zgolj eni osebi, viralno. Kako? Prejemnik se odloči za njegovo posredovanje, med prejemnike pa vključi svoje znance, ki vaše sporočilo ponesejo v svet.

Zato stopite korak nazaj, sporočilo pa shranite kot osnutek. Zadevo prespite in vse kočljive elemente sporočila omilite. Sporočila z občutljivo vsebino niso vedno tako zasebna, kot so videti na prvi pogled.

Poskusite v fizičnem svetu.

Če pogovor prek elektronske pošte ne steče v tisto smer, kot ste si želeli, zgrabite svoj telefon, zavrtite številko prejemnika, s katerim bijete elektronski boj, in ga povabite na kavo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

Bodite pripravljeni na kibernetske napade

V dobi, ki jo zaznamujejo naraščajoče kibernetske grožnje in s tem povezani visoki stroški podjetij, se tradicionalni pristopi boja proti kibernetskim napadom kažejo za neuspešne. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

9 korakov za dober ugled podjetja in pridobitev strank

Ugled vašega podjetja je njegova največja vrednost. V času, ko se informacije širijo s svetlobno hitrostjo, lahko vaš ugled zelo hitro pripomore k napredku poslovanja, ali pa ravno nasprotno: k njegovemu propadu. Naučite se strategij, da zaščitite dober ugled. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje