Kako ohraniti motivacijo pri dolgoročnih projektih

Avtor Urška Honzak — 20.09.2016
Komentiraj!
Svobodnjaki so navdušeni, če slišijo besedno zvezo »zagotovljen prihodek«. Vendar je za večino ljudi v svobodnih in umetniških poklicih prihodek zagotovljen le, če se pridružijo dolgoročnim projektom. Ti s seboj prinašajo dodatne izzive, predvsem na področju motivacije.
Kako ohraniti motivacijo pri dolgoročnih projektih

Ohranjanje motivacije pri dolgoročnih projektih je izjemno pomembno. (Vir slike: Bigstockphoto)

Nekateri pravijo, da sta najtežja dela vseh projektov prvih in zadnjih 10 odstotkov. Vendar pa vas tudi med tema mejnikoma čaka veliko dela.

Kaj storiti, ko ste opravili približno 70 odstotkov dela in bi najraje kar takoj zaključili? Kako ohraniti svojo zagnanost po prvih treh mesecih sodelovanja pri projektu? Ali po šestih mesecih? Ali pa po celem letu? Kako oblikovati nove ideje, če se cele dneve ukvarjate z istim projektom?

Dolgoročno sodelovanje je na nek način podobno dolgoročnemu romantičnemu razmerju. Skrivnost uspeha je v pravilni izbiri, dobri komunikaciji, občasnih poživitvah in ohranjanju zavzetosti.

Začnite previdno

Izkušeni kolegi vam bodo pogosto svetovali, da ne smete gledati le na denar. Tega nasveta se držite, dokler vam nekdo ne ponudi dobrega zaslužka. Kaj pa potem? Zavedajte se, da vedno lahko rečete ne.

Preden sprejmete ponujeno delo, se vprašajte, koliko je vredno vaše duševno zdravje. Pri odločanju upoštevajte nekatere kriterije, na primer:

  • Stranka mora biti že uveljavljena na svojem področju.
  • Preden se spustite v dolgoročno sodelovanje, preverite svojo kompatibilnost v okviru krajšega projekta.
  • Projekt mora izvajati izkušena in usposobljena ekipa na čelu z vodjo.
  • Koncepti, projekti in sporočila potencialne stranke se morajo ujemati z vašimi vrednotami.

Seveda lahko seznam kriterijev oblikujete po svoje, priporočljivo pa je, da se ga dejansko držite. Ob tem ne pozabite na osnovno načelo: delajte tisto, kar si želite delati. Tako se boste izognili odlašanju in pomanjkanju motivacije, saj vas bo delo tudi osebnostno izpolnjevalo.

Ne glede na to, koliko denarja je v igri, se zavedajte, da sta vaše duševno zdravje in sreča bolj pomembna.

Pomen komunikacije

Da bi dolgoročno sodelovanje v vašem spominu ostalo kot pozitivna izkušnja, ki je prinesla koristi obema stranema, morate že takoj na začetku pojasniti, na kakšen način delujete. Pri tem določite omejitve, predstavite predvidene časovnice in stranki pojasnite svoj modus operandi.

Če nadaljujemo s primerjavo z romantičnim razmerjem: s stranko bosta morala najti skupen jezik in oblikovati stalne načine komunikacije. Prav tako se bosta morala prilagoditi navadam drug drugega in se dogovoriti o podrobnostih sodelovanja.

Poživitev rutine

V nekem trenutku vam bo začelo primanjkovati motivacije, saj vam bo rutinsko delo prišlo do živega. Pri ponovnem iskanju začetnega entuziazma vam lahko pomagata naslednja nasveta:

  • Skrbite za svoj odnos s stranko, tako da jo lahko kadarkoli pokličete in nestrukturirano klepetate o projektu – tako boste osvežili svoje ideje in izhodišča.
  • Uporabite orodja, ki so vam pri srcu, in posredujte svoji stranki sveže, iskrene informacije.

Opisani pristop lahko uporabite na različne inovativne načine. S stranko si lahko izmenjujeta priljubljene pesmi, da začutita trenutno situacijo; podobe, ki vaju navdihujejo; neformalna elektronska sporočila … Tako boste ostali zagnani, zainteresirani, hkrati pa se vam bodo porajala nova relevantna vprašanja v zvezi s projektom.

Ohranjanje zavzetosti

Za uspešno ustvarjalno delo je ključnega pomena zavzetost – postavljenim rokom, idejam in projektu, ki ga soustvarjate.

Ohranjanje zavzetosti zahteva trdo delo in ogromno vložene energije. Da bi ohranili svež pogled in uspešno dokončali zastavljeno, morate biti že vnaprej pripravljeni. Pri tem so nujne že opisane strategije:

  • Skrbno izberite stranko – le tako boste lahko premagali vse izzive na svoji poti.
  • Bodite iskreni glede svojih želja – le tako boste ohranili veselje do dela tudi v najtežjih trenutkih.
  • Oblikujte jasen način delovanja – le tako boste lahko izpolnili pričakovanja stranke, sprejemali povratne informacije in uspešno zaključili delo.
  • Oblikujte učinkovit način komunikacije in uporabite primerna orodja – le tako boste lahko ohranili motivacijo in inspiracijo, ko ju boste najbolj potrebovali.

Nikoli ne pozabite: vaš talent je dragocena dobrina. Obnašajte se temu primerno.

Verjetno se vam zdi, da morate čim prej pridobiti dolgoročne stranke. Vendar ne prehitevajte, temveč si za ta proces vzemite čas.

Posvečajte pozornost strankam, s katerimi sodelujete v okviru kratkoročnih projektov. Kdo bo potreboval vaše storitve v roku enega leta? Kdo že sedaj potrebuje večjo ekipo in nekoga z vašim znanjem? Kdo dejansko verjame v vas in bi bil pripravljen nadalje vlagati v vas?

Ko ste pripravljeni, primernim strankam ponudite dolgoročno sodelovanje. Pri tem se ne zanašajte zgolj na dejstva, temveč poslušajte tudi svoje instinkte.

Nikoli ne glejte samo na finančno plat pogodbe. Tudi če dobite ponudbo, razmislite o njej – če vam ne ustreza, jo lahko zavrnete. Krog stalnih strank lahko gradite sproti, medtem ko še vedno sodelujete tudi pri kratkoročnih projektih.

In ne pozabite: na prvem mestu je duševno zdravje, na drugem delo, šele na zadnjem pa denar.

Vir: The Next Web

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice