Kako se vam nagrajevanje delavca lahko obrestuje?

Če ste delodajalec, se v vaših rokah in besedah skriva neizmerno orožje: imate moč, s katero lahko izrazito vplivate na produktivnost in lojalnost delavcev. Večina zaposlenih dobi zahvalo oziroma pohvalo za dobro opravljeno nalogo, nekateri celo tega ne.
Kako se vam nagrajevanje delavca lahko obrestuje?

Ali vaše podjetje nagrajuje delavce (Vir slike: Bigstockphotos)?

Če ste v vlogi delodajalca in vam besede ne letijo dobro z jezika, ste sredi izgubljene priložnosti. Zaposleni delajo bolje, so bolj lojalni in so tudi bolj srečni v službi, v kateri njihov nadrejeni prepozna njihove napore.

Zakaj nagrajevati?

Glede na anketo, ki jo je izvedel Maritz Research, se zaposleni, ki so pohvaljeni za svoje delo, počutijo bolj cenjenje (5-krat bolj kot tisti, ki niso pohvaljeni), večja verjetnost je, da ostanejo v takšnem podjetju (7-krat večja je ta verjetnost, kot pri tistih, ki niso), večja je tudi možnost za investicijo v podjetju (6-krat večja možnost), čutijo tudi večjo pripadnost (11-krat večjo).

Razlogov, zakaj ne bi pohvalili svoje podrejene, ni in tudi ne smejo obstajati. Nagradite oziroma pohvalite jih lahko na različne načine. Krajše posvetilo, ki ga zapišete na list papirja, priredite družinski dan v pisarni, naročite jih na želeno revijo, za katero je podrejeni prepričan, da mu bo koristila pri nadaljnjem izobraževanju, prost (plačan) dan, delnice podjetja, zahvala prek elektronske pošte, kosilo in podobno.

O nagrajevanju zaposlenih bo govora na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Nagrajevanja bo vse več. Tudi pri vas?

V ZDA je sistem nagrajevanja ukoreninjen v sistem. Neka študija iz leta 2003 je razkrila, da sedem od desetih ameriških podjetij uporablja nagrade kot način motiviranja svojih zaposlenih (leta 2011 pa že eno več). Ta podjetja so letno namenila približno milijardo dolarjev za nagrade. Kakšen pa je učinek programov nagrajevanja? Analiza, ki je združila 437 podjetij, je potrdila, da imajo tovrstna podjetja bolj produktivne delavce, večje dobičke in boljši denarni tok, stabilnejše in vrednejše delnice kot tiste, ki ne nagrajujejo.

Vsak program nagrajevanja pa ni učinkovit. Pravzaprav ima lahko uničujoče posledice. Neučinkoviti sistemi lahko namreč zmanjšajo motivacijo, povečajo skepticizem in tako ustvarijo povsem nasproten učinek.

Še nedavno je sistem nagrajevanja temeljil na dvigu zaposlenčeve motivacije. Do večjih sprememb na tem področju je prišlo v zadnjih petih letih. Danes velja za premišljeno orodje vodilnih podjetij na svetu. Raziskave so pokazale, da je sistem priznavanja dosežkov delavca pomemben del. Podjetja, ki so ta sistem prepoznale kot nujen del svojega delovanja, pa imajo bolj lojalne delavce, ki so obenem tudi bolj produktivni in moralni. Zato je ta sistem nujen element strategije vsakega podjetja.

Znesek denarnih nagrad se bo povečal za tretjino

Največja podjetja se strinjajo, da je nagrajevanje, tudi v denarnem pogledu pomembno. Tisti, ki že zdaj »zapravljajo« za svoje zaposlene, načrtujejo zapraviti še več, kaže raziskava IRF. Zakaj? Ker se splača, pravijo v en glas. Znesek, namenjen za nagrade, bodo povečali za več kot tretjino.

Uber nagrajuje poštene

Poglejmo še, kako nagrajujejo velikani, kot sta Uber in Apple. Uber ameriškim taksistom pomaga pri iskanju zdravstvenega zavarovanja, popustih za telefonske račune in popravilu avtomobilov, v Veliki Britaniji pa je nagrada možna v dveh oblikah: za avto (pranje avtomobila, popravilo avtomobila) ali vsakodnevno življenje. Uber podeljuje tudi nagrado Uber Sixth Star. Vsak teden ekipa izbere dva voznika, ki sta opravila svojo nalogo več kot odlično. Nekateri so vrnili pozabljene predmete, na njihovih zadnjih sedežih so se znašli pametni telefoni, tudi diamanti, ki so jih vrnili pozabljivim strankam. Drugi so se potrudili in stranki razkazali mesto. Ti »izjemni vozniki« prejmejo poseben darilen paket Uberja in darilno kartico American Express v višini tisoč dolarjev.

Apple dopustil nakup delnic tudi tistim, ki delajo v njegovih trgovinah

Apple s posebnim občutkom nagrajuje tudi tiste delavce, ki so v podjetju zaposleni več let. Posebne zahvale prejmejo tisti, ki so v podjetju 5, 10 ali več let. V preteklosti so ti zaposleni poleg priznanja za delo prejeli še 6-tedenski plačan dopust. Pozneje jim je Apple podarjal steklene skulpture, v katere so umestili logo podjetja, lani pa je vsem zaposlenim, tudi tistim, ki delajo v Applovih trgovinah, dal možnost nakupa delnice podjetja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Nočete ponuditi lastništva? Razmislite o fantomskem deležu!

Nočete ponuditi lastništva? Razmislite o fantomskem deležu!

Fantomske delnice (angl. phantom shares) so ena izmed vrst nagrajevanja zaposlenih, ki ne vključuje razdajanja lastniških deležev podjetja. Gre za razpolaganje, ki ima vse lastnosti navadne delnice, razen elementa lastništva, saj to zadrži podjetje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Ko se odločate za nakup ali najem poslovnega prostora je priporočljivo, da najprej preverite, če je zanj pridobljeno dovoljenje za uporabo v poslovne namene. Preberite več >>

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Tokrat v rubriki odgovarjamo na vprašanje bralke našega portala, na temo prispevkov za invalidsko in pokojninsko zavarovanje. Preberite več >>

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje