Brezstično plačevanje cveti na Poljskem, kaj pa v Sloveniji?

Brezstično plačevanje, ki velja za hitrejši in enostavnejši postopek plačil kot z uporabo številke pin, je v zadnjem letu na evropskih tleh naredilo pomemben korak naprej. Izvedenih je bilo kar tri milijarde brezstičnih transakcij, trikrat toliko kot v enakem obdobju lani, sporočajo iz Vise.
Brezstično plačevanje cveti na Poljskem, kaj pa v Sloveniji?

Brezstično plačevanje je vse bolj priljubljeno tudi pri Slovencih. Marca letos so pri Visi zabeležili 13 odstotkov tovrstnih plačil (Vir slike: YouTube).

»Podatki kažejo, da so evropski potrošniki samo v aprilu svoje kartice uporabili 360-milijonkrat. To je skoraj 140 transakcij na sekundo in pomeni 150-odstotno povečanje glede na 143 milijonov transakcij v aprilu 2015,« dodajajo pri Visi.

Poglejmo še kakšno leto nazaj. V letu 2013 je bilo eno od 60 plačil brezstično, danes je brezstično že eno od petih plačil. Uporaba brezstične tehnologije je različna: za plačevanje kosil, kav in ostalega. To restavracijam prinaša največjo letno rast v številu brezstičnih transakcij (153 odstotkov), sledijo maloprodaja (146 odstotkov), supermarketi (119 odstotkov), ter hrana in pijača, skupaj s hitro prehrano (96 odstotkov).

V Evropi je že 3,2 milijona terminalov, ki omogočajo brezstično plačevanje. V prihodnosti naj bi jih bilo še več (Vir slike: YouTube).

Leto 2020: vsi terminali z možnostjo brezstičnega plačevanja

Evropejci imamo več kot 3,2 milijonov priložnost za brezstično plačevanje – toliko je namreč terminalov POS. V primerjavi z lanskim aprilom se je število teh povečalo za 23 odstotkov, predvideva pa se, da bo to število raslo tudi v prihodnosti. Visa Europe si celo prizadeva, da bi do leta 2020 vsi terminali v Evropi omogočali brezstično plačevanje.

Kje je brezstično plačevanje najbolj v uporabi?

Brezstično plačevanje je najbolj v uporabi na Poljskem, v Španiji in v Veliki Britaniji. »Tudi v Sloveniji potrošniki že uporabljajo brezstično plačevanje: v marcu 2016 smo zabeležili 13 odstotkov brezstičnih plačil. Prodajalci, pri katerih je bilo izvedenih največ tovrstnih transkacij, so Lidl, OMV, Mueller, MOL in DM Drogerije,« je dejala Alenka Mejač Krassnig, direktorica pri Visa Europe. Tristan Kirchner, izvršni direktor oddelka za trženje izdelkov pri Visa Europe, pa ocenjuje, da je rast brezstičnega plačevanja rezultat tako prizadevanja samega podjetja kot »tudi širše industrije, ki današnje dosežke omogoča z osnovanjem tehnologij za prihodnost, vključujoč z dodatki in s plačevanjem z mobilniki«.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujejo lastne pisarne ali ne morejo pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

POZOR: FURS je že pridobil podatke o dohodkih od oddaje nepremičnin v turistični najem

Lastniki nepremičnin morajo v izogib globam najpozneje do konca januarja napovedati vse dohodke, ki so jih dosegli z oddajanjem nepremičnin v turistični najem. Preberite več >>

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Prihaja obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

Samostojni podjetnik in odvisno delovno razmerje

V Sloveniji je vse več primerov, ko fizična oseba registrira status samostojnega podjetnika (s.p.), čeprav ima namen delo opravljati le za enega naročnika, v odvisnem razmerju. Preberite več >>

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

Kdo so najmlajši med najbogatejšimi

V časniku Finance oziroma reviji Manager so objavili seznam najbogatejših Slovencev. Posebej pa so izpostavili tudi najmlajše člane lestvice – dva sta se uvrstila v prvo deseterico. Preberite več >>

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Najbogatejši Slovenci leta 2017

Časopis Finance ponovno objavlja lestvico 100 najbogatejših Slovencev. Na vrhu letos ni sprememb, za največji skok pa sta poskrbela ustanovitelja kriptoborze Bitstamp. Preberite več >>

Oznake: