Brezstično plačevanje cveti na Poljskem, kaj pa v Sloveniji?

Avtor Maruša Žibert — 15.05.2016
Komentiraj!
Brezstično plačevanje, ki velja za hitrejši in enostavnejši postopek plačil kot z uporabo številke pin, je v zadnjem letu na evropskih tleh naredilo pomemben korak naprej. Izvedenih je bilo kar tri milijarde brezstičnih transakcij, trikrat toliko kot v enakem obdobju lani, sporočajo iz Vise.
Brezstično plačevanje cveti na Poljskem, kaj pa v Sloveniji?

Brezstično plačevanje je vse bolj priljubljeno tudi pri Slovencih. Marca letos so pri Visi zabeležili 13 odstotkov tovrstnih plačil (Vir slike: YouTube).

»Podatki kažejo, da so evropski potrošniki samo v aprilu svoje kartice uporabili 360-milijonkrat. To je skoraj 140 transakcij na sekundo in pomeni 150-odstotno povečanje glede na 143 milijonov transakcij v aprilu 2015,« dodajajo pri Visi.

Poglejmo še kakšno leto nazaj. V letu 2013 je bilo eno od 60 plačil brezstično, danes je brezstično že eno od petih plačil. Uporaba brezstične tehnologije je različna: za plačevanje kosil, kav in ostalega. To restavracijam prinaša največjo letno rast v številu brezstičnih transakcij (153 odstotkov), sledijo maloprodaja (146 odstotkov), supermarketi (119 odstotkov), ter hrana in pijača, skupaj s hitro prehrano (96 odstotkov).

V Evropi je že 3,2 milijona terminalov, ki omogočajo brezstično plačevanje. V prihodnosti naj bi jih bilo še več (Vir slike: YouTube).

Leto 2020: vsi terminali z možnostjo brezstičnega plačevanja

Evropejci imamo več kot 3,2 milijonov priložnost za brezstično plačevanje – toliko je namreč terminalov POS. V primerjavi z lanskim aprilom se je število teh povečalo za 23 odstotkov, predvideva pa se, da bo to število raslo tudi v prihodnosti. Visa Europe si celo prizadeva, da bi do leta 2020 vsi terminali v Evropi omogočali brezstično plačevanje.

Kje je brezstično plačevanje najbolj v uporabi?

Brezstično plačevanje je najbolj v uporabi na Poljskem, v Španiji in v Veliki Britaniji. »Tudi v Sloveniji potrošniki že uporabljajo brezstično plačevanje: v marcu 2016 smo zabeležili 13 odstotkov brezstičnih plačil. Prodajalci, pri katerih je bilo izvedenih največ tovrstnih transkacij, so Lidl, OMV, Mueller, MOL in DM Drogerije,« je dejala Alenka Mejač Krassnig, direktorica pri Visa Europe. Tristan Kirchner, izvršni direktor oddelka za trženje izdelkov pri Visa Europe, pa ocenjuje, da je rast brezstičnega plačevanja rezultat tako prizadevanja samega podjetja kot »tudi širše industrije, ki današnje dosežke omogoča z osnovanjem tehnologij za prihodnost, vključujoč z dodatki in s plačevanjem z mobilniki«.

shranjeno pod: ,
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice