Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Avtor Maruša Žibert — 27.10.2016
Komentiraj!
Kdo je večji in kje po svetu imate večjo možnost, da se usedete v avto enega od ameriških ponudnikov prevozov? Je vrednost Uber še ocenjena na več kot 60 milijard dolarjev? V katerem avtomobilu boste naleteli na prijaznejšega in profesionalnega voznika?
Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Lyft za razliko od Uberja ni prisoten na evropskih tleh. Med ameriškima startupoma je precej razlik. Nekaj smo jih strnili tudi mi (Vir slike: YouTube).

Na eni strani startup, o katerem se (vsaj v Sloveniji) zelo malo piše, na drugi pa tisti, ki je sprožil številne proteste v Evropi (in drugod po svetu). Zbrali smo nekaj zanimivih podatkov, ki jih o teh dveh ameriških startupih zagotovo niste vedeli.

Lyft pravi 5 in pol, Uber 2 milijardi

Boj med Lyftom in Uberjem traja že od leta 2012, ko je svojo pot začel Lyft. Ustanovila sta ga John Zimmer in Logan Green, danes pa je vreden 5,5 milijarde dolarjev (v ta podatek sicer Uber ni prepričan, meni, da njegova vrednost ne more biti višja od 2 milijard dolarjev, so avgusta letos zapisali pri The Verge).

Lyftu trenutno ne gre vse po načrtih, zato so se v medijih začeli pojavljati naslovi o prodaji. Ponudbo naj bi oddal celo tri leta starejši Uber.

Uber sta na noge postavila Travis Kalanick in Garrett Camp (njuno neto premoženje je ocenjeno na 6,3 milijard dolarjev), s svojim kontroverznim poslovnim modelom pa sta zanetila na desetine protestov taksistov. Tudi v Evropi.

Lyft brez voznika na evropskih tleh

Za razliko od Lyfta je Uber prisoten tudi v Evropi (Lyft je na voljo tudi zunaj ameriških mej, in sicer v Singapurju, Vietnamu, Maleziji, Indoneziji, na Tajskem in Filipinih). Če vas pot na primer zanese v naše sosede, v Italijo, Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško, vas bo Uber pričakal tudi tam.

Zanimanje je tudi za Slovenijo, so iz Uberja sporočili že pred nekaj meseci. Slovenci sicer že imamo podobno storitev, ki pa prihaja iz Slovaške – o aplikaciji Hopin smo pisali v članku Kako me je zapeljal Hopin taxi.

Boj med startupoma je velik. In krut. Zapisov na spletu, kako si podjetji nagajata z naročili, ki jih potem prekličeta, je nešteto.

V svoje vrste sprejeli prvega strateškega direktorja

Zdi se, da je Lyft v tem boju manj uspešen, zato ne preseneča, da je v svoje vrste vendarle sprejel prvega strateškega direktorja. To vlogo ima Raj Kapoor, ki bo poskušal izboljšati strategijo startupa, se osredotočil na novo rast in priložnosti, Mellisa Waters pa bo skrbela za marketing.

Vozniki, ki opravljaj prevoze za uber, zaslužijo največ (Vir slike: YouTube).

Zmagovalna strategija po mnenju medijev pripada ...

Strategijo Uberja mediji opisujejo za »zmagovalno« - ne samo z vidika podjetja, temveč tudi za njegove voznike. Po podatkih iz lanskega leta je voznik, ki je opravljal prevoz za Uber, zaslužil 19,04 dolarjev na uro, najbližji zasledovalci pa so bili vozniki tovornjakov. Ti so na uro zaslužili 18,37 dolarjev.

Septembra Uberjevi vozniki zaslužili vsaj 1,5 milijarde dolarjev

Uber je tudi v številu opravljenih mesečnih voženj večji: po Kalanickovih besedah ima Uber 40 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, ki mesečno za storitev odštejejo okoli 50 dolarjev. Njihovi vozniki so v prejšnjem mesecu zaslužili od 1,5 do 2 milijardi dolarjev.

Večji je tudi z vidika vrednosti: vreden naj bi bil kar 62,5 milijarde dolarjev. S to oceno pa se vsi ne strinjajo, Aswath Damodaran, profesor, specializiran za vrednotenje podjetij, ocenjuje, da je vreden »zgolj« 28 milijard dolarjev.

Potniki Lyfta so ...

Razlika je tudi med potniki. »Uporabniki UberX storitev vedno sedijo na zadnjih sedežih, ne želijo se pogovarjati (želijo delati) in kar je še najboljše, vedno so pripravljeni in čakajo na taksi. Zelo spoštljivo. Uporabniki Lyfta pa skoraj vedno sedijo spredaj na sovoznikovem sedežu, skoraj vedno klepetajo in želijo biti prijazni. Skoraj nikoli, ko taksi prispe na želeno lokacijo, niso pripravljeni. To za voznika pomeni, da mora nanj čakati pet ali več minut,« se glasi eden od anonimnih zapisov, ki smo jih našli na Quori.

Uberjev voznik se bolje znajde med ulicami

Anonimnež gre še globlje v primerjavo startupov: več ženskih voznic najdemo pri Lyftu, vendar pa so v splošnem Lyftovi vozniki manj profesionalni. Uberjevi avtomobili so tudi novejši in pogosto kupljeni prav z namenom prevažanja voznikov. »Njihovo ulično znanje je boljše

UberX je cenejši od Lyfta, pripoveduje, stranka plača tudi od 20 do 25 odstotkov manj. Anonimnež meni, da je razlog v ugodnejši ceni želja Uberja, da bi izrinil Lyft. Če jim to uspe, »stavim, da bo znova dvignil cene«.

Če bi v mestu, kjer sta obe storitvi na voljo, želeli prevoz, bi hitreje dobili prevoz s pomočjo Uberjevega voznika. Na cestah je namreč več Uberjevih vozil, kar pomeni, da vas bo njihov voznik hitreje pobral na želeni lokaciji.

Uber ima vsaj 84-odstotni delež na ameriškem trgu

Na ameriških tleh, kjer sta oba startupa začela svojo pot, si je večji kos pogače uspel odtrgati Uber. Avgusta letos so Uberjevi predstavniki investitorjem razkrili, da obvladujejo od 84 do 87 odstotkov ameriškega trga. Zadnji podatki kažejo, da je še vedno v izjemni prednosti pred Lyftom, ki pa naj bi v zadnjem letu povečal svoj tržni delež za 70 odstotkov. V tem času je svoje lovke razširil na 20 mest po celem svetu, v sedmih opravi pol milijona voženj vsak mesec.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice