Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Kdo je večji in kje po svetu imate večjo možnost, da se usedete v avto enega od ameriških ponudnikov prevozov? Je vrednost Uber še ocenjena na več kot 60 milijard dolarjev? V katerem avtomobilu boste naleteli na prijaznejšega in profesionalnega voznika?
Kdo ima večje mišice: Lyft ali Uber?

Lyft za razliko od Uberja ni prisoten na evropskih tleh. Med ameriškima startupoma je precej razlik. Nekaj smo jih strnili tudi mi (Vir slike: YouTube).

Na eni strani startup, o katerem se (vsaj v Sloveniji) zelo malo piše, na drugi pa tisti, ki je sprožil številne proteste v Evropi (in drugod po svetu). Zbrali smo nekaj zanimivih podatkov, ki jih o teh dveh ameriških startupih zagotovo niste vedeli.

Lyft pravi 5 in pol, Uber 2 milijardi

Boj med Lyftom in Uberjem traja že od leta 2012, ko je svojo pot začel Lyft. Ustanovila sta ga John Zimmer in Logan Green, danes pa je vreden 5,5 milijarde dolarjev (v ta podatek sicer Uber ni prepričan, meni, da njegova vrednost ne more biti višja od 2 milijard dolarjev, so avgusta letos zapisali pri The Verge).

Lyftu trenutno ne gre vse po načrtih, zato so se v medijih začeli pojavljati naslovi o prodaji. Ponudbo naj bi oddal celo tri leta starejši Uber.

Uber sta na noge postavila Travis Kalanick in Garrett Camp (njuno neto premoženje je ocenjeno na 6,3 milijard dolarjev), s svojim kontroverznim poslovnim modelom pa sta zanetila na desetine protestov taksistov. Tudi v Evropi.

Lyft brez voznika na evropskih tleh

Za razliko od Lyfta je Uber prisoten tudi v Evropi (Lyft je na voljo tudi zunaj ameriških mej, in sicer v Singapurju, Vietnamu, Maleziji, Indoneziji, na Tajskem in Filipinih). Če vas pot na primer zanese v naše sosede, v Italijo, Avstrijo, Madžarsko in Hrvaško, vas bo Uber pričakal tudi tam.

Zanimanje je tudi za Slovenijo, so iz Uberja sporočili že pred nekaj meseci. Slovenci sicer že imamo podobno storitev, ki pa prihaja iz Slovaške – o aplikaciji Hopin smo pisali v članku Kako me je zapeljal Hopin taxi.

Boj med startupoma je velik. In krut. Zapisov na spletu, kako si podjetji nagajata z naročili, ki jih potem prekličeta, je nešteto.

V svoje vrste sprejeli prvega strateškega direktorja

Zdi se, da je Lyft v tem boju manj uspešen, zato ne preseneča, da je v svoje vrste vendarle sprejel prvega strateškega direktorja. To vlogo ima Raj Kapoor, ki bo poskušal izboljšati strategijo startupa, se osredotočil na novo rast in priložnosti, Mellisa Waters pa bo skrbela za marketing.

Zmagovalna strategija po mnenju medijev pripada …

Strategijo Uberja mediji opisujejo za »zmagovalno« – ne samo z vidika podjetja, temveč tudi za njegove voznike. Po podatkih iz lanskega leta je voznik, ki je opravljal prevoz za Uber, zaslužil 19,04 dolarjev na uro, najbližji zasledovalci pa so bili vozniki tovornjakov. Ti so na uro zaslužili 18,37 dolarjev.

Septembra Uberjevi vozniki zaslužili vsaj 1,5 milijarde dolarjev

Uber je tudi v številu opravljenih mesečnih voženj večji: po Kalanickovih besedah ima Uber 40 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, ki mesečno za storitev odštejejo okoli 50 dolarjev. Njihovi vozniki so v prejšnjem mesecu zaslužili od 1,5 do 2 milijardi dolarjev.

Večji je tudi z vidika vrednosti: vreden naj bi bil kar 62,5 milijarde dolarjev. S to oceno pa se vsi ne strinjajo, Aswath Damodaran, profesor, specializiran za vrednotenje podjetij, ocenjuje, da je vreden »zgolj« 28 milijard dolarjev.

Potniki Lyfta so …

Razlika je tudi med potniki. »Uporabniki UberX storitev vedno sedijo na zadnjih sedežih, ne želijo se pogovarjati (želijo delati) in kar je še najboljše, vedno so pripravljeni in čakajo na taksi. Zelo spoštljivo. Uporabniki Lyfta pa skoraj vedno sedijo spredaj na sovoznikovem sedežu, skoraj vedno klepetajo in želijo biti prijazni. Skoraj nikoli, ko taksi prispe na želeno lokacijo, niso pripravljeni. To za voznika pomeni, da mora nanj čakati pet ali več minut,« se glasi eden od anonimnih zapisov, ki smo jih našli na Quori.

Uberjev voznik se bolje znajde med ulicami

Anonimnež gre še globlje v primerjavo startupov: več ženskih voznic najdemo pri Lyftu, vendar pa so v splošnem Lyftovi vozniki manj profesionalni. Uberjevi avtomobili so tudi novejši in pogosto kupljeni prav z namenom prevažanja voznikov. »Njihovo ulično znanje je boljše

UberX je cenejši od Lyfta, pripoveduje, stranka plača tudi od 20 do 25 odstotkov manj. Anonimnež meni, da je razlog v ugodnejši ceni želja Uberja, da bi izrinil Lyft. Če jim to uspe, »stavim, da bo znova dvignil cene«.

Če bi v mestu, kjer sta obe storitvi na voljo, želeli prevoz, bi hitreje dobili prevoz s pomočjo Uberjevega voznika. Na cestah je namreč več Uberjevih vozil, kar pomeni, da vas bo njihov voznik hitreje pobral na želeni lokaciji.

Uber ima vsaj 84-odstotni delež na ameriškem trgu

Na ameriških tleh, kjer sta oba startupa začela svojo pot, si je večji kos pogače uspel odtrgati Uber. Avgusta letos so Uberjevi predstavniki investitorjem razkrili, da obvladujejo od 84 do 87 odstotkov ameriškega trga. Zadnji podatki kažejo, da je še vedno v izjemni prednosti pred Lyftom, ki pa naj bi v zadnjem letu povečal svoj tržni delež za 70 odstotkov. V tem času je svoje lovke razširil na 20 mest po celem svetu, v sedmih opravi pol milijona voženj vsak mesec.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu. Preberite več >>

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani

Virtualna pisarna v Ljubljani. Uredimo takoj. Prenos sedeža na naši VEM točki v 5 min. Skeniranje, prepošiljanje pošte. Največ zadovoljnih strank. Vse v ceni. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

S podjetjem Vistion do individualnih rešitev strojnega vida

Mlado zagonsko podjetje Vistion od leta 2015 naročnikom ponuja individualne avtomatizirane rešitve strojnega vida. Pogovarjali smo se z direktorjem Rokom Miheljem. Preberite več >>

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Partnerstvo med Lufthanso in startup-om Winding tree

Največji nemški letalski prevoznik Lufthansa se je povezal s švicarskim podjetjem z namenom, da bi tehnologijo Ethereum prenesel v letalsko industrijo. Preberite več >>

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Prva kripto država na svetu – Slovenija ali Estonija?

Estonija je na dobri poti, da postane prva kripto država na svetu. Slovenski premier pa je napovedal, da bo Slovenija postala najbolj prepoznavna blockchain destinacija v Evropski uniji. Preberite več >>

Kažipot za varnost na spletu

Kažipot za varnost na spletu

Center za odzivanje na omrežne incidente SI-CERT je oblikoval priročnik Kažipot za varnost na spletu, ki vključuje 10 nasvetov za mala podjetja. Preberite več >>

Video: »Tehnologija blockchain bo vplivala na skoraj vse procese v dejanski ekonomiji«

Video: »Tehnologija blockchain bo vplivala na skoraj vse procese v dejanski ekonomiji«

V zadnjem času se tehnologija veriženja blokov hitro širi na različna področja. Kakšen potencial ima ta tehnologija, si oglejte v zanimivem intervjuju. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje