Kibernetska varnost avtonomnih vozil

Povezana avtonomna vozila se bodo kmalu pojavila tudi na naših cestah. Podjetja kar tekmujejo, katero jih bo prvo predstavilo na trgu, saj bodo spremenila našo družbo. Vendar pa vsaka nova tehnologija prinaša tudi izzive in tveganja. Nekaj jih bomo omenili v nadaljevanju.
Kibernetska varnost avtonomnih vozil

Kmalu se bomo morali soočiti s problematiko kibernetske varnosti vozil. (Vir slike: Picjumbo)

Ena največjih nevarnosti, s katerimi se bomo morali soočiti v okviru prometnih sprememb, ki nas čakajo v prihodnjih letih, je kibernetska varnost vozil. O tej tematiki ni znanega veliko, saj je povezovanje vozil precej nov fenomen, tehnologija s tega področja pa se razvija izjemno hitro.

Znane težave in napake

Na srečo se večji zlonameren napad na vozilo še ni zgodil. Vendar pa je nekaj etičnih hekerjev (angl. white-hat hackers) lani v okviru raziskave pokazalo, da lahko na daljavo prevzamejo oblast nad vozilom Jeep Cherokee in onemogočijo delovanje menjalnika, medtem ko se vozilo premika po avtocesti. Zaradi varnostnih pomanjkljivosti, ki jih je razkrila omenjena raziskava, je podjetje Chrysler vpoklicalo kar 1,4 milijona vozil.

V maju se je zgodila tudi prva nesreča s smrtnim izidom, v katero je bil vpleten avtomobil z delno avtonomnim sistemom za vožnjo. Avtopilot vozila Tesla ni zaznal tovornjaka pred vozilom in se je vanj zaletel s polno hitrostjo.

Pred kratkim pa so raziskovalci pokazali tudi, da lahko zaslepijo avtopilot vozila in ga celo prelisičijo, da zaznava neobstoječe ovire. Pri tem niso dejansko vdrli v sistem avtomobila, temveč so uporabili različne naprave, ki so za sicer visoko ceno na voljo tudi posameznikom. Z napravami, ki oddajajo svetlobo, zvok in radijske valove, so namreč zmotili radar, ultrazvočne senzorje in kamere v vozilu.

Podobne rezultate so dobili tudi, če so avtomobil ovili v peno za zvočno izolacijo, ki je dostopna po nizkih cenah. Seveda gre pri teh poskusih za drage naprave ali za očitne posege v vozilo, zato ni verjetno, da bi takšne metode uporabili potencialni hekerji. Vendar pa takšni primeri nakazujejo, da ima avtonomni sistem vozil Tesla in drugih podobnih vozil več pomanjkljivosti na področju varnosti, kot je kazalo na začetku.

Varnostne pomanjkljivosti notranjega omrežja vozil

Eden največjih izzivov kibernetske varnosti vozil je dejstvo, da so različne elektronske komponente vozil (elektronske krmilne enote, angl. electronic control units) povezane v notranje omrežje. Če hekerji uspešno vdrejo v eno od nezaščitenih zunanjih elektronskih krmilnih enot, na primer informacijsko-razvedrilni sistem, lahko prevzamejo nadzor nad temeljnimi krmilnimi enotami, na primer nad zavorami ali motorjem, in povzročijo hude nesreče.

Današnji avtomobili so lahko sestavljeni iz do 100 elektronskih krmilnih enot, ki jih upravlja več kot 100 milijonov vrstic programske kode, kar predstavlja ogromno površino za potencialne vdore. Proizvajalci avtomobilov sestavne dele vozil naročajo pri različnih ponudnikih, tako da nimajo nadzora nad programsko kodo vseh delov vozila, kar predstavlja še dodaten problem.

Zagotavljanje kibernetske varnosti vozil

Ključni akterji avtomobilske industrije se seveda že soočajo z omenjeno problematiko, zato je v zadnjem času na tem področju nastalo nekaj uspešnih zagonskih podjetij. Najuspešnejše je podjetje Argus Cyber Security, ki je lansko jesen zbralo kar 26 milijonov dolarjev sredstev.

Yoni Heilbronn, eden od vodilnih v podjetju Argus, je opisal, kako se v podjetju soočajo z opisano problematiko. Po njegovih besedah si kibernetsko varnost vozil najlažje predstavljamo tako, da si zamislimo več slojev zaščite. Posamezne rešitve, ki varujejo različne dele povezanega ekosistema vozila, morajo biti namreč povezane, da zagotavljajo celostno zaščito vozila.

Začnimo pri najnižjem nivoju, to je pri posamezni elektronski krmilni enoti vozila, na primer pri zavorah. Vsaka posamezna enota vozila je namreč lahko posebej zaščitena. Naslednji sloj je notranje omrežje vozila. Zaščitimo ga lahko s programsko opremo, ki preverja notranje povezave med enotami in opozarja na potencialne nepravilnosti, ki bi se lahko razširile po omrežju in predstavljale nevarnost za vozilo.

Naslednji del rešitev se nanaša na posamezne enote vozila, ki so povezane z zunanjim svetom, na primer informacijsko-razvedrilne sisteme. Ta nivo varnostnega sistema je izjemno pomemben, saj predstavlja mejo med notranjim omrežjem vozila in zunanjim svetom.

Zadnji sloj zaščite predstavlja zaščita v oblaku, ki lahko zazna in onemogoči grožnje, še preden te dosežejo vozilo. Prav tako lahko prek oblaka vozilo prejema sprotne posodobitve in informacije.

Poleg opisanih slojev zaščite je ključnega pomena tudi nadzor nad dobavno verigo, saj lahko nekvalitetni sestavni deli ogrozijo celotno zaščito vozila. Zato morajo proizvajalci posamezne sestavne dele avtomobilov naročati le pri zaupanja vrednih dobaviteljih.

Pogled v prihodnost

Skupina pomembnih proizvajalcev avtomobilov Auto-ISAC je pred kratkim predstavila izčrpen pregled kvalitetnih rešitev s področja kibernetske varnosti vozil. Upajo, da bodo predstavljene smernice postale temelj industrijskih standardov na tem področju.

Ker se večji zlonameren napad na avtonomno ali povezano vozilo na srečo še ni zgodil, ostaja na tem področju še veliko neznank. Po Heilbronnovem mnenju je takšen napad samo še vprašanje časa, zato se moramo kot družba čim prej soočiti s tem problemom.

Sodobna družba na varnostne tematike pogosto primerno reagira šele, ko se zgodi večja nesreča. Le upamo lahko, da se omenjeni vzorec ne bo ponovil tudi v tem primeru. Dobra novica pa je, da so se proizvajalci avtomobilov, zagonska podjetja in tudi nekatere vladne službe začeli ukvarjati z opisano problematiko in že predstavljajo določene rešitve in odgovore na zastavljene izzive.

Viri: TechCrunch, Mashable

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna / sedež podjetja v Ljubljani

Virtualna pisarna je odlična rešitev za vse podjetnike, ki ne potrebujete lastne pisarne ali ne morete pridobiti dovoljenja za registracijo naslova. MP virtualna pisarna v Ljubljani omogoča dovoljenje za poslovanje na našem naslovu, hkrati pa lahko na interni VEM točki odprete podjetje oziroma spremenite njegov sedež. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Infografika: 15,7-bilijonski vpliv umetne inteligence

Za večino ljudi s področja tehnologije je vpliv umetne inteligence na družbo zanimiva, a tudi občutljiva tema. Kako bo umetna inteligenca vplivala na nas? Preberite več >>

Uber je po novem taksi služba!

Uber je po novem taksi služba!

Sodišče Evropske unije je končno izdalo sodbo v zadevi Uber. V njej je Uber opredeljen kot transportno podjetje in ne le kot ponudnik storitev posredovanja med potnikom in prevoznikom preko aplikacije (storitev informacijske družbe). Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Kaj vsebuje učinkovita spletna stran za mobilno aplikacijo?

Odločili ste se, da boste pričeli z mobilnim marketingom, in že postavili strategijo. Razvili ste super mobilno aplikacijo, sedaj pa je čas za spletno stran, ki bo osnova za trženje aplikacije. Preberite več >>

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Infografika: Kaj se v eni minuti zgodi na svetovnem spletu?

Pred kratkim je družabno omrežje Facebook doseglo dve milijardi mesečnih uporabnikov. Si sploh lahko predstavljate takšne številke? Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje