Kognitivne tehnologije izboljšujejo poslovno programsko opremo

Avtor Maruša Žibert — 19.02.2016
Komentiraj!
Številna podjetja s programsko opremo so odkrila potencial kognitivnih tehnologij za izboljšanje osnovnih funkcionalnosti produktov, menijo v Deloitte Slovenija. Te so pomembna za podjetja, letos bo poudarek zlasti na strojnem učenju, prepoznavi govora in obdelavi naravnega jezika.
Kognitivne tehnologije izboljšujejo poslovno programsko opremo

Po napovedih družbe Deloitte bo več kot 80 od 100 največjih podjetij s programsko opremo do konca leta 2016 v svoje produkte integriralo kognitivne tehnologije (Vir slike: Split Shire).

»Mnogo kognitivnih tehnologij je lahko relevantnih za podjetja, vključujoč robotika, na pravilih temelječi sistemi, računalniški vid, optimizacija, načrtovanje in razporejanje,« pravi Lidija Vincekovič, svetovalka v oddelku poslovnega svetovanja v družbi Deloitte Slovenija.

Po napovedih družbe bo več kot 80 od 100 največjih podjetij s programsko opremo do konca leta 2016 v svoje produkte integriralo kognitivne tehnologije. V primerjavi z lanskim letom bo to kar za 25 odstotkov več, do leta 2020 pa se bo odstotek še povečal. Pričakujejo, da naj bi do takrat podobno storilo kar 95 podjetij od stoterice največjih proizvajalcev.

Osebni računalniki niso še za v kot

Mladi, stari med 18 in 24 let, so se v letošnjem letu izkazali za najbolj naklonjeno starostno skupino osebnim računalnikom, čeprav naj bi ta generacija pripadala pametnim telefonom. Po napovedih se računalnikom ne bodo odpovedali, pravzaprav bodo letos najverjetneje postali najštevilčnejši kupci in uporabniki teh naprav. »Kot kaže, so zanje pametni telefoni predvsem dopolnilo osebnim računalnikom in ne nadomestilo zanje, deloma morda tudi zato, ker so cene novih naprav zelo ugodne, odšteti je potrebno manj kot 500 dolarjev,« dodajajo pri Deloitte Slovenija. Osebni računalnik uporabljajo predvsem za igranje igric, predvajanje filmov, prenašanje, pretakanje ter ustvarjanje in urejanje digitalnih vsebin.

Vse več uporabnikov plačilnih storitev na dotik brez posrednika

Startupi, ki razvijajo plačilne sisteme, imajo letos še kako veliko priložnost. Namreč, kot ugotavljajo, se bo število uporabnikov plačilnih storitev na dotik pred posrednika letos povečalo za 150 odstotkov in doseglo 50 milijonov rednih uporabnikov. »Takšno nakupovanje trgovcem omogoča, da izkoristijo naraščajoče mobilno brskanje kupcev po njihovih spletnih straneh, saj se to področje zaradi dolgotrajnih plačilnih postopkov nikoli ni dobro razvilo,« pojasnjujejo v Deloittu.

»Še sreča za oglaševalce ...«

Napovedi Deloitta kažejo, da bo v letošnjem letu le 0,3 odstotkov vseh uporabnikov na svojih mobilnih napravah blokiralo nezaželene oglase, tako da bo njihovemu spregledu izpostavljeno nekaj manj kot 100 milijonov dolarjev oziroma 0,1 odstotkov od skupno 70 milijard dolarjev vrednega oglaševalskega trga. »Možnosti blokiranja nezaželenih oglasov bo imelo vgrajenih le okoli 40 odstotkov mobilnih naprav, pri čemer pa je treba v obzir vzeti tudi dejstvo, da se večina aktivnosti na aparatih nanaša na uporabo aplikacij, medtem ko ad-blockerji filtrirajo samo brskalne vsebine,« do blokiranja nezaželenih vsebin bo prišlo le s strani manjšega števila uporabnikov in še to zgolj tistih na internetu.

Nova glavna igralna platforma!

Letošnje leto bodo zaznamovali pametni telefoni in tablice, saj bodo najverjetneje postali glavna igralna platforma. Ponudnikom te opreme bo prineslo kar 35 milijard dolarjev več kot lani, kar je približno toliko prihodkov kot ustvarijo računalniške igre in konzolne igre. »Povprečni prihodki od prodaje igralne enote posamezne platforme pa se bodo pomembno razlikovali,« pojasnjujejo.

Rabljeni telefoni: kdo ne vidi v njih priložnosti?

Marsikdo vrednost trga rabljenih pametnih telefonov ne prepozna ali pa je tudi noče. A po podatkih, ki jih navaja Deloitte, se ravno na tem področju ponuja velika priložnost. Trg je namreč ocenjen kar na 17 milijard dolarjev; uporabniki bodo letos prodali ali pa zamenjali za nov izdelek okoli 120 milijonov uporabljenih pametnih telefonov. »Gre za znatno povečanje od lani, ko je bilo tako prodanih 80 milijonov naprav v skupni vrednosti 11 milijonov dolarjev

Eksperimentiranje z virtualno resničnostjo

Pomemben mejnik bo naredilo tudi področje virtualne resničnosti, ki bo letos prvič prineslo milijardo dolarjev. Večino, 700 milijonov naj bi prispevala prodaja strojne opreme, preostanek pa prodaja vsebin. Ponudba naj bi se v bodoče »razbohotila«, letošnje leto pa bo ta sektor zaznamovalo eksperimentiranje, denimo na področju zdravstva in izobraževanja.

Začenja se nova doba interneta – gigabitna doba

Vstopamo v dobo, v kateri vsak bit šteje. Hitrost internetne povezave se bo do konca leta povečala za desetkrat in dosegla hitrost 10 mio Gbih/s, pri čemer bodo okoli 70 odstotkov naročništva predstavljala gospodinjstva. Do leta 2020 naj bi število odjemalcev gigabitnega omrežja utegnilo narasti na 600 milijonov, torej večino svetovnih gospodinjstev z internetnim dostopom, pravijo v Deloittu.

Vse manj tradicionalnih klicev

Niti enega tradicionalnega klica tedensko ne bo opravilo kar 26 odstotkov uporabnikov pametnih telefonov v razvitih državah. Te Deloitte označuje za podatkovne ekskluzivne, njihovo število pa vse bolj narašča. To seveda ne prinaša zmanjšanje komunikacije, skrčil se bo zgolj delež običajnih, tradicionalnih klicev, ki jih bodo najverjetneje nadomestili s pošiljanjem SMS sporočil ter glasovnimi in video-klici brez vmesnega mobilnega operaterja.

Na svidenje, fotoaparati!

Vse več bo tudi deljenja in shranjevanja fotografij. Glede na lansko leto družba napoveduje kar 15-odstotno rast. »Več kot 90 odstotkov fotografij bo posnetih s pametnim telefonov, preostanek pa z DSLR-fotoaparati, kompaktnimi fotoaparati, tabličnimi ali prenosnimi računalniki,« medtem ko pri oceni niso upoštevali skupek treh bilijonov fotografij, shranjenih na napravah.

Pričakujejo, da bo do konca leta 100 mobilnih operaterjev v svojo ponudbo uvrstilo vsaj en paket glasovnih storitev, s čimer se bo številka ponudnikov na letni ravni podvojila in bo glede na začetek leta 2015 šestkrat višja. »Glede na napovedi bo približno 300 milijonov strank v tem letu uporabljalo glasovne storitev prek WiFi omrežja (VoWiFi) oziroma prek omrežja LTE (VoLTE). Število klicočih bo tako do konca 2016 dvakrat večje kot na začetku leta oziroma petkrat večje kot januarja 2015,« še dodajajo.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!