Lead generation in lead nurturing pomagata pri povišanju prodaje

Avtor Maruša Žibert — 21.05.2016
Komentiraj!
Digitalni marketing v osnovi pomeni promocijo izdelkov in storitev s pomočjo digitalnih kanalov, kot so spletne strani, iskalniki, socialna omrežja, spletno oglaševanje, elektronska pošta in podobno. Osredotoča se na ustvarjanje spletnega prometa in konverzij.
Lead generation in lead nurturing pomagata pri povišanju prodaje

Do povišanja prodaje z lead nurturingom in lead generation (Vir slike: Bigstock).

Podjetju, ki želi uspeti na spletu, mora digitalni marketingaš prinesti promet na stran po najnižji ceni na obiskovalca ter ustvarjati kar se da visoko konverzijo. Konverzij je več, njena sestavna dela pa sta med drugim tudi lead generation (pridobivanja zainteresiranih strank) in lead nurturing (ustvarjanje odnosa s stranko), ki pomagata povečevati njeno stopnjo.

Kaj je lead?

Lead ima v angleščini različne pomene, v našem primeru pa pomeni spletnega obiskovalca, ki pokaže interes za naše produkte oziroma storitve. Njegov interes se kaže na različne načine: registrira se na brezplačen webinar, e-knjigo, izpolni obrazec, v katerega zapiše elektronski naslov ali telefonsko številko. Ti podatki, ki predstavljajo potencialnega kupca, predstavlja lead za marketingaša oziroma prodajnika, saj se ta lahko odrazi v konverziji – torej, v prodaji.

Če stopnja konverzije znaša 5 odstotkov, lahko na vsakih 20 leadov pričakujemo eno prodajo. Stopnja konverzije nekoliko niha, bolj konstantna postane z večjim številom leadov. Razlikuje se tudi glede na trg, produkt in učinkovitost marketinga, prodaje in blagovne znamke. Glede na število leadov, kolikor jih zgeneriramo, smo sposobni napovedati, kakšno prodajo bomo imeli v prihodnosti.

Lead generation in njegov namen

Potreba po lead generationu in nurturingu nastane, ko prodajamo relativno unikaten izdelek neizobraženemu kupcu. Kupec se za nakup ne odloči takoj, saj ima veliko vprašanj, zato z nakupom okleva. Naloga marketingaša in prodajnika je, da predvidita čim več teh vprašanj in nanje odgovorita.

Marsikdo prav zaradi misli, da lead generation in lead nurturing silita stranke k nakupu izdelkov, ki oziroma ko jih dejansko ne potrebujejo. Temu ni tako, saj si stranke želijo kupiti produkt, a potrebujejo več informacij, da pride do nakupne odločitve. Eden izmed najlažjih načinov, pa tudi najhitrejših za generiranje leadov na spletu je konvertiranje obiskovalcev bloga ali spletne strani v naročnike na vašo ekskluzivno vsebino.

Kaj je lead nurturing?

Spreminjanje hladnih leadov v vroče leade, če kratko povzamemo. Hladen lead je oseba, zainteresirana za vaš produkt, a ni pripravljena opraviti nakupa, saj ji primanjkuje informacij, da bi izvedla nakupno odločitev. Vroč lead pa je ozaveščen in izobražen lead, ki je pripravljen kupiti vaš izdelek. Proces izobraževanja in ozaščevanja vaših leadov prek prodaje in/ali marketinga imenujemo lead nurturing.

Naj dodamo, da lead nurturing in lead generation nista omejena zgolj na splet, saj ju uporabljamo tudi v fizični prodaji. Vsaka nepoučena stranka mora biti ozaveščena o tematiki produkta ali storitve, preden jo kupi. Lead nurturing prav zato nekateri markentingaši imenujejo tudi izobraževalni marketing.

Vabimo vas na delavnico: Kako do potencialnih strank na spletu?
Datum: 10. junij 2016
Kraj: MP coworking
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Želite biti obveščeni o novih datumih in prejemati informativne e-vsebine? Prijavite se tukaj >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!