Google na račun oglasov izrinja organske zadetke

Zadnja Googlova sprememba je presenetila mnoge uporabnike tega priljubljenega iskalnega orodja, še toliko bolj pa podjetnike, ki aktivno delajo na optimizaciji spletnih strani. Po novem namreč Google v ospredje postavlja plačane oglase, medtem ko brezplačnim zadetkom ne daje več tolikšnega poudarka.
Google na račun oglasov izrinja organske zadetke

Po novem Google v ospredje postavlja plačane oglase (Vir slike: Pixabay.com)

Z zadnjo spremembo, ki je sedaj v veljavi že nekaj dni, je ameriški gigant nekoliko prevetril glavno stran z rezultati iskanja v spletnem iskalniku Google (ang. Search Engine Results Page ali SERP). Po novem se plačani oglasi ne pojavljajo več v desnem stolpcu, temveč se je nekoliko razširil njihov razpoložljiv prostor na samem vrhu iskalnih zadetkov. Tu lahko odslej namreč najdemo kar štiri plačane zadetke, nekaj pa jih je lociranih tudi na samem dnu prve strani spletnega iskalnika Google. 

Večjih sprememb pri oglasih tipa ‘cena na klik’ ni opaziti

Od uvedbe novosti je sedaj minilo že nekaj dni in na spletu se je pojavilo že kar nekaj analiz, ki poskušajo oceniti posledice omenjene spremembe na organski obisk in ceno oglaševanja na klik (ang. Cost per Click ali CPC).

Za komentar o spremembi smo povprašali dr. Jeleno Rašula, vodjo digitalnega marketinga na Ceneje.si in avtorico člankov na portalu sMind, ki pa je opozorila, da je pri interpretaciji kakršnih koli analiz treba biti zelo previden, »če ne že zaradi dejstva, da zaporedna časovna primerjava podatkov ne izključuje drugih okoliščin in spremenljivk, ki vplivajo na vrednosti opazovanih podatkov, potem pa vsaj z vidika tega, da smo pri analizi lahko zelo omejeni s podatki.«

O navedenih spremembah in njihovem obsegu zato dr. Rašula raje gleda skozi oči Matta Lawsona, ki je pri podjetju Google odgovoren za to področje in je svoj pogled povzel na spletnem blogu searchengineland.com. »Lawson pravi, da za zdaj na agregirani ravni še ni zaznati sprememb v CPC, da pa je potrebno poznati metrike, ki jih moramo kot oglaševalci vpeljati, da takšne spremembe sploh lahko zaznamo, če do njih pride. Med temi metrikami so predvsem opazovanje oglasnih pozicij glede na del SERP, kjer se je oglas pojavljal pred spremembo, višina CPC in povprečna pozicija oglasa med rezultati,« pravi dr. Rašula. In dodaja: »Če naš CPC dolgoročno ostaja enak, na primer zaradi naše CPC bidding politike, bi bilo zanimivo na dolgi rok opazovati tudi to, kaj se dogaja s pozicijami naših oglasov ter z zamujenimi priložnostmi v smislu ‘Lost impression share’.« Toda, kot je dr. Rašula že opozorila, z izjemno previdnostjo pri interpretaciji in zaključkih.

Google izrinja organske zadetke na račun oglasov

Kar se tiče posledic za optimizacijo spletnih strani in organski obisk, lahko še vedno samo špekuliramo, »ne moremo pa mimo dejstva, da gre Google SERP vse bolj v smeri komercializacije vsebin in izrinjanja organskih zadetkov na račun oglasov in drugih vsebin, še posebej pri visoko komercialnih iskalnih poizvedbah Kot primer sogovornica navaja sliko, iz katere je razvidno, da optimizirani zadetki (t. i. SEO zadetki) ponekod niso več niti na 5. poziciji, ampak so še precej nižje.

Nihče zaenkrat še ne upa v številkah povedati, kakšne bodo konkretne dolgoročne posledice. »Kaj dejansko pomeni četrto oglasno mesto za uporabniško izkušnjo? Bodo organski rezultati sploh še vidni ali pa bodo v prihodnje od uporabnika zahtevali več premikanja navzdol po rezultatih iskanja, kot to že velja za mobilna iskanja?,« pa se sprašuje tudi mag. Darko Dujič, ki opaža, da sama sprememba ni povzročila izboljšanja relevantnosti organskih zadetkov, temveč prav nasprotno: Google z monetizacijo na njihov račun bolj kot ne omejuje rast in razvoj svojega spletnega iskalnika. »Bojim se, da najbolj inovativno podjetje na svetu pozablja svojo bazo, uporabnike, in da njegov razvoj vse manj temelji na načelu ‘osredotočite se na uporabnika’,« razmišlja Dujič.

Optimiziranih zadetkov velikokrat sploh ni mogoče takoj opaziti (Vir slike: Google)

Sprememba ni vplivala na iskanje na mobilnih napravah

Sicer je v zadnjem času vse več spletnega iskanja po mobilnih telefonih. V lanskem letu je število iskanj po mobilnikih celo preseglo tistega iz računalnikov. Toda dr. Rašula pravi, da navedena sprememba ni vplivala na iskanje na mobilnih napravah, saj ta že prej ni podpiral informacij iz desnega stolpca. »Gre zgolj za spremembo na namiznih računalnikih, zato lahko v tem smislu govorimo o bolj poenoteni uporabniški izkušnji na obeh platformah

V tujini je ukinitev desnega stolpca manj opazna

Navidez je nova iskalna stran po novem bolj ‘prazna’ in uporabniku prijaznejša. Google si je s tem napravil uslugo in stran ustvaril bolj minimalistično, brez da bi izgubil na številu plačanih oglasov. Toda dr. Rašula opozarja, da spremembo na ta način zaznavamo samo zato, ker smo v Sloveniji, kjer pri AdWords oglaševanju nimamo možnosti uporabe PLA oglasov. V tujini se namreč v desnem stolpcu zdaj kažejo t. i. Knowledge Panel informacije, če so na voljo, in pa izdelčni oglasi. 

Za ustvarjalce tako imenovanih izdelčnih oglasov, ki se pri nas ne uporabljajo, je sprememba dobrodošla novica (Vir slike: Google)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>


Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje