BLOG MARKETING DELAVNICA

Google na račun oglasov izrinja organske zadetke

Zadnja Googlova sprememba je presenetila mnoge uporabnike tega priljubljenega iskalnega orodja, še toliko bolj pa podjetnike, ki aktivno delajo na optimizaciji spletnih strani. Po novem namreč Google v ospredje postavlja plačane oglase, medtem ko brezplačnim zadetkom ne daje več tolikšnega poudarka.
Google na račun oglasov izrinja organske zadetke

Po novem Google v ospredje postavlja plačane oglase (Vir slike: Pixabay.com)

Z zadnjo spremembo, ki je sedaj v veljavi že nekaj dni, je ameriški gigant nekoliko prevetril glavno stran z rezultati iskanja v spletnem iskalniku Google (ang. Search Engine Results Page ali SERP). Po novem se plačani oglasi ne pojavljajo več v desnem stolpcu, temveč se je nekoliko razširil njihov razpoložljiv prostor na samem vrhu iskalnih zadetkov. Tu lahko odslej namreč najdemo kar štiri plačane zadetke, nekaj pa jih je lociranih tudi na samem dnu prve strani spletnega iskalnika Google. 

Večjih sprememb pri oglasih tipa ‘cena na klik’ ni opaziti

Od uvedbe novosti je sedaj minilo že nekaj dni in na spletu se je pojavilo že kar nekaj analiz, ki poskušajo oceniti posledice omenjene spremembe na organski obisk in ceno oglaševanja na klik (ang. Cost per Click ali CPC).

Za komentar o spremembi smo povprašali dr. Jeleno Rašula, vodjo digitalnega marketinga na Ceneje.si in avtorico člankov na portalu sMind, ki pa je opozorila, da je pri interpretaciji kakršnih koli analiz treba biti zelo previden, »če ne že zaradi dejstva, da zaporedna časovna primerjava podatkov ne izključuje drugih okoliščin in spremenljivk, ki vplivajo na vrednosti opazovanih podatkov, potem pa vsaj z vidika tega, da smo pri analizi lahko zelo omejeni s podatki.«

O navedenih spremembah in njihovem obsegu zato dr. Rašula raje gleda skozi oči Matta Lawsona, ki je pri podjetju Google odgovoren za to področje in je svoj pogled povzel na spletnem blogu searchengineland.com. »Lawson pravi, da za zdaj na agregirani ravni še ni zaznati sprememb v CPC, da pa je potrebno poznati metrike, ki jih moramo kot oglaševalci vpeljati, da takšne spremembe sploh lahko zaznamo, če do njih pride. Med temi metrikami so predvsem opazovanje oglasnih pozicij glede na del SERP, kjer se je oglas pojavljal pred spremembo, višina CPC in povprečna pozicija oglasa med rezultati,« pravi dr. Rašula. In dodaja: »Če naš CPC dolgoročno ostaja enak, na primer zaradi naše CPC bidding politike, bi bilo zanimivo na dolgi rok opazovati tudi to, kaj se dogaja s pozicijami naših oglasov ter z zamujenimi priložnostmi v smislu ‘Lost impression share’.« Toda, kot je dr. Rašula že opozorila, z izjemno previdnostjo pri interpretaciji in zaključkih.

Google izrinja organske zadetke na račun oglasov

Kar se tiče posledic za optimizacijo spletnih strani in organski obisk, lahko še vedno samo špekuliramo, »ne moremo pa mimo dejstva, da gre Google SERP vse bolj v smeri komercializacije vsebin in izrinjanja organskih zadetkov na račun oglasov in drugih vsebin, še posebej pri visoko komercialnih iskalnih poizvedbah Kot primer sogovornica navaja sliko, iz katere je razvidno, da optimizirani zadetki (t. i. SEO zadetki) ponekod niso več niti na 5. poziciji, ampak so še precej nižje.

Nihče zaenkrat še ne upa v številkah povedati, kakšne bodo konkretne dolgoročne posledice. »Kaj dejansko pomeni četrto oglasno mesto za uporabniško izkušnjo? Bodo organski rezultati sploh še vidni ali pa bodo v prihodnje od uporabnika zahtevali več premikanja navzdol po rezultatih iskanja, kot to že velja za mobilna iskanja?,« pa se sprašuje tudi mag. Darko Dujič, ki opaža, da sama sprememba ni povzročila izboljšanja relevantnosti organskih zadetkov, temveč prav nasprotno: Google z monetizacijo na njihov račun bolj kot ne omejuje rast in razvoj svojega spletnega iskalnika. »Bojim se, da najbolj inovativno podjetje na svetu pozablja svojo bazo, uporabnike, in da njegov razvoj vse manj temelji na načelu ‘osredotočite se na uporabnika’,« razmišlja Dujič.

Optimiziranih zadetkov velikokrat sploh ni mogoče takoj opaziti (Vir slike: Google)

Sprememba ni vplivala na iskanje na mobilnih napravah

Sicer je v zadnjem času vse več spletnega iskanja po mobilnih telefonih. V lanskem letu je število iskanj po mobilnikih celo preseglo tistega iz računalnikov. Toda dr. Rašula pravi, da navedena sprememba ni vplivala na iskanje na mobilnih napravah, saj ta že prej ni podpiral informacij iz desnega stolpca. »Gre zgolj za spremembo na namiznih računalnikih, zato lahko v tem smislu govorimo o bolj poenoteni uporabniški izkušnji na obeh platformah

V tujini je ukinitev desnega stolpca manj opazna

Navidez je nova iskalna stran po novem bolj ‘prazna’ in uporabniku prijaznejša. Google si je s tem napravil uslugo in stran ustvaril bolj minimalistično, brez da bi izgubil na številu plačanih oglasov. Toda dr. Rašula opozarja, da spremembo na ta način zaznavamo samo zato, ker smo v Sloveniji, kjer pri AdWords oglaševanju nimamo možnosti uporabe PLA oglasov. V tujini se namreč v desnem stolpcu zdaj kažejo t. i. Knowledge Panel informacije, če so na voljo, in pa izdelčni oglasi. 

Za ustvarjalce tako imenovanih izdelčnih oglasov, ki se pri nas ne uporabljajo, je sprememba dobrodošla novica (Vir slike: Google)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka. Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>


MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani. Preberite več >>

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Kakšen vpliv imajo družabna omrežja na SEO?

Po ustvarjanju in objavljanju vsebin se delo na spletni strani še ne konča. Treba je poskrbeti, da bodo bralci nove vsebine videli, jih prebrali in na koncu tudi delili s svojimi znanci preko družbenih omrežij, kot so Facebook, LinkedIn ali Twitter. Preberite več >>

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Ali starost domene vpliva na uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Zakaj izbrati dober naslov strani?

Izbiranje dobrih naslov je nekaj, kar mora obvladati prav vsak lastnik spletne strani. Premišljeno izbran naslov bo pritegnil veliko število bralcev na spletno stran, obenem pa pripomogel tudi k izboljšanju uvrstitve spletnega mesta v spletnih iskalnikih. Preberite več >>

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook bo kaznoval mobilnim napravam neprilagojene strani

Facebook je pred kratkim predstavil novo spremembo svojega algoritma. Tokratna prilagoditev bo zmanjševala doseg spletnih strani, ki niso prilagojene mobilnim napravam. Kako lahko optimizirate svojo spletno stran, da jo bo Facebook prikazal čim večjemu številu uporabnikov? Preberite več >>

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani. Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

Optimizacija spletne strani

Optimizacija spletne strani

Vsaka spletna stran potrebuje obiskovalce, ki so potencialni kupci storitev, ki jih podjetje ponuja. Te lahko pridobimo na različne načine, eden izmed najbolj privlačnih je SEO oziroma optimizacija spletne strani, ki je čedalje bolj uveljavljena. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

21.09.2017 od 9:00 do 15:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.
Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje