Google na račun oglasov izrinja organske zadetke

Zadnja Googlova sprememba je presenetila mnoge uporabnike tega priljubljenega iskalnega orodja, še toliko bolj pa podjetnike, ki aktivno delajo na optimizaciji spletnih strani. Po novem namreč Google v ospredje postavlja plačane oglase, medtem ko brezplačnim zadetkom ne daje več tolikšnega poudarka.
Google na račun oglasov izrinja organske zadetke

Po novem Google v ospredje postavlja plačane oglase (Vir slike: Pixabay.com)

Z zadnjo spremembo, ki je sedaj v veljavi že nekaj dni, je ameriški gigant nekoliko prevetril glavno stran z rezultati iskanja v spletnem iskalniku Google (ang. Search Engine Results Page ali SERP). Po novem se plačani oglasi ne pojavljajo več v desnem stolpcu, temveč se je nekoliko razširil njihov razpoložljiv prostor na samem vrhu iskalnih zadetkov. Tu lahko odslej namreč najdemo kar štiri plačane zadetke, nekaj pa jih je lociranih tudi na samem dnu prve strani spletnega iskalnika Google. 

Večjih sprememb pri oglasih tipa ‘cena na klik’ ni opaziti

Od uvedbe novosti je sedaj minilo že nekaj dni in na spletu se je pojavilo že kar nekaj analiz, ki poskušajo oceniti posledice omenjene spremembe na organski obisk in ceno oglaševanja na klik (ang. Cost per Click ali CPC).

Za komentar o spremembi smo povprašali dr. Jeleno Rašula, vodjo digitalnega marketinga na Ceneje.si in avtorico člankov na portalu sMind, ki pa je opozorila, da je pri interpretaciji kakršnih koli analiz treba biti zelo previden, »če ne že zaradi dejstva, da zaporedna časovna primerjava podatkov ne izključuje drugih okoliščin in spremenljivk, ki vplivajo na vrednosti opazovanih podatkov, potem pa vsaj z vidika tega, da smo pri analizi lahko zelo omejeni s podatki.«

O navedenih spremembah in njihovem obsegu zato dr. Rašula raje gleda skozi oči Matta Lawsona, ki je pri podjetju Google odgovoren za to področje in je svoj pogled povzel na spletnem blogu searchengineland.com. »Lawson pravi, da za zdaj na agregirani ravni še ni zaznati sprememb v CPC, da pa je potrebno poznati metrike, ki jih moramo kot oglaševalci vpeljati, da takšne spremembe sploh lahko zaznamo, če do njih pride. Med temi metrikami so predvsem opazovanje oglasnih pozicij glede na del SERP, kjer se je oglas pojavljal pred spremembo, višina CPC in povprečna pozicija oglasa med rezultati,« pravi dr. Rašula. In dodaja: »Če naš CPC dolgoročno ostaja enak, na primer zaradi naše CPC bidding politike, bi bilo zanimivo na dolgi rok opazovati tudi to, kaj se dogaja s pozicijami naših oglasov ter z zamujenimi priložnostmi v smislu ‘Lost impression share’.« Toda, kot je dr. Rašula že opozorila, z izjemno previdnostjo pri interpretaciji in zaključkih.

Google izrinja organske zadetke na račun oglasov

Kar se tiče posledic za optimizacijo spletnih strani in organski obisk, lahko še vedno samo špekuliramo, »ne moremo pa mimo dejstva, da gre Google SERP vse bolj v smeri komercializacije vsebin in izrinjanja organskih zadetkov na račun oglasov in drugih vsebin, še posebej pri visoko komercialnih iskalnih poizvedbah Kot primer sogovornica navaja sliko, iz katere je razvidno, da optimizirani zadetki (t. i. SEO zadetki) ponekod niso več niti na 5. poziciji, ampak so še precej nižje.

Nihče zaenkrat še ne upa v številkah povedati, kakšne bodo konkretne dolgoročne posledice. »Kaj dejansko pomeni četrto oglasno mesto za uporabniško izkušnjo? Bodo organski rezultati sploh še vidni ali pa bodo v prihodnje od uporabnika zahtevali več premikanja navzdol po rezultatih iskanja, kot to že velja za mobilna iskanja?,« pa se sprašuje tudi mag. Darko Dujič, ki opaža, da sama sprememba ni povzročila izboljšanja relevantnosti organskih zadetkov, temveč prav nasprotno: Google z monetizacijo na njihov račun bolj kot ne omejuje rast in razvoj svojega spletnega iskalnika. »Bojim se, da najbolj inovativno podjetje na svetu pozablja svojo bazo, uporabnike, in da njegov razvoj vse manj temelji na načelu ‘osredotočite se na uporabnika’,« razmišlja Dujič.

Optimiziranih zadetkov velikokrat sploh ni mogoče takoj opaziti (Vir slike: Google)

Sprememba ni vplivala na iskanje na mobilnih napravah

Sicer je v zadnjem času vse več spletnega iskanja po mobilnih telefonih. V lanskem letu je število iskanj po mobilnikih celo preseglo tistega iz računalnikov. Toda dr. Rašula pravi, da navedena sprememba ni vplivala na iskanje na mobilnih napravah, saj ta že prej ni podpiral informacij iz desnega stolpca. »Gre zgolj za spremembo na namiznih računalnikih, zato lahko v tem smislu govorimo o bolj poenoteni uporabniški izkušnji na obeh platformah

V tujini je ukinitev desnega stolpca manj opazna

Navidez je nova iskalna stran po novem bolj ‘prazna’ in uporabniku prijaznejša. Google si je s tem napravil uslugo in stran ustvaril bolj minimalistično, brez da bi izgubil na številu plačanih oglasov. Toda dr. Rašula opozarja, da spremembo na ta način zaznavamo samo zato, ker smo v Sloveniji, kjer pri AdWords oglaševanju nimamo možnosti uporabe PLA oglasov. V tujini se namreč v desnem stolpcu zdaj kažejo t. i. Knowledge Panel informacije, če so na voljo, in pa izdelčni oglasi. 

Za ustvarjalce tako imenovanih izdelčnih oglasov, ki se pri nas ne uporabljajo, je sprememba dobrodošla novica (Vir slike: Google)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Zanimive aktualne SEO statistike

Zanimive aktualne SEO statistike

Optimizacija spletnih strani je vedno bolj pomembno orodje za vse, ki si želijo visokih uvrstitev v iskalnikih. Predstavljamo nekaj zanimivih statistik. Preberite več >>

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

Izognite se 3 najpogostejšim napakam pri SEO optimizaciji

V nadaljevanju si preberite, katere so 3 najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri SEO optimizaciji, in kako se jim lahko najlažje izognete. Preberite več >>

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Prehitite konkurenco s spodnjimi taktikami SEO optimizacije

Številni SEO strokovnjaki opozarjajo, da lahko le dobro optimizirana spletna stran prinaša resnično zadovoljive rezultate, kljub temu pa še vedno veliko podjetij ne daje dovolj poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Taktike SEO optimizacije, s katerimi boste prehiteli konkurenco

Kljub opozorilom SEO strokovnjakov, da le dobro optimizirana spletna stran lahko prinaša maksimalno zadovoljive rezultate, marsikatero podjetje še vedno ne daje večjega poudarka področju optimizacije spletnih strani. Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacije spletnih strani se lotite premišljeno

Optimizacija spletnih strani (SEO) je čedalje bolj pomemben del sodobnega marketinga, ki gre z roko v roki z drugimi načini promocije. V zadnjih letih so jo na veliko odkrila tudi slovenska podjetja, zato smo se odločili, da se bomo o tem za koga je optimizacija spletnih strani primerna pogovorili z mojstrom. Preberite več >>

Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Lokalni SEO za lastnike restavracij brez spletne strani

Pridobivanje strank v tako zasičeni panogi, kot je gostinstvo, je zahtevna naloga. A gostincem je pri tem lahko v veliko pomoč svetovni splet. Preberite več >>

Oznake: , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje