Po Kitajski Uber odpira novo bojišče – Indijo

Avtor Maruša Žibert — 15.08.2016
Komentiraj!
V začetku tega meseca je tehnološki svet in svet tistih, ki prisegajo na deljenje prevoza, pretresla novica o prodaji Uberjeve kitajske podružnice kitajskemu rivalu Didi Chuxingu. Nekakšen poraz Uberja na Kitajskem ameriški startup poskuša obrniti v svoj prid.
Po Kitajski Uber odpira novo bojišče – Indijo

Uber se po Kitajski usmerja na indijski trg. Tam ga že čaka velika storitev Ola (Vir slike: YouTube).

Uber naj bi s prodajo kitajskega dela podjetja dobil približno milijardo dolarjev. Kaj točno se je zgodilo ob prodaji in kakšne bodo posledice za kitajskega uporabnika, smo pisali v članku Uber odstopil od bitke za prevlado na kitajskem trgu.

Brezizhodne razmere na kitajskem trgu

Medtem ko se je večina osredotočila na pogoje pogodbe, pa je ključno razumevanje situacije, v kateri se je znašel Uber. Razmere na verjetno največjem trgu za deljenje prevoza so bile brezizhodne. To je sicer ena od globalnih strategij, ki jih Didi redno izvaja. Kitajski velikan svoje rivale prek investicij spreminja v zaveznike, kar se kaže v preteklih investicijah, ki jih je imel v startupe Grab, Ola, Lyft in nedavno tudi v Uber.

Po slabi izkušnji na Kitajskem, se je Uber odločil, da je zavezništvo vendarle boljša strategija. Morda tudi ne. Veliko vprašanje, ki ostaja, je, kako bo Uber nadaljeval s svojo rastjo. Kam se bo zdaj usmeril, glede na dejstvo, da so mu v preteklosti mednarodni trg prispevali k največji rasti.

Pojdimo v Indijo!

Indija se ponuja kot alternativa kitajskemu trgu. To je trg, ki ga Uber še ni osvojil. Ta država mu predstavlja dovolj velik prostor za širitev, vendar pa ponuja tudi nekaj pasti. Indija ima nekaj posebnosti, podobne, kot jih je Uber lahko že zasledil na kitajskem trgu. Tam je vodilna storitev Ola, ki ima precej prednosti pred ameriško storitvijo. Storitev je na voljo v več indijskih mestih, omogoča pa tudi plačilo v gotovini. Gotovina je namreč ljubše plačilno sredstvo večini Indijcev, zato je tudi Uber naredil podoben korak – svojim strankam omogočil plačilo v gotovini in začel širiti svojo mrežo.

Analitiki pričakujejo, da bo Uberjev boj proti Oli podoben, tako ognjevit kot tisti, ki ga je imel z Didijem. Boj pa pomeni stroške za obe strani. Uber se bo med drugim moral tudi popolnoma prilagoditi indijskim regultativam. Taksi službe morajo uporabljati stisnjen zemeljski plin namesto bencina.

Kakšen boj bo ubral Uber?

Če se bo Uber odločil za podobno strategijo kot na kitajskem trgu, se lahko zgodita dva scenarija, so prepričani analitiki: Uber bi lahko postal vendarle dobičkonosen na indijskih tleh, saj ima izkušnje s kitajskega trga, ali pa bo prišlo do nakupa Ole s strani Uberja. To bi sicer indijske regulative lahko preprečile. Lahko pa bi prišlo tudi do podobnega koraka, kot ga je naredil na Kitajskem. Prodal bi vse svoje operacije Oli in na indijskem trgu nastopal zgolj kot njegov pooblaščenec, brez glavobolov zaradi regulativ ali mesecev trpljenja zaradi finančne izgube.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!