»Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo.«

Slovenski in hrvaški spletni kupci se uvrščajo nad povprečje Evropske unije, saj se večina pred nakupom informira o izdelku in storitvah. Na tak način nakupuje kar osem od desetih uporabnikov spleta v Sloveniji in njeni južni sosedi.
»Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo.«

Spletne primerjalnike v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem le nekaj odstotnih točk manj (Vir slike: Bigstock).

Slovenski in hrvaški spletni kupci v ta namen uporabljajo različne kanale, med katerimi prevladujejo spletni iskalniki, kot je Google. Kot ugotavlja raziskava Shopper`s Mind, ki poteka v partnerski izvedbi podjetja Ceneje ter raziskovalne agencije Valicon, hitro pridobivajo na veljavi tudi spletni primerjalniki oziroma platforme za primerjalno nakupovanje. Natančneje, v Sloveniji je uporaba iskalnikov v primerjavi z letom 2014 znatno upadla, in sicer za dobrih 20 odstotnih točk, medtem ko se je uporaba spletnih primerjalnikov povečala za 4 odstotne točke. »Te v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem le nekaj odstotnih točk manj,« pojasnjujejo.

Kje je ključ do uspeha?

»Iskalnik poenostavlja pridobivanje povezav do različnih setov informacij, agregatorji oziroma primerjalniki pa delujejo na ravni informacije in omogočajo naslednjo stopnjo optimizacije iskalnega procesa,« mag. Darko Dujič, izvršni direktor Ceneje, odgovarja na vprašanje, kaj je botrovalo k zmanjšani uporabi iskalnikov in povečani rabi spletnih primerjalnikov. Prepričan je, da se sodobni potrošnik zaveda, »da lahko dobi bistveno širši in hitrejši dostop do relevantnih informacij prek takšnih informacijskih rešitev na novodobnih spletnih platformah. Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo in še hitrejši dostop do relevantnih informacij za preudarne nakupe ter da bo razmerje še bolj v korist dobrih rešitev spletnih primerjalnikov«. Ključ za uspeh pa se skriva v kakovosti informacij, zaupanju in relevantnosti.

Raziskava Shopper`s Mind je preverjala tudi, na katerih spletnih virih uporabniki iščejo informacije. Porazdelitev po različnih kanalih si lahko ogledate zgoraj (Vir slike: Shopper’s Mind raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon, 2015/2016, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055 (SLO), 4.436 (HR), uporabniki spleta).

Vse več Hrvatov se informira na spletu

V primerjavi z ostalimi evropskimi spletnimi kupci, se tako slovenski kot tudi hrvaški uporabniki spleta uvrščajo nad povprečje pri delu, ki se navezuje na iskanje podatkov o storitvah in izdelkih pred nakupom na internetu. Evropsko povprečje znaša namreč 77 odstotkov, pri slovenskih in hrvaških kupcih pa presega 80 odstotkov. »Pregled po letih pokaže, da je v Sloveniji med leti 2013 in 2015 delež narasel za 11 odstotkov, na Hrvaškem pa je rast še bolj očitna in samo od leta 2014 znaša kar 28 odstotkov,« dodajajo pri portalu Shopper`s Mind.

Testirajte!

Vpogled v najpogostejše spletne vire med Slovenci razkriva tudi, da so na drugem mestu spletne strani znamk, na tretjem pa spletne strani trgovcev. »Eden od osnovnih ciljev spletnega trgovca je večanje konverzije spletnega mesta. Za zasledovanje tega cilja spletnim trgovcem priporočamo nenehno testiranje elementov na spletni strani, ki obiskovalcu lahko pomagajo opraviti nakup. Med takšnimi aktivnostmi je zagotovo tudi priprava kakovostnih vsebin, opisov produktov in slikovnih gradiv, ki stranki lahko pomagajo izbrati ustrezni izdelek,« pravi dr. Jelena Rašula, vodja digitalnega marketinga na Ceneje in avtorica vsebin na prej omenjenem portalu. Poudarja, da ni dovolj, da vse prej našteto objavimo na spletni strani. S t.i. A/B testi moramo poskrbeti, da se tovrstne vsebine prikazujejo na za to optimalnih mestih.

Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje