»Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo.«

Avtor Maruša Žibert — 06.06.2016
Komentiraj!
Slovenski in hrvaški spletni kupci se uvrščajo nad povprečje Evropske unije, saj se večina pred nakupom informira o izdelku in storitvah. Na tak način nakupuje kar osem od desetih uporabnikov spleta v Sloveniji in njeni južni sosedi.
»Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo.«

Spletne primerjalnike v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem le nekaj odstotnih točk manj (Vir slike: Bigstock).

Slovenski in hrvaški spletni kupci v ta namen uporabljajo različne kanale, med katerimi prevladujejo spletni iskalniki, kot je Google. Kot ugotavlja raziskava Shopper`s Mind, ki poteka v partnerski izvedbi podjetja Ceneje ter raziskovalne agencije Valicon, hitro pridobivajo na veljavi tudi spletni primerjalniki oziroma platforme za primerjalno nakupovanje. Natančneje, v Sloveniji je uporaba iskalnikov v primerjavi z letom 2014 znatno upadla, in sicer za dobrih 20 odstotnih točk, medtem ko se je uporaba spletnih primerjalnikov povečala za 4 odstotne točke. »Te v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem le nekaj odstotnih točk manj,« pojasnjujejo.

Kje je ključ do uspeha?

»Iskalnik poenostavlja pridobivanje povezav do različnih setov informacij, agregatorji oziroma primerjalniki pa delujejo na ravni informacije in omogočajo naslednjo stopnjo optimizacije iskalnega procesa,« mag. Darko Dujič, izvršni direktor Ceneje, odgovarja na vprašanje, kaj je botrovalo k zmanjšani uporabi iskalnikov in povečani rabi spletnih primerjalnikov. Prepričan je, da se sodobni potrošnik zaveda, »da lahko dobi bistveno širši in hitrejši dostop do relevantnih informacij prek takšnih informacijskih rešitev na novodobnih spletnih platformah. Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo in še hitrejši dostop do relevantnih informacij za preudarne nakupe ter da bo razmerje še bolj v korist dobrih rešitev spletnih primerjalnikov«. Ključ za uspeh pa se skriva v kakovosti informacij, zaupanju in relevantnosti.

Raziskava Shopper`s Mind je preverjala tudi, na katerih spletnih virih uporabniki iščejo informacije. Porazdelitev po različnih kanalih si lahko ogledate zgoraj (Vir slike: Shopper’s Mind raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon, 2015/2016, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055 (SLO), 4.436 (HR), uporabniki spleta).

Vse več Hrvatov se informira na spletu

V primerjavi z ostalimi evropskimi spletnimi kupci, se tako slovenski kot tudi hrvaški uporabniki spleta uvrščajo nad povprečje pri delu, ki se navezuje na iskanje podatkov o storitvah in izdelkih pred nakupom na internetu. Evropsko povprečje znaša namreč 77 odstotkov, pri slovenskih in hrvaških kupcih pa presega 80 odstotkov. »Pregled po letih pokaže, da je v Sloveniji med leti 2013 in 2015 delež narasel za 11 odstotkov, na Hrvaškem pa je rast še bolj očitna in samo od leta 2014 znaša kar 28 odstotkov,« dodajajo pri portalu Shopper`s Mind.

Testirajte!

Vpogled v najpogostejše spletne vire med Slovenci razkriva tudi, da so na drugem mestu spletne strani znamk, na tretjem pa spletne strani trgovcev. »Eden od osnovnih ciljev spletnega trgovca je večanje konverzije spletnega mesta. Za zasledovanje tega cilja spletnim trgovcem priporočamo nenehno testiranje elementov na spletni strani, ki obiskovalcu lahko pomagajo opraviti nakup. Med takšnimi aktivnostmi je zagotovo tudi priprava kakovostnih vsebin, opisov produktov in slikovnih gradiv, ki stranki lahko pomagajo izbrati ustrezni izdelek,« pravi dr. Jelena Rašula, vodja digitalnega marketinga na Ceneje in avtorica vsebin na prej omenjenem portalu. Poudarja, da ni dovolj, da vse prej našteto objavimo na spletni strani. S t.i. A/B testi moramo poskrbeti, da se tovrstne vsebine prikazujejo na za to optimalnih mestih.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice