»Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo.«

Slovenski in hrvaški spletni kupci se uvrščajo nad povprečje Evropske unije, saj se večina pred nakupom informira o izdelku in storitvah. Na tak način nakupuje kar osem od desetih uporabnikov spleta v Sloveniji in njeni južni sosedi.
»Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo.«

Spletne primerjalnike v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem le nekaj odstotnih točk manj (Vir slike: Bigstock).

Slovenski in hrvaški spletni kupci v ta namen uporabljajo različne kanale, med katerimi prevladujejo spletni iskalniki, kot je Google. Kot ugotavlja raziskava Shopper`s Mind, ki poteka v partnerski izvedbi podjetja Ceneje ter raziskovalne agencije Valicon, hitro pridobivajo na veljavi tudi spletni primerjalniki oziroma platforme za primerjalno nakupovanje. Natančneje, v Sloveniji je uporaba iskalnikov v primerjavi z letom 2014 znatno upadla, in sicer za dobrih 20 odstotnih točk, medtem ko se je uporaba spletnih primerjalnikov povečala za 4 odstotne točke. »Te v Sloveniji uporablja že dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem le nekaj odstotnih točk manj,« pojasnjujejo.

Kje je ključ do uspeha?

»Iskalnik poenostavlja pridobivanje povezav do različnih setov informacij, agregatorji oziroma primerjalniki pa delujejo na ravni informacije in omogočajo naslednjo stopnjo optimizacije iskalnega procesa,« mag. Darko Dujič, izvršni direktor Ceneje, odgovarja na vprašanje, kaj je botrovalo k zmanjšani uporabi iskalnikov in povečani rabi spletnih primerjalnikov. Prepričan je, da se sodobni potrošnik zaveda, »da lahko dobi bistveno širši in hitrejši dostop do relevantnih informacij prek takšnih informacijskih rešitev na novodobnih spletnih platformah. Pričakovati je, da bodo uporabniki zahtevali vedno boljšo optimizacijo in še hitrejši dostop do relevantnih informacij za preudarne nakupe ter da bo razmerje še bolj v korist dobrih rešitev spletnih primerjalnikov«. Ključ za uspeh pa se skriva v kakovosti informacij, zaupanju in relevantnosti.

Raziskava Shopper`s Mind je preverjala tudi, na katerih spletnih virih uporabniki iščejo informacije. Porazdelitev po različnih kanalih si lahko ogledate zgoraj (Vir slike: Shopper’s Mind raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon, 2015/2016, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055 (SLO), 4.436 (HR), uporabniki spleta).

Vse več Hrvatov se informira na spletu

V primerjavi z ostalimi evropskimi spletnimi kupci, se tako slovenski kot tudi hrvaški uporabniki spleta uvrščajo nad povprečje pri delu, ki se navezuje na iskanje podatkov o storitvah in izdelkih pred nakupom na internetu. Evropsko povprečje znaša namreč 77 odstotkov, pri slovenskih in hrvaških kupcih pa presega 80 odstotkov. »Pregled po letih pokaže, da je v Sloveniji med leti 2013 in 2015 delež narasel za 11 odstotkov, na Hrvaškem pa je rast še bolj očitna in samo od leta 2014 znaša kar 28 odstotkov,« dodajajo pri portalu Shopper`s Mind.

Testirajte!

Vpogled v najpogostejše spletne vire med Slovenci razkriva tudi, da so na drugem mestu spletne strani znamk, na tretjem pa spletne strani trgovcev. »Eden od osnovnih ciljev spletnega trgovca je večanje konverzije spletnega mesta. Za zasledovanje tega cilja spletnim trgovcem priporočamo nenehno testiranje elementov na spletni strani, ki obiskovalcu lahko pomagajo opraviti nakup. Med takšnimi aktivnostmi je zagotovo tudi priprava kakovostnih vsebin, opisov produktov in slikovnih gradiv, ki stranki lahko pomagajo izbrati ustrezni izdelek,« pravi dr. Jelena Rašula, vodja digitalnega marketinga na Ceneje in avtorica vsebin na prej omenjenem portalu. Poudarja, da ni dovolj, da vse prej našteto objavimo na spletni strani. S t.i. A/B testi moramo poskrbeti, da se tovrstne vsebine prikazujejo na za to optimalnih mestih.

Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje