Prvo samovozeče vozilo se že vozi po singapurskih ulicah
NuTonomy je kot prvi na svetu poslal samovozeča vozila na ulico (Vir slike: NuTonomy).
Medtem ko velikani, kot sta Google in Volvo, še vedno preizkušajo svoja samovozeča vozila, bo podjetju NuTonomy to uspelo kot prvemu na svetu. Prehitel bo celo ameriški startup Uber, ki načrtuje prve vožnje s samovozečimi avtomobili ponuditi šele v prihajajočih tednih.
Singapurska storitev bo pametna: trenutno po cestah kroži šest samovozečih vozil, do konca leta naj bi se število vsaj podvojilo. Končni cilj, ki ga ima tamkajšnje podjetje, pa je do leta 2018 popolnoma zamenjati svoj vozni park s samovozečimi avtomobili. Pri NuTonomy so prepričani, da bodo njihovemu modelu sledila tudi ostala mesta po svetu.
»Kot bi bil zraven mene duh …«
Taksiji bodo v začetni fazi vozili zgolj na omejenem območju, prav tako bodo prilagojene lokacije za start in cilj voženj. Za zdaj se z njimi vozijo zgolj izbranci, ki so s strani podjetja prejeli vabilo.
»Bilo je, kot bi bil poleg duh ali nekaj podobnega,« je dejala ena od srečnic, ki je dobila možnost prevoza s samovozečim vozilom. V avtu sicer ni bila sama. Na sprednjem sedežu je sedel voznik, pripravljen prevzeti volan, na zadnjem pa strokovnjak, ki je spremljal vedenje avtomobilskega računalnika. Vsak avto je opremljen s šestimi nadzornimi sistemi, ki uporabljajo laserje. V njegovi notranjosti sta še dve kameri, ki pregledujeta morebitne ovire in spremljata spremembe v prometu.
Samovozeči taksiji bi poleg prevoza ljudi omogočili tudi zmanjšanje števila avtomobilov v Singapurju. Z 900 na 300 tisoč. »Ko uspeš zmanjšati takšno število vozil na cesti, se ponujajo nove možnosti. Ustvariš lahko ožje ceste in manjše vozne parke. Mislim, da bo to vplivalo na interakcijo med ljudmi in mesti,« je medijem povedal tiskovni predstavnik singapurskega podjetja.
NuTonomy ima 50 zaposlenih, njegove pisarne pa najdemo v Singapurju in Massachusettsu. Komaj tri leta staro podjetje je v začetku letošnjega leta dobilo odobritev za testiranje samovozečih avtomobilov s strani singapurske vlade. S testiranjem naj bi začel tudi v ostalih azijskih mestih, kot tudi v ZDA in Evropi, a njegov tiskovni predstavnik teh govoric ni želel potrditi.
Zakaj ravno Singapur?
Singapur ima odlične pogoje – vse od dobrega vremena, infrastrukture in voznikov, ki se držijo prometnih predpisov, pravi NuTonomyjev tiskovni predstavnik. Singapur se vse bolj spogleduje tudi s netradicionalnimi načini, ki lahko spodbudijo gospodarstvo.
Kako pa bodo samovozeča vozila vplivala na trg delovne sile?
»Mislim, da število voznikov ne bo upadlo,« je prepričan Uberjev prvi mož Travis Kalanick. Prepričan je celo, da se bo število taksistov z njihovim množičnim prihodom pravzaprav povzpelo.
Mnogi, ki budno spremljajo spreminjajoče se razmere v tej branži, menijo drugače. Samovozeča vozila so grožnja profesionalnim voznikom.
Kalanick pa trdi, da bodo takšna vozila še vedno potrebovala človeško delovno silo – iz dveh razlogov. Vozila se trenutno še ne znajdejo dobro v slabših vremenskih razmerah, zato bo prisotnost voznika nujna, poleg tega pa takšna vozila potrebujejo vzdrževanje. Za to bo poskrbel človek.