»Karikirano smo Slovenci spletni nakupovalni voajerji.«

Ko zavijemo na splet, ki odpira vrata v marsikatero spletno trgovino, se le malokrat odločimo, da bi prek spleta nakupili živež. To kažejo tudi statistike. Večjo priročnost in enostavnost nakupovanja nam (še vedno) nudijo fizične trgovine, ki so postavljene skoraj za vsakim kotičkom.
»Karikirano smo Slovenci spletni nakupovalni voajerji.«

Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje d.o.o., meni, da se je za primere dobre prakse spletnih trgovin z izdelki za vsakdanjo rabo potrebno ozreti onstran naših meja (Vir slike: Ceneje d.o.o.).

»Dejstvo je, da ima Slovenija eno največjih koncentracij trgovin oziroma površine prodajnega prostora na prebivalca v Evropi. Najbližja trgovina z izdelki za vsakdanjo rabo je za več kot 90 odstotkov prebivalstva zagotovo manj kot 5 kilometrov stran od doma,« pojasnjuje Darko Dujič, direktor podjetja Ceneje d.o.o., ki upravlja regijske portale za primerjalno nakupovanje z več kot milijonom mesečnih uporabnikov. Seveda se na tej dobro razpredeni mreži najdejo tudi trgovine, ki niso učinkovite, vendar lahko njihovo prihodnost zlahka predvidimo, pravi. 

Dujič izpostavlja še en razlog, zakaj Slovenci vendarle raje kupujemo v fizičnih trgovinah: med rešitvami nakupovanja na spletu na strani trgovcev dejansko ni izbire, »saj jih precej nima razvitih niti osnovnih spletnih prodajnih kanalov za končnega kupca«. In takšna situacija po njegovem mnenju trgovcem vsaj na videz zagotavlja ohraniti status quo v sprejemanju in penetraciji sodobnih prodajnih kanalov.

Slovenci gremo v trgovine z vsemi podatki o izdelku

Velik del našega raziskovalnega procesa se namreč odvija na spletu. »Po podatkih Evropske komisije smo v Evropi na vrhu seznama držav po iskanju informacij o izdelkih in storitvah na spletu. Kar devet od desetih potrošnikov uporablja splet za tovrstno raziskovanje in informiranje. Tudi v kategoriji izdelkov za vsakdanjo rabo se po podatkih Consumer Barometra ta delež za slovenskega potrošnika povečuje in že presega tretjino,« pojasnjuje Dujič in zato bolj humorno označuje Slovence za spletne nakupovalne voajerje.

Slovenci tako v trgovine zahajamo bolj pripravljeni na nakup in že informirani o izdelkih, njihovih cenah, karakteristikah, o vsem, kar bo vplivalo na našo prodajno odločitev. »V trgovinah z izdelki vsakdanje rabe, kjer zadnje desetletje vladajo analogni viri informacij, kot so letaki, je takšno informirano vedenje že način nakupovanja, ki je po recesiji postalo še toliko bolj izrazito. Vprašanje, s katerim se je smiselno poigrati, je, kako bo digitalizacija informacij omogočila mnogo enostavnejše, racionalno in učinkovito nakupovanje v prihodnosti,« razmišlja.

Ta pomembna poslovno eksistenčna vprašanja se delegira trženjskim, tudi IT oddelkom

Odločitev o vzpostavitvi in upravljanju spletnih kanalov je ključni del strategije podjetja. Spletne trgovine oziroma spletne strani slovenskih trgovcev so vse preveč razumljene kot oglaševalski kanal. Ekipe, če že so, so izjemno maloštevilne in osredotočene zgolj na komunikacijo. »Prepogosto se pomembna poslovno eksistenčna vprašanja delegira zgolj trženjskim, prodajnim ali celo IT oddelkom v podjetju. V primeru razvoja spletnih prodajnih kanalov gre za strateška vprašanja razvoja podjetja v naslednjih petih letih, poslovnega modela, procesov in predvsem razumevanja, kako, kje in zakaj bi ciljni potrošniki nakupovali pri trgovcu ter kakšen bo vpliv novih tehnologij na dejavnost.« Dujič opozarja tudi, da morajo trgovci poskrbeti za uspešen razvoj in razumevanje vloge spleta v nakupnem procesu, saj jim bo to omogočilo ohraniti moč in pozicijo v vertikalni verigi, sicer bo ta prešla na nove platforme.

Na vprašanje, kdo bo zmagovalec sodobnih prodajnih poti, ima Dujič zanimiv odgovor (Vir slike: Ceneje d.o.o.).

»Spletna trgovina je karikirano trgovina na steroidih.«

Pri trgovcih večinoma primanjkuje človeških kapacitet in znanja o upravljanju spletne trgovine. Ta je marginalni kanal ob osnovni prodaji, posledično spletni kanali nimajo ustrezne prioritete in fokusa v poslovnem procesu. Spletna trgovina zahteva novo matrično organizacijo, ima svojo dinamiko in specifike. »Ob izjemno dobro načrtovani uporabniški izkušnji, testiranju in prilagajanju le-te ter upravljanju vsebine je ključno še obvladovanje zalednih procesov in odzivnost teh v nakupnem procesu. Gre za upravljanje kategorij, cen, uporabniške izkušnje in logistike v realnem času, ki je bistveno bolj zahtevno od klasičnih kanalov. Če karikiram, je to trgovina na steroidih.«

Napoved zmagovalca v segmentu spletnih trgovin z izdelki vsakdanje rabe

Mnogi slovenski trgovci se odločajo za nekakšen hibrid, za način »klik in prevzem«. Takšne oblike bodo po mnenju sogovornika pomembne rešitve v prihodnjem razvoju nakupovanja zlasti v kategoriji izdelkov vsakdanje rabe. »Kot nekakšen odklon od klasičnega razmišljanja o razvoju prodajnih kanalov v trgovini z izdelki vsakdanje rabe si celo drznem predvidevati, da pravi zmagovalec sodobnih prodajnih poti ne bo nujno trgovec, temveč tisti, ki bo uspel razviti platformo, ki bo omogočila enostavno in transparentno nakupovanje v več trgovinah, ter vključil izbrane tipe prevzema ali dostave

Kako ustvariti kakovostno spletno trgovino?

Posvetite pozornost načrtovanju in obvladovanju zalednih procesov, razumite interakcije med obstoječimi in spletnimi prodajnimi kanali. »Dodatno področje je optimizacija interakcij in vsebin ter upravljanje s kategorijami in cenami, ki je v tem transparentnem prodajnem okolju eno od ključnih,« dodaja sogovornik. Spletna stran je kontinuiran proces optimizacije kanala in ne enkraten investicijski projekt, »kot je to v primeru fizične trgovine, za katero se pripravi analiza potenciala lokacije in ROI, arhitekturne, gradbene podlage ter načrt prodajnega načrta, ki ga vsakih pet do sedem let malce spremeniš in preurediš, dodaš kakšno novo funkcionalnost in to skomuniciraš potrošnikom kot ponovno odprtje trgovine«.

Za primere dobre prakse spletnih trgovin z izdelki za vsakdanjo rabo se je potrebno ozreti onstran naših meja, pravi. »Znani tuji inštitut za uporabnost spletnih strani je med top 50 spletnih trgovin kot predstavnika kategorije izdelkov vsakdanje rabe uvrstil zgolj Walgreens. Na tem seznamu so primarno trgovine z izdelki iz drugih kategorij.« Med velikani, ki uspešno vodijo posel in prodajajo izključno na spletu (t.i. pure online playerji), izpostavlja Ocado in Amazon Groceries ter nam manj znane Instacart, Pepod, BlueApron, Jet, FreshDirect in indijsko rešitev The Smart Trolley. Bodo tudi slovenski trgovci kmalu prepoznali vrednost, ki jo njim in njihovim strankam lahko prinese dobra spletna trgovina?

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Podrobno o seznamih za ponovno trženje

Do sedaj smo spoznali koristi ponovnega trženja, njegove oblike in Googlove strategije za oglasne kampanje remarketing. V tokratnem prispevku, ki je tudi zadnji v seriji ponovnega trženja, bom v ospredje postavila sezname za ponovno trženje in pogoje za njihovo delovanje. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Katere 4 dejavnike moramo spremljati v Google Analytics?

Vsi se zavedamo, kako pomembno je spremljati analitiko spletne strani, a vendar si premalokrat vzamemo dovolj časa zanjo. Enkrat na mesec se prijavimo v Google Analytics in preberemo, kakšen je obisk strani v zadnjih 30 dneh. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje