Slovenske ekipe predstavljajo Kickstarter iz prve roke

Avtor Maruša Žibert — 07.03.2016
Komentiraj!
Na platformah za množično financiranje smo Slovenci precej domači. Lani smo zagnali prek 100 kampanj, zajeten kup ekip, ki bodo na tak način iskala zagonska sredstva, lahko pričakujemo tudi letos. Je med njimi tudi vaša? Z izkušnjami vam lahko pomagajo ekipe, ki so se na ta način že predstavljale.
Slovenske ekipe predstavljajo Kickstarter iz prve roke

Na dogodku Gremo na Kickstarter, ki bo 10. marca, bodo svoje izkušnje delile ekipe The Kiwi Factory, ki razvija Bluejay (produkt na sliki), Twistear in Fret Friend (Vir slike: Bluejay).

Trenutno se na platformi Kickstarter predstavlja vsaj šest slovenskih ekip (pri čemer nismo upoštevali tistih, ki so v svojih kampanjah za lokacijo navedli Slovenijo). Ena je zastavljeni cilj že presegla - pripomoček, ki omogoča, da srajca kljub gibanju ostane napeta. T-Holder se je sicer z navdušenci nad množičnim financiranjem spoznal že lani na IndieGoGu, a kampanja ni bila uspešna. Mladenič Nik Vene, ki je zasnoval omenjeni pripomoček, je v času pisanja prepričal že več kot 1.100 podpornikov in zbral prek 36.200 dolarjev. Zastavljeni cilj je presegel za več kot 12-krat.

Vabljeni na dogodek Gremo na Kickstarter >>

Med naborom kampanj, ki trenutno prepričujejo podpornike, najdemo tudi tisto, za katero stojijo brata Berce in Klemen Lorber. Za vse tri bi lahko rekli, da so stari znanci Kickstarterja. Namreč, Lorber je sodeloval pri ležalniku Leano, ki se je na Kickstarterju uspešno predstavil lani spomladi. Tim in Žiga pa sta se predstavila z namizno igro Tracker Board Game že dve leti nazaj. »Pred kratkim sem govoril z Žigo in mu rekel, da sploh ne vem, kako sva dobila toliko podpornikov pri prvi kampanji,« nam je pred tedni zaupal mlajši brat, Tim, v intervjuju Fret Friend: za začetnike in prave kitariste. Pri tokratni kampanji so stari mački množičnega financiranja ubrali drugačno pot. Vse večji izziv namreč postaja marketinški pristop. Svoje izkušnje po prvih dneh kampanje in nasvete, kako nabirati bazo, bodo delili tudi z nami.

Projekt lahko podprete tukaj >>

»Za uspeh potrebujete medije!«

Če vas mika kampanja na Kickstarterju, vas je gotovo že spreletelo vprašanje, kako se sploh lotiti kampanje. Start kampanje je izredno pomemben, pravi Nina Lorber, članica ekipe Twistear. Ne samo za projekt, ampak tudi za motivacijo ekipe, dodaja. »Nam so pomagali prijatelji in znanci. Vsekakor pa to ni dovolj. Za uspeh potrebujete medije, podporo na družabnih omrežjih in denarna sredstva za oglaševanje. Brez tega ne gre. Ekipa Twistear je razvila slušalke, ki jih zaznamuje inovativen, dvojni navijalni sistem. Z njim si lahko uporabnik nastavi položaj slušalke tako, da najbolj ustreza posamezni situaciji ali športni aktivnosti.

Ekipa, ki se je z množičnim financiranjem spoznala že v preteklosti, in sicer na lastnem portalu za množično financiranje, je doživela dober začetek. Slušalke je do zdaj podprlo več kot 200 podpornikov z več kot 6.800 dolarji. Do cilja 25 tisoč dolarjev jim lahko pomagate tudi vi – kampanjo Twistear lahko podprete tukaj.

Vas zanima, katere kampanje so zaznamovale lansko leto? O novem rekordu na platformah za množično financiranje smo pisali v članku Top 10 slovenskih Kickstarter kampanj.

Najprej marketing, šele nato razvoj

V teh dneh je zaživela še ena kampanja – Bluejay. Pametni nosilec za telefon, ki med funkcijami skriva tudi pomoč pri iskanju avtomobila, je zasnovala ekipa The Kiwi Factory. Poseben poudarek so dali na marketing, ki velja za enega od ključnih dejavnikov za uspešno kampanjo.

Njihova kampanja je posebna predvsem zato, ker so se lotili marketinga še pred razvojem. »Aprila smo se začeli spogledovati, želeli smo narediti pametno luč za domove, ki bi omogočala medsebojno povezljivost med napravami. Moji sodelavci so vsi moški, ki se nadvse radi pogovarjajo o avtomobilih. Odraščali so ob maketah. Med seboj smo se radi zbadali, da ima sogovornik sicer pametni telefon, a neumen avto. Ugotovili smo, da obstaja že veliko rešitev za domove, naprav za udobnejšo vožnjo pa ne. Avtomobilistična industrija ima tudi počasnejši cikel kot industrija pametnih telefonov. Redkeje menjamo avtomobile, kot pametne telefoneMaja Voje opisuje začetke ideje Blujeya. Sledili so meseci raziskovanja trga, anketiranja potrošnikov in pivotiranja.

Kampanjo Bluejay lahko podprete tukaj >>

»Med raziskovanjem trga smo ugotovili, da se za produkt zanimajo predvsem avtomobilistični navdušenci iz ZDA, stari od 25 do 35 let. Zanimata jih znamka Tesla in oddaja Top Gear,« dodaja.

In še ena zanimivost kampanje Bluejay, ki je že na 75 odstotkih cilja: na Kickstarterju so si kampanjo želeli zagnati že dan prej. Tudi to boste lahko izvedeli 10. marca na dogodku Gremo na Kickstarter.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice