Slovenski podjetniki: posel ni vse, pojdite na dopust

Kdaj je čas, da se odpravimo na dopust? Kdaj nam telo govori, da moramo na dopust? Veliko gradiva že obstaja na spletu, a mi smo se podali v lov na informacije, ki so nam jih podali slovenski podjetniki.
Slovenski podjetniki: posel ni vse, pojdite na dopust

»Takoj, ko podjetnik čuti, da je brez idej, utrujen in izčrpan ter se mu to pozna v vsakodnevnem delovnem procesu,« svetuje Niko Miholič iz Kmetijskega gospodarstva PanOrganic (Vir slike: Pixabay).

Eno od ključnih vprašanj, ki se postavljajo vsakemu mlademu podjetniku, je, ali naj gre na dopust. Govorimo v tistih začetnih fazah podjetja, ko se stvari še postavljajo na noge, medtem ko podjetnik oziroma njegovo podjetje komajda stoji na obeh nogah. Vzemimo primer Andraža Gaveza, ki se je v podjetniške vode podal pri svojih 18. letih. Danes, ko pogleduje nazaj in se spominja, kako je bil prva tri, celo štiri leta popolnoma osredotočen in zatopljen v delo, priznava, da je bila to napaka. Zdaj je pogled na življenje spremenil, zato si vsako leto privošči vsaj en mesec, večinoma dva, oddiha.

»Če si posameznik lahko privošči vsakodnevni jutranji ali večerni odklop, potem je to super. Če ne gre, potem pa si je treba znati reči stop in dati možgane ´na off´. Kar pa se tiče mladih podjetnikov, sem mnenja, da če stopaš na samostojno podjetniško pot, potem prvo leto ali dve sploh ne razmišljaš o dopustu. Če ti je resnično všeč to, kar počneš, potem potrebe po dopustu tudi nimaš, saj te podjetništvo popolnoma prevzame.«

Nekateri se ženejo do skrajnosti, na dopust niti ne pomislijo

»Dobro bi bilo, če bi vsi redno hodili na dopust. Pa ne nujno na morje ali na smučanje, dopust je lahko tudi kaj drugega. Pomembno je, da se človek malo odklopi od vsakdana,« je prepričan Mart D. Buh iz jezikovne šole LanguageSitter®. Opaža, da se nekateri res ženejo do skrajnosti, delajo po več let tudi 18 ur dan, na dopust pa že več let niso pomislili. »To se mi ne zdi zdravo in dolgoročno po mojem ne deluje.« Prepričan je, da je oddih nujen, da si spočijemo, napolnimo baterije in odklopimo glavo. »Posel ni vse.«

Ko začutite, da potrebujete oddih, zamenjajte okolje

»Takoj, ko podjetnik čuti, da je brez idej, utrujen in izčrpan ter se mu to pozna v vsakodnevnem delovnem procesu,« svetuje Niko Miholič iz Kmetijskega gospodarstva PanOrganic, kdaj naj odidemo na dopust. Takrat je alarm, potrebno je zamenjati okolje, četudi za dva ali tri dni, dodaja.

Ker deluje v panogi, ki je izredno dinamična, se z ekipo ne more povsem izklopiti. Telefonov ne ugašajo in so tako zvesti spremljevalci tudi na dopustu. Kar pa ni venomer dobro, pove iz izkušenj.

Oddih načrtujte vnaprej!

Aljoša Domijan, solastnik podjetja Gambit trade, meni, da je oddih dobro izvesti na vsake tri ali štiri mesece. Vsaj za nekaj dni. Predvsem pa svetuje, da ne začnete razmišljati o dopustu šele takrat, ko se vas loti utrujenost. Načrtujte ga že prej, poslušajte svoje telo in se umaknite, ko je še čas. »Največja vrlina je reči ne in tega se premalo zavedamo,« ga dopolni Gavez. »Vedno znova si zadam (pre)visoke cilje, preveč projektov, preveč stvari in jih moram rezati. Dan ima samo 24 ur in ne želim ga preživeti tako, da imam vsako minuto polno glavo najrazličnejših stvari, ki jih še moram opraviti.«

»Stresu se poizkušam načrtno izogibati, zato sem še že nekaj časa nazaj odločil, da bom prilagodil tudi celoten način delovanja sebe in mojega podjetja temu. Ne odpiram si preveč projektov, hitreje poiščem pomoč oziroma predam delo, ko mi zadeve začnejo uhajati iz nadzora ter poskušam čim bolj nadzirati svoj čas. Sicer je to najtežji del, ker v poslu nikoli ne veš, kdaj bo prišla kakšna priložnost. In ko pride, jo moraš takrat zgrabiti – če je ne, gre mimo,« dodaja podjetnik.

Kako se pripravijo na dopust?

»Dopust je nujen in to večkrat letno, saj je potrebno napolniti baterije. Strah pred izčrpanostjo je aktualen, zato je še toliko bolj pomembno, da si vzamemo čas zase in se odklopimo,« svetuje Miholič, ki razkrije še, da so s sodelavci povezani prek aplikacij in tako ves čas v kontaktu. »Določena dela so pred odhodom na dopust predana, a možnost, da se obrnejo na nas, vedno obstaja

Svoje naloge preda tudi Buh, je pa vseeno vedno dosegljiv na telefonu in prek elektronske pošte. »Nikoli si ne nastavim avtomatskega odgovora o odsotnosti, ampak raje sproti posredujem elektronska sporočila komu od sodelavcev ali pa nanje odgovorim kar sam. Poskušam pa pred dopustom vedno zaključiti vse velike odprte zadeve, da me te med oddihom ne obremenjujejo.«

Domijana v času odsotnosti nadomešča sodelavec, a vseh nalog zaradi njihove narave ne more predati. »Delo na takšnih projektih organiziram tako, da moja prisotnost v času dopusta ni potrebna

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turističe ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Slovenska turistična AR aplikacija na tehnološki sejem v Amsterdam

Slovenska turistična AR aplikacija na tehnološki sejem v Amsterdam

Pred kratkim je zaživela interaktivna turistična aplikacija TravelAR Slovenia, ki oglede zgodovinskih znamenitosti združuje s tehnologijo obogatene resničnosti. Preberite več >>

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Ljubljansko podjetje OriginTrail, ki je razvilo sistem preverjanja porekla, je v svojo rešitev vključilo tudi tehnologijo veriženja blokov. Pred nekaj dnevi so uspešno zaključili svojo ICO kampanjo. Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

22.02.2018 od 15:00 do 19:00
Uredba GDPR – Pasti in nevarnosti (konferenca)

Verjetno ste že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki bo močno vplivala na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih prinaša uredba GDPR, pripraviti v praksi?
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Vse za podjetje