Slovenski podjetniki: posel ni vse, pojdite na dopust

Kdaj je čas, da se odpravimo na dopust? Kdaj nam telo govori, da moramo na dopust? Veliko gradiva že obstaja na spletu, a mi smo se podali v lov na informacije, ki so nam jih podali slovenski podjetniki.
Slovenski podjetniki: posel ni vse, pojdite na dopust

»Takoj, ko podjetnik čuti, da je brez idej, utrujen in izčrpan ter se mu to pozna v vsakodnevnem delovnem procesu,« svetuje Niko Miholič iz Kmetijskega gospodarstva PanOrganic (Vir slike: Pixabay).

Eno od ključnih vprašanj, ki se postavljajo vsakemu mlademu podjetniku, je, ali naj gre na dopust. Govorimo v tistih začetnih fazah podjetja, ko se stvari še postavljajo na noge, medtem ko podjetnik oziroma njegovo podjetje komajda stoji na obeh nogah. Vzemimo primer Andraža Gaveza, ki se je v podjetniške vode podal pri svojih 18. letih. Danes, ko pogleduje nazaj in se spominja, kako je bil prva tri, celo štiri leta popolnoma osredotočen in zatopljen v delo, priznava, da je bila to napaka. Zdaj je pogled na življenje spremenil, zato si vsako leto privošči vsaj en mesec, večinoma dva, oddiha.

»Če si posameznik lahko privošči vsakodnevni jutranji ali večerni odklop, potem je to super. Če ne gre, potem pa si je treba znati reči stop in dati možgane ´na off´. Kar pa se tiče mladih podjetnikov, sem mnenja, da če stopaš na samostojno podjetniško pot, potem prvo leto ali dve sploh ne razmišljaš o dopustu. Če ti je resnično všeč to, kar počneš, potem potrebe po dopustu tudi nimaš, saj te podjetništvo popolnoma prevzame.«

Nekateri se ženejo do skrajnosti, na dopust niti ne pomislijo

»Dobro bi bilo, če bi vsi redno hodili na dopust. Pa ne nujno na morje ali na smučanje, dopust je lahko tudi kaj drugega. Pomembno je, da se človek malo odklopi od vsakdana,« je prepričan Mart D. Buh iz jezikovne šole LanguageSitter®. Opaža, da se nekateri res ženejo do skrajnosti, delajo po več let tudi 18 ur dan, na dopust pa že več let niso pomislili. »To se mi ne zdi zdravo in dolgoročno po mojem ne deluje.« Prepričan je, da je oddih nujen, da si spočijemo, napolnimo baterije in odklopimo glavo. »Posel ni vse.«

Ko začutite, da potrebujete oddih, zamenjajte okolje

»Takoj, ko podjetnik čuti, da je brez idej, utrujen in izčrpan ter se mu to pozna v vsakodnevnem delovnem procesu,« svetuje Niko Miholič iz Kmetijskega gospodarstva PanOrganic, kdaj naj odidemo na dopust. Takrat je alarm, potrebno je zamenjati okolje, četudi za dva ali tri dni, dodaja.

Ker deluje v panogi, ki je izredno dinamična, se z ekipo ne more povsem izklopiti. Telefonov ne ugašajo in so tako zvesti spremljevalci tudi na dopustu. Kar pa ni venomer dobro, pove iz izkušenj.

Oddih načrtujte vnaprej!

Aljoša Domijan, solastnik podjetja Gambit trade, meni, da je oddih dobro izvesti na vsake tri ali štiri mesece. Vsaj za nekaj dni. Predvsem pa svetuje, da ne začnete razmišljati o dopustu šele takrat, ko se vas loti utrujenost. Načrtujte ga že prej, poslušajte svoje telo in se umaknite, ko je še čas. »Največja vrlina je reči ne in tega se premalo zavedamo,« ga dopolni Gavez. »Vedno znova si zadam (pre)visoke cilje, preveč projektov, preveč stvari in jih moram rezati. Dan ima samo 24 ur in ne želim ga preživeti tako, da imam vsako minuto polno glavo najrazličnejših stvari, ki jih še moram opraviti.«

»Stresu se poizkušam načrtno izogibati, zato sem še že nekaj časa nazaj odločil, da bom prilagodil tudi celoten način delovanja sebe in mojega podjetja temu. Ne odpiram si preveč projektov, hitreje poiščem pomoč oziroma predam delo, ko mi zadeve začnejo uhajati iz nadzora ter poskušam čim bolj nadzirati svoj čas. Sicer je to najtežji del, ker v poslu nikoli ne veš, kdaj bo prišla kakšna priložnost. In ko pride, jo moraš takrat zgrabiti – če je ne, gre mimo,« dodaja podjetnik.

Kako se pripravijo na dopust?

»Dopust je nujen in to večkrat letno, saj je potrebno napolniti baterije. Strah pred izčrpanostjo je aktualen, zato je še toliko bolj pomembno, da si vzamemo čas zase in se odklopimo,« svetuje Miholič, ki razkrije še, da so s sodelavci povezani prek aplikacij in tako ves čas v kontaktu. »Določena dela so pred odhodom na dopust predana, a možnost, da se obrnejo na nas, vedno obstaja

Svoje naloge preda tudi Buh, je pa vseeno vedno dosegljiv na telefonu in prek elektronske pošte. »Nikoli si ne nastavim avtomatskega odgovora o odsotnosti, ampak raje sproti posredujem elektronska sporočila komu od sodelavcev ali pa nanje odgovorim kar sam. Poskušam pa pred dopustom vedno zaključiti vse velike odprte zadeve, da me te med oddihom ne obremenjujejo.«

Domijana v času odsotnosti nadomešča sodelavec, a vseh nalog zaradi njihove narave ne more predati. »Delo na takšnih projektih organiziram tako, da moja prisotnost v času dopusta ni potrebna

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Na letošnji lestvici najbogatejših Slovencev časnika Finance sta se pojavila tudi ustanovitelja borze za trgovanje s kriptovalutami Damijan Merlak in Nejc Kodrič. Preberite več >>

Oznake: ,