Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

S prihodom platform množičnega financiranja, med katerimi je v Sloveniji najbolj prepoznaven Kickstarter, je potreba po vpogledu v učinkovitost komunikacije za startupe pomembna kot še nikoli poprej.
Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu.

Bolj mediji, influencerji ali njihovi podporniki govorijo o startupu ali njegovem produktu, večje so možnosti za uspešnejšo kampanjo, ki posledično poveča možnosti za preživetje startupa.

Ko med seboj primerjamo število omemb štirih slovenskih trenutno aktualnih kampanj (Bluejay, PlantSitter, T-Holder in Ziggie Bag) na tej platformi za obdobje zadnjih 30 dni, lahko razberemo, da obstaja povezava med količino komunikacije znamke na spletu (share of voice) in zbranim denarjem na Kickstarterju. Spremljanje omemb se nanaša tako na objave na spletnih straneh medijev, družabnih omrežjih (zlasti na Facebook straneh in Twitter profilih), forumih in blogih v vseh jezikih. Gotovo k večji prepoznavnosti bistveno pripomorejo sponzorirane objave, za kar pa marsikaterim startupom primanjkuje sredstev. Kljub temu je ključno, da znajo prisluhniti svoji ciljni skupini, z njo zgraditi dolgotrajen odnos, slediti njeni komunikaciji ter prepoznati njene potrebe.

Zanimiv je tudi vpogled v to, koliko se danes na spletu piše o 10 najbolj uspešnih slovenskih kampanjah, ki so v lanskem letu uspele zbrati več kot 1,6 milijona dolarjev. Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu. Vsem znamkam je skupna največja aktivnost na Twitterju.

Vir slike: Mediatoolkit

Spremljanje največjih tiskanih medijev, televizijskih in radijskih postaj znotraj meja ene države je včasih zadostovalo za dobro obveščenost podjetij o tem, kaj se piše o njih. Pri startupih je slika bistveno drugačna. Ti se namreč šele prebijajo na trg in izkoriščajo druge kanale komunikacije. Splet je postal njihovo domače okolje in ker tako dober kot slab glas sežeta v deveto vas in še dlje, je seznanjenost z odzivi na startup nekje na Poljskem ali Japonskem enako pomembna, saj lahko startupi na ta način vzpostavijo stik z novim tržiščem. Ravno za ta namen razvite rešitve spletnega media monitoringa, globalno bolj poznane pod imenom social listening, uspešno dopolnjujejo in v nekaterih primerih povsem nadomeščajo do sedaj običajne prakse spremljanja medijev.

Pri vstopu na nova tržišča je smiselno poznati odgovor na vprašanje, kateri so vplivni posamezniki z velikim številom sledilcev, ki bi lahko pripomogli k večji prepoznavnosti vašega startupa. Če z njimi vzpostavite stik in jih navdušite za svojo rešitev, bodo zlahka postali vaši ambasadorji, na ta način bodo za vas izvedeli še drugi. Enak izziv  je prav tako spremljanje novih investicijskih možnosti, ki se lahko pojavijo kadarkoli, le seznanjeni morate biti z njimi v trenutku, ko je novica še sveža.

Prihodnosti startupov ni svetla brez zanesljivega vpogleda v mnenja (prvih) kupcev, zato je takojšnja seznanjenost z njihovimi komentarji, predlogi ali težavami bistvena za razvoj produkta. Družabna omrežja so kanal, namenjen vzpostavljanju in grajenju odnosa s ciljno skupino, prodaja je tukaj drugotnega pomena. Kje se ciljna skupina pravzaprav zadržuje in kaj ji je pomembno? Na Twitterju npr. več kot polovica uporabnikov deli svoja mnenja o znamkah, le prisluhniti jim moramo znati.

Enako je tudi s spremljanjem konkurence, pri čemer lahko spletni media monitoring prihrani ogromno časa in energije, če bi želeli biti neprestano na sledi za vsakim korakom, ki ga naredi vaš konkurent.

Če za konec pogledamo še statistiko, ta v svetu startupov ni nič kaj spodbudna: uspe namreč le eden od desetih startupov. Največji pogoj za preživetje je seveda produkt, ki ga ljudje želijo in je primeren za prodajo na določenem tržišču. Hitro učenje iz lastnih napak je dobra popotnica, ki je lahko odločujoče pri iskanju zmagovalnega recepta za poslovni model vsakega startupa. Med obilico nalog, ki ji morajo biti startupi še kos, da preživijo na trgu, pa je nadobudno oko, ki spremlja spletno dogajanje 24 ur na dan, tudi ko spite.

Vas zanima spletni media monitoring? Obiščite www.mediatoolkit.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial. Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje