Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

S prihodom platform množičnega financiranja, med katerimi je v Sloveniji najbolj prepoznaven Kickstarter, je potreba po vpogledu v učinkovitost komunikacije za startupe pomembna kot še nikoli poprej.
Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu.

Bolj mediji, influencerji ali njihovi podporniki govorijo o startupu ali njegovem produktu, večje so možnosti za uspešnejšo kampanjo, ki posledično poveča možnosti za preživetje startupa.

Ko med seboj primerjamo število omemb štirih slovenskih trenutno aktualnih kampanj (Bluejay, PlantSitter, T-Holder in Ziggie Bag) na tej platformi za obdobje zadnjih 30 dni, lahko razberemo, da obstaja povezava med količino komunikacije znamke na spletu (share of voice) in zbranim denarjem na Kickstarterju. Spremljanje omemb se nanaša tako na objave na spletnih straneh medijev, družabnih omrežjih (zlasti na Facebook straneh in Twitter profilih), forumih in blogih v vseh jezikih. Gotovo k večji prepoznavnosti bistveno pripomorejo sponzorirane objave, za kar pa marsikaterim startupom primanjkuje sredstev. Kljub temu je ključno, da znajo prisluhniti svoji ciljni skupini, z njo zgraditi dolgotrajen odnos, slediti njeni komunikaciji ter prepoznati njene potrebe.

Zanimiv je tudi vpogled v to, koliko se danes na spletu piše o 10 najbolj uspešnih slovenskih kampanjah, ki so v lanskem letu uspele zbrati več kot 1,6 milijona dolarjev. Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu. Vsem znamkam je skupna največja aktivnost na Twitterju.

Vir slike: Mediatoolkit

Spremljanje največjih tiskanih medijev, televizijskih in radijskih postaj znotraj meja ene države je včasih zadostovalo za dobro obveščenost podjetij o tem, kaj se piše o njih. Pri startupih je slika bistveno drugačna. Ti se namreč šele prebijajo na trg in izkoriščajo druge kanale komunikacije. Splet je postal njihovo domače okolje in ker tako dober kot slab glas sežeta v deveto vas in še dlje, je seznanjenost z odzivi na startup nekje na Poljskem ali Japonskem enako pomembna, saj lahko startupi na ta način vzpostavijo stik z novim tržiščem. Ravno za ta namen razvite rešitve spletnega media monitoringa, globalno bolj poznane pod imenom social listening, uspešno dopolnjujejo in v nekaterih primerih povsem nadomeščajo do sedaj običajne prakse spremljanja medijev.

Pri vstopu na nova tržišča je smiselno poznati odgovor na vprašanje, kateri so vplivni posamezniki z velikim številom sledilcev, ki bi lahko pripomogli k večji prepoznavnosti vašega startupa. Če z njimi vzpostavite stik in jih navdušite za svojo rešitev, bodo zlahka postali vaši ambasadorji, na ta način bodo za vas izvedeli še drugi. Enak izziv  je prav tako spremljanje novih investicijskih možnosti, ki se lahko pojavijo kadarkoli, le seznanjeni morate biti z njimi v trenutku, ko je novica še sveža.

Prihodnosti startupov ni svetla brez zanesljivega vpogleda v mnenja (prvih) kupcev, zato je takojšnja seznanjenost z njihovimi komentarji, predlogi ali težavami bistvena za razvoj produkta. Družabna omrežja so kanal, namenjen vzpostavljanju in grajenju odnosa s ciljno skupino, prodaja je tukaj drugotnega pomena. Kje se ciljna skupina pravzaprav zadržuje in kaj ji je pomembno? Na Twitterju npr. več kot polovica uporabnikov deli svoja mnenja o znamkah, le prisluhniti jim moramo znati.

Enako je tudi s spremljanjem konkurence, pri čemer lahko spletni media monitoring prihrani ogromno časa in energije, če bi želeli biti neprestano na sledi za vsakim korakom, ki ga naredi vaš konkurent.

Če za konec pogledamo še statistiko, ta v svetu startupov ni nič kaj spodbudna: uspe namreč le eden od desetih startupov. Največji pogoj za preživetje je seveda produkt, ki ga ljudje želijo in je primeren za prodajo na določenem tržišču. Hitro učenje iz lastnih napak je dobra popotnica, ki je lahko odločujoče pri iskanju zmagovalnega recepta za poslovni model vsakega startupa. Med obilico nalog, ki ji morajo biti startupi še kos, da preživijo na trgu, pa je nadobudno oko, ki spremlja spletno dogajanje 24 ur na dan, tudi ko spite.

Vas zanima spletni media monitoring? Obiščite www.mediatoolkit.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt. Spoonella je držalo in čistilec za nož, ki vam bo olajšal sladkanje s slastnimi namazi. Preberite več >>

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt: Globalna glasbena vas (Global Music Village). Do 25. novembra želijo zbrati 11 tisoč dolarjev. Preberite več >>

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Oznake: , ,