Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

S prihodom platform množičnega financiranja, med katerimi je v Sloveniji najbolj prepoznaven Kickstarter, je potreba po vpogledu v učinkovitost komunikacije za startupe pomembna kot še nikoli poprej.
Startupi, kako si lahko povečate možnosti za uspeh?

Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu.

Bolj mediji, influencerji ali njihovi podporniki govorijo o startupu ali njegovem produktu, večje so možnosti za uspešnejšo kampanjo, ki posledično poveča možnosti za preživetje startupa.

Ko med seboj primerjamo število omemb štirih slovenskih trenutno aktualnih kampanj (Bluejay, PlantSitter, T-Holder in Ziggie Bag) na tej platformi za obdobje zadnjih 30 dni, lahko razberemo, da obstaja povezava med količino komunikacije znamke na spletu (share of voice) in zbranim denarjem na Kickstarterju. Spremljanje omemb se nanaša tako na objave na spletnih straneh medijev, družabnih omrežjih (zlasti na Facebook straneh in Twitter profilih), forumih in blogih v vseh jezikih. Gotovo k večji prepoznavnosti bistveno pripomorejo sponzorirane objave, za kar pa marsikaterim startupom primanjkuje sredstev. Kljub temu je ključno, da znajo prisluhniti svoji ciljni skupini, z njo zgraditi dolgotrajen odnos, slediti njeni komunikaciji ter prepoznati njene potrebe.

Zanimiv je tudi vpogled v to, koliko se danes na spletu piše o 10 najbolj uspešnih slovenskih kampanjah, ki so v lanskem letu uspele zbrati več kot 1,6 milijona dolarjev. Kar v tem trenutku še posebej izstopa, je velik delež lastnih omemb startupa Scoutee, o SipaBoards znamki pa pišejo mediji in uporabniki tudi na Daljnem vzhodu. Vsem znamkam je skupna največja aktivnost na Twitterju.

Vir slike: Mediatoolkit

Spremljanje največjih tiskanih medijev, televizijskih in radijskih postaj znotraj meja ene države je včasih zadostovalo za dobro obveščenost podjetij o tem, kaj se piše o njih. Pri startupih je slika bistveno drugačna. Ti se namreč šele prebijajo na trg in izkoriščajo druge kanale komunikacije. Splet je postal njihovo domače okolje in ker tako dober kot slab glas sežeta v deveto vas in še dlje, je seznanjenost z odzivi na startup nekje na Poljskem ali Japonskem enako pomembna, saj lahko startupi na ta način vzpostavijo stik z novim tržiščem. Ravno za ta namen razvite rešitve spletnega media monitoringa, globalno bolj poznane pod imenom social listening, uspešno dopolnjujejo in v nekaterih primerih povsem nadomeščajo do sedaj običajne prakse spremljanja medijev.

Pri vstopu na nova tržišča je smiselno poznati odgovor na vprašanje, kateri so vplivni posamezniki z velikim številom sledilcev, ki bi lahko pripomogli k večji prepoznavnosti vašega startupa. Če z njimi vzpostavite stik in jih navdušite za svojo rešitev, bodo zlahka postali vaši ambasadorji, na ta način bodo za vas izvedeli še drugi. Enak izziv  je prav tako spremljanje novih investicijskih možnosti, ki se lahko pojavijo kadarkoli, le seznanjeni morate biti z njimi v trenutku, ko je novica še sveža.

Prihodnosti startupov ni svetla brez zanesljivega vpogleda v mnenja (prvih) kupcev, zato je takojšnja seznanjenost z njihovimi komentarji, predlogi ali težavami bistvena za razvoj produkta. Družabna omrežja so kanal, namenjen vzpostavljanju in grajenju odnosa s ciljno skupino, prodaja je tukaj drugotnega pomena. Kje se ciljna skupina pravzaprav zadržuje in kaj ji je pomembno? Na Twitterju npr. več kot polovica uporabnikov deli svoja mnenja o znamkah, le prisluhniti jim moramo znati.

Enako je tudi s spremljanjem konkurence, pri čemer lahko spletni media monitoring prihrani ogromno časa in energije, če bi želeli biti neprestano na sledi za vsakim korakom, ki ga naredi vaš konkurent.

Če za konec pogledamo še statistiko, ta v svetu startupov ni nič kaj spodbudna: uspe namreč le eden od desetih startupov. Največji pogoj za preživetje je seveda produkt, ki ga ljudje želijo in je primeren za prodajo na določenem tržišču. Hitro učenje iz lastnih napak je dobra popotnica, ki je lahko odločujoče pri iskanju zmagovalnega recepta za poslovni model vsakega startupa. Med obilico nalog, ki ji morajo biti startupi še kos, da preživijo na trgu, pa je nadobudno oko, ki spremlja spletno dogajanje 24 ur na dan, tudi ko spite.

Vas zanima spletni media monitoring? Obiščite www.mediatoolkit.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

S FIXRIP Box-om bodo vaša poškodovana oblačila kot nova

Na trgu se je znašel produkt FIXRIP Box, s katerim lahko uporabnik sam popravi ali zakrpa poškodovana oziroma strgana oblačila ter s tem prihrani dragoceni čas in denar. Preberite več >>

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Ročno izdelani prstani iz karbonskih vlaken na Kickstarterju

Pred kratkim je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživel nov slovenski projekt: prstani iz karbonskih vlaken Nerbon. Izjemno lahki in vzdržljivi prstani z unikatnim videzom se po izpostavljenosti svetlobi svetijo v temi. Preberite več >>

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Kako prepoznati dobro ICO kampanjo?

Prve javne ponudbe kriptožetonov oziroma ICO kampanje omogočajo posameznikom, da podprejo zanimive projekte, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov. Na žalost pa je med obilico ICO projektov tudi veliko lažnih. Kako prepoznati kvaliteten projekt in kako se izogniti goljufom? Preberite več >>

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Nova slovenska Kickstarter kampanja: odpirač steklenic Jo

Na Kickstarterju te dni sredstva zbira nov slovenski projekt: Jo, majhen odpirač za steklenice, ki je izdelan iz titana. Zaradi svoje majhnosti ga je možno spraviti kar v žep, hkrati pa ga odlikuje tudi enostavna uporaba. Preberite več >>

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

Na Kickstarter se prijavite le z resnim projektom

V sredo dopoldne je v kavarni Sputnik potekalo predavanje: “Kaj še ostane Kickstarterju?”, ki je privabilo več kot 30 obiskovalcev. Ti so z zanimanjem prisluhnili strokovnjakoma s področja spletnih platform za množično financiranje Žigi Bercetu in Anžetu Miklavcu. Preberite več >>

Množično financiranje in Slovenci

Množično financiranje in Slovenci

Zbiranje denarnih sredstev preko množičnega financiranja (ang. crowdfunding) je med slovenskimi podjetniškimi ekipami izjemno priljubljeno. Tekom zadnjih nekaj let smo tako našteli že več sto slovensko obarvanih projektov, ki so skupno zbrali že skoraj 10 milijonov dolarjev! Preberite več >>

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje