Startupovci, kam greste?

Odvija se vroča debata okoli vprašanja, katero evropsko mesto je najbolj privlačno za startupe. Mesta, kot so London, Berlin in Stockholm, so na spisku startupovcev zapisana kot najbolj zaželena.
Startupovci, kam greste?

Razlogi za selitev startupov so iskanje talentov, dostop do kapitala, stroški in kakovost ekosistema (Vir slike: YouTube).

Onstran Atlantika je Silicijeva dolina, ki pa je Evropa nikoli ne bo imela, so prepričani ustvarjalci poročila Startup Heat Map. Poročilo nazorno prikazuje, katera evropska mesta so najbolj priljubljena med startupovci. In to, da nikoli ne bomo imeli Silicijeve doline, je dobro, pravijo. Posnemanje poslovnega modela je le redko prava smer.

Ključne ugotovitve poročila:
– startupovski svet je izredno mobilen: vsak 5. ustanovitelj startupa je posel zagnal v tujini
– vse se vendarle ne vrti okoli denarja: dostop do denarja je najmanj pomemben dejavnik pri selitvi
– Nizozemska je s tujimi startupi povečala startup populacijo za skoraj tretjino, največ pa je izgubila Italija.

Lokacija, na kateri se nahaja sedež startupa, je eden od ključnih dejavnikov, ki vpliva na njegovo prihodnost. Zlasti ob začetkih. Zato je mobilnost ustanoviteljev ključna za uspeh. Koliko pa se jih je dejansko pripravljenih preseliti?

»Medtem ko so se zgolj 4 odstotki evropske populacije preselili v drugo državo znotraj Evropske unije, smo opazili, da je kar 23 odstotkov vprašanih preselilo svoj posel v drugo državo. Od tega je kar 85 odstotkov zapustilo svojo matično regijo,« piše v poročilu. Posel večinoma selijo moški, zgolj 10 odstotkov je žensk. Pri ženskih ustanoviteljicah naj bi se pripravljenost na selitev zmanjševala z razdaljo.

Kateri starupi so bolj mobilni?

Preverili so tudi, kateri startupi oziroma njihovi ustanovitelji so bolj naklonjeni selitvi. Startupe so razdelili v dve skupini: na visoko tehnološke in tiste, katerih glavno delo poteka na spletu. Pričakovanje, da je prva skupina manj prilagodljiva za selitev, se je razblinilo: 25,9 odstotka ustanoviteljev visokotehnoloških startupov se je preselilo, kar je več, kot so jih našteli v drugi skupini (22,2 odstotka). Vzrok za to tiči v dejstvu, da ekipa startupa, ki se ukvarja s spletom, lahko dela od koderkoli, zato večinoma izbere matično državo. Selitev, ki bi jim prinesla boljše pogoje pri delu, ni potrebna.

V zahodni in severni Evropi vse več startupov

Če pogledamo zemljevid Evrope, lahko opazimo izrazito selitev startupov iz južnega in vzhodnega dela Evrope (v Evropi naj bi bilo po njihovih ocenah okoli 3 milijone startupov). Slovenija kot del skupine držav vzhodne in osrednje Evrope (CEE) izgublja startupe, največ pa se jih priseljuje v baltiške države in Veliko Britanijo ter Irsko. Natančnejši pregled nam pokaže, da je največji priliv priseljevanja startupovcev na Nizozemsko (31 odstotkov), sledi Avstrija (20 odstotkov), Velika Britanija (17 odstotkov), Bolgarija (13 odstotkov), Poljska (11 odstotkov), Nemčija (11 odstotkov) in Portugalska (3 odstotki). V naši zahodni sosedi se soočajo s podobno težavo kot pri nas – startupi odhajajo (29 odstotkov).

»Kje bi zagnali startup, če bi se še enkrat odločili za enako pot,« se je glasilo eno od vprašanj. Ponudili so jim seznam 30 evropskih mest. Skupina držav, v kateri je tudi Slovenija, bi posel zagnala najraje v Londonu, med priljubljenimi mesti so še Berlin, Amsterdam, Dublin, Barcelona in Varšava. Z odgovorom na to vprašanje lahko lažje razumemo tekmovalnost med evropskimi startup središči. Na izbor mesta vpliva tudi ekonomska svoboda države.

Startupi iz »revnih« držav previdnejši pri stroških

Razlogi za selitev so iskanje talentov, dostop do kapitala (a jim je najmanj pomemben), stroški in kakovost ekosistema. Evropske države so glede na BDP na prebivalca razdelili na »revne« in »bogate« države. Predvidevali so, da bo pri startupovcih, ki prihajajo iz revnih držav, opaziti izrazitejšo željo po denarju. Izkazalo pa se je drugače. Opazili so celo, da startupovci iz revnih držav podrobneje spremljajo mesečne stroške kot tisti iz bogatejših držav.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: