Uber odstopil od bitke za prevlado na kitajskem trgu

Ameriški samorog Uber je naznanil, da je svojo kitajsko podružnico prodal kitajskemu rivalu Didi Chuxing. S tem se je zaključila dolgotrajna bitka nad prevlado na kitajskem trgu med omenjenima podjetjema.
Uber odstopil od bitke za prevlado na kitajskem trgu

Uber China bo obdržal svoje ime (Vir slike: genheration.com)

V dobrih dveh letih je Uber China resda uspel zrasti do te mere, da je mesečno na cilj dostavil preko 150 milijonov potnikov, toda pri tem je izgubil več kot 2 milijardi dolarjev.

Investitorji, ki so mlado ameriško podjetje podprli s svojim denarjem, so zato vztrajali, da Uber prekine s svojim prodorom na kitajski trg in podružnico Uber China proda svojemu rivalu Didi Chuxing, ki se je za nakup zanimal že dlje časa. Po besedah poznavalcev naj bi Uber za prodajo dobil okroglo milijardo dolarjev. 

Visoki denarni vložki v Uber China so podjetje močno obremenjevali

Medtem ko na ameriškem in kanadskem tržišču Uber dosega zelo visoke prihodke, pa je situacija povsem drugačna na tržiščih, kjer svojo storitev šele razvija. 

Uber je na težave naletel tudi na Madžarskem >>

Eden izmed takšnih primerov je Kitajska in Uberjev poskus prodora na omenjeno tržišče je podjetje močno obremenjeval. Prodaja je bila zato edina pravilna odločitev, ki jo je po pritisku investitorjev moral sprejeti Travis Kalanick, izvršni direktor in soustanovitelj tega mladega, a uspešnega podjetja.

Kalanick je sicer na Kitajskem videl velik potencial, kljub temu pa ga je neprepoznavnost Uberja med Kitajci in prisotnost močnih konkurentov prepričala, da prizna svoj poraz in podjetje proda. Veliki denarni vložki, ki jih je dajal kitajski podružnici, so namreč že ogrožali obstoj njegovega matičnega podjetja. 

Uber China se bo pripojil podjetju Didi Chuxing

Delničarji, ki so vložili v kitajsko podružnico Uberja, ob prodaji ne bodo ostali praznih rok: v svojo last bodo pridobili delnice združenega podjetja. Medtem ko bosta blagovni znamki Uber China in Didi Chuxing ostali ločeni, pa bo prišlo do manjše spremembe v vodstvih obeh podjetij: upravnemu odboru Uber China se bo pridružil Cheng Wei, ki je ustanovitelj podjetja Didi Chuxing, upravnemu odboru Didi Chuxing pa se bo pridružil Uberjev soustanovitelj Travis Kalanick. 

Rast kitajskega prevzemnika bo s podpisom posla narasla na 35 milijard dolarjev (pred tem je bil namreč ocenjen na 28 milijard dolarjev, Uber China pa na 7 milijard dolarjev).

Uberjev naslednji korak: prva javna prodajo delnic?

Poznavalci po tej potezi napovedujejo svetlo prihodnost za Uber. Že v kratkem naj bi se zgodila prva javna prodaja delnic podjetja Uber. Prav rdeče številke na kitajskem tržišču naj bi bile tiste, ki so podjetju preprečevale nadaljnje poteze, a sedaj ovir za omenjeni korak ni več. 

Uber se lahko tudi mirneje posveti drugim tržiščem, kjer se s konkurenti še bojuje za prevlado, kot so na primer jugovzhodna Azija (kjer mu največjo konkurenco predstavlja podjetje Grab), Indija (Ola) in Združene države Amerike (Lyft). 

Vir: Bloomberg

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

MP dogodek: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Infografika: 18 napak zagonskih podjetij

Ogromno zagonskih podjetij propade že v prvem letu delovanja. Uspeh ni odvisen le od odlične ideje, pač pa tudi od drugih dejavnikov, na katere mora biti pozoren vsak podjetnik. V infografiki predstavljamo 18 pogostih napak zagonskih podjetij, ki lahko vodijo v njihov propad. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Gizzmo.si je najboljši spletni trgovec v Sloveniji

Na največjem regijskem ecommerce tekmovanju Spletni trgovec leta je spletna trgovina gizzmo.si prejela kar tri nagrade, med drugim tudi najvišjo lovoriko Web Champion 2017. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Oznake: , , ,