Uber: pet let do prve, le šest mesecev pa do druge

Avtor Maruša Žibert — 21.07.2016
Komentiraj!
Uber, ki je na voljo v 450 mestih in 73 državah, je opravil že dve milijardi voženj. Za prvo milijardo voženj je potreboval skoraj šest let, drugo milijardo pa je dosegel v zgolj šestih mesecih.
Uber: pet let do prve, le šest mesecev pa do druge

Uber gre novim izzivom naproti. Do treh milijard voženj bi mu lahko pomagala Kitajska (Vir slike: YouTube).

Letošnji 18. julij je bil za Uber prelomen dan. Travis Kalanick, ki je na čelu Uberja, je na Facebooku zapisal, da je njegovo podjetje opravilo že dve milijardi voženj. Katera vožnja je bila prelomna, je težko ugotoviti, saj so njegovi vozniki v istem času opravljali kar 147 voženj. Uberjevi vozniki so te vožnje opravljali v 16 različnih državah na petih kontinentih, kar kaže na razsežnost te storitve. Najdaljša vožnja je trajala v Indoneziji, in sicer več kot eno uro, najkrajša, triminutna, pa na Kitajskem.

Kitajska je velik trg, ki pa ima že močnega igralca

Kitajska je tista država, ki jo Uber vidi kot največji trg. Z njo bi lahko še hitreje dosegel naslednji mejnik – tri milijarde voženj. Tam si Uber že utira pot, kar je razvidno tudi iz podatkov za letošnji 18. julij. Več kot tretjina voženj, ki so se opravljale simultano na prelomni dan, se je izvedla ravno na Kitajskem. Kar 54 od 147 voženj.

Na Kitajskem pa ima Uber močnega tekmeca, to je Didi Chuxing. Januarja letos je bila storitev kitajskega podjetja na voljo v 400 kitajskih mestih in imelo po ocenah analitikov kar 87-odstotni tržni delež.

Didi Chuxing lani opravil 1,4 milijarde voženj

Kitajsko podjetje, ki je nastalo z združitvijo dveh taksi služb, Didi Dache in Kuaidi Dache, se je pohvalilo še, da je samo lani izvedlo kar 1,4 milijarde voženj, kar je precej več voženj, kot jih je naštel lani Uber. A opozoriti je treba, da Didi Kuaidi med vožnje šteje tudi prevoze z avtobusi, skupne vožnje (ang. carpooling) in druge storitve. Taksi prevozi namreč niso edina storitev, ki jo nudi kitajsko podjetje.

Uber vreden več kot 62, Didi Chuxing pa »le« 25 milijard dolarjev

Obe podjetji sta zanimivi tudi za investitorje. Med odmevnejšimi investicijami je potrebno omeniti prispevek Alibabe, Softbank in Appla. Slednji je ravno letos maja investiral v kitajsko različico in ji namenil kar milijardo dolarjev. V ameriško storitev je do zdaj prikapljalo 13 milijard dolarjev, točnega podatka za kitajsko storitev ni. Je pa zato Uber ocenjen na kar 62,5 milijard, medtem ko je Didi ocenjen »le« na 25 milijard dolarjev.

Uber je nov mejnik delil tudi s svojimi vozniki: vsakemu vozniku od 147, kolikor jih je istočasno opravljalo pot v času nove stopničke, je podaril 450 dolarjev. Enako nagrado je podaril tudi potnikov. In zakaj ravno 450 dolarjev? V natanko toliko mestih po svetu je Uber na voljo.

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice