V zadnjem letu prek spleta nakupoval vsak sedmi Slovenec
Delež tistih, ki izdelek kupijo prek, nato pa ga prevzamejo v trgovini, je v zadnjem letu zrastel za 8 odstotnih točk (Vir slike: Pexels).
Število tistih, ki so v zadnjem letu nakupovali prek spleta, raste. Spomladi so v Društvu za marketing Slovenije našteli 63 odstotkov takšnih, lani enak odstotek, letos pa so jih našteli še več – 73 odstotkov. Pri tem prednjačijo osebe, mlajše od 35 let, so samske, brez otrok, zaposleni ali šolajoči in prihajajo iz Gorenjske regije.
Vse več je tudi tistih, ki so v zadnjem letu kupili kak izdelek prek spleta, nato pa ga osebno prevzeli v trgovini. Lani je bilo takšnih 18 odstotkov, danes 26. Najpogosteje se za tak način prevzema in nakupa odločajo mlajši od 35 let, šolajoči, bolj izobraženi, z osebnim dohodki nad 1460 evrov, brez otrok in prihajajo iz Osrednjeslovenske regije.
Na trditev, da v zadnjem letu na spletu niso kupili ničesar, so pa splet kdaj uporabili za raziskovanje pred nakupom, so najpogosteje pritrdilno odgovorili moški in tisti z otroki. Ta trditev je tudi zaznamovala kategorijo vse za stanovanje, ki zajema pohištvo in izdelke za dom. V primerjavi z lansko pomladjo je delež teh upadel (lani je znašal 23 odstotkov, letos 18).
Kaj kupujemo na spletu?
Slovenci na spletu vse več kupujemo tehničnih izdelkov (49 odstotkov), oblačila in obutev (46 odstotkov), zabavno elektroniko (24 odstotkov), vstopnice (23 odstotkov), kupone za izdelke oziroma storitev po znižani ceni (22 odstotkov), kozmetiko (19 odstotkov), športno opremo (19 odstotkov), knjige in literaturo (15 odstotkov), vozovnice (15 odstotkov), opremo za avto (14 odstotkov), modne dodatke (13 odstotkov), igrače in opremo za otroke (13 odstotkov), turistične aranžmaje (13 odstotkov), zdravila in zdravstvene pripomočke (10 odstotkov), vse za stanovanje (8 odstotkov), hrano in pijačo (6 odstotkov) ter drugo (7 odstotkov).
V primerjavi s prehodnimi leti je opaziti povečanje deleža spletnega nakupovanja, a ta rast ni enakomerno porazdeljena po kategorijah. Kategorije kuponi za izdelke, knjige, modni dodatki, igrače in oprema za otroke, zdravila, vse za stanovanje ter hrana in pijača po številu nakupov nihajo, kaže Trženjski monitor Društva za marketing Slovenije.