Vas mika kampanja na platformi Conda?

Avtor Maruša Žibert — 04.07.2016
Komentiraj!
Po množičnem financiranju je Slovencem vse bližje tudi množično investiranje. Podjetja, ki menijo, da je njihov produkt ali pa storitev dovolj tržno zanimiva, lahko na platformi Conda zbirajo denar s pomočjo investitorjev.
Vas mika kampanja na platformi Conda?

Borza terjatev (na sliki desno) je prva uspešna kampanja na platformi Conda (Vir slike: Conda).

Pred kratkim je zastavljeni mejnik presegla ekipa podjetja Borza terjatev, ki na enem mestu združuje podjetja, ki prodajajo poslovne terjatve, in finančne vlagatelje. Ekipa si je na platformi Conda za zgornji mejnik postavila 150 tisoč evrov, za spodnjega pa 50 tisoč evrov. »Prag in meja financiranja sta odvisna predvsem od poslovnega načrta podjetja in od načrtovanih dejavnosti po zaključku kampanje,« pojasnjuje Marina Markežič iz Conde. Najmanjši znesek, ki ga določa platforma Conda, je 30 tisoč evrov, koliko si bo posamezno podjetje zastavilo za cilj, pa je odvisno povsem od ekipe.

»Pri tem seveda podjetju svetujemo. Na koncu pa gre pri postavitvi praga tudi za psihološki vidik, saj hitrejši doseg praga pozitivno vpliva na nadaljnji potek pridobivanja financ,« dodaja. Meja je odvisna tudi od poslovnega in finančnega načrta podjetja, »saj gre za investicijo, ki jo bo moralo podjetje na koncu vrniti in še nagraditi investitorje, ker so jih podprli«.

Pitchi pred vlagatelji še pred začetkom kampanje

Ko se podjetje odloči za kampanjo na Condi, jim ekipa priskoči na pomoč. Za podjetja redno organizirajo predstavitve pred investitorji oziroma poslovnimi angeli. Avstrijski del Conde vsaka dva meseca na Dunaju organizira dogodek pred avstrijskimi investitorji »Let them pitch«. Na pomoč priskočijo tudi z mrežo zunanjih partnerjev, ki podjetjem ponudijo tisti »zadnji kamenček v mozaiku kampanje«. Na primer snemanje in montažo video vsebine.

Priprava vam bo vzela dva meseca

Ekipa Borze terjatve se je na kampanjo pripravljala približno šest mesecev. Razlog, zakaj so se priprave nekoliko zavlekle, je tudi dejstvo, da je bil to prvi Condin projekt, zato so večji del časa namenili pripravi pogodb in usklajevanju ter potreb na obeh straneh. Po oceni Conde, tudi avstrijskega dela, predpriprava traja približno dva meseca. »V tem času se opravi predstavitev pred našim svetovalnim odborom, katerega člani so podjetniki in investitorji, ki ocenijo primernost podjetja za množično investiranje. Sledi enostaven pregled, priprava finančnega in poslovnega načrta za obdobje investiranja ter priprava izvedbenega načrta kampanje, ki nastaja v sodelovanju z morebitnimi zunanjimi sodelavci,« pojasnjuje Markežičeva.

Sogovornica dodaja, da so priprave odvisne od večjega števila dejavnikov: od skupnosti podjetja, ki podpira njihovo dejavnost, priprave marketinških materialov in strategije kampanje zbiranja sredstva in načina nagovarjanja večjega števila potencialnih investitorjev.

Kako se pripraviti na kampanjo na Condi?

»Pripravite čim boljšo predstavitev in se udeležite čim več dogodkov,« svetuje Mateja Šefman iz ekipe Borza terjatev. »Vlagatelji, ki sodelujejo na Condi, niso zgolj finančni investitorji, ampak tudi uspešni posamezniki, ki vam pomagajo prodreti na tuje trge.«

Skupnost, skupnost in še enkrat skupnost!

Ekipa Borze terjatev je pripravila gradivo v slovenščini in angleščini, dodala osebno predstavitev in se udeležila dogodkov doma ter v tujini. Pripravila je tudi predstavitveni video in aktivno sodelovala ter se sestajala s potencialnimi vlagatelji. »Tudi pri množičnem investiranju je pomembno, da si podjetje zagotovi čim širšo skupnost podpornikov, predvsem pa je pomembno, da pripravi predstavitve posveti veliko pozornosti, saj je ta ključna pri prepričevanju vlagateljev,« meni Šefmanova.

Kako se odločiti za investiranje v kampanjo?

»Minimalni marketinški materiali, ki so potrebni za kampanjo so informativen video, predstavitev podjetja in njegove dejavnosti, zgodovina podjetja in predstavitev ekipe. To so informacije, ki so vidne vsem obiskovalcem platforme,« dodaja Markežičeva. Registrirani uporabniki pa lahko vidijo še edinstvene prodajne prednosti, poslovni model, tržni in prodajni cilj, stanje na trgu, oceno konkurence in razloge, zakaj investirati v podjetje. »Objavimo še investicijsko pogodbo, potrošniške informacije, ki investitorje informirajo o vseh potencialnih tveganjih, vzorčno kalkulacijo pričakovanih donosov in podroben poslovni načrt podjetja za investicijsko obdobje,« našteva.

Bistvena je tudi dobra spletna predstavitev in osebne ter pitch predstavitve, nujna je tudi prisotnost na družabnih omrežjih. Pa čeprav ima ta po izkušnjah Borze terjatev zgolj podporno vlogo pri prepričevanju vlagateljev.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice