Vročanje sklepov o izvršbi le še preko portala eDavki

Avtor Lena Šutanovac — 17.10.2016
Komentiraj!
Finančna Uprava Republike Slovenije (FURS) je nedavno objavila sporočilo za javnost, namenjeno vsem pravnim osebam. Od novembra dalje se bodo sklepi o izvršbi pravnim osebam vročali le še elektronsko preko portala eDavki, zato morajo podjetja čim prej urediti vse potrebno za eVročanje.
Vročanje sklepov o izvršbi le še preko portala eDavki

Vročanje sklepov o izvršbi le še preko portala eDavki (Vir slike: Hubspot)

Od 1. novembra dalje bo veljal le še elektronski način vročanja sklepov o davčni izvršbi, s katerimi bo FURS izterjal neporavnane davčne obveznosti. Elektronsko vročanje sklepov o izvršbi se ne nanaša na sklepe o izvršbi, ki jih v sklopu civilnega ali katerega drugega postopka izda sodišče. 

Z namenom poenostavitve vročanja in sodelovanja med FURS in zavezanci, je FURS v zadnjem času uvedel izčrpen seznam dokumentov, ki se lahko vročajo le še elektronsko. Pravna podlaga za eVročanje je določena v 85.a členu Zakona o davčnem postopku. Dokumente, za katere Finančna uprava RS še nima vzpostavljenega sistema eVročanja, bodo zavezanci še nadalje prejemali preko pošte v papirnati obliki. 

Prav zato FURS poziva vse zavezane pravne osebe, da si čim prej uredijo vse potrebno za sistem eVročanje. Tiste pravne osebe, ki ne uporabljajo sistema eDavki FURS poziva, naj si priskrbijo pooblaščenca za vročanje. To velja za vse pravne osebe in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost, in le za tiste fizične osebe, ki so se ali se še bodo prostovoljno vključile v sistem eVročanje z vložitvijo pristopnice za elektronsko prejemanje dokumentov (obrazec eVročanje-POS).

Pooblaščenec za vročanje je storitev, ki davčno zavezanim pravnim osebam, ki ne uporabljajo sistema eDavki, pomaga pri vročanju sklepov o izvršbi, ki bi jih zavezanec sicer prejel elektronsko. Zavezanci si lahko določijo pooblaščenca za vročanje s pomočjo obrazca Vročanje-PE, ki je na voljo na spletni strani FURS. Obrazec se lahko odda tudi prek portala eDavki. Zavezanci, ki bodo določili pooblaščenca za vročanje, bodo s tem dosegli, da se bodo vsi dokumenti namesto njim vročali njihovim pooblaščencem za vročanje. Pooblaščenec za vročanje ne bo prejel le omenjenih sklepov o izvršbi v davčnih zadevah, a tudi vse druge elektronske in papirnate dokumente, ki bi jih sicer prejela pravna oseba. 

Pravne osebe morajo vseeno posebej preveriti, ali imajo njihovi pooblaščenci za vročanje vso potrebno programsko in strojno opremo za vstop v portal eDavki. V nasprotnem primeru sami nosijo posledice slabe opreme, v kolikor dokumenta ne prejmejo pa bo vseeno nastopila fikcija vročitve. To pomeni, da ne glede na dejansko ravnanje pravne osebe ali pooblaščenca, če pravna oseba ne prejme dokumentov, se bo vročitev štela za opravljeno z dnem preteka tega roka, torej bodo vseeno pričeli teči roki, obresti in druge obveznosti, ki so vezane na datum vročitve.

Sicer se vročitev šteje za opralvjeno z dnem, ko naslovnik v portalu eDavki prevzame dokument z elektronskim podpisom. Dokument mora prevzeti v 15 dneh, sicer nastopi fikcija vročitve. 

FURS poziva vsa podjetja, da za dodatno obveščanje posredujejo svoj e-poštni naslov, sistem eDavki pa jih bo avtomatično opozoril o vsakem sporočilu v portalu. To ne velja za podjetnike, ki so registrirano kot fizične osebe. Slednjim se vroča po pravilih, ki veljajo za fizične osebe. 

Vir:

FURS

shranjeno pod:
comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice