Vse, kar morate vedeti o svojih spletnih kupcih

Avtor Maruša Žibert — 30.03.2016
Komentiraj!
Da je poznavanje spletnih kupcev nujno, že dolgo ni več skrivnost. Prepoznava njihovih potreb in želja nam daje moč, da jim posredujemo relevantne informacije, ki jim bodo pomagale izvesti nakup. S tem kot prodajalci vplivamo tudi na boljše poslovne rezultate.
Vse, kar morate vedeti o svojih spletnih kupcih

Poznavanje spletnih uporabnikov nam lahko prinese boljše poslovne rezultate (Vir slike: HubSpot).

Časi, ko so nam podjetja sama ponujala izdelke, ne da bi vedela, kaj nas kot spletne obiskovalce njihove trgovine zanima, so že v pozabi. Danes je v ospredju temeljito poznavanje obiskovalčevih interesov, želja in pričakovanj. Če mislite, da boste k nakupu potrošnika privedli zgolj s ceno, se motite. Elementov, ki vplivajo na končno potezo, torej, da je potrošnik na koncu zadovoljen z opravljenim spletnim nakupom, je več.

Izsledki projekta Spletni trgovec leta 2015 nakazujejo, da je teh elementov vsaj pet. Poleg cenovnega vidika, ki se nanaša na konkurenčnost ponudbe in sorodne elemente, tudi ponudba, dostava, vsebina, pod katero spadajo opisi izdelkov in mnenja uporabnikov, in sama uporabniška izkušnja, ki razkrije funkcionalnost spletne trgovine.

Pomembna je tudi vsebina, vse od opisov izdelkov in mnenja uporabnikov (Vir: Spletni trgovec leta 2015, n=5.055)

Da so spletni kupci zadovoljni s svojim nakupom, mora biti izpolnjenih vsaj pet faktorjev. Kakšno vlogo imajo, preverite na zgornjem grafu. Na prvem mestu je dejavnik, ki nakazuje percepcijo razmerja med ceno in kakovostjo produkta, šele nato sledijo tisti, ki se navezujejo na podporne storitve.

Za razumevanje njihove poti do nakupa oziroma prevzema produkta, moramo upoštevati tudi načine plačevanja. Raziskava Spletni trgovec leta 2015 razkriva, da se večina nakupov na spletu še vedno konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Teh je skoraj polovica. Sledijo plačevanje s kreditno kartico, skoraj dva od desetih nakupov sta takšna, nekaj manj prek PayPal in z nakazili po predračunu. Manj kot pet odstotkov nakupov predstavljajo plačila opravljena z bančno kartico, Moneto, s hitrim kreditom oziroma z obroki in drugimi oblikami.

Spodaj si oglejte lestvico, na kateri so predstavljeni razlogi, zakaj določeni slovenski potrošniki še vedno ne kupujejo na spletu.

Ogromno potenciala imajo tudi potrošniki, ki se vsaj za zdaj izogibajo spletnim nakupom. (Vir: Spletni trgovec leta 2015, n=5.055)

Kot poudarjajo na Ceneje.si, ki opravlja omenjeno raziskavo, delež elektronskih oblik plačevanja narašča. Naraščal bo tudi v prihodnje, kar nakazuje primerjava podatkov z raziskavo iz lanskega leta. Stopnja plačil po povzetju se je v zgolj enoletnem obdobju znižala za 16 odstotkov, odstotek plačevanja s kreditno kartico pa se je podvojil. Naj dodamo še, da v zahodni Evropi kot način plačevanja prevladujejo kreditne kartice, v vzhodni Evropi pa plačilo po povzetju.

»Eden od glavnih razlogov za takšno stanje je dolga tradicija poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu, iz katere izhaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike plačevanja,« pojasnjujejo na Ceneje.si. »Med slovenskimi potrošniki se kažejo tudi nekateri pomisleki glede zlorab pri spletnem nakupovanju. Med tistimi, ki še nikoli niso opravili nakupa na spletu, je skoraj polovica takih, ki zaradi nezaupanja noče puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino skrbi zloraba kreditne kartice, medtem ko plačevanju po povzetju bolj zaupajo,« dodajajo.

Kje na spletu slovenski potrošniki iščejo informacije za nakupe?

Vse pomembnejše postajajo ocene ostalih kupcev, primerjava s tujino in uporaba spletnih primerjalnikov (Vir: Spletni trgovec leta 2015, n=5.055).

Delujete v segmentu za otroke? Večina spletnih uporabnikov vas bo našla s pomočjo iskalnika (43 odstotkov), s primerjavo z brskanjem po spletu (36 odstotkov), uporabo spletnih primerjalnikov (35 odstotkov), branjem tekstov oziroma ocen na spletu (24 odstotkov) in spletnimi primerjavami cen v tujini (22 odstotkov). Kot ugotavlja Ceneje.si, vodilni portal za primerjalno nakupovanje v Sloveniji, najizraziteje naraščajo uporaba spletnih primerjalnikov, branje testov oziroma ocen in primerjavo cen v tujini. Ostali prijemi se vse redkeje uporabljajo.

Vabimo vas na MP coworking dogodek: Kako izboljšati konverzijo spletne strani?
Datum01. 04. 2016 od 15:00 do 17:30
Kraj: MP coworking, Kunaverjeva 9, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice