Vse, kar morate vedeti o svojih spletnih kupcih

Avtor — 30.03.2016
Da je poznavanje spletnih kupcev nujno, že dolgo ni več skrivnost. Prepoznava njihovih potreb in želja nam daje moč, da jim posredujemo relevantne informacije, ki jim bodo pomagale izvesti nakup. S tem kot prodajalci vplivamo tudi na boljše poslovne rezultate.
Vse, kar morate vedeti o svojih spletnih kupcih

Poznavanje spletnih uporabnikov nam lahko prinese boljše poslovne rezultate (Vir slike: HubSpot).

Časi, ko so nam podjetja sama ponujala izdelke, ne da bi vedela, kaj nas kot spletne obiskovalce njihove trgovine zanima, so že v pozabi. Danes je v ospredju temeljito poznavanje obiskovalčevih interesov, želja in pričakovanj. Če mislite, da boste k nakupu potrošnika privedli zgolj s ceno, se motite. Elementov, ki vplivajo na končno potezo, torej, da je potrošnik na koncu zadovoljen z opravljenim spletnim nakupom, je več.

Izsledki projekta Spletni trgovec leta 2015 nakazujejo, da je teh elementov vsaj pet. Poleg cenovnega vidika, ki se nanaša na konkurenčnost ponudbe in sorodne elemente, tudi ponudba, dostava, vsebina, pod katero spadajo opisi izdelkov in mnenja uporabnikov, in sama uporabniška izkušnja, ki razkrije funkcionalnost spletne trgovine.

Pomembna je tudi vsebina, vse od opisov izdelkov in mnenja uporabnikov (Vir: Spletni trgovec leta 2015, n=5.055)

Da so spletni kupci zadovoljni s svojim nakupom, mora biti izpolnjenih vsaj pet faktorjev. Kakšno vlogo imajo, preverite na zgornjem grafu. Na prvem mestu je dejavnik, ki nakazuje percepcijo razmerja med ceno in kakovostjo produkta, šele nato sledijo tisti, ki se navezujejo na podporne storitve.

Za razumevanje njihove poti do nakupa oziroma prevzema produkta, moramo upoštevati tudi načine plačevanja. Raziskava Spletni trgovec leta 2015 razkriva, da se večina nakupov na spletu še vedno konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Teh je skoraj polovica. Sledijo plačevanje s kreditno kartico, skoraj dva od desetih nakupov sta takšna, nekaj manj prek PayPal in z nakazili po predračunu. Manj kot pet odstotkov nakupov predstavljajo plačila opravljena z bančno kartico, Moneto, s hitrim kreditom oziroma z obroki in drugimi oblikami.

Spodaj si oglejte lestvico, na kateri so predstavljeni razlogi, zakaj določeni slovenski potrošniki še vedno ne kupujejo na spletu.

Ogromno potenciala imajo tudi potrošniki, ki se vsaj za zdaj izogibajo spletnim nakupom. (Vir: Spletni trgovec leta 2015, n=5.055)

Kot poudarjajo na Ceneje.si, ki opravlja omenjeno raziskavo, delež elektronskih oblik plačevanja narašča. Naraščal bo tudi v prihodnje, kar nakazuje primerjava podatkov z raziskavo iz lanskega leta. Stopnja plačil po povzetju se je v zgolj enoletnem obdobju znižala za 16 odstotkov, odstotek plačevanja s kreditno kartico pa se je podvojil. Naj dodamo še, da v zahodni Evropi kot način plačevanja prevladujejo kreditne kartice, v vzhodni Evropi pa plačilo po povzetju.

»Eden od glavnih razlogov za takšno stanje je dolga tradicija poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu, iz katere izhaja določena mera nezaupanja v elektronske oblike plačevanja,« pojasnjujejo na Ceneje.si. »Med slovenskimi potrošniki se kažejo tudi nekateri pomisleki glede zlorab pri spletnem nakupovanju. Med tistimi, ki še nikoli niso opravili nakupa na spletu, je skoraj polovica takih, ki zaradi nezaupanja noče puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino skrbi zloraba kreditne kartice, medtem ko plačevanju po povzetju bolj zaupajo,« dodajajo.

Kje na spletu slovenski potrošniki iščejo informacije za nakupe?

Vse pomembnejše postajajo ocene ostalih kupcev, primerjava s tujino in uporaba spletnih primerjalnikov (Vir: Spletni trgovec leta 2015, n=5.055).

Delujete v segmentu za otroke? Večina spletnih uporabnikov vas bo našla s pomočjo iskalnika (43 odstotkov), s primerjavo z brskanjem po spletu (36 odstotkov), uporabo spletnih primerjalnikov (35 odstotkov), branjem tekstov oziroma ocen na spletu (24 odstotkov) in spletnimi primerjavami cen v tujini (22 odstotkov). Kot ugotavlja Ceneje.si, vodilni portal za primerjalno nakupovanje v Sloveniji, najizraziteje naraščajo uporaba spletnih primerjalnikov, branje testov oziroma ocen in primerjavo cen v tujini. Ostali prijemi se vse redkeje uporabljajo.

Vabimo vas na MP coworking dogodek: Kako izboljšati konverzijo spletne strani?
Datum01. 04. 2016 od 15:00 do 17:30
Kraj: MP coworking, Kunaverjeva 9, 1000 Ljubljana
Več o delavnici najdete na povezavi tukaj >>
Vam datum ne ustreza? Prijavite se na obveščanje in vsebinske e-novice tukaj >>

Preberite tudi
Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Uporaba slovenščine pri oglaševanju na spletu

Pobuda za oceno ustavnosti je bila vložena zaradi določbe Zakona o javni rabi slovenščine, ki določa, da mora biti spletno predstavljanje in oglaševanje slovenskih pravnih oseb in fizičnih oseb z registrirano dejavnostjo v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujih jezikih.

Preberite več >>
Kako oblikovati zahvalno stran, da bo ustvarila večjo prodajo?

Kako oblikovati zahvalno stran, da bo ustvarila večjo prodajo?

Zahvalne strani so pomemben del prodajnega lijaka. Seveda vsaka rešitev ni primerna za vsako podjetje, zato pred oblikovanjem zahvalne strani razmislite o tem, kaj želite z njo doseči. Pri povečanju prodaje s pomočjo zahvalne strani vam lahko pomagajo naslednji nasveti.

Preberite več >>
Zakaj je vaša zahvalna stran neizkoriščen kanal prodaje?

Zakaj je vaša zahvalna stran neizkoriščen kanal prodaje?

Za pridobivanje novih kontaktov in potencialnih strank verjetno v vašem podjetju zapravite veliko sredstev. Če želite povečati donosnost konverzij, namenite nekaj časa in dela oblikovanju kvalitetnih in privlačnih zahvalnih strani – hitro boste opazili povečanje prodaje.

Preberite več >>
Mikro in makro konverzije kot osnova digitalnega marketinga

Mikro in makro konverzije kot osnova digitalnega marketinga

Cilji so pomemben del digitalne analitike, saj z njimi spremljamo doseganje poslovnih ciljev. Konverzije delimo na mikro in makro konverzije. Makro konverzija po navadi predstavlja ključni poslovni cilj spletne strani.

Preberite več >>
Vse, kar morate vedeti o svojih spletnih kupcih

Vse, kar morate vedeti o svojih spletnih kupcih

Da je poznavanje spletnih kupcev nujno, že dolgo ni več skrivnost. Prepoznava njihovih potreb in želja nam daje moč, da jim posredujemo relevantne informacije, ki jim bodo pomagale izvesti nakup. S tem kot prodajalci vplivamo tudi na boljše poslovne rezultate.

Preberite več >>
MP coworking dogodek: Kako izboljšati konverzijo spletne strani

MP coworking dogodek: Kako izboljšati konverzijo spletne strani

Do sedaj smo se na naših izobraževanjih osredotočili predvsem na to, kako na stran privabiti čimveč kakovostnih obiskovalcev. Kako pa jih prepričati, da napravijo tisto, kar od njih pričakujemo – torej prijavo, registracijo ali nakup?

Preberite več >>
Osnove optimizacije stopnje konverzije na spletni strani

Osnove optimizacije stopnje konverzije na spletni strani

O konverzijah na spletni strani se vse glasneje govori. Optimizacija spletne strani pa ni le tista, da pridemo višje med zadetki na iskalniku, ampak še mnogo več. Pojasnimo najprej, kaj je konverzija: je vsaka aktivnost obiskovalca spletne strani, s katero doseže naš cilj.

Preberite več >>
13 napak, ki zmanjšujejo konverzijo spletne strani

13 napak, ki zmanjšujejo konverzijo spletne strani

Postavili smo spletno trgovino, napisali vsa besedila, dodali vrhunske fotografije, pridno jo tržimo na različnih kanalih in sedaj nestrpno čakamo na prodajo. Toda zgodi se zelo malo ali praktično nič. Zakaj ni konverzij oz. zakaj nihče ne kupi naših izdelkov?

Preberite več >>
Kako prepričati uporabnika v nakup?

Kako prepričati uporabnika v nakup?

Prepričani ste, da je vaš produkt dober, a prodaja kar ne steče. Razmišljate, kako bi prepričali uporabnika v nakup. Začnite pri vsebini, lastnosti produkta pa podkrepite z raziskavami, mnenji zadovoljnih uporabnikov in poročanjem medijev.

Preberite več >>
Največja motivacija za nakup? Brezplačna dostava!

Največja motivacija za nakup? Brezplačna dostava!

Malce poenostavljeno, pa vendar: naš cilj mora biti ustvariti spletno stran, ki bo čim bolj preprosta za uporabo. Ne smemo dopustiti, da bi si naši obiskovalci belili glavo s postopkom nakupa naših produktov. Postopek mora biti intuitiven in čim bolj samoumeven.

Preberite več >>
Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje