Zakaj lahko Twitter postane novi Yahoo

Twitter je nekoč veljal za posebno darilo tehnološki industriji. Pred skoraj tremi leti je to podjetje šlo na borzo. Danes pa je slika drugačna: število uporabnikov se ne povečuje kot na ostalih družabnih omrežjih. Vse bolj se govori o prodaji podjetja. To je prava odločitev, pravijo analitiki.
Zakaj lahko Twitter postane novi Yahoo

Twitter, na čelu katerega je Jack Dorsey, vse intenzivneje razmišlja o prodaji (Vir slike: YouTube).

Podobno zgodbo pri tehnoloških podjetjih smo že videli. Pravzaprav ga lahko zlahka postavimo ob bok Yahooju, je prepričan ameriški novinar Steve Kovach. Fluktuacija direktorjev, ki nimajo prave usmeritve, je ena od vzporednic med podjetjema. Twitter, ki se je predstavljal kot mogočna platforma, je bil pred leti v očeh mnogih prihodnost interneta, ki pa se je znašel v krizi identitete in z vprašljivo strategijo za rast.

Twitter zavajal delničarje

Twitterjevo vodstvo si dolgo ni priznalo slabih razmer. Na letnih dogodkih je delničarjem obljubljalo rast, besedam primerno je rasla tudi vrednost delnic. Obljube niso postale resničnost, zato ni presenetljiva tožba, ki je pred dnevi prispela na naslov podjetja. Toži ga eden od delničarjev, ki trdi, da je družabno omrežje zavajalo delničarje glede svoje rasti. Twitter je namreč novembra 2014 obljubil rast mesečno aktivnih uporabnikov na 550 milijonov v srednjeročnem pogledu, v dolgoročnem pa kar na milijardo. Februarja prihodnje leto je bilo podjetje še bolj optimistično in z obljubami povzročilo 17-odstotno rast delnic v zgolj enem dnevu. Pogled na današnje številke pa kaže, da ima zgolj 313 milijonov aktivnih uporabnikov.

Zgodba večletne stagnacije se konča z obupano prodajo

Če se podjetje ne bo kmalu prodalo, Twitter tvega podobno usodo kot Yahoo: večletno stagnacijo, obdobje, v katerem ne bo prišlo do napredka, fokus podjetja pa bo usmerjen na vse tisto, kar s pravim poslom nima prav nobene veze. Zgodba se konča z obupano prodajo majhnega dela podjetja, katerega vrednost je zanemarljiva, je prepričan Kovach.

Ravno v tem času Twitterjevci vse bolj razmišljajo o prodaji. Govora je o 30 milijardah dolarjev. Za primerjavo, Yahoo je nekoč posedoval delež trga, vreden kar 125 milijard dolarjev, pa je letos v roke Verizona pristal za 4,8 milijard dolarjev. To je le osem let potem ko je Microsoft zanj ponudil 42 milijard dolarjev. Ponudba, ki jo je Yahoojevo vodstvo trmasto zavrnilo.

Odpuščanja in prestrukturiranje ne more prinesti rasti

Vodstvo Twitterja, predvsem Jack Dorsey bo označeno za pravega hazarderja, če ne pristane na prodajo in znova poskuša rešiti stvari na lastno pest. The New York Times omenja še eno možnost poleg prodaje – prestrukturiranje, ki bi lahko pomenilo tudi vnovično odpuščanje in odcepitev mobilne oglaševalske platforme MoPub in storitve Vine. Čez podobne korake je Twitter v preteklosti že šel. Kakšen je bil učinek? Z vidika povečanja števila uporabnikov prav nikakršen. Zato Kovach meni, da je Yahoo prava lekcija. Številni vali odpuščanj in nenehna prestrukturiranja ne morejo prinesti rasti.

Moči in vpliva ne moremo zanikati

Kljub številnim težavam, Twitter ohranja privlačno prednost. Orodje, ki zajema novice, privlači zvezdnike, svetovne voditelje, aktiviste, oglaševalce. V njem so podatki, zanimivi za največja podjetja, kot sta Google in Salesforce. Nihče ne more zanikati njegove moči in vpliva, kljub vse manjši bazi aktivnih uporabnikov.

Kultura podjetja je vedno slonela na ponosu, morda je zato tudi zavrnilo ponudbo Facebooka, ki jo je podal ob svojih začetkih. Medtem ko Dorsey, eden od soustanoviteljev podjetja, nima večinskega odločevalskega deleža (kot ga imajo Mark Zuckerberg, Larry Page in Sergey Brin), postaja vse večje vprašanje, kako dojemljiv je do ideje o prodaji deleža in podjetja.

Prihodnost podjetja ni odvisna le od same odločitve vodstva, temveč tudi od kupca. Kakšna bo njegova vizija, bo ohranil družabno omrežja, dodal funkcionalnosti ali pa le izkoristil bogato bazo podatkov? Kovach je prepričan, da je Yahoojevo izgubljeno desetletje Twitterjeva prihodnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Google Adwords

Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Preberite več >>


Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Kako v Facebooku skrbijo za zvestobo svojih zaposlenih

Si želite, da bi bili vaši zaposleni zelo zvesti vašemu podjetju? Tako zvesti, da bi jim zaupali celo informacije, ki bi vam lahko škodile, če bi prišle v napačne roke? Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je odkril čudežno formulo, ki jo predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

21.11.2017 od 16:30 do 08.12.2017 18:00
Udeležite se dogodkov Blockchain Roadshowa!

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo številne kraje v Sloveniji - toplo vabljeni, da preverite program in se nam pridružite.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Trbovlje

21.11.2017 od 16:30 do 19:00
Blockchain Roadshow: Trbovlje

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Obiskali bomo tudi Trbovlje, kjer nas bodo prijazno gostili v Katapultu.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje