Zakaj lahko Twitter postane novi Yahoo

Twitter je nekoč veljal za posebno darilo tehnološki industriji. Pred skoraj tremi leti je to podjetje šlo na borzo. Danes pa je slika drugačna: število uporabnikov se ne povečuje kot na ostalih družabnih omrežjih. Vse bolj se govori o prodaji podjetja. To je prava odločitev, pravijo analitiki.
Zakaj lahko Twitter postane novi Yahoo

Twitter, na čelu katerega je Jack Dorsey, vse intenzivneje razmišlja o prodaji (Vir slike: YouTube).

Podobno zgodbo pri tehnoloških podjetjih smo že videli. Pravzaprav ga lahko zlahka postavimo ob bok Yahooju, je prepričan ameriški novinar Steve Kovach. Fluktuacija direktorjev, ki nimajo prave usmeritve, je ena od vzporednic med podjetjema. Twitter, ki se je predstavljal kot mogočna platforma, je bil pred leti v očeh mnogih prihodnost interneta, ki pa se je znašel v krizi identitete in z vprašljivo strategijo za rast.

Twitter zavajal delničarje

Twitterjevo vodstvo si dolgo ni priznalo slabih razmer. Na letnih dogodkih je delničarjem obljubljalo rast, besedam primerno je rasla tudi vrednost delnic. Obljube niso postale resničnost, zato ni presenetljiva tožba, ki je pred dnevi prispela na naslov podjetja. Toži ga eden od delničarjev, ki trdi, da je družabno omrežje zavajalo delničarje glede svoje rasti. Twitter je namreč novembra 2014 obljubil rast mesečno aktivnih uporabnikov na 550 milijonov v srednjeročnem pogledu, v dolgoročnem pa kar na milijardo. Februarja prihodnje leto je bilo podjetje še bolj optimistično in z obljubami povzročilo 17-odstotno rast delnic v zgolj enem dnevu. Pogled na današnje številke pa kaže, da ima zgolj 313 milijonov aktivnih uporabnikov.

Zgodba večletne stagnacije se konča z obupano prodajo

Če se podjetje ne bo kmalu prodalo, Twitter tvega podobno usodo kot Yahoo: večletno stagnacijo, obdobje, v katerem ne bo prišlo do napredka, fokus podjetja pa bo usmerjen na vse tisto, kar s pravim poslom nima prav nobene veze. Zgodba se konča z obupano prodajo majhnega dela podjetja, katerega vrednost je zanemarljiva, je prepričan Kovach.

Ravno v tem času Twitterjevci vse bolj razmišljajo o prodaji. Govora je o 30 milijardah dolarjev. Za primerjavo, Yahoo je nekoč posedoval delež trga, vreden kar 125 milijard dolarjev, pa je letos v roke Verizona pristal za 4,8 milijard dolarjev. To je le osem let potem ko je Microsoft zanj ponudil 42 milijard dolarjev. Ponudba, ki jo je Yahoojevo vodstvo trmasto zavrnilo.

Odpuščanja in prestrukturiranje ne more prinesti rasti

Vodstvo Twitterja, predvsem Jack Dorsey bo označeno za pravega hazarderja, če ne pristane na prodajo in znova poskuša rešiti stvari na lastno pest. The New York Times omenja še eno možnost poleg prodaje – prestrukturiranje, ki bi lahko pomenilo tudi vnovično odpuščanje in odcepitev mobilne oglaševalske platforme MoPub in storitve Vine. Čez podobne korake je Twitter v preteklosti že šel. Kakšen je bil učinek? Z vidika povečanja števila uporabnikov prav nikakršen. Zato Kovach meni, da je Yahoo prava lekcija. Številni vali odpuščanj in nenehna prestrukturiranja ne morejo prinesti rasti.

Moči in vpliva ne moremo zanikati

Kljub številnim težavam, Twitter ohranja privlačno prednost. Orodje, ki zajema novice, privlači zvezdnike, svetovne voditelje, aktiviste, oglaševalce. V njem so podatki, zanimivi za največja podjetja, kot sta Google in Salesforce. Nihče ne more zanikati njegove moči in vpliva, kljub vse manjši bazi aktivnih uporabnikov.

Kultura podjetja je vedno slonela na ponosu, morda je zato tudi zavrnilo ponudbo Facebooka, ki jo je podal ob svojih začetkih. Medtem ko Dorsey, eden od soustanoviteljev podjetja, nima večinskega odločevalskega deleža (kot ga imajo Mark Zuckerberg, Larry Page in Sergey Brin), postaja vse večje vprašanje, kako dojemljiv je do ideje o prodaji deleža in podjetja.

Prihodnost podjetja ni odvisna le od same odločitve vodstva, temveč tudi od kupca. Kakšna bo njegova vizija, bo ohranil družabno omrežja, dodal funkcionalnosti ali pa le izkoristil bogato bazo podatkov? Kovach je prepričan, da je Yahoojevo izgubljeno desetletje Twitterjeva prihodnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Facebook se bori proti vabam za klike in odzive

Uporabniki Facebooka v zadnjem času opažajo vedno več nezaželenih objav, ki jih spodbujajo k všečkanju, deljenju in komentiranju. Facebook bo v kratkem ukrepal proti takšnim objavam. Preberite več >>

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Katere metrike na družabnih omrežjih morate upoštevati?

Danes je na voljo ogromno orodij, s pomočjo katerih lahko spremljate rezultate svojih spletnih trženjskih kampanj. Katere metrike je smiselno analizirati? Preberite več >>

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Najpomembnejše metrike na družabnih omrežjih

Dobro trženje zahteva dobre podatke. Sami namreč ne morete vedeti, ali so vaše odločitve pravilne in ali vaše strategije delujejo, če ne spremljate svojih rezultatov. Preberite več >>

Poživite svoje Facebook oglase!

Poživite svoje Facebook oglase!

Ste opazili, da vaši oglasi na Facebooku sledijo točno določenemu vzorcu? Ste naveličani »strokovnjakov«, ki menijo, da so našli odgovor na vprašanje, kakšen oglas vam bo prinesel največ dobička? Na pravem mestu ste! Ponujamo vam nekaj idej za poživitev vaših Facebook kampanj. Preberite več >>

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Facebookova ID koda, ki pozna prav vsakega vašega obiskovalca

Je tudi vaš obisk na spletni strani velik, a beležite le majhen delež opravljenih nakupov? Se pogosto sprašujete, zakaj vaši oglasi ne dosegajo konverzij in kaj oziroma kdo v zastavljenem procesu je kriv, da ne dosegate rezultatov, kot bi si jih želeli? Preberite več >>

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

Infografika: Kakšni so 10 letni načrti Facebooka?

V dobrih desetih letih obstoja Facebooka je Mark Zuckerberg iz majhnega popoldanskega projekta uspel ustvariti večmilijardno podjetje, ki še vedno raste in se razvija. A v katero smer bo Facebook ponesla prihodnost? Napovedi si oglejte v infografiki. Preberite več >>

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Kaj vse razkrivajo naše objave na družabnih omrežjih

Podjetja, ki se ukvarjajo z analizo podatkov, so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju javnega mnenja v povezavi z zadnjimi ameriškimi predsedniškimi volitvami. Če vas zanima, kaj vse o vas ve umetna inteligenca na podlagi vaših objav na družabnih omrežjih, berite naprej. Preberite več >>

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

Zakaj morate priti na delavnico Blog marketing? Ker tako pravijo udeleženci!

V sredo je Blaž Kos prvič vodil delavnico Blog marketing. Mi smo vedeli, da bo vsebina nabito polna uporabnih informacij. A drugega kot naše besede in Blaževega renomeja vam nismo mogli ponuditi. Sedaj imamo o kvaliteti delavnice dokaze: odzive prve skupine udeležencev! Preberite več >>

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Najboljša orodja za uspeh na družabnih omrežjih

Ne glede na to, ali gre za majhno podjetje ali veliko korporacijo, je upravljanje s profili na družabnih omrežjih zahtevno delo. Redno oblikovanje in objavljanje odličnih vsebin predstavlja le en vidik, nato pa je treba analizirati še uspešnost objav in angažma sledilcev. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje