Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Avtor — 27.12.2016
Trenutni trendi so zelo nenavadni. Podjetja na vse lažji način pridobivajo podatke. V trenutnem času prihaja do gibanja, povezanega z big data, je prepričan Pedro Gardete, profesor marketinga. Poudarja dilemo podatkov, ki se odvija v zadnjem času.
Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Zakaj so podatki tako pomembni in zakaj lahko več podatkov včasih pomeni tudi slabo (Vir slike: Bigstockphotos).

Razvoj marketinga in oglaševanja je pripeljal do te točke, da se danes lahko oglaševalci povezujejo z oboževalci prek personaliziranega oglaševanja. Oglaševalci poznajo kar nekaj podatkov o tem potrošniku, kaj rad kupuje (te lahko pridobi na primer na podlagi preteklih nakupov), zato se postavlja vprašanje, zakaj ne bi te podatke uporabil in z njimi prilagodil svoje sporočila za tega prav določenega uporabnika.

Oglaševalci lahko pridobivajo podatke o svojih potrošnikih, na podlagi katerih lahko oglaševalec pripravi sporočilo, potrošnik pa se bo sam odločil, ali bo izvedel nakup ali ne.

Gardete je prepričan, da z dajanjem informacij dajemo možnost za targetiranje. Zato lahko upravičeno rečemo, pravi, da lahko druga stran te informacije uporabi tudi proti nam.

Bistveno vprašanje marketinga je, ali lahko trgovcem zaupamo. Trenutna zakonodaja oglaševalcem daje možnost, da rečejo, da imajo najboljši hamburger v mestu ali pa najbolj trendovske majice, pravi profesor. V realnosti pa je težko reči, ali so te trditve resnične. Večinoma so subjektivne. Gre za pričakovana pretiravanja, ki so zakonita.

Personalizirana sporočilo lahko povzročijo tudi negativen odziv

To pa povleče zanimivo povezavo s personaliziranim oglaševanjem, izpostavlja. Prek njega lahko oglaševalec prilagodi sporočilo potrošniku, mu ponudi najbolj zanimivo ponudbo. Medtem pa potrošniki vse bolj razumejo, kaj se dogaja. To štejemo kot genezo kredibilnega vidika, pravi. Razumejo, da so bili oglasi prilagojeni prav njim in njihovemu okusu. Razumejo, da imajo oglaševalci moč prilagoditi svoja sporočila.

Včasih pa se zgodi povsem drugačen učinek, kot ga oglaševalci pričakujejo. Če med potrošnikom in oglaševalcem ni pravega odnosa, pravega zaupanja, lahko takšna sporočila še poslabšajo njun odnos.

Pa lahko oglaševalci rešijo težavo z zaupanjem?

Podatki so danes brezplačni in tako preprosti za zbiranje. Kaj je boljše za oglaševalce? Naj dobijo boljše podatke? In kaj je boljše za potrošnika? Najboljša poteza podjetij je, da nenehno informirajo svoje uporabnike o podatkih, ki jih pridobivajo o njih. To je dobra stvar za podjetja, čeprav si mislimo nasprotno. Zakaj bi si podjetja želela to razkriti? Izkaže pa se, da uporabniki cenijo to. Tako delajo podjetja, kot sta Google in Amazon, ki nam omogočata, da lahko vedno dostopamo do podatkov, ki jih zbirajo o nas.

Kdaj je pametno posredovati podatke

Potrošnik se danes vse pogosteje sooča z vprašanjem, ali naj deli svoje osebne podatke z oglaševalci. Če gre za splošne podatke, kot so, ali bi si želeli prostorno hišo, ali pa družinski avto – te želje ima veliko ljudi – oglaševalci ne bodo pridobili veliko, niti ne potrošniki. Če pa je naš okus zelo specifičen, potem si večina želi, da bi nas oglaševalci našli in ponudili tisto, kar si želimo. V tem primeru je priporočljivo, da damo podatke, svetuje Gardete.

Boljši podatki lahko včasih pomenijo slabe novice za oglaševalce. Uporabniki razumejo, da oglaševalci izkoriščajo te podatke, da personalizirajo svoja sporočila in jih targetirajo. Povsem upravičeno je, da se uporabniki ne bodo odzvali na pozitiven način.

Možna je rešitev, meni profesor: oglaševalci naj ne pridobivajo toliko informacij o uporabnikih, kar je po eni strani težko preprečiti, po drugi strani pa se lahko tudi uporabnik vpraša, zakaj se mu prikazujejo oglasi določenih oglaševalcev. Z razreševanjem tega vprašanja lahko uvidijo, zakaj se jim oglasi prikazujejo. »To podjetje ima podatke o meni, želijo mi priporočiti ta izdelek, na meni pa je, da se odločim, ali ga resnično potrebujem ali ne,« meni Gardete, da tako razmišlja sodoben potrošnik.

Preberite tudi
Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Bistvo prodaje: Od ideje do denarja

Veliko podjetnikov in podjetij ima dobro poslovno idejo, ki jo uspejo pripeljati do določene stopnje. Večini se ponavadi zatakne pri prodaji. Lahko imate še kako dober produkt, pa brez pravilnih korakov prodaje z njim ne boste dosegli uspeha. V nadaljevanju preberite, kaj je bistvo pri prodaji.

Preberite več >>
Aleš Lisac: Obvestite ljudi, da obstajate!

Aleš Lisac: Obvestite ljudi, da obstajate!

Marketinški guru magister Aleš Lisac je za bralce našega portala prispeval članek, v katerem opozarja na pomen blagovne znamke. Prepoznavnost je namreč bistveni element prodaje, zato je temu področju potrebno posvečati veliko pozornosti.

Preberite več >>
Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo – fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več – ta je negativno vrednotena.

Preberite več >>
Oglaševanje na Facebooku

Oglaševanje na Facebooku

V letu 2017 prevladuje splet. Vsak dan se povečata število uporabnikov družabnih omrežij in delež prodaje, ki je ustvarjena preko oglasov na Facebooku. Če bi radi povečali spletno prodajo ali pridobili nove kontakte, je Facebook zagotovo eno najbolj ugodnih in učinkovitih orodij.

Preberite več >>
Moč storitve pri poslovanju

Moč storitve pri poslovanju

Storitev je občutek. Je nekaj neoprijemljivega in vendar vsi takoj vemo, kdaj smo bili deležni odlične in kdaj slabe storitve. Predvsem pa je storitev tisto, kar je zaznal vaš kupec. Važna je kupčeva percepcija.

Preberite več >>
Pravni vidiki agresivnega e-oglaševanja

Pravni vidiki agresivnega e-oglaševanja

Dejstvo je, da e-poštni marketing v Sloveniji postaja čedalje večja nadloga. Statistike so nedavno postregle s presenetljivim podatkom, da vsak Slovenec, ki uporablja e-pošto, vsak dan dobi v svoj e-poštni nabiralnik več deset promocijskih sporočil.

Preberite več >>
Nasveti za postavitev PR strategije v startupih

Nasveti za postavitev PR strategije v startupih

V prispevku, ki je bil objavljen pred kratkim, smo pojasnili prvih šest korakov, ki so potrebni za postavitev dobre PR strategije. Tokrat pa se bomo temu področju posvetili še nekoliko bolj natančno.

Preberite več >>
Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Izkoristite vse potenciale ciljnih skupin v okviru Facebook oglaševanja

Da je Facebook oglaševanje učinkovito orodje za trženje, je splošno znano. Na spletu so na voljo različni priročniki za vzpostavljanje oglasov, v prispevku pa se osredotočamo na to, kako lahko čim bolj učinkovito izkoristite vse potenciale različnih ciljnih skupin.

Preberite več >>
10 marketinških idej za mlada podjetja

10 marketinških idej za mlada podjetja

Marketing je enostavna zadeva, če imamo denar in nobenih pametnih ciljev. Pri nekaterih velikih slovenskih podjetjih je zadoščeno obema pogojema. Zadeva je malo bolj nerodna pri mladih podjetjih – tu ni denarja, so pa veliki cilji. Kaj nam sploh preostane?

Preberite več >>
6 enostavnih korakov do postavitve PR strategije

6 enostavnih korakov do postavitve PR strategije

Ali ste vedeli, da kar 14 odstotkov startupov propade zaradi pomanjkljivega marketinga? Ustanovitelji namreč svoj čas, namesto pridobivanju novih potencialnih kupcev, namenijo zgolj dodelavi poslovne ideje in razvoju produkta.

Preberite več >>
Oznake:
Iskanje
MP izobraževanja
MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje.

Preberite več >>
Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje.

Preberite več >>
Vse za podjetje