Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Trenutni trendi so zelo nenavadni. Podjetja na vse lažji način pridobivajo podatke. V trenutnem času prihaja do gibanja, povezanega z big data, je prepričan Pedro Gardete, profesor marketinga. Poudarja dilemo podatkov, ki se odvija v zadnjem času.
Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Zakaj so podatki tako pomembni in zakaj lahko več podatkov včasih pomeni tudi slabo (Vir slike: Bigstockphotos).

Razvoj marketinga in oglaševanja je pripeljal do te točke, da se danes lahko oglaševalci povezujejo z oboževalci prek personaliziranega oglaševanja. Oglaševalci poznajo kar nekaj podatkov o tem potrošniku, kaj rad kupuje (te lahko pridobi na primer na podlagi preteklih nakupov), zato se postavlja vprašanje, zakaj ne bi te podatke uporabil in z njimi prilagodil svoje sporočila za tega prav določenega uporabnika.

Oglaševalci lahko pridobivajo podatke o svojih potrošnikih, na podlagi katerih lahko oglaševalec pripravi sporočilo, potrošnik pa se bo sam odločil, ali bo izvedel nakup ali ne.

Gardete je prepričan, da z dajanjem informacij dajemo možnost za targetiranje. Zato lahko upravičeno rečemo, pravi, da lahko druga stran te informacije uporabi tudi proti nam.

Bistveno vprašanje marketinga je, ali lahko trgovcem zaupamo. Trenutna zakonodaja oglaševalcem daje možnost, da rečejo, da imajo najboljši hamburger v mestu ali pa najbolj trendovske majice, pravi profesor. V realnosti pa je težko reči, ali so te trditve resnične. Večinoma so subjektivne. Gre za pričakovana pretiravanja, ki so zakonita.

Personalizirana sporočilo lahko povzročijo tudi negativen odziv

To pa povleče zanimivo povezavo s personaliziranim oglaševanjem, izpostavlja. Prek njega lahko oglaševalec prilagodi sporočilo potrošniku, mu ponudi najbolj zanimivo ponudbo. Medtem pa potrošniki vse bolj razumejo, kaj se dogaja. To štejemo kot genezo kredibilnega vidika, pravi. Razumejo, da so bili oglasi prilagojeni prav njim in njihovemu okusu. Razumejo, da imajo oglaševalci moč prilagoditi svoja sporočila.

Včasih pa se zgodi povsem drugačen učinek, kot ga oglaševalci pričakujejo. Če med potrošnikom in oglaševalcem ni pravega odnosa, pravega zaupanja, lahko takšna sporočila še poslabšajo njun odnos.

Pa lahko oglaševalci rešijo težavo z zaupanjem?

Podatki so danes brezplačni in tako preprosti za zbiranje. Kaj je boljše za oglaševalce? Naj dobijo boljše podatke? In kaj je boljše za potrošnika? Najboljša poteza podjetij je, da nenehno informirajo svoje uporabnike o podatkih, ki jih pridobivajo o njih. To je dobra stvar za podjetja, čeprav si mislimo nasprotno. Zakaj bi si podjetja želela to razkriti? Izkaže pa se, da uporabniki cenijo to. Tako delajo podjetja, kot sta Google in Amazon, ki nam omogočata, da lahko vedno dostopamo do podatkov, ki jih zbirajo o nas.

Kdaj je pametno posredovati podatke

Potrošnik se danes vse pogosteje sooča z vprašanjem, ali naj deli svoje osebne podatke z oglaševalci. Če gre za splošne podatke, kot so, ali bi si želeli prostorno hišo, ali pa družinski avto – te želje ima veliko ljudi – oglaševalci ne bodo pridobili veliko, niti ne potrošniki. Če pa je naš okus zelo specifičen, potem si večina želi, da bi nas oglaševalci našli in ponudili tisto, kar si želimo. V tem primeru je priporočljivo, da damo podatke, svetuje Gardete.

Boljši podatki lahko včasih pomenijo slabe novice za oglaševalce. Uporabniki razumejo, da oglaševalci izkoriščajo te podatke, da personalizirajo svoja sporočila in jih targetirajo. Povsem upravičeno je, da se uporabniki ne bodo odzvali na pozitiven način.

Možna je rešitev, meni profesor: oglaševalci naj ne pridobivajo toliko informacij o uporabnikih, kar je po eni strani težko preprečiti, po drugi strani pa se lahko tudi uporabnik vpraša, zakaj se mu prikazujejo oglasi določenih oglaševalcev. Z razreševanjem tega vprašanja lahko uvidijo, zakaj se jim oglasi prikazujejo. »To podjetje ima podatke o meni, želijo mi priporočiti ta izdelek, na meni pa je, da se odločim, ali ga resnično potrebujem ali ne,« meni Gardete, da tako razmišlja sodoben potrošnik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>


Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Kako lahko Google Adwords oglase prilagodite lokaciji vašega podjetja?

Tudi v Sloveniji lahko spletne oglase na Googlu ciljamo na določeno lokacijo. Predvsem boste imeli koristi tisti slovenski podjetniki, ki svoje storitve nudite znotraj nekega območja. Preberite več >>

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Vsako resno spletno podjetje potrebuje Google Analytics

Dandanes le redkokatero podjetje nima ustvarjene predstavitvene spletne strani, še posebej za spletna podjetja pa je pomembno, da svojo spletno stran opremijo tudi z orodji za merjenje uspešnosti, kot je na primer Google Analytics. Preberite več >>

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Poživite vsebinsko trženje z nasveti strokovnjakov

Se ukvarjate z vsebinskim trženjem? Vlagate veliko energije v ustvarjanje kvalitetnih in optimiziranih objav, pa ne opazite rezultatov? Se nikakor ne morete prebiti na prvo stran iskalnih zadetkov? Preverite naslednje nasvete, ki vam lahko pomagajo pri vsebinskem trženju. Preberite več >>

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Zakaj obiskovalci hitro zapuščajo vašo spletno stran?

Visoka zapustna stopnja (angl. bounce rate) je nočna mora spletnih tržnikov. Kje lahko najdete podatke o njej in kaj pomeni visoka zapustna stopnja? Zakaj posamezniki hitro zapuščajo vašo spletno stran? Kako lahko popravite situacijo? Vse to in še več razkrivamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Z Google Analytics spremljajte promet na svoji spletni strani

Google Analytics je najbolj priljubljeno spletno orodje za analizo. Predstavljamo šest nasvetov za spremljanje prometa s pomočjo Google Analytics. Preberite več >>

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Si želite povečati stopnjo konverzije? Tu je nekaj nasvetov!

Zastavili ste si cilj povečati svojo spletno prodajo za 50 odstotkov. Kako se lotiti tega podviga? Vlagati več v oglaševanje? Prispevati za 50 odstotkov več vsebine? Povečati finančne izdatke? Okrepiti ekipo? Preberite več >>

Kako pomemben je dober naslov?

Kako pomemben je dober naslov?

Ključ do dobro obiskane spletne strani je redno dodajanje kvalitetnih vsebin. Te pa morajo seveda biti označene s primernim naslovom. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GPDR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje