Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Trenutni trendi so zelo nenavadni. Podjetja na vse lažji način pridobivajo podatke. V trenutnem času prihaja do gibanja, povezanega z big data, je prepričan Pedro Gardete, profesor marketinga. Poudarja dilemo podatkov, ki se odvija v zadnjem času.
Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Zakaj so podatki tako pomembni in zakaj lahko več podatkov včasih pomeni tudi slabo (Vir slike: Bigstockphotos).

Razvoj marketinga in oglaševanja je pripeljal do te točke, da se danes lahko oglaševalci povezujejo z oboževalci prek personaliziranega oglaševanja. Oglaševalci poznajo kar nekaj podatkov o tem potrošniku, kaj rad kupuje (te lahko pridobi na primer na podlagi preteklih nakupov), zato se postavlja vprašanje, zakaj ne bi te podatke uporabil in z njimi prilagodil svoje sporočila za tega prav določenega uporabnika.

Oglaševalci lahko pridobivajo podatke o svojih potrošnikih, na podlagi katerih lahko oglaševalec pripravi sporočilo, potrošnik pa se bo sam odločil, ali bo izvedel nakup ali ne.

Gardete je prepričan, da z dajanjem informacij dajemo možnost za targetiranje. Zato lahko upravičeno rečemo, pravi, da lahko druga stran te informacije uporabi tudi proti nam.

Bistveno vprašanje marketinga je, ali lahko trgovcem zaupamo. Trenutna zakonodaja oglaševalcem daje možnost, da rečejo, da imajo najboljši hamburger v mestu ali pa najbolj trendovske majice, pravi profesor. V realnosti pa je težko reči, ali so te trditve resnične. Večinoma so subjektivne. Gre za pričakovana pretiravanja, ki so zakonita.

Personalizirana sporočilo lahko povzročijo tudi negativen odziv

To pa povleče zanimivo povezavo s personaliziranim oglaševanjem, izpostavlja. Prek njega lahko oglaševalec prilagodi sporočilo potrošniku, mu ponudi najbolj zanimivo ponudbo. Medtem pa potrošniki vse bolj razumejo, kaj se dogaja. To štejemo kot genezo kredibilnega vidika, pravi. Razumejo, da so bili oglasi prilagojeni prav njim in njihovemu okusu. Razumejo, da imajo oglaševalci moč prilagoditi svoja sporočila.

Včasih pa se zgodi povsem drugačen učinek, kot ga oglaševalci pričakujejo. Če med potrošnikom in oglaševalcem ni pravega odnosa, pravega zaupanja, lahko takšna sporočila še poslabšajo njun odnos.

Pa lahko oglaševalci rešijo težavo z zaupanjem?

Podatki so danes brezplačni in tako preprosti za zbiranje. Kaj je boljše za oglaševalce? Naj dobijo boljše podatke? In kaj je boljše za potrošnika? Najboljša poteza podjetij je, da nenehno informirajo svoje uporabnike o podatkih, ki jih pridobivajo o njih. To je dobra stvar za podjetja, čeprav si mislimo nasprotno. Zakaj bi si podjetja želela to razkriti? Izkaže pa se, da uporabniki cenijo to. Tako delajo podjetja, kot sta Google in Amazon, ki nam omogočata, da lahko vedno dostopamo do podatkov, ki jih zbirajo o nas.

Kdaj je pametno posredovati podatke

Potrošnik se danes vse pogosteje sooča z vprašanjem, ali naj deli svoje osebne podatke z oglaševalci. Če gre za splošne podatke, kot so, ali bi si želeli prostorno hišo, ali pa družinski avto – te želje ima veliko ljudi – oglaševalci ne bodo pridobili veliko, niti ne potrošniki. Če pa je naš okus zelo specifičen, potem si večina želi, da bi nas oglaševalci našli in ponudili tisto, kar si želimo. V tem primeru je priporočljivo, da damo podatke, svetuje Gardete.

Boljši podatki lahko včasih pomenijo slabe novice za oglaševalce. Uporabniki razumejo, da oglaševalci izkoriščajo te podatke, da personalizirajo svoja sporočila in jih targetirajo. Povsem upravičeno je, da se uporabniki ne bodo odzvali na pozitiven način.

Možna je rešitev, meni profesor: oglaševalci naj ne pridobivajo toliko informacij o uporabnikih, kar je po eni strani težko preprečiti, po drugi strani pa se lahko tudi uporabnik vpraša, zakaj se mu prikazujejo oglasi določenih oglaševalcev. Z razreševanjem tega vprašanja lahko uvidijo, zakaj se jim oglasi prikazujejo. »To podjetje ima podatke o meni, želijo mi priporočiti ta izdelek, na meni pa je, da se odločim, ali ga resnično potrebujem ali ne,« meni Gardete, da tako razmišlja sodoben potrošnik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Preberite več >>

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Preberite več >>

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Preberite več >>

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Preberite več >>

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Preberite več >>

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Preberite več >>

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Preberite več >>

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Preberite več >>

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Preberite več >>

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kako prepoznati strankine šibke točke?

Kupci večinoma ne kupujejo zaradi prednosti tega, kar jim lahko določen izdelek ali storitev ponudi. Kupujejo takrat, ko resnično čutijo, da bo nekaj rešilo težavo, ki jim povzroča resnično stisko. Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje