Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Trenutni trendi so zelo nenavadni. Podjetja na vse lažji način pridobivajo podatke. V trenutnem času prihaja do gibanja, povezanega z big data, je prepričan Pedro Gardete, profesor marketinga. Poudarja dilemo podatkov, ki se odvija v zadnjem času.
Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Zakaj so podatki tako pomembni in zakaj lahko več podatkov včasih pomeni tudi slabo (Vir slike: Bigstockphotos).

Razvoj marketinga in oglaševanja je pripeljal do te točke, da se danes lahko oglaševalci povezujejo z oboževalci prek personaliziranega oglaševanja. Oglaševalci poznajo kar nekaj podatkov o tem potrošniku, kaj rad kupuje (te lahko pridobi na primer na podlagi preteklih nakupov), zato se postavlja vprašanje, zakaj ne bi te podatke uporabil in z njimi prilagodil svoje sporočila za tega prav določenega uporabnika.

Oglaševalci lahko pridobivajo podatke o svojih potrošnikih, na podlagi katerih lahko oglaševalec pripravi sporočilo, potrošnik pa se bo sam odločil, ali bo izvedel nakup ali ne.

Gardete je prepričan, da z dajanjem informacij dajemo možnost za targetiranje. Zato lahko upravičeno rečemo, pravi, da lahko druga stran te informacije uporabi tudi proti nam.

Bistveno vprašanje marketinga je, ali lahko trgovcem zaupamo. Trenutna zakonodaja oglaševalcem daje možnost, da rečejo, da imajo najboljši hamburger v mestu ali pa najbolj trendovske majice, pravi profesor. V realnosti pa je težko reči, ali so te trditve resnične. Večinoma so subjektivne. Gre za pričakovana pretiravanja, ki so zakonita.

Personalizirana sporočilo lahko povzročijo tudi negativen odziv

To pa povleče zanimivo povezavo s personaliziranim oglaševanjem, izpostavlja. Prek njega lahko oglaševalec prilagodi sporočilo potrošniku, mu ponudi najbolj zanimivo ponudbo. Medtem pa potrošniki vse bolj razumejo, kaj se dogaja. To štejemo kot genezo kredibilnega vidika, pravi. Razumejo, da so bili oglasi prilagojeni prav njim in njihovemu okusu. Razumejo, da imajo oglaševalci moč prilagoditi svoja sporočila.

Včasih pa se zgodi povsem drugačen učinek, kot ga oglaševalci pričakujejo. Če med potrošnikom in oglaševalcem ni pravega odnosa, pravega zaupanja, lahko takšna sporočila še poslabšajo njun odnos.

Pa lahko oglaševalci rešijo težavo z zaupanjem?

Podatki so danes brezplačni in tako preprosti za zbiranje. Kaj je boljše za oglaševalce? Naj dobijo boljše podatke? In kaj je boljše za potrošnika? Najboljša poteza podjetij je, da nenehno informirajo svoje uporabnike o podatkih, ki jih pridobivajo o njih. To je dobra stvar za podjetja, čeprav si mislimo nasprotno. Zakaj bi si podjetja želela to razkriti? Izkaže pa se, da uporabniki cenijo to. Tako delajo podjetja, kot sta Google in Amazon, ki nam omogočata, da lahko vedno dostopamo do podatkov, ki jih zbirajo o nas.

Kdaj je pametno posredovati podatke

Potrošnik se danes vse pogosteje sooča z vprašanjem, ali naj deli svoje osebne podatke z oglaševalci. Če gre za splošne podatke, kot so, ali bi si želeli prostorno hišo, ali pa družinski avto – te želje ima veliko ljudi – oglaševalci ne bodo pridobili veliko, niti ne potrošniki. Če pa je naš okus zelo specifičen, potem si večina želi, da bi nas oglaševalci našli in ponudili tisto, kar si želimo. V tem primeru je priporočljivo, da damo podatke, svetuje Gardete.

Boljši podatki lahko včasih pomenijo slabe novice za oglaševalce. Uporabniki razumejo, da oglaševalci izkoriščajo te podatke, da personalizirajo svoja sporočila in jih targetirajo. Povsem upravičeno je, da se uporabniki ne bodo odzvali na pozitiven način.

Možna je rešitev, meni profesor: oglaševalci naj ne pridobivajo toliko informacij o uporabnikih, kar je po eni strani težko preprečiti, po drugi strani pa se lahko tudi uporabnik vpraša, zakaj se mu prikazujejo oglasi določenih oglaševalcev. Z razreševanjem tega vprašanja lahko uvidijo, zakaj se jim oglasi prikazujejo. »To podjetje ima podatke o meni, želijo mi priporočiti ta izdelek, na meni pa je, da se odločim, ali ga resnično potrebujem ali ne,« meni Gardete, da tako razmišlja sodoben potrošnik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>


Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji

Digitalni marketing je danes bolj pomemben kot kdajkoli prej. Vedno več podjetij vstopa na digitalni trg, zaradi česar se povečuje konkurenca. Zato je razumevanje aktualnih marketinških trendov izjemno pomembno tudi za podjetja, ki poslujejo s podjetji. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Video: S prodajnim lijakom povečajte prodajo

Oblikujte prodajni lijak tako, da boste podvojili, potrojili ali celo podeseterili prihodke v vašem podjetju, hkrati pa pridobili več prostega časa, ki ga boste lahko preživeli z družino in prijatelji, namesto da bi se ves čas borili za nove in nove stranke. Preberite več >>

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Želite zgraditi prodajni lijak? Začnite na koncu!

Lahko rečemo, da je prodajni ali pa marketinški lijak le serija korakov, ki jih morate narediti, da potencialna stranka postane kupec. Ideja prodajnega lijaka temelji na razumevanju, česa si vaše potencialne stranke želijo in česa si pravzaprav vi želite, da naredijo. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Video: Koraki do učinkovitega Facebook prodajnega lijaka

Prodajni lijak omogoča, da podjetje svoje obiskovalce uspešno konvertira v kupce, tako pa lažje ustvarja prihodke in posledično uživa višje dobičke. V današnji video rubriki si oglejte razlago 7 korakov, potrebnih za vzpostavitev učinkovitega Facebook prodajnega lijaka. Preberite več >>

Prodajni lijak: kako ustvariti nove stranke?

Prodajni lijak: kako ustvariti nove stranke?

Koncept ustvarjanja strank morda zveni malce čudno. Mar jih ne najdemo? Odgovor je ja in ne. Čeprav je težko nekoga, ki nima interesa kupiti vaš izdelek, prepričati v nakup, pa lahko z dobrim prodajnim lijakom oblikujete oboževalce iz ljudi, ki še nikoli niso slišali za vas. Preberite več >>

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Kako pomembne so zunanje povezave pri SEO optimizaciji?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje