Želim odpreti svoj vrtec! Kaj vse me čaka?

Po odgovore na to vprašanje smo se obrnili na verjetno najbolj znano direktorico zasebnega vrtca v Sloveniji, Jano Fleišer, ki je s svojo energijo in vizijo Dobre Tete lani prepričala komisijo na izboru Mladi podjetnik leta. Kako je prve težave premostila sama in kakšna je ta panoga?
Želim odpreti svoj vrtec! Kaj vse me čaka?

Na sliki vrtec Dobra Ajda, ljubljanska enota vrtca Dobra teta (Vir slike: Dobra teta).

»Prvo, kar bi svetovala, je, da temeljito in večkrat preberete zakonodajo,« poudari ob začetku in se spominja svojega dela, preden je prvič odprla vrtec. »Vsaj sedemkrat sem celotno dokumentacijo zažgala v kaminu, pa jo potem ponovno natisnila. Vsakič sem obupala, enostavno nisem videla potiMi smo sprva začeli z varstvom. Ko je bil sprejet ZUJF (Zakon za uravnoteženje javnih financ, op.a.), je prišlo do sofinanciranja varuhov na domu. Na žalost nismo prišli v izbor, zato sem sklenila, da moramo priti do statusa vrtca. Nekaj otrok nas je zapustilo, ker nismo imeli možnosti sofinanciranja, saj je bil javni vrtec veliko cenejši za starše.«

Z Jano Fleišer smo se pogovarjali pred odprtjem nove enote >>

Zakaj je zasebnih vrtcev še vedno tako malo?

»Ko sem brala zakonodajo, vse normative, predpise … sem zmajevala z glavo. Vsakič znova sem obupala, a že naslednji dan sem se ponovno lotila branja. Uspelo nam je,« pripoveduje. Pogoji za vrtec so namreč strogi, zakonodaja predpisuje točno določeno temperaturo, odstotek svetlobe, višino stropa, stikal. »Določeno je, koliko kvadratnih metrov pripada na enega otroka, kakšna je igralnica, kako široka je previjalna miza, kolikšen je odstotek naravne in umetne svetlobe. Zato je zasebnih vrtcev še dokaj malo, saj je težko zadostiti vsem tem normativom,« razloži podjetnica, ki je svojo družino v preteklih tednih povečala še za enega člana.

Dejavnost, kjer je uspeh pozitivna ničla

»Najtežji in največji del, ki ga je težko izpolniti, je najti ustrezne prostore, naslednji pa kader. Preden se lotite dela, je potrebno narediti tudi finančno projekcijo. Vrtec je dejavnost, kjer je uspeh pozitivna ničla, to ni dobičkonosno področje. Potrebno je premisliti, ali ste sposobni investicijo izpeljati

Vrtec ni samo škatla ali hiška, kamor se za določeno število ur odloži otroka >>

Želite posel? Poglejte Talking Toma!

Fleišerjeva je večkrat, tudi v preteklih pogovorih, poudarila, da ta panoga ni primerna za tiste, ki bi želeli obogateti: »Prej sem delala na IT področju, še pred tem v gostinstvu. Tako slabe kalkulacije, kot je ta, pri vodenju vrtca, v življenju še nisem videla. Ni pa iz tega razloga potrebno vreči puške v koruzo. Moja osebna pričakovanja na finančnem področju vključujejo osebni dohodek, ki mi omogoča spodobno življenje. Ne potrebujem tri, štiri ali več tisoč evrov. Morda sem preskromna. Če želite dobičkonosen posel, se lotite drugih področij – javnosti dobro poznan primer je Talking Tom podjetja Outfit7. Tu je situacija popolnoma drugačna

Ko smo začeli z zgodbo Dobre tete, je bilo v Kranju okoli 400 otrok brez vrtca. Danes jih je okoli 80, pravi Jana Fleišer (Vir slike: Dobra teta).

Prvo vprašanje, ki ji ga zastavijo, je višina investicije

Ogromno ljudi jo kliče, zlasti po lanski zmagi, da si želijo tudi sami odpreti vrtec. »Prvo vprašanje, ki mi ga zastavijo, je, kolikšna je investicija. Za dva oddelka, če si zelo racionalen in imaš že v osnovi dobre pogoje, je minimalna investicija od 25 do 30 tisoč evrov. Odgovor vse preseneti, zato večinoma sledi drugo vprašanje, ali moraš investirati takoj ali pozneje. Da, prostore moraš imeti pripravljene, tudi kader. Vse, še preden pridobiš status vrtca. In tu si jih ogromno premisli.«

Finančni del, pravi, je večinoma največji problem, poleg ustreznih prostorov in kadra pa je potrebno imeti tudi dobro vizijo, zakaj v to področje: »Tu ni bogastva. Jaz sem se odločila, da pomagam staršem in otrokom, iz tega razloga sem se podala v te nemirne vode. Ko smo začeli z zgodbo Dobre tete, je bilo v Kranju okoli 400 otrok brez vrtca. Danes jih je okoli 80. Želimo tudi izboljšati nivo znanja in izkušenj vzgojiteljev, kar bi tako staršem kot otrokom omogočilo pravo podporo pri razvoju družine.«

Vabljeni k branju intervjuja z Jano Fleišer >>

Najem ali nakup novih lokacij?

Vse njihove lokacije – ljubljanska enota Pri Dobri Ajdi je njihova peta lokacija – imajo v najemu. »Ni bilo sredstev, imamo pa željo, da bi v prihodnosti morda odprti otroški center, v katerega bi bila vključena tudi zasebna osnovna šola. Če bi prvi objekt kupili, ne bi nikoli prišli do drugega, saj bi nas v finančnem smislu tako zaustavil.«

Vsem, ki bi vas odprtje lastnega vrtca zanimalo, pa svetuje tudi, da si ogledate nekaj vrtcev, ki so nastali v zadnjih letih in so v zasebni lasti. »Pravi občutek lahko pridobiš le, če opazuješ trg in spremljaš njegove potrebe – pa tudi že obstoječe rešitve,« pravi Fleišerjeva.

Obiskali smo novo enoto Dobre tete

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Popolna postava se podaja v osvajanje tujih trgov

Finalist izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Popolna postava, je lani izpolnilo finančni cilj. Preseglo je milijon evrov prihodkov, do leta 2023 pa želi postati vodilno “health&fitness” podjetje na evropskih tleh. Preberite več >>

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Igrača, ki združuje skiro, poganjalec in tricikel

Otroke v najzgodnejših letih spremlja prekomerna potrošnja. Starši tako porabijo ogromno denarja za obleke, pohištvo in igrače. Igrača Lucky 3in1 pa združuje kar tri v enem: skiro, poganjalec in tricikel. Preberite več >>

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

BOKRI Green – družbeno odgovorno vrtnarjenje z biorazgradljivo plastiko

Podjetje za izdelavo plastike BOKRI že nekaj let razvija recepturo in tehnološki postopek pridelave oziroma predelave biološko razgradljive plastike iz beljakovinsko bogate zavržene hrane. Rezultat je serija izdelkov za urbane vrtnarje pod blagovno znamko BOKRI Green. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje