
14 načinov, kako uporabiti posebne ponudbe v spletni trgovini
Prednosti posebnih ponudb:
- hitro in preprosto jih implementiramo v spletno trgovino,
- preproste so za merjenje,
- z njimi lahko povečamo število pridobljenih potencialnih kupcev,
- spodbudimo stopnjo zvestobe kupcev.
Slabosti posebnih ponudb:
- manjšajo profitabilnost,
- negativno vplivajo na blagovno znamko,
- nižja stopnja nakupov v času, ko ni posebnih ponudb, ker obiskovalci čakajo na popuste,
- pridobitev cenovno občutljivih kupcev,
- možnost zmanjšanja povprečne višine nakupa.
Katere tipe ponudb poznamo?
Določen odstotek popusta
To je najpogostejši način, ki ga uporabljamo na spletni strani/trgovini. Lahko določimo nizek popust od 5 do 10 odstotkov, za pridobivanje kupcev tudi do 25 odstotkov. Ko se želimo znebiti določenih izdelkov, pa cene tudi prepolovimo.
Brezplačna dostava
Stroški dostave so pogosto omenjeni kot vzrok, da uporabniki spletnega nakupa ne zaključijo. Ta način se pogosto uporablja v kombinaciji z minimalno vsoto naročila.
Brezplačno darilo
To je odličen način za dodajanje vrednosti nakupa in povečanje povprečne višine nakupa.
Kdaj in kako uporabiti ponudbe?
Oglejmo si najpogostejše načine za uporabo posebnih ponudb.
1. Tedenske in mesečne ponudbe
Tedenske in mesečne ponudbe so klasičen način za povečanje prodaje. Mnogokrat se uporabljajo na koncu meseca ali četrtletja, da dosežemo zastavljene cilje.
2. Ponudbe pred lansiranjem
Ponudbe pred lansiranjem so učinkovite za povečanje prometa in dvigovanje interesa po novo lansiranem izdelku/storitvi.
3. Sezonske ponudbe
Božič in novo leto sta najpomembnejša praznika v letu za spletne trgovce. Za ugodnosti lahko izkoristimo tudi manjše praznike (na primer valentinovo, dan žena in podobne).
4. Ponudbe za nedokončane nakupe
Kar do 70 % spletnih nakupov se ne zaključi, zato so takšne ponudbe lahko učinkovite taktike za ponovno pridobivanje obiskovalcev na spletno stran. Pri tem nam lahko pomaga remarketing.
5. Ponudba ob prijavi na e-novice
Grajenje baze potencialnih kupcev je zelo pomembno, zato je to odličen način za spodbujanje prodaje. V zameno za e-mail naslov, ki ga lahko nadalje uporabimo za komercialne namene, tako obiskovalcu spletne strani ponudimo posebno ugodnost.
6. Ponudbe za všečke, komentarje in deljenja
Nagraditi uporabnike za dobro besedo o nas na družabnih omrežjih je dober način za poceni marketing od ust do ust.
7. Ponudbe za priporočila
Potencialni kupci pri nakupovanju najbolj zaupajo prijateljem in družini, zato so ugodnosti za priporočila odličen način za povečanje prodaje. Lahko ponudimo ugodnost tistemu, ki nas priporoči, tistemu, ki dobi priporočilo, ali obema.
8. Ponudba za prvi nakup
Če želimo povečati število kupcev, je ponudba za prvi nakup zagotovo način, da pritegnemo še več novih.
9. Ponudba za določen znesek nakupa
Da spodbudimo stranke k večjim nakupom, jim ponudimo ugodnost.
10. Ekskluzivne ponudbe
Posebne ponudbe za določene kanale, kjer želimo spodbuditi nakupovanje (na primer za sledilce na LinkedInu).
11. Ponudbe za zveste kupce
Če želite izboljšati ali poglobiti odnos z zvestimi kupci, jim pripravite posebno ponudbo, ki jo pošljete po e-mailu ali z avtomatskim sporočilom, ki se generira ob določeni vsoti nakupov.
12. Ponudba pred izhodom iz spletne trgovine
Ko želi obiskovalec zapustiti spletno trgovino, mu ponudite ugodnost v obliki pojavnega okna in ga spodbudite k nakupu.
13. Remarketing ponudba
Ponudbe za tiste, ki so na primer obiskali določen izdelek v spletni trgovini.
14. Ponudbe za mnenjske vodje
Posebna ponudba za znane blogerje (ali druge znane osebnosti), ki imajo razširjeno mrežo poznanstev, lahko močno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke. Mnogi bodo izdelek namreč raje kupili, če bo za znamko stala znana osebnost, ki jim je všeč.
Posebne ponudbe sicer niso primerne za vsako blagovno znamko. Če želimo zgraditi vrhunsko znamko, ne bomo ponujali popustov, ker lahko znižamo njeno psihološko vrednost. Upoštevati moramo torej marketinško strategijo blagovne znamke in imeti jasen cilj, zakaj smo ponudili določen popust.
Manci Korelc lahko sledite na njenem blogu LoveLjubljana ali spletni strani mancakorelc.si.