Ali nas preveč izbire v trgovinah odvrača od nakupa?

Kaj vpliva na našo nakupno odločitev (Vir slike: Startupstockphotos)?

Ali nas preveč izbire v trgovinah odvrača od nakupa?

Se kdaj zalotite, kako v trgovini pogledujete po desetih različnih čokoladah in gori piškotov? Kaj vas prepriča k nakupu mleka – kupite tistega z manj maščobami, sojino, mandljevo ali tistega brez laktoze?
Ali nas preveč izbire v trgovinah odvrača od nakupa?

Kaj vpliva na našo nakupno odločitev (Vir slike: Startupstockphotos)?

Če nakupujete kavo, ki bo znova prijetno zadišala ob jutrih, si zadate preprost cilj: želite si kavo, ki bo dobrega okusa. Na prodajnih policah je ogromno ponudbe in zdi se, kot da nam jo trgovci vsiljujejo. Pa to ni res. Potrošniki si želimo izbire, zato nam jo trgovci tudi dajejo.

Temu pritrjuje tudi profesor marketinga na Stanfordu Itamar Simonson. Njegova študija dokazuje, da si ljudje želimo večje izbire – a ta je odvisna od časa, ko opravljamo nakup. Od nakupne odločitve, torej.

Če oseba, recimo ji Marko, nakupni proces začne s kolebanjem, ali bi izdelek (kava) kupil ali ne, ponudba pa je ogromna, se bo lažje odločil za nakup. Po drugi strani pa bo Petro, ki si želi prav določeno milo, prevelika izbira zgolj zmotila. Morda celo odvrnila od nakupa.

Simonson in Leilei Gao, ki sta odzive potrošnikov raziskovala pri izbiri čokolade in mavričnih bonbonov, sta sodelujoče in njihove odločitve razdelila v dve skupini. Prva odločitev se je nanašala na to, ali naj oseba kupi izdelek ali ne, druga pa na to, kateri izdelek naj izbere. Zanimalo ju je, kdo se bo prvi odločil.

»Vsaka odločitev je sestavljena iz dveh odločitev,« pravi Simonson. »Če je vaša prva odločitev, ali boste izdelek kupili ali ne, je pred vami nova odločitev, kaj kupiti. Če pa je vaša prva odločitev glede tega, kateri specifičen izdelek boste izbrali, vam lahko pestra izbira oteži postopek.«

V prvem testu sta raziskovalca pokazala 149 sodelujočim pokazala manjši ali večji kup bonbonov in jim dala možnost, da jih vzamejo ali dajo denar v primerljivi vsoti. S tem ko so dali denar, so sodelujoči v neki meri bonbone dejansko kupili.

Sodelujoče iz druge skupine pa sta prosila, naj najprej povedo, kakšen je njihov najljubši okus bonbonov, nato pa jim dala proste roke pri izbiri. Bonbone so morali plačati. Tisti v prvi skupini so imeli obraten postopek kot druga skupina.

In rezultat? Sodelujoči, ki so se najprej morali odločiti, ali bodo bonbone kupili, so v večji meri bonbone kupili, saj jim je bil pozneje predstavljen cel kup izbire. Druga skupina, ki je najprej pojasnila svoj najljubši okus, pa je v manjši meri izvedla dejanski nakup. Težava je bila večja izbira bonbonov, potem ko si je pri sebi razjasnila, česa si želi.

Do podobnih ugotovitev so prišli raziskovalci tudi, ko so pred sodelujoče postavili čokolado. 195 študentov je moralo pregledati ponudbo čokolade. Ena skupina zgolj 6, druga kar 54 čokolad.

Študentje iz prve skupine so bili za kar 2-krat bolj nagnjeni k nakupu čokolade. Zanimivo je še, da na sodelujoče, ki so takoj izbrali svojo najbljubšo čokolado, pestra ponudba ni imela prav nobenega učinka.

Simonson pravi, da študije nakazujejo, da ljudje bolj obožujejo več izbire kot manj. Še zlasti pred odločitvijo, ali si sploh želijo določenega izdelka ali ne.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pri Rezervatu presegli že 70 ponudnikov prostorov za najem

Pri Rezervatu presegli že 70 ponudnikov prostorov za najem

Avgusta smo pisali o novo ustanovljeni platformi Rezervato, s pomočjo katere lahko vsak najde primeren prostor za organizacijo dogodka in najem prostora. Tokrat nas je zanimalo, kaj vse so do sedaj že dosegli in kakšne načrte imajo za naprej. Več >

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Digitalni marketing za mlada podjetja – kako se lotiti marketinga novega podjetja

Zahteve mladih podjetij se močno razlikujejo od tistih, ki so že uveljavljena na trgu. Posledično se razlikujejo tudi marketinški pristopi, ki naj bi jih izbirala mlada in uveljavljena podjetja. Več >

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Kako v 5 preprostih korakih napisati učinkovito ponudbo?

Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. Več >

Osnove prodaje

Osnove prodaje

Če hočemo v današnjem svetu preživeti, moramo prej ali slej prodajati. Prodajamo lahko proizvode ali storitve, lahko pa zgolj prodajamo svoje delo - fizično in intelektualno. Kljub temu pa relativno malo ljudi v celoti obvlada prodajo, še več - ta je negativno vrednotena. Več >

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Izboljšajte stopnjo odprtih elektronskih sporočil

Pridobivanje kontaktnih podatkov potencialnih strank je pomembno, toda veliko število elektronskih naslovov vam ne bo prav nič koristilo, če vaša sporočila ne bodo prebrana. Če se boste pravilno lotili email marketinga, teh težav ne bi smeli imeti. Več >

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Kaj morajo podjetja vedeti o sodelovanju z vplivneži?

Trženje preko vplivnežev ali influencerjev je v zadnjem času učinkovit način za pridobivanje kupcev, ki kasneje lahko postanejo vaše zveste stranke. V času, ko je pridobivanje potrošnikov vedno večji izziv, lahko vplivneži pomagajo podjetjem, da se hitreje prebijejo na trg in dosežejo višjo prodajo. Več >

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

7 načinov za zagotavljanje zvestobe strank

Zvestoba strank je ključna sestavina vsakega uspešnega podjetja. To je lepilo, ki stranke drži pri vaši blagovni znamki in jih spodbuja, da vam ostanejo zveste. Več >

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

9 koristnih idej za trženje na družbenih omrežjih

Družbena omrežja so neverjetno učinkovit in cenovno ugoden način za dosego vaših ciljnih strank. Kljub temu ni priporočljivo, da na njih objavljate kratka in direktna sporočila, kot je npr. »kupi me«. Kot vse marketinške strategije tudi vaše trženje na družbenih omrežjih potrebuje predhodni načrt. Več >

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Ali je za vas primernejše trženje B2B ali B2C?

Trženje med enim in drugim podjetjem (v nadaljevanju B2B ali "business-to business") se razlikuje od trženja med podjetjem in potrošnikom (v nadaljevanju B2C ali "business to customer"). Glede na glavne značilnosti enega in drugega prodajnega modela presodite, katera oblika je za vas primernejša. Več >

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Pripravite učinkovito 30-sekundno predstavitev

Dobra 30-sekundna predstavitev je bistvenega pomena za učinkovito mreženje, saj lahko spodbudi zanimanje potencialnih strank in razširi možnost za uspeh vašega podjetja. Je učinkovito orodje za predstavitev vaših izdelkov ali storitev bodočim kupcem, strankam in vlagateljem. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki