
Česa se lahko naučimo od Appla na področju marketinga? (Vir: Pixabay)
Vsako podjetje si utira svojo poslovno pot in dobro je, da kar v največji meri razvija svojo unikatnost. Le tako bo lahko dodobra razvilo svoje konkurenčne prednosti. Vseeno pa se je smiselno učiti od najboljših in določene taktike, ki so se izkazale kot učinkovite, implementirati na svoj konkreten primer.
Apple je vodilno podjetje na področju osebnih in tabličnih računalnikov z lastnim operacijskim sistemom. Bil je eden vodilnih akterjev na področju revolucije računalnikov v 70. letih 20. stoletja. Njegov uspeh ni stvar naključja, ampak dobro premišljenega modela poslovanja. Kljub temu da so njihovi produkti v najvišjem cenovnem rangu, pa ima Apple skozi celotno obdobje širok krog zvestih privržencev. Katere metode na področju marketinga so vam lahko za zgled?
Preprostost
V oglasih za Applove produkte ni nobenih informacij o tem, kje in kako se da kupiti njihove izdelke. Običajno gre le za fotografijo njihovega najnovejšega produkta, ki govori sama zase. Zraven pa je pripisana kratka fraza, ki takoj ujame pozornost s svojo domiselnostjo in humorjem. Preprosto zasnovani oglasi so se v primeru Appla izkazali za zelo učinkovite.
Pridobite pozitivna mnenja
Apple je veliko privržencev pridobil tudi prek strank, ki so njihove izdelke že kupile in o njih delile svoje mnenje z drugimi. Če vidimo, da ima določeno podjetje zelo dobre ocene kupcev, potem avtomatsko razvijemo večje zaupanje do izdelkov, ki jih ponuja.
Spodbujajte zadovoljne stranke, da delijo svojo izkušnjo z drugimi. Njihovi komentarji so lahko vidni na vaši spletni strani ali na profilu na družabnem omrežju. Lahko jim v zameno za uslugo ponudite popust pri naslednjem nakupu ali pa jim priskrbite manjše darilce. Priporočljivo je, da je ob vsakem komentarju napisano polno ime osebe in da je priložena njena fotografija. Tako se zaupanje v to, da so komentarji verodostojni, poveča.
Unikatnost izdelkov
Apple nikoli ni bil udeležen v cenovni bitki s katerim od konkurenčnih podjetij. Kljub temu da so njihovi izdelki precej dražji od primerljivih, to strank ni odvrnilo od nakupa. Njihovi izdelki imajo številne konkurenčne prednosti, zaradi česar jim cen ni bilo treba nikoli nižati.
Smiselno je torej delati na unikatnosti izdelkov oziroma storitev, ki jih ponujate. Premislite, kako bi lahko strankam ponudili več oziroma izboljšali njihovo uporabniško izkušnjo.

Navdušite kupce z unikatnostjo vaših izdelkov (Vir: Pixabay)
Ustvarite nepozabno kupčevo izkušnjo
Ni dovolj, da zgolj ustvarite produkt in ga nato prodate. Če želite izstopati, se potrudite za to, da pričarate nepozabno kupčevo izkušnjo. Če boste ljudi presenetili in jih navdušili, obstaja velika verjetnost, da se bodo vračali k vam. Kot učinkovita metoda kupčeve izkušnje je pripovedovanje zgodb, v katere vključite čustva. Potrudite se za to, da bodo stranke navdušene nad celotno storitvijo in se trudite, da bi jo neprestano izboljševali na podlagi povratnih informacij, ki jih dobite od strank.
Publiko nagovarjajte v njihovem jeziku
Podjetja pogosto delajo napako, ko nagovarjajo ljudi na preveč kompleksen način. Želijo izpasti čim bolj profesionalno in izpostaviti vse prednosti svojih izdelkov, pri tem pa ustvarijo prav nasproten učinek od želenega.
Da bi uspešno nagovarjali ljudi, morate komunicirati na način, ki jim je blizu. Apple se pri oglaševanju in predstavitvi izdelkov poslužuje enostavnih fraz in besed. Tako vsak takoj ve, za kaj gre. Spet smo torej pri preprosti. Pri izdelku poudarite le nekaj prednosti; tiste, ki imajo za ljudi največjo dodano vrednost. Uporabljajte kratke in vsakdanje besede.
Ovite zgodbo v tančico skrivnosti
Vsi vemo, da so stvari veliko bolj privlačne, če o njih ne vemo vsega in so ovite v tančico skrivnosti. Skrivnostnost je element, ki ga pri svojih marketinških dejavnostih uporablja tudi Apple. Če druga podjetja o svojih izdelkih povedo vse, je Apple zadržan glede podrobnosti. Poskrbi za to, da se o določenem produktu začne govoriti, še preden ta ugleda luč sveta. Vendar pa o njem pove le malo. Ta misterioznost ljudi še bolj pritegne.
Uporabite čustva
Raba čustev je prav tako učinkovita komponenta marketinga. V Applovih oglasih za izdelke so prikazani nasmejani ljudje, ki uporabljajo njihove tehnološke pripomočke in zraven uživajo v življenju. Apple tako ne izgublja besed o podrobnostih kot so karakteristike posameznega izdelka. Ve namreč, da bo te podatke našel tisti, ki ga bo to zanimalo. Cilj jim je v prvi vrsti pritegniti pozornost čim večjega števila ljudi. In to jim z igranjem na čustva odlično uspeva.
Uporabite slike in videe
Z besedili smo bombardirani na vsakem koraku. Prav zato nas bolj pritegnejo slike in videi. Če želite pritegniti pozornost ljudi, je smiselno, da pri svojih marketinških kampanjah uporabite privlačne slike in kratke videe z zanimivo vsebino.
Vir: impactbnd.com