Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Oblecite se za službo, ki jo želite, ne za tisto, ki jo že imate. Uredite se, v oblekah se počutite dobro in delajte učinkovito. Karieristom so te besede znane že nekaj let, ki pa niso brez pomena. Temu je že večkrat prikimala tudi znanost, nazadnje ravno pred dnevi.
Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Zakaj bi si želeli oblek blagovnih znamk višjega cenovnega razreda? Raziskovalci pravijo, da vam bodo povečale samozavest, pri delu pa boste bolj učinkoviti (Vir slike: Pixabay).

Študije so večinoma dolgočasne, a ta že zdaleč ni. Raziskovalci univerz Penn State, Notre Dame in Kentucky so razvozlali uganko: ljudje, ki na delovnih mestih nosijo oblačila (priznanih) modnih znamk, so bolj samozavestni in, pozor, tudi bolj učinkoviti so.

Kupite kose oblačil priznanih modnih znamk, odštejte 600 dolarjev za oblačila znamke Jimmy Choo ali pa 200 za Chanellovo jakno, pravijo raziskovalci. Je potrebno nakup komu opravičiti? Ne, saj gre vendarle za znanost. Privoščite si obleke za službo, ki jo želite oziroma menite, da bi jo morali imeti, dodajajo.

Če ste se začeli že praskati po glavi in razmišljati, kako boste uresničili te znanstvene »zahtevke«, naj vas pomirimo. Hkrati so ugotovili tudi, da ni potrebno nositi pravih blagovnih znamk višjega cenovnega razreda. Ko so izvajali teste, h katerim so povabili kupico ljudi, so eni raziskovalni ekipi dejali, da nosijo prestižen pulover enega največjih proizvajalcev športne opreme. Ponudili pa so jim povsem neznano blagovno znamko. Rezultat? Njihova učinkovitost se je povečala za 20 odstotkov. Podobne rezultate sicer poznamo tudi iz drugih področij. Nova športna oprema ali pa športni copati izjemno vplivajo na povečanje naše motivacije.To vzporednico lahko zdaj naredimo tudi na kariernem področju.

Vaš videz je prva stvar, ki jo bo delodajalec opazil

Zakaj je obleka tako pomembna, sploh na razgovorih za službo, smo že večkrat pisali. Ne glede na to, ali nam je to všeč ali ne, naš videz je prva stvar, ki jo opazi delodajalec. Prvi vtis si bo ustvaril že po 30 sekundah. »Videz vpliva na odločitve pri zaposlovanju in igra eno največjih vlog,« je prepričana Brenda Ferguson Hodges, ki je za Forbes delila svoje večletne izkušnje s področja svetovanja in kariernega treninga.

Podobne rezultate je sicer pokazala že raziskava iz leta 2008. Študija, objavljena v Journal of Marketing Research, je dokazala, da stik z logotipom blagovne znamke lahko vpliva na drugačno obnašanje ljudi, ki je povezano s samo identiteto izbrane blagovne znamke. Po ugotovitvah slednje raziskave so Applovi privrženci bolj kreativni, ljubitelji Disneyjevih del pa bolj odkriti kot na primer oboževalci programa E! Entertainment.

Z barvami do nove službe?

Če so torej blagovne znamke – za tiste znane in tiste malo manj znane – lahko dejavnik, ki vpliva na samozavest in učinkovitost na delovnem mestu ter druge pozitivne lastnosti, pa igrajo pomembno vlogo tudi barve oblačil. Barve imajo posebno moč, pravijo psihologi: lahko nas pomirijo, naredijo lačne, spravijo v bolj romantično vzdušje. Nam lahko pomagajo tudi na razgovorih?

Čeprav vam prava barva ne bo prav nič pomagala pri malce okrnjenih izkušnjah in znanjih, lahko s pravo izbiro bolje začnete razgovor, so prepričani pri raziskovalnem podjetju Harris Interactive, ki je izvedel študijo za zaposlitveni portal Career Builder. Ugotovili so, da kadroviki določene barve povezujejo z različnimi vodstvenimi in drugimi lastnostmi.

Bela barva izraža organiziranost, črna pa vodenje (Vir slike: Pixabay).

Črna izraža vodenje, rdeča je barva moči, modra daje občutek, da je oseba timski človek, siva namiguje na zmožnost logičnega in analitičnega razmišljanja, bela občutek za organiziranost, zelena, rumena oranžna in rožnata pa se povezujejo s kreativnostjo.

Vaš videz pove precej več, kot lahko sami poveste, je za Fast Company leta 2014 povedala stilska poznavalka Carol Davidson, ki garderobno omaro uporablja kot orodje za komunikacijo. »Od vseh elementov vaše garderobe, barva najprej spregovori«.

Modra in kreativnost? Ne, konzervatizem!

Najboljša barva za razgovor se razlikuje glede na branžo, ki ji pripada delovno mesto. Davidsonova odsvetuje izbiro oblačil temno modre barve za kreativna delovna mesta. Barva oddaja sporočilo o poštenosti, kredibilnosti in zaupanju, zato je boljša izbira za področji financ ali prava. Na kreativnem delovnem mestu boste z omenjeno barvo sporočili, da se konzervativni. No, povsem drugega mnenja pa je Lisa Johnson Mandell, ki je na portalu AOL Jobs zapisala, da imajo kandidati v modrih oblačilih največje možnosti, da se zaposlijo na delovnem mestu.

Črna je izjemno močna barva in se postavlja na čelo lestvice barvne avtoritete. Večina ljudi misli, da je črna dobra odločitev, a na prvem razgovoru ne želite (v psihološkem smislu) premagati osebo, ki sedi nasproti vam. Ste že odložili črn pulover?

Siva ali rdeča?

Davidsonova je prepričana, da je siva tista prava barva, s katero lahko vkorakamo prav v vsako podjetje, ne glede na branžo. Siva namreč oddaja sporočilo, da smo močni, zanesljivi in modri. Rdečo raje odsvetuje, saj je meni, da je preveč drzna. »Rdeča lahko pošlje manj pozitivna sporočila o kandidatu, da gre na primer za dominantno, uporniško in trmasto osebnost,« je dodala. V nasprotju z rdečo pa je bela tista, s katero lahko prikažemo, da nas zanimajo vse podrobnosti, da nas odlikuje natančnost in organiziranost.

Pozor pri oranžni!
Zelena se pogosto povezuje z občutkom za umirjenost in dobronamernostjo kot tudi z bogastvom in uspehom, rožnata pa z edinstvenostjo in umetniškim pridihom. Rumena signalizira optimizem in kreativnost. Najslabši izbor po mnenju Davidsonove je oranžna, temu so pritrdili tudi delodajalci. Četrtina namreč ocenjuje, da je to barva, s katero povezujejo neprofesionalnost.

Kaj torej storiti? Prilagodite se delovnemu mestu, ki ga želite, raziščite podjetje in njegovo politiko oblačenja. Oblecite se tako, da se boste počutili udobno in predvsem, da bo obleka odražala to, kar ste. Oranžna in črna oblačila pa, če se strokovnjaki ne motijo, raje pustite v omari.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Subvencioniranje delovnega časa in turistični boni: tretji protikorona paket tik pred sprejetjem

Poslanci bodo na izredni seji potrjevali predlog tretjega protikorona zakona namenjenega zagonu gospodarstva po epidemiji, ki je predvidoma vreden milijardo evrov. Najbolj odmevna ukrepa, ki ju prinaša predlog sta subvencioniranje skrajšanega delovnega časa in boni, namenjeni za pomoč turizmu. Trenutno veljavni ukrepi se iztekajo z 31. majem, zato se s sprejemom zakona precej mudi. Preberite več >>

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Čakanje na delo: vse kar morate vedeti delodajalci

Številke delavcev, ki trenutno ne delajo zaradi posledic epidemije koronavirusa so visoke. Takšnim delavcem morajo delodajalci ob izpolnitvi zakonoskih pogojev izplačevati nadomestila plač,  kar pa lahko predstavlja veliko breme v že tako precej negotovi in neugodni poslovni situaciji. Preberite več >>

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Zelena luč drugemu paketu protikorona zakonodaje!

Vlada je na včerajšnji seji sprejela Predlog novele Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo ter Predlog zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19. Tako imenovana protikorona paket 1 in protikorona paket 2 bosta predložena v obravnavo in sprejetje Državnemu zboru, po nujnem postopku. Preberite več >>

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Drugi sveženj protikorona zakonodaje že na poti

Vlada bo z obravnavo popravkov in dopolnitev trenutno veljavne protikorona zakonodaje pričela 21. aprila, njihovo sprejetje pa lahko pričakujemo do konca prihodnjega tedna. Kateri so torej najpomembnejši sklopi, ki jih drugi sveženj ukrepov obravnava in na kakšen način širi krog upravičencev do pomoči? Preberite več >>

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

Samozaposleni: izjava za pridobitev mesečnega temeljnega dohodka v eDavkih že na voljo!

V aplikaciji eDavki je že omogočen dostop do izjave, s katero bodo samozaposleni uveljavili pravico do mesečnega temeljnega dohodka. Preberite več >>

PROTIKORONA PAKET – kdo bo upravičen do odpisa prispevkov?

PROTIKORONA PAKET – kdo bo upravičen do odpisa prispevkov?

Novelirani interventni zakon (ZIUZEOP-A) omogoča, da določenim subjektom ob izpolnjevanju zakonskih pogojev prispevke za čas epidemije krije država. Kateri so ti upravičenci, kakšne pogoje morajo izpolnjevati in kako do oprostitve plačila razlagamo v nadaljevanju. Preberite več >>

Oznake: ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje