
Zakaj bi si želeli oblek blagovnih znamk višjega cenovnega razreda? Raziskovalci pravijo, da vam bodo povečale samozavest, pri delu pa boste bolj učinkoviti (Vir slike: Pixabay).
Študije so večinoma dolgočasne, a ta že zdaleč ni. Raziskovalci univerz Penn State, Notre Dame in Kentucky so razvozlali uganko: ljudje, ki na delovnih mestih nosijo oblačila (priznanih) modnih znamk, so bolj samozavestni in, pozor, tudi bolj učinkoviti so.
Kupite kose oblačil priznanih modnih znamk, odštejte 600 dolarjev za oblačila znamke Jimmy Choo ali pa 200 za Chanellovo jakno, pravijo raziskovalci. Je potrebno nakup komu opravičiti? Ne, saj gre vendarle za znanost. Privoščite si obleke za službo, ki jo želite oziroma menite, da bi jo morali imeti, dodajajo.
Če ste se začeli že praskati po glavi in razmišljati, kako boste uresničili te znanstvene »zahtevke«, naj vas pomirimo. Hkrati so ugotovili tudi, da ni potrebno nositi pravih blagovnih znamk višjega cenovnega razreda. Ko so izvajali teste, h katerim so povabili kupico ljudi, so eni raziskovalni ekipi dejali, da nosijo prestižen pulover enega največjih proizvajalcev športne opreme. Ponudili pa so jim povsem neznano blagovno znamko. Rezultat? Njihova učinkovitost se je povečala za 20 odstotkov. Podobne rezultate sicer poznamo tudi iz drugih področij. Nova športna oprema ali pa športni copati izjemno vplivajo na povečanje naše motivacije.To vzporednico lahko zdaj naredimo tudi na kariernem področju.
Vaš videz je prva stvar, ki jo bo delodajalec opazil
Zakaj je obleka tako pomembna, sploh na razgovorih za službo, smo že večkrat pisali. Ne glede na to, ali nam je to všeč ali ne, naš videz je prva stvar, ki jo opazi delodajalec. Prvi vtis si bo ustvaril že po 30 sekundah. »Videz vpliva na odločitve pri zaposlovanju in igra eno največjih vlog,« je prepričana Brenda Ferguson Hodges, ki je za Forbes delila svoje večletne izkušnje s področja svetovanja in kariernega treninga.
Podobne rezultate je sicer pokazala že raziskava iz leta 2008. Študija, objavljena v Journal of Marketing Research, je dokazala, da stik z logotipom blagovne znamke lahko vpliva na drugačno obnašanje ljudi, ki je povezano s samo identiteto izbrane blagovne znamke. Po ugotovitvah slednje raziskave so Applovi privrženci bolj kreativni, ljubitelji Disneyjevih del pa bolj odkriti kot na primer oboževalci programa E! Entertainment.
Z barvami do nove službe?
Če so torej blagovne znamke – za tiste znane in tiste malo manj znane – lahko dejavnik, ki vpliva na samozavest in učinkovitost na delovnem mestu ter druge pozitivne lastnosti, pa igrajo pomembno vlogo tudi barve oblačil. Barve imajo posebno moč, pravijo psihologi: lahko nas pomirijo, naredijo lačne, spravijo v bolj romantično vzdušje. Nam lahko pomagajo tudi na razgovorih?
Čeprav vam prava barva ne bo prav nič pomagala pri malce okrnjenih izkušnjah in znanjih, lahko s pravo izbiro bolje začnete razgovor, so prepričani pri raziskovalnem podjetju Harris Interactive, ki je izvedel študijo za zaposlitveni portal Career Builder. Ugotovili so, da kadroviki določene barve povezujejo z različnimi vodstvenimi in drugimi lastnostmi.
Bela barva izraža organiziranost, črna pa vodenje (Vir slike: Pixabay).
Črna izraža vodenje, rdeča je barva moči, modra daje občutek, da je oseba timski človek, siva namiguje na zmožnost logičnega in analitičnega razmišljanja, bela občutek za organiziranost, zelena, rumena oranžna in rožnata pa se povezujejo s kreativnostjo.
Vaš videz pove precej več, kot lahko sami poveste, je za Fast Company leta 2014 povedala stilska poznavalka Carol Davidson, ki garderobno omaro uporablja kot orodje za komunikacijo. »Od vseh elementov vaše garderobe, barva najprej spregovori«.
Modra in kreativnost? Ne, konzervatizem!
Najboljša barva za razgovor se razlikuje glede na branžo, ki ji pripada delovno mesto. Davidsonova odsvetuje izbiro oblačil temno modre barve za kreativna delovna mesta. Barva oddaja sporočilo o poštenosti, kredibilnosti in zaupanju, zato je boljša izbira za področji financ ali prava. Na kreativnem delovnem mestu boste z omenjeno barvo sporočili, da se konzervativni. No, povsem drugega mnenja pa je Lisa Johnson Mandell, ki je na portalu AOL Jobs zapisala, da imajo kandidati v modrih oblačilih največje možnosti, da se zaposlijo na delovnem mestu.
Črna je izjemno močna barva in se postavlja na čelo lestvice barvne avtoritete. Večina ljudi misli, da je črna dobra odločitev, a na prvem razgovoru ne želite (v psihološkem smislu) premagati osebo, ki sedi nasproti vam. Ste že odložili črn pulover?
Siva ali rdeča?
Davidsonova je prepričana, da je siva tista prava barva, s katero lahko vkorakamo prav v vsako podjetje, ne glede na branžo. Siva namreč oddaja sporočilo, da smo močni, zanesljivi in modri. Rdečo raje odsvetuje, saj je meni, da je preveč drzna. »Rdeča lahko pošlje manj pozitivna sporočila o kandidatu, da gre na primer za dominantno, uporniško in trmasto osebnost,« je dodala. V nasprotju z rdečo pa je bela tista, s katero lahko prikažemo, da nas zanimajo vse podrobnosti, da nas odlikuje natančnost in organiziranost.
Pozor pri oranžni!
Zelena se pogosto povezuje z občutkom za umirjenost in dobronamernostjo kot tudi z bogastvom in uspehom, rožnata pa z edinstvenostjo in umetniškim pridihom. Rumena signalizira optimizem in kreativnost. Najslabši izbor po mnenju Davidsonove je oranžna, temu so pritrdili tudi delodajalci. Četrtina namreč ocenjuje, da je to barva, s katero povezujejo neprofesionalnost.
Kaj torej storiti? Prilagodite se delovnemu mestu, ki ga želite, raziščite podjetje in njegovo politiko oblačenja. Oblecite se tako, da se boste počutili udobno in predvsem, da bo obleka odražala to, kar ste. Oranžna in črna oblačila pa, če se strokovnjaki ne motijo, raje pustite v omari.