Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Oblecite se za službo, ki jo želite, ne za tisto, ki jo že imate. Uredite se, v oblekah se počutite dobro in delajte učinkovito. Karieristom so te besede znane že nekaj let, ki pa niso brez pomena. Temu je že večkrat prikimala tudi znanost, nazadnje ravno pred dnevi.
Bom prej dobil službo, če oblečem Armani obleko?

Zakaj bi si želeli oblek blagovnih znamk višjega cenovnega razreda? Raziskovalci pravijo, da vam bodo povečale samozavest, pri delu pa boste bolj učinkoviti (Vir slike: Pixabay).

Študije so večinoma dolgočasne, a ta že zdaleč ni. Raziskovalci univerz Penn State, Notre Dame in Kentucky so razvozlali uganko: ljudje, ki na delovnih mestih nosijo oblačila (priznanih) modnih znamk, so bolj samozavestni in, pozor, tudi bolj učinkoviti so.

Kupite kose oblačil priznanih modnih znamk, odštejte 600 dolarjev za oblačila znamke Jimmy Choo ali pa 200 za Chanellovo jakno, pravijo raziskovalci. Je potrebno nakup komu opravičiti? Ne, saj gre vendarle za znanost. Privoščite si obleke za službo, ki jo želite oziroma menite, da bi jo morali imeti, dodajajo.

Če ste se začeli že praskati po glavi in razmišljati, kako boste uresničili te znanstvene »zahtevke«, naj vas pomirimo. Hkrati so ugotovili tudi, da ni potrebno nositi pravih blagovnih znamk višjega cenovnega razreda. Ko so izvajali teste, h katerim so povabili kupico ljudi, so eni raziskovalni ekipi dejali, da nosijo prestižen pulover enega največjih proizvajalcev športne opreme. Ponudili pa so jim povsem neznano blagovno znamko. Rezultat? Njihova učinkovitost se je povečala za 20 odstotkov. Podobne rezultate sicer poznamo tudi iz drugih področij. Nova športna oprema ali pa športni copati izjemno vplivajo na povečanje naše motivacije.To vzporednico lahko zdaj naredimo tudi na kariernem področju.

Vaš videz je prva stvar, ki jo bo delodajalec opazil

Zakaj je obleka tako pomembna, sploh na razgovorih za službo, smo že večkrat pisali. Ne glede na to, ali nam je to všeč ali ne, naš videz je prva stvar, ki jo opazi delodajalec. Prvi vtis si bo ustvaril že po 30 sekundah. »Videz vpliva na odločitve pri zaposlovanju in igra eno največjih vlog,« je prepričana Brenda Ferguson Hodges, ki je za Forbes delila svoje večletne izkušnje s področja svetovanja in kariernega treninga.

Podobne rezultate je sicer pokazala že raziskava iz leta 2008. Študija, objavljena v Journal of Marketing Research, je dokazala, da stik z logotipom blagovne znamke lahko vpliva na drugačno obnašanje ljudi, ki je povezano s samo identiteto izbrane blagovne znamke. Po ugotovitvah slednje raziskave so Applovi privrženci bolj kreativni, ljubitelji Disneyjevih del pa bolj odkriti kot na primer oboževalci programa E! Entertainment.

Z barvami do nove službe?

Če so torej blagovne znamke – za tiste znane in tiste malo manj znane – lahko dejavnik, ki vpliva na samozavest in učinkovitost na delovnem mestu ter druge pozitivne lastnosti, pa igrajo pomembno vlogo tudi barve oblačil. Barve imajo posebno moč, pravijo psihologi: lahko nas pomirijo, naredijo lačne, spravijo v bolj romantično vzdušje. Nam lahko pomagajo tudi na razgovorih?

Čeprav vam prava barva ne bo prav nič pomagala pri malce okrnjenih izkušnjah in znanjih, lahko s pravo izbiro bolje začnete razgovor, so prepričani pri raziskovalnem podjetju Harris Interactive, ki je izvedel študijo za zaposlitveni portal Career Builder. Ugotovili so, da kadroviki določene barve povezujejo z različnimi vodstvenimi in drugimi lastnostmi.

Bela barva izraža organiziranost, črna pa vodenje (Vir slike: Pixabay).

Črna izraža vodenje, rdeča je barva moči, modra daje občutek, da je oseba timski človek, siva namiguje na zmožnost logičnega in analitičnega razmišljanja, bela občutek za organiziranost, zelena, rumena oranžna in rožnata pa se povezujejo s kreativnostjo.

Vaš videz pove precej več, kot lahko sami poveste, je za Fast Company leta 2014 povedala stilska poznavalka Carol Davidson, ki garderobno omaro uporablja kot orodje za komunikacijo. »Od vseh elementov vaše garderobe, barva najprej spregovori«.

Modra in kreativnost? Ne, konzervatizem!

Najboljša barva za razgovor se razlikuje glede na branžo, ki ji pripada delovno mesto. Davidsonova odsvetuje izbiro oblačil temno modre barve za kreativna delovna mesta. Barva oddaja sporočilo o poštenosti, kredibilnosti in zaupanju, zato je boljša izbira za področji financ ali prava. Na kreativnem delovnem mestu boste z omenjeno barvo sporočili, da se konzervativni. No, povsem drugega mnenja pa je Lisa Johnson Mandell, ki je na portalu AOL Jobs zapisala, da imajo kandidati v modrih oblačilih največje možnosti, da se zaposlijo na delovnem mestu.

Črna je izjemno močna barva in se postavlja na čelo lestvice barvne avtoritete. Večina ljudi misli, da je črna dobra odločitev, a na prvem razgovoru ne želite (v psihološkem smislu) premagati osebo, ki sedi nasproti vam. Ste že odložili črn pulover?

Siva ali rdeča?

Davidsonova je prepričana, da je siva tista prava barva, s katero lahko vkorakamo prav v vsako podjetje, ne glede na branžo. Siva namreč oddaja sporočilo, da smo močni, zanesljivi in modri. Rdečo raje odsvetuje, saj je meni, da je preveč drzna. »Rdeča lahko pošlje manj pozitivna sporočila o kandidatu, da gre na primer za dominantno, uporniško in trmasto osebnost,« je dodala. V nasprotju z rdečo pa je bela tista, s katero lahko prikažemo, da nas zanimajo vse podrobnosti, da nas odlikuje natančnost in organiziranost.

Pozor pri oranžni!
Zelena se pogosto povezuje z občutkom za umirjenost in dobronamernostjo kot tudi z bogastvom in uspehom, rožnata pa z edinstvenostjo in umetniškim pridihom. Rumena signalizira optimizem in kreativnost. Najslabši izbor po mnenju Davidsonove je oranžna, temu so pritrdili tudi delodajalci. Četrtina namreč ocenjuje, da je to barva, s katero povezujejo neprofesionalnost.

Kaj torej storiti? Prilagodite se delovnemu mestu, ki ga želite, raziščite podjetje in njegovo politiko oblačenja. Oblecite se tako, da se boste počutili udobno in predvsem, da bo obleka odražala to, kar ste. Oranžna in črna oblačila pa, če se strokovnjaki ne motijo, raje pustite v omari.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot? Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Vse več je govora o franšizah, ki naj bi podjetnemu posamezniku zagotovile hiter uspeh v podjetništvu. A kljub številnim prednostim, kot je na primer že uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in pomoč franšizodajalca, obstaja tudi nekaj pasti, ki jih ne smemo zanemariti. Preberite več >>

Tržno analizo morate napraviti vsaj enkrat letno

Tržno analizo morate napraviti vsaj enkrat letno

Analiza trga je eden najpomembnejših korakov ob načrtovanju novega posla, manjkati pa ne sme niti ob merjenju učinkovitosti trenutnega poslovanja. Tržišče se namreč hitro spreminja, čemur morate prilagajati tudi svojo poslovno taktiko. Preberite več >>

9 načinov, kako lahko izboljšate samodisciplino

9 načinov, kako lahko izboljšate samodisciplino

Da bi bili uspešni pri zasledovanju ciljev, ki ste si jih postavili v poslovnem in zasebnem življenju, morate pri sebi razviti veščine samodiscipline. Predstavljamo vam nekaj napotkov, kako se lahko tega lotite. Preberite več >>

Najboljše taktike za pogajanje

Najboljše taktike za pogajanje

Le dobre pogajalske taktike lahko podjetnike pripeljejo do najboljših poslov. V kolikor je pred vami velik izziv, v katerem boste morali dokazati svoje odlično pogajalsko znanje, si preberite nekaj nasvetov, da se boste odrezali kar najbolje. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje