Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Pred kratkim je po slovenskih in svetovnih medijih zaokrožila vest, da je slovenska platforma Hive Project zmagovalka letošnje CoinAgende, svetovne konference zagonskih podjetij in projektov, ki temeljijo na tehnologiji blockchain.
Bo Hive Project s tehnologijo blockchain prevetril faktoring?

Hive Project – slovenska platforma za nakup in prodajo terjatev. (Vir slike: Hive)

Hive Project je platforma za prodajo in odkup terjatev (faktoring), ki deluje na tehnologiji veriženja blokov (angl. blockchain). S pomočjo blockchain tehnologije in avtomatizacije, ki jo ta nudi, bo faktoring omogočen tudi malim in srednje velikim podjetjem, ki se pogosto soočajo z likvidnostnimi težavami.

Člani ekipe, ki stojijo za projektom Hive, zbirajo sredstva za zagon platforme in oblikovanje posebnega likvidnostnega sklada, ki bo namenjen odkupovanju terjatev in zagotavljanju sredstev za nemoteno poslovanje podjetij, ki bodo vključena v platformo. Še do 14. avgusta jih lahko podprete v okviru kampanje za množično investiranje s prodajo kriptožetonov. Do sedaj so prepričali že skoraj 1500 posameznikov, ki so v zagon platforme vložili kriptovalute v vrednosti več kot pet milijonov dolarjev.

Z Juretom Sokličem, soustanoviteljem in direktorjem podjetja, ter Domnom Uršičem, vodjo marketinga, smo se pogovarjali o ideji za platformo, zbiranju sredstev in uspehu na dogodku CoinAgenda v Barceloni, dotaknili pa smo se tudi vprašanja razširjenosti tehnologije blockchain in poslovanja s kriptovalutami v Sloveniji.

Hive Soklič, Uršič

Jure Soklič (levo) in Domen Uršič iz Hive Project. (Vir slike: Mladi podjetnik)

Prodaja in odkup terjatev tudi za mala podjetja in samostojne podjetnike

Faktoring (prodaja in odkup terjatev) je danes razširjen predvsem pri večjih podjetjih, saj je proces ocenjevanja terjatev in obdelovanja transakcij precej zamuden in povzroča veliko stroškov. Tradicionalna podjetja za odkup terjatev se tako osredotočajo na večja podjetja, ki izdajajo račune za večje zneske, medtem ko se za manjša podjetja in manjše fakture ne zanimajo.

Platforma za nakup in prodajo terjatev Hive Project s pomočjo tehnologije blockchain in avtomatizacije nekaterih procesov rešuje oba navedena problema. Kako? Začnimo na začetku.

»Predstavljajte si, da ima Janez doma 2000 evrov. Lahko jih položi na svoj tekoči račun pri izbrani banki, vendar pri tem ne bo dodatno zaslužil. Lahko pa se odloči, da bo s svojimi sredstvi odkupil terjatev nekega samostojnega podjetnika, ki ima težave z likvidnostjo. Samostojni podjetnik, recimo mu Peter, bo tako lahko brez težav nadaljeval s svojim poslovanjem, Janez pa bo po poplačilu terjatve dodatno zaslužil,« koncept na preprost način opisuje Jure Soklič.

Platforma Hive Project želi povezati ti dve osebi. »Če nam to uspe, bo dejansko celotna ekonomija zaživela,« je prepričan sogovornik.

S kakšnimi problemi se faktoring srečuje danes?

Eden izmed problemov s katerimi se sooča faktoring je možnost goljufij oziroma podvajanja računov. Takšno delovanje bodo na platformi Hive preprečili z uporabo tehnologije veriženja blokov, ki bo vsak izdani račun oziroma fakturo opremila z unikatnim digitalnim prstnim odtisom.

Drugi problem pa je visok strošek nekaterih procesov, ki jih v okviru tradicionalnih faktoring hiš opravljajo posamezniki. Tega izziva se Hive Project loteva s pomočjo avtomatizacije. V ekipi načrtujejo povezovanje z lokalnimi računovodskimi servisi, ki bodo v svojo programsko opremo vključili vtičnik, ki bo povezan s platformo. Prek vtičnika bo lahko podjetnik vsak izdani račun brezplačno poslal na platformo Hive, kjer bo ta dobil svoj unikatni odtis, svoj DNK.

V naslednji fazi bo platforma, spet popolnoma avtomatizirano, pri plačniku računa preverila, ali so vse informacije pravilne. Nato bo račun pretvorjen v t. i. žeton (angl. token) in bo vstopil v proces ocenjevanja varnosti terjatve oziroma kreditnega točkovanja (angl. credit scoring). Za faktoring je značilno, da prav ta korak traja veliko časa in povzroči veliko stroškov – na platformi Hive pa bo tudi ta proces avtomatiziran.

Kaj bo avtomatizirano?

Platforma bo na podlagi posebnega algoritma ocenila terjatev oziroma žeton in določila odkupno ceno, ki jo bo lahko podjetnik, ki je izstavil račun, sprejel ali ne. Algoritem bo upošteval tri dejavnike. »Prvi je t. i. social fingerprint oziroma online profile, torej kaj se o podjetjih piše na forumih in drugih omrežjih, drugi so javno dostopni računovodski podatki o podjetjih, tretji pa je zgodovina poslovanja na platformi Hive,« opisuje direktor podjetja delovanje algoritma, ki bo lahko opravljal tudi individualno kreditno točkovanje posameznikov in podjetij. Na podlagi zgodovine poslovanja na platformi bo podjetje deležno določenih ugodnosti, ki bodo dodatno spodbujale uporabo platforme.

Terjatev oziroma žeton bo po določeni ceni nato lahko kupil posameznik ali podjetje, ki bo želel posoditi sredstva – Janez iz uvodnega opisa. Pri tem bo unovčil svoj HVN token, tj. žeton, ki bo deloval kot gorivo za delovanje platforme. Po besedah Domna Uršiča bo platforma Hive revolucionarna tudi zato, ker bo omogočala odkup terjatev tako s tradicionalnimi valutami kot tudi s kriptovalutami. Prek platforme bo podjetje oziroma podjetnik, ki je izstavil račun, prejel dogovorjeni znesek, s katerim bo lahko pokril svoje likvidnostne težave.

Delovanje platforme Hive si lahko ogledate tudi v spodnjem posnetku.

Z likvidnostnim skladom bodo premostili začetno nesorazmerje med kupci in prodajalci

Ker se zavedajo, da bo verjetno vsaj na začetku delovanja platforme Petrov, torej podjetij, ki bodo želela prodati terjatve, več kot Janezov, torej tistih podjetij, ki bodo želela odkupiti terjatve, želijo oblikovati poseben sklad, ki bo namenjen zagotavljanju sredstev za odkup terjatev in bo tako omogočal likvidnost malim podjetjem in samostojnim podjetnikom. V sklad bodo vključevali vedno več vlagateljev, kupcev terjatev, ki jim bodo prav tako na voljo določene ugodnosti.

Vodja marketinga v podjetju tako ponovno poudarja: »Faktoring, ki ga danes, v tradicionalni, ‘stari’ ekonomiji lahko uporabljajo le velika podjetja, bo s platformo Hive na voljo tudi malim podjetjem: samostojnim podjetnikom, manjšim družbam z omejeno odgovornostjo …«

Poleg tega bo platforma Hive omogočala večjo internacionalizacijo faktoringa, saj bodo račune oziroma terjatve lahko prodajala in kupovala podjetja oziroma posamezniki iz različnih držav. Pri tem je seveda treba upoštevati regulacijo, ki velja v posamezni državi, česar se zavedajo tudi v podjetju Hive. Tako se bodo najprej lotili vzpostavitve platforme v Sloveniji, šele nato pa se bodo širili – v prvi fazi v sosednje države, kasneje pa tudi širše po Evropi in celem svetu.

Množično investiranje v obliki prodaje kriptožetonov – ICO

Ekipa projekta Hive Project se je odločila, da bodo zbirali sredstva za zagon platforme na razmeroma nov način, ki je znan pod kratico ICO (angl. initial coin offering, prva javna ponudba kovancev).

Koncept ICO je podoben konceptu IPO oziroma prve javne ponudbe delnic, ko podjetje prvič začne kotirati na borzi in zainteresiranim kupcem prvič ponudi svoje delnice. Pri prvi javni ponudbi kovancev pa ne gre za ponudbo delnic, pač pa nove kriptovalute oziroma kriptožetone. Prav tako kot delnice kotirajo na tradicionalni borzi, kriptožetoni po zaključku ICO kotirajo na borzi kriptožetonov, lastniki kriptožetonov pa lahko z njimi trgujejo.

Hive Project je tako v okviru ICO oblikoval 500 milijonov žetonov, ki se imenujejo HVN tokens oziroma HIVE tokens. Posamezniki, ki v projekt vložijo svoj denar (kriptovaluti bitcoin in ether), bodo po zaključku zbiranja sredstev prejeli določeno število Hive žetonov, ki bo odvisno od skupne količine zbranih sredstev. Žetoni bodo, kot rečeno, po zaključku ponudbe kotirali na borzi kriptožetonov.

Za samo postavitev platforme za prodajo in odkup terjatev potrebujejo v podjetju 1500 bitcoinov, kar je nekaj več kot 4 milijone dolarjev. Če bodo zbrali več sredstev, jih bodo namenili za oblikovanje že omenjenega sklada, namenjenega odkupovanju terjatev in zagotavljanju likvidnosti podjetij. Sredstva za zagotavljanje likvidnosti bodo morali, če ICO ne bo popolnoma uspel, iskati drugje – na primer pri bankah ali drugih ponudnikih.

Kako naj posameznik oceni, ali je ICO dobra naložba?

Sogovornika opozarjata, da je v poplavi različnih prvih javnih ponudb kovancev oziroma kriptožetonov veliko lažnivih in goljufivih ponudb, zato mora biti posameznik, ki želi vlagati v takšne projekte, izjemno pozoren.

Ob tem Uršič opozarja na tri elemente: »Pomembni so vsebina, torej ideja, ki mora biti dolgoročno smiselna; ekipa, torej vsi posamezniki, ki sodelujejo pri projektu, in njihova komunikacija s skupnostjo, ter varnost vloženih sredstev.«

Zmaga na konferenci CoinAgenda potrditev dobrega dela slovenske »kriptoskupnosti«

Hive Project je z inovativnostjo ideje in visokim potencialom za rast prepričal tudi komisijo na konferenci CoinAgenda in v konkurenci 20 svetovnih zagonskih podjetij in projektov, povezanih s tehnologijo blockchain, zasedel prvo mesto.

Hive Soklič, Titus

Utrinek s konference CoinAgenda: Jure Soklič (levo) in svetovalec Richard D. Titus. (Vir slike: Hive)

Zmaga je dodatna potrditev kvalitetnega dela slovenske »kriptoskupnosti«, ki se je razvila na podlagi dela svetovnih pionirjev na tem področju iz podjetja Bitstamp. Danes vključuje tudi druga uspešna podjetja in projekte, med katerimi so poleg Hive tudi Iconomi, Netis, Cofound.it in drugi.

Področje kriptovalut in tehnologije veriženja blokov je čedalje bolj zanimivo tudi za tradicionalna podjetja, med katerimi so tudi nekatera slovenska podjetja, banke in zavarovalnice. Še hitrejši razvoj na tem področju pa ovira nedoločenost zakonodaje in predpisov, zaradi česar večja podjetja oklevajo z vstopom v svet novih tehnologij.

Sogovornika Jure Soklič in Domen Uršić sta pogovor tako zaključila z apeliranjem na odločevalce, naj poskrbijo za ustrezno podporno okolje, v katerem se bodo lahko projekti s področja kriptovalut in blockchaina nemoteno razvijali: »Slovenija lahko tako postane nova Švica.«

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Uspešna prva javna ponudba kriptožetonov podjetja OriginTrail

Ljubljansko podjetje OriginTrail, ki je razvilo sistem preverjanja porekla, je v svojo rešitev vključilo tudi tehnologijo veriženja blokov. Pred nekaj dnevi so uspešno zaključili svojo ICO kampanjo. Preberite več >>

Video: Kako tehnologija blockchain spreminja denar in posel

Video: Kako tehnologija blockchain spreminja denar in posel

Tehnologija veriženja blokov je v zadnjem času izjemno priljubljena. Če je še vedno ne razumete popolnoma, vam lahko pomaga Don Tapscott. Preberite več >>

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Od ideje do globalne platforme: zgodba o tem, kako je zavarovalništvo vstopilo v kriptovalute

Vse odkar smo javno naznanili projekt InsurePal in pričeli z globalno kampanjo, sem prejel ogromno pohval, kritik pa tudi skeptičnih pogledov in vprašanj o tem, kako in zakaj smo zavarovalništvo »prestavili« na tehnologijo veriženja blokov. Preberite več >>

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Inovativna slovenska zavarovalniška platforma s prvo ponudbo kriptožetonov

Zagonsko podjetje InsurePal predstavlja platformo za zavarovanje, ki deluje na tehnologiji veriženja blokov in uvaja inovacijo po metodi socialnega vplivanja. Preberite več >>

Boste plačali davek od trgovanja s kriptovalutami?

Boste plačali davek od trgovanja s kriptovalutami?

FURS je pred kratkim izdal podrobnejša pojasnila o načinu davčne obravnave poslovanja s kriptovalutami. Novost predstavlja predvsem razlaga obveznosti podjetij, ki izdajajo kriptožetone, v zvezi s plačilom DDV.   Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

So skoraj štirje milijoni bitcoinov za vedno izgubljeni?

So skoraj štirje milijoni bitcoinov za vedno izgubljeni?

Tako kot lahko zlate palice izginejo na dnu morja, evrski in drugi bankovci pa gorijo, lahko tudi bitcoini za vedno izginejo. Kako je to mogoče in koliko bitcoinov je izgubljenih? Preberite več >>

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Vstopate v svet kriptovalut? Poskrbite za varnost!

Svet kriptovalut radi označimo za divji zahod. Odsotnost regulative, na eni strani veliki zaslužki in na drugi velike izgube. Gre za industrijo, ki je zrasla v svetu programerjev in tehnično podkovanih posameznikov. Preberite več >>

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

Video: Spoznajte Blockchain v dveh minutah

V javnosti se vedno več govori o tehnologiji veriženja blokov oziroma blockchain. Ali veste, za kaj sploh gre? Oglejte si kratek video. Preberite več >>

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Tudi v Sloveniji imamo kripto milijonarje

Na letošnji lestvici najbogatejših Slovencev časnika Finance sta se pojavila tudi ustanovitelja borze za trgovanje s kriptovalutami Damijan Merlak in Nejc Kodrič. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje